חפש רק בנושא זה






העונה החמה של ספורטאי הכורסה

התקופה הנוכחית היא נקודת שיא בחייהם של חובבי הספורט שבינינו, שמרותקים ללוח השידורים העמוס באירועי ספורט חשובים; אבל התמזגות עם הכורסה בליווי נשנוש בלתי פוסק עלולים לגרום לתוצאות עגומות בתחום הגזרה האישית. כמה טיפים שימושיים לצליחת עונת הטלוויזיה
  25/06/04

עונת הקיץ החלה, מזג האוויר כבר כמעט בלתי נסבל וחובבי האבטיחים שוב מאושרים. רבים מוצאים מפלט בסלון הממוזג והנעים, במיוחד מפני שלפנינו קיץ עמוס אירועים ספורטיביים מרתקים.

ספורטאי הכורסה שבינינו "התאמנו" במשך חודשי החורף הארוכים לקראת תקופת השיא. אימוני ההכנה והחימום הקליל (צפייה במשחק כדורסל או כדורגל אחת ליום או יומיים אפילו לא מדגדגת את יכולות הכורסה שלנו...) מפנים עתה את מקומם לטובת שעות צפייה ארוכות ומרתקות. ספירת מלאי קצרה תמחיש ביתר שאת את כמות שעות הכורסה שאנו צוברים ועוד נצבור בחודשים הקרובים: יורו 2004 ומשחקי ווימבלדון כבר בעיצומם, הטור דה-פראנס בפתח ועוד לא הזכרנו את המשחקים האולימפיים באתונה; אז למה בכלל לטרוח לצאת מהבית?

ברור מאליו ששעות רביצה כה רבות מול המרקע בתקופה כזו הן חלומו הרטוב של כל חובב ספורט. אלא מה, התמזגות עם הכורסה בליווי נשנוש בלתי פוסק עלולים לגרום לתוצאות עגומות ביותר בתחום הגזרה האישית. אמנם נחמד ללוות את הצפייה בהפעלה מתמשכת של הלסתות (הכוונה לא לדיבורים בלבד), וסביר גם להניח שלא יזעיקו אותנו מהכורסה האהובה למלא את מקומו של גיבור ספורט זה או אחר, אבל הנזק הקלורי שאורב לנו (מי אמר גלידת שמנת?) לא מושפע מהאקשן שעל המסך.

הפחתת נזקים

מה בכל זאת אפשר לעשות? הנה כמה עצות שיעזרו לנו לעבור את עונת הטלוויזיה בשלום באמצעות הגברת ההוצאה הקלורית בחיי היומיום:

  1. התחייב בפני עצמך לבצע 10 דקות רצופות של פעילות גופנית מדי בוקר. מומלצים תרגילי כוח סטנדרטיים (כפיפות ופשיטות מרפקים, עליות משכיבה לישיבה, מכרעים, שפיפת ברכיים) ברצף תוך מעבר בין תרגיל לתרגיל באופן מחזורי.
  2. בצע צעידות קצרות (10-15 דקות) ליעדים סמוכים למקום עבודתך או מגוריך.מומלץ לצעוד במהלך הפסקת הצהריים או בתחילת יום העבודה. אם הגעה ליעד מסוים נמשכה 12 דקות נסה לקזז מן הזמן להבא.
  3. נצל את המדרגות בביתך או במקום עבודתך לתרגול גופני. החלט שבכל יום תטפס על כל המדרגות (אלא אם משרדך ממוקם בקומות העליונות של מגדלי עזריאלי...) מספר פעמים קבוע (לדוגמא 6-8 פעמים - לא ברצף!) ויהי מה.
  4. כאשר אתה יושב הקפד לבצע כיווץ שרירי איזומטרי (כיווץ סטטי ללא תנועה במפרק). לדוגמא, כווץ את שרירי הבטן שלך או את שרירי הרגליים. בצע 3 סטים של 30 שניות לכל אזור גדול בגוף.
  5. מומלץ להשקיע כמה עשרות שקלים ברכישת פדומטר (מד צעדים). באמצעות המכשיר תוכל למדוד את כמות התנועה היומית שלך. ערוך סיכום יומי או שבועי של כמות ההליכה היומית שלך ושאף להגדילה בהדרגה. נפח הצעידה היומי המומלץ הוא 10,000 צעדים!
  6. אם במהלך הצפייה בטלוויזיה אתה חש עייפות, זה הזמן לתרגול גופני של 5 דקות. בצע תרגיל כוח או קום ומלא מטלות ביתיות קצרות (אחד סוכר ומעט חלב....). אפשרות נוספת: החלט שבכל מקבץ פרסומות תבצע תרגיל כושר גופני אחר.
  7. בחר בנתיב ההליכה הארוך ביותר בדרכך ליעד מסוים. לדוגמא, אם ברצונך לגשת למבנה המשרדים הסמוך עשה זאת בדרך הארוכה ביותר ולא בזו הקצרה.
  8. כאשר אתה עולה במדרגות נסה לעשות זאת בכפולות – שתי מדרגות בכל פעם. עלייה כזו מגייסת יותר כוח שרירי ותורמת לחיזוק ולעיצוב הרגליים והישבן.
  9. כדאי לבצע את הפעילויות המוצעות בחברותא. מציאת פרטנר הולם תתרום רבות להנאה ולהנעה (מוטיבציה). מחויבות הדדית מסייעת להתמדה ארוכה יותר באורח החיים החדש.

נכון שהתרגול המוצע לא יהפוך אתכם לגיבורי הספורט שבהם אתם צופים על המרקע;סביר להניח שלא תפתחו שרירים תפוחים ומוצקים כמו שלהם. אבל אימוץ כמה מהטיפים המוצעים כאן עשוי לשפר את הרגשתכם ואולי לשמש מנוף לעיסוק נרחב יותר בפעילות גופנית.

לסיום, קצת חומר למחשבה: בעודכם מתנשפים ומשתרעים על כורסת הטלוויזיה שלכם בסלון לאחר תרגול גופני של כמה דקות, חישבו על ביצועיהם המופלאים של האנשים שמתרוצצים שם על המרקע... מסתבר שלהיות ספורטאי פסגה מקצוען אינו דבר של מה בכך!



תגובות הוסף תגובה
לא רשומות תגובות למאמר זה.
שר התרבות והספורט החדש, חילי טרופר, ביקר במכון וינגייט ואמר: "זהו מפגש עם ערכים של שאפתנות, מקצועיות ושליחות"

מפעלי קיץ 2020 יתקיימו השנה במתכונת ייחודית המשלבת למידה מקוונת והשתלמות מעשית במכון וינגייט. ההרשמה בעיצומה - אל תחמיצו!

בדרך לשגרה: חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג של ישראל

מועדון הכושר למנויים, שב לפעול בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות

ספורטאי הסגלים האולימפיים של ישראל בספורט היחידני חזרו לאימונים בכפוף להנחיות משרד הבריאות

חודשו הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במתכונת מקוונת