חפש רק בנושא זה






על שוקולד מריר, בריאות וביצועים בספורט
16/07/20
בניגוד ל"פינוקים מתוקים" מן השורה, שוקולד מריר איכותי, המכיל 70% מוצקי קקאו לפחות, מותר ואף מומלץ לספורטאי הישג ולכל מי שעוסק בפעילות גופנית. מהם יתרונותיו הבריאותיים של השוקולד והאם יוכל לתרום גם לשיפור הביצועים? זאת ועוד, במאמרה של איילת וינשטיין, תזונאית המרכז לרפואת ספורט ולמחקר

ביכורי סוף הקורונה: בריאות ושפיות בחג השבועות
21/05/20
עם תום ימי הבידוד והסגר, את חג השבועות הקרוב נחוג יחד עם היקרים לנו בארוחות חג עשירות כמיטב המסורת. נוכח מגמת ההשמנה בימי הקורונה והקיץ הקרב, הרי שהשנה יותר מתמיד, מומלץ להימנע ממנות הבצק וקינוחי הגבינה הפופולריים. כיצד נוכל, אם כך, להבטיח ארוחת חג בריאה וקלה? עצות מעשיות בתוספת מתכוני חג בריאים - בכתבתם של איילת וינשטיין ובן אל ברקוביץ

עכשיו יותר מתמיד: ויטמין D בימי הקורונה
21/04/20
לוויטמין D תפקידי ויסות ובקרה בתאי שריר ועצם, בלחץ הדם, בייצור האינסולין ובתפקודי מערכת החיסון, אך מחסור בו נפוץ בקרב כלל האוכלוסייה ובפרט בספורטאים. בימי הקורונה, עולה הסיכון למחסור בוויטמין נוכח הבידוד וההסגר שמכתיבה המגפה. מהם הגורמים לחוסר, מה משמעותו וכיצד נוכל להבטיח את צריכתו?

דיאטה? כך נעבור את ארוחת הסדר בשלום
06/04/20
ימי הפסח המועדים לעלייה במשקל ובמיוחד ארוחת הסדר העשירה, מאתגרים את המצויים בהליכי ירידה במשקל. נוכח העובדה שהשנה נחוש גם תסכול נוכח הריחוק מיקירינו, הרי שגם שמירה על המשקל הקיים תיחשב כהישג. קבלו עצות "עשה" ו"אל תעשה" מאת איילת וינשטיין, דיאטנית ספורט קלינית RD. MSc, ראש מדור תזונה ותזונאית הסגלים האולימפיים והפראלימפיים במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט

ימי הקורונה: טיפים לתזונה בריאה
01/04/20
הימים הארוכים בבית המועדים לאכילה מופרזת ולעלייה במשקל, הם הזדמנות פז לתכנון, לבישול ולרכישת הרגלי אכילה בריאים. איך אוכלים נכון בבידוד או בסגר ואיך צולחים את ימי הקורונה ללא השמנה מיותרת? קבלו טיפים מעולים מאת איילת וינשטיין, דיאטנית ספורט קלינית RD. MSc, ראש מדור תזונה ותזונאית הסגלים האולימפיים והפראלימפיים ומצוות תזונאי המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט

פעילות ספורטיבית בקרב ילדים הסובלים מעודף משקל
23/03/20
כ-700,000 ילדים בישראל מאובחנים כסובלים מעודף משקל. מה נחשב כהשמנה בקרב ילדים ומהם הגורמים לה? האם פעילות גופנית היא אכן הפתרון? מתוך הרצאתו של פרופ' דני נמט, המנהל הרפואי של הוועד האולימפי, בכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי, שהתקיים בדצמבר 2019, במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

על שתייה והידרציה בקרב ספורטאים צעירים
12/07/20
סכנת התייבשות מרחפת מעל לראשם של ספורטאים בכלל, אך בולטת במיוחד בקרב הצעירים שבהם. מחקר שביצעו תזונאי המרכז לרפואת ספורט ולמחקר בקרב ספורטאי אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט בענפי הכדורסל, הכדורמים, הכדוריד, הכדורעף, השחייה והרוגבי הצביע על מגמת התייבשות ברורה. על כך ועוד, בסיכום הרצאתו של בן אל ברקוביץ', תזונאי המרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמצאים בבידוד? כך תשמרו על מצב הרוח והגזרה
15/03/20
ימי הקורונה: הבידוד שנגזר בימים אלו על אלפי ישראלים בניסיון לבלום את התפשטות הנגיף, כרוך במתח, בחרדה ובסיכון להשמנה ולדיכאון כתוצאה מרביצה ומאכילה לא מבוקרת. קבלו את עצות הזהב והמתכונים של תזונאי המרכז לרפואת ספורט ולמחקר: בן אל ברקוביץ, תזונאי ספורט קליני M.Sc. RD ואיילת וינשטיין, דיאטנית ספורט קלינית RD. MSc, ראש מדור תזונה ותזונאית הסגלים האולימפיים והפראלימפיים

שיפור ביצועים בספורט: להתאמן. לאכול. לישון
11/03/20
התאוששות מיטבית של ספורטאי החיונית לשיפור ביצועיו, תלויה רבות גם במשך השינה ובאיכותה. מדוע שנתם של ספורטאים מועדת לשיבושים וכיצד ניתן להבטיח מנוחה ושינה מספקת לספורטאי? האם תזונה מתאימה יכולה לסייע ומה מומלץ לאכול לשם כך? זאת ועוד, במאמרו של בן אל ברקוביץ, M.Sc. RD תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט

תזונה, ספורט ופרוביוטיקה: חיידקים באור הזרקורים
06/02/20
תועלותיה של הפרוביוטיקה לבריאות תקינה, לשמירה על משקל הגוף, לעיכול תקין, לשגשוג החיידקים המועילים במעי הגס ולחיזוקה של מערכת החיסון, ידועות זה מכבר, אך האם הדברים נכונים גם לגבי ספורטאים בתקופות של אימונים עצימים? מתי נטילתה עלולה להסתבר לא יעילה והאם על מרשם הפרוביוטיקה להיות מותאם אישית? זאת ועוד, במאמרו של בן אל ברקוביץ, M.Sc. RD תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט

10   [11-17]

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן. במקרה הצורך, תתאפשר למידה מקוונת בהתאם להנחיות משרד הבריאות