חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פסיכולוגיית ספורט
איריס אורבך
– ד"ר בפסיכולוגיה של הספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, ראש תחום האימון לקידום בריאות בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט. נותנת ייעוצים מנטאליים לספורטאים ולקהל לקוחות פרטי העוסק בספורט בכל הרמות ובכל הגילאים. שותפה בפרויקטים לקידום ספורט ועוסקת בספורט באופן קבוע כאורח חיים – ריצה, אופניים, שחייה, חדר כושר. בצעירותה הייתה ספורטאית תחרותית באתלטיקה קלה. החלה את לימודיה באוניברסיטת תל אביב. המשיכה לתואר שני ושלישי באוניברסיטת פלורידה בפסיכולוגיה של הספורט. חזרה מארצות הברית לאחר שהות של 16 שנה בהן עבדה כיועצת מנטאלית של קבוצות ספורט בענפים שונים (אתלטיקה, כדורעף, טריאתלון, כדורסל, שחייה), מרצה באוניברסיטה לסטודנטים במדעי הספורט, הקימה התמחות באוניברסיטת סאלם בפסיכולוגיה של הספורט, והעבירה סדנאות שמטרתן שיפור איכות החיים ע"י פעילות גופנית ויישום שיטות מנטאליות העוזרות להתמודד עם בעיות מוטיבציה, התמדה, ביטחון עצמי, חרדה, הצבת מטרות ועוד.

אנחנו עושות שיחות וידאו חמות ולוהטות בוואצפ מאמי מרינה 08/07/20 05:14



אנחנו עושות שיחות וידאו חמות ולוהטות בוואצפ מאמי מראות לך הכל, שלח לנו הודעה בוואצפ:

054-8310836 אמילי

054-8307207 קארין

050-7291168 מאיה
דרושים עובדים לעבודה במגוון תחומי ההייטק יוסי 19/06/20 20:15
דרושים עובדים לעבודה במגוון תחומי ההייטק, אין צורך בניסיון בתחום ההייטק, שכר גבוה, לפרטים שלח לי הודעה בוואצפ למספר 054-5699972
שמו לב לזה ... איש ישר 23/06/20 15:55
https://youtu.be/4i6idxump5c
דרושים לעבודה מהבית aftilworks 12/06/20 15:35
דרושים עובדים לעבודה מהבית בהקלדה, לפרטים נוספים שלחו הודעה בוואצפ 052-6540924 צוות אפטיל וורקס
שמו לב לזה ... איש ישר 23/06/20 15:56

federicoglorca@protonmail.com
לחצים בתחרויות טניס ... נאור 08/06/20 14:36
שלום ,
רציתי להפנות אליך שאלה/מצב
הבן שלי , נער בן 15.5 שמתאמן בטניס 5 פעמים בשבוע ואף משתתף בתחרויות לגילו , מוצא את עצמו בלחצים בזמן התחרות עד כדי שהכל מתחרבש לו ולא תמיד מוצא את עצמו על המגרש .
במהלך האימונים השגרתיים שלו הוא ממש משחק ומתאמן יפה וסביר להניח שבאזור הנוחות שלו הוא טוב ובתחרויות מול ילדים אחרים , סגנונות שונים וסביבה שונה הוא מתפקד אחרת .
אני מבין שזה מצב רגשי וחושב לי לטפל בזה או לעזור לו עם המחסום הזה שמונע ממנו להצליח יותר
מה הדרך?
איך אפשר לסייע לו להצליח ולשבור את המחסום הזה
המון תודה
לעבוד בראש שקט.... aftilworks 07/06/20 13:38
עבודה מהבית בראש שקט-אפטיל וורקס מגייסת עובדים למגוון תחומים.
לפרטים נוספים כנסו:
https://makingmoneyfromeverything.com/
דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית במילוי סקרים, שכר גבוה, אפשרות לשכר בסיס או שכר לפי שעה או לפי שי 02/06/20 05:39
דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית במילוי סקרים, שכר גבוה, אפשרות לשכר בסיס או שכר לפי שעה או לפי עבודה, לפרטים נוספים שלחו לנו הודעה בוואצפ למספר 052-6540924 צוות אפטיל וורקס - עבודה מהבית aptilworks2020@gmail.com
שמו לב לזה ... איש ישר 23/06/20 15:56
federicoglorca@protonmail.com
התעמלות קרקע לבת 7 יעל ר 13/10/19 13:31
כסבתא מודאגת , ברצוני לברר מה המינון המומלץ לחוג התעמלות לילדה בת 7 , עם בעיות קשב. הילדה ספורטיבית מאד אך לי נראה ש4 שעות ליום זו כמות מוגזמת . ברצוני לדעת עד כמה עלי להיות מודאגת - מהאספקט הפסיכולוגי כמו גם הגופני.
לא רגילה לעשות הליכות לימור 20/07/19 09:44
שלום רב.

