חפש רק בנושא זה






רגישות למלח: משבץ מוחי ועד מחלות לב וכליות
05/01/09
כרבע מאוכלוסיית העולם המערבי סובל מיתר לחץ דם, שנובע בין השאר מרגישות למלח. שינויים תזונתיים מתאימים ושמירה על משקל גוף מתאים, עשויים להועיל בטיפול ביתר לחץ דם. כתבה שנייה בסדרה

מלח הבישול, לחץ הדם - ומה שביניהם
מחקרים רבים מצביעים על הקשר שבין צריכת מלח בישול, שכה נפוץ בתזונה המערבית, לבין מאפייני יתר לחץ דם. ענב ברגר-שמש, תזונאית במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט, במאמר על מושגי היסוד בהבנת סכנות לחץ הדם הגבוה, וגורמיו

לקראת הטריאתלון: פסטה ושתייה מרובה
30/11/02
היממה הקודמת לתחרות היא הקריטית ביותר עבור הטריאתלט: אימון בים בשעה זהה למועד הזינוק, הכרת מסלול האופניים, אימון ריצה קל אחרון, בדיקת מצבם של המתחרים ומנוחה. וגם אכילה ושתייה נכונה. להלן התפריט

פעילות גופנית וצמחונות: אנרגיה חלופית
23/11/02
בשנים האחרונות מתפשטת והולכת אופנת הצמחונות והטבעונות, בעיקר בארצות-הברית ובמערב אירופה. אלא שגורמי תזונה רבים - ביניהם כאלה שחיוניים במיוחד לעוסקים בפעילות גופנית בכלל וספורטאים מקצועיים בפרט - קשים להשגה מן הצומח. להלן מדריך מפורט

מקדם מסת גוף: למי בעצם מיועד המדד?
09/11/02
רבות מדובר במדד "מקדם מסת הגוף" – ה- BMI. מאמר בכתב-עת בריטי מקצועי ויוקרתי, מטיל ספק במידת האובייקטיביות של המדד האמור. ויש גם מסקנות אישיות של מחבר רשימה זו

לנשנש על הבוקר ולהישאר בחיים (ורזים)
06/11/02
מחקר שנערך באחרונה בדק את השפעתה של ארוחת בוקר מבוקרת ומדודה, על מאזן האנרגיה, השומן והמשקל של 24 נבדקים. המסקנה: אין סיבה לחשוש מהשמנה, אבל כדאי להקפיד על צריכה מאוזנת של כל אבות המזון

פרוביוטיקה – חיידקים "טובים" בשירות הבריאות
24/09/04
פרוביוטיקה היא גישה טיפולית, שנעזרת בשימוש בחיידקים "טובים" אשר נמצאים באופן טבעי ביוגורט. בתקופה האחרונה, בעקבות מחקרים שהוכיחו את היתרונות הבריאותיים של הפרוביוטיקה, נרשמו התפתחויות דרמטיות בייצור המזון הפרוביוטי

השומן שבגופנו: איך נדע כמה אנחנו צריכים
18/09/04
משחר ההיסטוריה האנושית, שימש שומן הגוף – בנוסף לתפקידיו הפיזיולוגיים המובנים – גם כמאגר ל"יום סגריר". כיום אנחנו כבר לא נזקקים למרבית העודפים, אבל מתקשים להיפטר מהם. להלן מספר מבחנים לבחינת כמות השומן שבגופנו

כדורגל ותזונה: ארוחות, תוספים ומה שביניהם
08/08/02
הכדורגלן המקצועני נדרש כיום לתפקד ביעילות תחת לחץ, ולהציג רמת הישגיות מקסימלית. מרכיב חיוני ומרכזי בהכשרתו כמקצוען, הוא התזונה הנכונה: כמה ארוחות לאכול ביום, הרכב הארוחות והעיתוי שלהן. בנוסף, מומלצת הדרכה מקצועית באשר לשימוש בתוספי תזונה

מחקרים מוכיחים: ויטמין C מסייע במניעת מחלות
06/08/02
שני מחקרים חדשים מחזקים את חשיבותו של ויטמין C במניעת מחלות. מחקר אחד גילה כי נטילת הוויטמין מפחיתה את הסכנה ללקות ברעלת הריון; מחקר נוסף הוכיח כי נטילת הוויטמין מפחיתה את הסכנה לשבץ מוחי, לאנשים שסובלים מיתר לחץ דם ומשקל עודף

[1-10]   11 12 13 14 15 16 17  

יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-14.8.20, בשעה 10:00

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן