חפש רק בנושא זה






הכנה נכונה של מערכת השלד והשריר לריצת מרתון
14/02/11
כשמתכוננים לריצת מרתון מומלץ לשים דגש מיוחד על חיזוק שרירי הליבה המייצבים את האגן, המאפשרים לשמור על סגנון הריצה גם בשלב מתקדם של התחרות כשהגוף מתעייף. להלן תרגילי המפתח להכנת הגוף – מאת עינת מי-דן וד"ר גלי דר, פיזיותרפיסטיות במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

המפתח לניצחון – טסטוסטרון
30/01/11
למנצחים בקרבות היאבקות יש ריכוזי טסטוסטרון גבוהים יותר מאשר למפסידים – כך עולה ממחקר שפורסם לאחרונה ב-The Journal of Strength and Conditioning Research, מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

איבוד 3% ממשקל הגוף בריצת מרתון מגדיל את סיכויי הזכייה
27/12/10
מחקר שהתפרסם לאחרונה ב-British Journal of Sports Medicine סותר עמדות של מומחים ושל רשויות ספורט הטוענים כי כל ירידה של מעל ל-2% במשקל הגוף במהלך הריצה פוגעת בהישגים הספורטיביים, מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

תרגול גופני כאמצעי לשיקום מפציעה בגיד אכילס
13/12/10
דלקת בגיד האכילס ניתנת לריפוי על ידי תרגול גופני בלבד, כך עולה ממחקר שהתפרסם לאחרונה ב- American Journal of Sports Medicine – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

איך מושפע גופנו ממאמצי סבולת קיצוניים?
05/12/10
מעקב באמצעות יחידת MRI ניידת אחר רצים שגמאו מסלול של 4,500 קילומטרים, מראה שהרקמה שמושפעת ראשונה מריצה, היא רקמת השומן. לחלק מן הממצאים עשויות להיות השלכות גם עבור רצים חובבים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

רצי מרתון שאינם מאומנים, עלולים לגרום נזק ללבם
15/11/10
"אם יש לכם חלום לרוץ מרתון, אל תתייחסו אליו כאל חלטורה ועשו זאת בלי לפגוע בבריאות", אומר מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט, לאור ממצאי מחקר חדש שגיבש דרך מעשית לבדוק האם ריצת מרתון טובה עבורך או שמא היא עלולה להזיק ללבך?

אמבט קרח יכול להפחית מתועלות האימון
08/11/10
מחקר חדש שבוצע במכון האנגלי לספורט, שופך מים קרים על הטרנד ה"לוהט" בקרב ספורטאים, טבילה באמבט מי-קרח לאחר אימון או לאחר תחרות – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

מודל מתמטי יעזור לרצי מרתון לכלכל צעדיהם
24/10/10
המודל של Rapoport, סטודנט באוניברסיטת הארוורד, MIT שבארה"ב, מאפשר לרצי מרתון לחשב מהי כמות הפחמימות אותה עליהם לצרוך אם ברצונם להשיג את הזמן המהיר ביותר ביום נתון מבלי להיתקל בתופעת ה"קיר" – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

נחיתה רכה
16/08/10
איך מצמצמים את הסיכון לקרע ברצועה הצולבת הקדמית (ACL)? מחקר חדש שבחן את התופעה בקרב נשים, הפגיעות פי 3 לפציעה מסוג זה, העלה שהמפתח נמצא בשינוי דפוסי התנועה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

אלכוהול ופעילות גופנית
09/08/10
איך ישפיע אלכוהול על הביצועים הספורטיביים שלכם? כל "היתרונות" של צריכת אלכוהול לפני אימון, במהלכו או בסיומו – ספיגה, קלוריות, מהירות תגובה, השפעות פסיכולוגיות, איבוד נוזלים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

  10   [11-19]

אביב של בריאות וחג פסח שמח ממכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

אתכם גם בימי הקורונה: אל תחמיצו את סדרת ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג שזכו להיתר מיוחד

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט