חפש רק בנושא זה






השינה טובה לבריאות - ולביצועים ספורטיביים
שינה איכותית של שמונה שעות בלילה (לפחות) מובילה לביצועים טובים יותר בספורט וגם להתאוששות מלאה - פיזית ומנטאלית, להגברת הריכוז והערנות, לשיפור יכולת הלמידה ולמניעת פציעות. מחקר המתוכנן בישראל יבדוק את מאפייני השינה ומאפייני האימון בקרב ספורטאים, כולל ספורטאים פאראלימפיים, ועל-פיהם יוכל להתאים במדויק לכל ספורטאי את שעות האימונים ועצימותם בהתייחס לטיב השינה

בקרה ומעקב אחר הנתונים האנתרופומטריים והיכולות הגופניות של שחקני הנבחרות הצעירות בכדוריד
12/07/18
המאמר מציג את התוצאות שהושגו בקרב הנבחרות הצעירות (הנוער והעתודה) ולאור הממצאים - מפרט את ההמלצות הנובעות מהן לשיפור היכולות הגופניות

הפרעות קשב וביצועים ספורטיביים
03/01/18
השכיחות הגבוהה של ספורטאי עלית שאובחנו עם ADHD, ביחס לשכיחות ADHD באוכלוסייה הכללית, מעלה את השאלה האם הפרעת קשב תורמת להגעה להישגים ספורטיביים מעולים? מאת ענבר וינרסקי, מתאמת מחקר, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט

איזה טיפוס אתם? שעונים ביולוגיים וביצוע גופני
30/10/17
האם טיפוסי בוקר וטיפוסי ערב יכולים להתאמן באותן שעות ולצפות לאותן תוצאות? מהו שעון ביולוגי, ואיך הוא משפיע על יכולת ספורטיבית וביצועים - מאת רותם כסלו כהן, פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

חשיבותו של תזונאי ספורט
15/10/17
האם נוכחותו של תזונאי ספורט כחלק מהצוות המקצועי עשויה להוביל לשיפור ביצועיו של הספורטאי? מחקר חדש השווה את הרגלי התזונה של ספורטאים שהייתה להם נגישות לדיאטן לעומת אלה שקיבלו הנחיות תזונה מהמאמן שלהם – מאת בן אל ברקוביץ', תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט מחקר, מכון וינגייט

גנטיקה וספורט -האם יימצא פרופיל גנטי ייחודי אצל ספורטאי על?
17/05/17
זה כבר מזמן לא מדע בדיוני. המחקר הגנטי בתחום הספורט, הצובר תאוצה בעשורים האחרונים, עשוי להביא בעתיד הלא רחוק לאיתורם של גנים הקשורים ליכולות ספציפיות בספורט. כך אפשר יהיה לבנות לספורטאי תכנית אימונים "מותאמת אישית" המתייחסת גם לתכונות הגנטיות שלו וגם לצרכיו התזונתיים והרפואיים ובסופו של דבר, להביא לשיפור הישגיו

מי מזיע יותר, גברים או נשים?
20/03/17
כולנו מזיעים בקיץ בין אם יצאנו מן המרחבים הממוזגים ובוודאי כאשר אנו מבצעים פעילות גופנית בחוץ. מחקר חדש בוחן מה משפיע יותר בתגובת הגוף לחום - הבדלים מגדריים או הבדלים ביחס שבין שטח הגוף למסת הגוף? מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט

הצילו שפשפת!
27/02/17
לכאורה לא בעיה חמורה אבל מטרידה ביותר, במיוחד אם אתם עוסקים בספורט. מה הסיבות להופעתה, מי צפוי לסבול ממנה יותר, מתי ללכת לרופא, איך מטפלים וטיפים למניעה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט

בגדי לחץ מפיגי חום – יעיל או מסוכן?
06/02/17
מחקר שפורסם לאחרונה, בדק את ההבטחות של יצרניות בגדי הלחץ מפיגי החום לבקרת טמפרטורת הגוף בזמן מאמץ בתנאי אקלים חמים. התוצאות אינן מעודדות, במיוחד לאוכלוסיית בני השישים פלוס העוסקים בספורט עצים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט

תוספי ג'לטין לשמירה על בריאות המפרקים
16/01/17
צריכה של תוספי ג'לטין בשילוב מקבצי פעילות גופנית עצימה יכולה לעזור לבנות רצועות, גידים ועצמות – כך על פי מחקר שהתפרסם לאחרונה. ולקינוח, מתכון מנצח להכנת רגל קרושה, מעדן מהרפרטואר היהודי של מזרח אירופה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט

  10   [11-18]

הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

אליפות אירופה בבריכות קצרות: שיא ישראל ליעקב טומרקין במשחה ה-100 מ' מ.א בתוצאה 52:31 שניות

טריאתלון אילת: רועי זוארץ ואנטונינה רזניקוב, אלופי ישראל בטריאתלון במרחק האולימפי. הגר כהן כליף במקום השני

אביב לוי, חניכת אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, אלופת ישראל בטריאתלון לנוער (גילאי 19-16). איתמר לבנון סיים במקום השלישי

שיא ישראל חדש ליעקב טומרקין במשחה ה-200 מ' מ.א בתוצאה 1:53:57 דקות, באליפות אירופה בבריכות קצרות בגלאזגו

שיא ישראל ושיא מסלול ללונה צ'צטאי סלפטר שניצחה את אליפות ישראל בחצי מרתון המעיינות בתוצאה 1:10:05 שעות. מארו טפרי אלוף ישראל בחצי מרתון בתוצאה 1:03:09 שעות

שיא נוער לאנסטסיה גוברנקו במשחה ה-100 מ' מ.א בתוצאה 1:00:37 דקות, באליפות אירופה בבריכות קצרות בגלאזגו