אני רוצה להתחיל לעשות הליכה,ריצה, לאורח חיים בריא. רציתי לדעת איך כהתחלה אני יכולה לעשות לפחות הליכה כמה צעדים ביום,וכמה ימים בשבוע כהתחלה? אני פשוט לא רגילה לא עשיתי הליכות. כהתחלה הייתי רוצה לדעת אני מודה לך מאוד
עצמי מור 03/03/19 20:27
הי,

למה כאשר מאבדים את הביטחון העצמי במשחק אז גם לא משחקים טוב לעומת להתחיל את המשחק עם בטחון עצמי וככה גם המשחק יותר טוב?האי ביכולות נשארו אתו הדבר ,אז למה ואיך הביטחון העצמי משפיע על היכולות במשחק עצמו?
תודה
פרמטר קריטי בביצוע ד:ר איריס אורבך, מנהלת הפורום 17/06/19 23:22
ביטחון עצמי ספציפי הינו הפרמטר החשוב ביותר ביכולת לרמת ביצוע אופטימלית. ביטחון עצמי ספציפי הינו האמונה שיש לי את היכולות לבצע את מה שצריך בצורה מיטבית. ולכן, כאשר הביטחון העצמי שלנו נמוך, הציפיות נמוכות, וכך גם יושפע הריכוז, הדיבור העצמי, ההשקעה וכו. מצד שני, זהו פרמטר אשר ניתן לעבוד עליו בדרכים שונות.
בברכה,
איריס אורבך
פעילות גופנית מאומצת וזמן שנשאר אור 01/03/19 17:57
שאלה-
מדוע זה כשלא יודעים עוד כמה זמן נשאר לעשות פעילות גופנית מאומצת,מוותרים ומפסיקים לעשותה (בזמן תרגיל או מסע הליכה),יותר מהר מאשר יודעים שעכשיו עייפים ,אבל נשארו עוד x קילומטרים או תרגילים לעשות או זמן לעשות את התרגיל?

תודה
הכול בראש ד"ר איריס אורבך 17/06/19 23:26
שלום אור,
הנקודה אשר העלת אינה תמיד נכונה. ישנם מקרים שההפך הוא הנכון. זה תלוי ביכולת של הספורטאי ובביטחון העצמי שלו. בכל מקרה, בנוגע למקרה שהעלת, כאשר אנו יודעים כמה נותר לנו לסוף האימון ואנו מאמינים שיש לנו את היכולת לבצע את המוטל באופן מיטבי אנו מרגישים ביתר שליטה, ניתן לתכנן את העומס בצורה מחושבת. שימוש בדיבור עצמי חיובי (מוטיבציוני והדרכתי) מועיל בשלבים אלו.
בהצלחה,
איריס אורבך
פציעה הדר 27/02/19 15:37
שלום,

האם להיות בלחץ מפציעה יכול להחמיר אותה או להאריך את זמן ההחלמה שלה?

