חפש רק בנושא זה






העמסת פחמימות לפני ריצת מרתון
כמה פחמימות מומלץ לרץ המרתון לצרוך לשם הפקת אנרגיה מספקת, שתאפשר לו להגיע לקו הסיום מבלי לפגוש את "הקיר"? מהם המזונות המומלצים בימים שלפני המרתון והאם בדיאטת העמסת פחמימות הכוונה היא רק לאכילת פסטה? מאת מיקי מדר, דיאטן ספורט קליני מהמרכז לרפואת ספורט ולמחקר בווינגייט

דיאטה על פי סוג דם – אין ביסוס מדעי!
30/01/14
מחקר חדש שבוצע על ידי חוקרים קנדים מאוניברסיטת טורונטו, מפריך את טענותיו של הוגה השיטה, Peter D'Adamo, ומצביע על כך שצרכיו התזונתיים של האדם לא באמת משתנים על פי סוג הדם שלו – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

האם אכלת היום ארוחת בוקר?
ארוחת בוקר מאוזנת עשויה לשפר יכולת ריכוז והישגים אקדמיים וגופניים. היא חיונית לאספקת סיבים תזונתיים, מינרלים וויטמינים, ואפילו מורידה את הסיכון לעודף משקל. אולם, על אף חשיבותה הרבה, נמצא כי 25% מקרב האוכלוסייה אינם אוכלים ארוחת בוקר

קריאטין – לספורטאים ולאוכלוסיות נוספות
14/07/13
קריאטין מונוהידראט הנו תוסף חוקי, בטוח ואפקטיבי ביותר להעצמת היכולות בקרב ספורטאי הישג וחובבים. מחקרים מצאו שקיריאטין אף מסייע בטיפול בקשת רחבה של הפרעות נוירולוגיות וניווניות. תועלות הקריאטין והנחיות לשימוש בבני נוער – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

חוסר ברזל בקרב ספורטאיות הישג
03/07/13
תסמינים של חולשה, עייפות וירידה בביצוע עלולים להופיע כאשר מאגרי הברזל נמוכים, עוד לפני שערכי הספירה האדומה נפגעים ומעידים על אנמיה. הסיבות להידלדלות מאגרי הברזל של ספורטאיות והתזונה שעליה כדאי להקפיד – מאת איילת וינשטיין, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין

מתכונים חלביים קלילים בקלוריות
12/05/13
ביכורי ירקות ופירות, ארוחה חלבית – הזדמנות פז לאירוח קליל ללא ייסורי קלוריות... צוות מדור תזונה של המרכז לרפואת ספורט ומחקר, מכון וינגייט עם מתכונים קלילים ברוח החג וטיפים כיצד ניתן לחסוך בקלוריות בקינוחים ובפשטידות – מאת יפית בן מרדכי, איילת וינשטיין ועינב גרוסמן

הפחתת משקל בענפי קרב – הבעייתיות והפתרון
08/05/13
ירידה דרסטית במשקל לפני תחרות גורמת ב-50% מהמקרים להתייבשות חמורה בבוקר של יום הקרבות, דבר שפוגע בסבולת של הספורטאים, בכוח המתפרץ ובכישורים המנטליים. איך משפיעים הנהלים החדשים? מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

יום העצמאות – טיפים להתנהלות שפויה בארוחת מנגל
יומולדת יש רק פעם בשנה – מזל טוב ישראל! אפשר להגיד לעצמנו שהחגיגה מצדיקה את הקלוריות ובכל זאת, הקיץ מתקרב והבריאות חשובה לשמירה על עצמאות גופנית. לפניכם מבחר מתכונים בריאים שישתלבו נהדר ב"על האש" – מאת עינב גרוסמן ואיילת וינשטיין, צוות התזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט

מתכונים לפסח כשר, טעים ודל בקלוריות
24/03/13
השנה, חג הפסח הוא המשך ישיר של סופי השבוע וכך מוכפל מספר הסעודות המשפחתיות והאתגר לשמור על המשקל נהיה קשה מתמיד – לפניכם מתכוני ירקות ופירות דלים בקלוריות, תאווה לחך ולעיניים מאת איילת וינשטיין ועינב גרוסמן, צוות התזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט

ויטמין D – התוסף החסר?
25/02/13
בורחים משמש? מקפידים להימרח בקרם הגנה? האם ביצעתם לאחרונה בדיקת ויטמין D? האם תוצאות הבדיקות מצביעות על רמות נמוכות? ויטמין D, תפקידיו במניעת מחלות ושיפור ביצועים ספורטיביים והמינון הנכון לתיסוף – מאת לבנה זיגל, רמ"ד מעבדות במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

  10   [11-16]

הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

אליפות אירופה בבריכות קצרות: אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום ה-7 בגמר משחה ה-400 מ' מ.א בתוצאה 4:37:92 ד'

מקום 8 ליעקב טומרקין בגמר ה-200 מ' גב בתוצאה 1:53:00 דקות באליפות אירופה בבריכות קצרות

במרוץ לטוקיו: גילי כהן, גפן פרימו, שירה ראשוני, גילי שריר, תמנע נלסון לוי, ענבל שמש ורז הרשקו תשתתפנה בטורניר המסטארס בסין שייפתח ב-12.12.19

שיא ישראל לרביעיית השליחים: מירון חירותי, מרקוס שלזינגר, תומר פרנקל וגל גרומי כהן ב-50*4 חופשי בתוצאה 1:26:90 דקות באליפות אירופה בבריכות קצרות בגלאזגו

רץ המרתון איימרו עלמיה, קבע את הקריטריון האולימפי לטוקיו 2020 כשסיים את מרתון ולנסיה בתוצאה 2:11:02 שעות