תודה
כאן ועכשיו ד"ר איריס אורבך, מנהלת הפורום 17/06/19 23:29
שלום הדר,
כמובן, כאשר אנו בלחץ אנו משתמשים בקיבולת הקוגנטיבית שלנו לצרכים הלא נכונים - למחשבות טורדניות אשר אינן מועילות בתהליך השיקום. המתכון הטוב ביותר לשיקום הינו שילוב של הצבת מטרות קצרות טווח, דיבור עצמי מוטיבציוני והדרכתי, ומיקוד בכאן ועכשיו.
בהצלחה,
איריס אורבך
חוסר מוטיבציה לעשות הליכה רינת 06/02/19 23:27
שלום רב.
אני בגיל המעבר. עד לפני שנה נהגתי לעשות הליכות מהירות יום יום. בגלל אובדן קשה שעברתי במשפחה אני בערך כבר שנה לא עושה הליכות מהירות אפילו בקושי יוצאת מהבית. אין לי מוטיבציה לספורט ואני ממש רוצה לחזור לזה,בנוסף יש לי כולסטרול גבוהה ושומנים בדם אני לא יודעת עם זה קשור רק רציתי לציין. עברתי משבר לא פשוט בכלל ורק בחודשים האחרונים התאוששתי. אני מאוד רוצה לחזור לעשות ספורט אבל אין לי את ההרגל והמוטיבציה זה לא מה שהיה לפני הטרגדיה המשפחתית גם אבא שלי לא בריא הדבר הוא שזה לא מה שהיה לפני שנה היום אני אחרת. קשה לי לצאת מהבית אפילו להליכה של עשר דקות. אני כל כך רוצה לחזור לחיוניות לשמחה לספורט שנהגתי לעשות. אני ממש אשמח עם תסכימי לתת לי עצה או טיפ דרך הפורום בלי ללכת לטיפול פסיכולוגי או אחר איך אני יכולה לחזור לשמחה לחיוניות ולמוטיבציה לספורט זה חשוב לי מאוד. מקווה שהגעתי לפורום המתאים.בבקשה עם את יכולה לתת לי עצה בלי ללכת לרופאים כי עברתי גם ביופסיה ויש לי חרדות מרופאים אני אשמח. מאחלת לך סוף שבוע נפלא תודה רבה
לאט לאט... ד"ר איריס אורבך, מנהלת הפורום 17/06/19 23:34
שלום רינת,
אני מצטערת לשמוע על האובדן שחוית. אין ספק שפעילות גופנית הינה הדרך הטובה ביותר, זה הפסיכולוג הטוב ביותר אשר תוכלי למצוא...אני ממליצה להתחיל מספר דקות ביום, את יכולה אפילו לעשות זאת בדרך שלא תיקרא ספורט - להחנות את המכונית רחוק יותר וללכת, לעלות במדרגות וכו. מספר דקות ביום יתחילו להעביד את הגוף אך יתרה מכך את תתחילי להתרגל לקצת יותר פעילות גופנית. משם, הצעדים צריכים להמשיך להיות אמנם קטנים אך עקביים. החיזוק הטוב ביותר שתקבלי ואשר יעודד אותך להמשיך ולהגביר את הפעילות הינה ההרגשה הטובה שתהיה לך לאחר סיום הפעילות.
בהצלחה,
איריס אורבך
שלום איריס שלומי 27/01/19 12:03
אני רוצה ללמוד פסיכולוגיה ספורט.. אני בשלבי גישושים והתלבטויות לגבי המקצוע.. הוא מאוד מעניין אותי.. אז חשבתי ממך אני יכול לקבל אינפורמציה לגבי המקצוע? לגבי התעשייה אני חושב שיש דרישה.. איפה ללמוד מה ממליצה?.. אז אפשר לקבל את התשובה ממך לגבי השאלות.. אשמח...זמין גם בדואר אלקטרוני שמצורף פה.. . תודה מראש
שלומי
תואר שני בפסיכולוגיה של הספורט ד"ר איריס אורבך, מנהלת הפורום 17/06/19 23:37
שלום שלומי,
השנה פתחנו תואר שני בפסיכולוגיה של הספורט והאימון הגופני. אתה מומלץ להיכנס ללינק ולהתרשם. זוהי הפעם הראשונה אשר תואר זה מוצע בישראל...
https://www.colman.ac.il/academics/ma-sport_psychology

בהצלחה,
איריס אורבך
התמכרות לריצה אור 25/10/18 12:57
שלום, שמי אור ואני כבר במשך כשש שנים רצה באופן יום יומי במשך שעה...לאט לאט הגעתי למצב שאני מכורה לריצות ולא יכולה לא לרוץ גם כשלא תמיד באלי, למרות שלרוב אני באמת נהנת וזה ממלא אותי. ברמת ההגיון לגמרי ברור לי שהדבר אינו בריא אך פסיכולוגית כנראה קשה לי לשנות את השגרה הזו.
ולמה אני בכלל מתכננת לשנות?...גם כי אני רוצה להביא את עצמי להיות "נורמלית" ולעשות כושר כדי לשמור על אורח חיים בריא ולרוץ 3-4 פעמים בשבווע ולא יותר וגם כי החיים העמוסים מקשים עליי להתמיד באופן יומיומי.
החשש העיקרי הוא ההשפעה הפסיכולית של החסרון הזה וגם איך זה ישפיע על המראה החיצוני שלי כי ברמת העיקרון אני מאד מרוצה ואני תוהה האם אעלה הרבה במשקל כתוצאה מהשינו. (בת 31)
שינוי הרגלים ד"ר איריס אורבך, פסיכולוגיה של הספורט 06/01/19 09:08
שלום אור,
הבעיה שאת מציפה מובנת לגמרי ואין ספק שלמרות שעל פניו הנושא שאת מעלה נראה להרבה אנשים פשוט ביותר (הרי רוב האנשים מתמודדים עם הבעיה ההפוכה...) לשנות הרגלים זה ענין לא פשוט. יש לעשות את השינוי באופן הדרגתי ביותר וכך השינויים שיבואו בעקבות השינוי לא יהיו דרסטיים. בצורה כזאת תוכלי לווסת את המינון הנכון לך. במידת הצורך, אפשר לפנות לקבלת ייעוץ והדרכה של מספר מפגשים על מנת לוודא שהשינוי נעשה באופן מקצועי.
בהצלחה!
המלצה על הפסיכולוגית רותי פרגר ריטה 27/07/18 14:21
ממליצה לך בחום להתייעץ עם רותי פרגר מאור
פסיכולוגית מאוד ותיקה ומנוסה בגבעתיים
לנו היא עזרה המון עם הבן הבכור
בהצלחה לך!
10   [11]
יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-17 ביולי, בשעה 9:30

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן