חפש רק בנושא זה






גישות בטיפוח מומחיות בספורט
ביצועים מיטביים בספורט הם מטרת העל של כל ספורטאי. השאלה היא איך מגיעים ליעד הזה. המאמר מציג שתי גישות לטיפוח הספורטאי בתחילת דרכו: גישת האימון המודרך, המתמקדת בעיקר בשיפור ביצועים בענף הספורט הספציפי, וגישת ההתפתחות הספורטיבית, המדגישה את הפעילות החופשית ומעודדת שילוב של כמה ענפי ספורט.

אורן סמדג'ה: "אני מרגיש כאילו אני שולט באימון בג'ויסטיק"
במכון וינגייט לוקחים ברצינות שילוב של טכנולוגיה בספורט ומביאים אותה לידי ביטוי בהצלחות על המגרש. קפצנו לבקר בבניין לספורט הישגי שבמכון, שם פגשנו באמצע אימון הבוקר האינטנסיבי את אורן סמדג'ה, מדליסט אולימפי בעבר ומאמן נבחרת ישראל בג'ודו

אימון עצמאי, בנבחרת או בקבוצה רב-לאומית? מגמות בטריאתלון העולמי והישראלי
27/06/18
מאז צירופו למשחקים האולימפיים בסידני 2000 עבר ענף הטריאתלון שינויים רבי-משמעות, שעיקרם מעבר מאימונים עצמאיים למודלים של נבחרות לאומית או קבוצות עילית רב-לאומיות. השינויים הללו לא פסחו על נבחרת ישראל, הפועלת כיום על-פי מודל הנבחרות, מה שקידם את הענף לרמה גבוהה מבעבר

להיות מחוברים לפעימות הלב
14/06/18
איך להתמודד עם רגשות לא נעימים כגון לחץ, כעס, אכזבה ותסכול מבלי להילחם בהם? האם התחושות הללו באמת פוגעות בביצוע שלנו או שהחרדה מפניהן היא הבעיה האמיתית? איריס עצמון, פסיכותרפיסטית, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט, מציעה לספורטאים ולשאר האדם דרך להתבוננות ברגשות לא נעימים

"וכאשר יענו אותו, כן ירבה וכן יפרוץ"
04/04/18
קושי ולפעמים סבל הם לא בהכרח דבר רע מכיוון שהם יכולים לדחוף לפתח מוטיבציה ויכולת התמודדות עם קשיים. איך זה עובד בספורט ומהן הסכנות – מאת איריס עצמון, פסיכולוגית, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט

ריצה בטבע מומלצת לבריאות הנפש
25/03/18
מה ההבדל בין ריצה ביער או בחוף הים ובין ריצה ברחובות העיר? על פניו מדובר באותה פעילות, נועלים נעלי ריצה, לובשים בגדים ויוצאים לריצה... מסתבר שחשיפה למקומות ירוקים ולסביבה טבעית מועילה לבריאות הנפש - מאת רותם כסלו כהן, פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

חשיבות הרוטינה
19/03/18
כיצד נצליח להגיע ליום ולשעת התחרות מוכנים פיזית ומנטאלית? השימוש ברוטינות ביצוע יעזור לנו "ללחוץ" על הכפתור הנכון על מנת שנהיה מוכנים לביצוע אופטימלי. אפקט הרוטינה ודוגמאות - מאת ד"ר איריס אורבך, פסיכולוגית ספורט וראש תחום קידום בריאות, מכון וינגייט

האם אנחנו מכורים לספורט?
15/03/18
באיזה שלב התחביב שלנו הופך לאובססיה? איך נדע שאנחנו לא מכורים ומה ניתן לעשות כדי שנישאר כאלה? איריס עצמון, פסיכולוגית, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט, בוחנת את הנושא מתוך היכרות אישית עם עולם הרכיבה ומוסיפה זווית אישית על התאונות האחרונות שגבו את חייהם של רוכבי אופניים

להעביר ערוצים בראש – מכאב וקושי לכוחות והתמודדות
25/02/18
כל ספורטאי שהגיע ל"קיר" ועבר אותו, יודע שברגע שעוברים את הקיר, מגלים שיש בתוכנו הרבה יותר כוחות ממה שנדמה. איך מעבירים ערוצי תודעה ברגעים הקשים של חוסר כוח ואנרגיה, ייאוש ורצון לוותר - מאת איריס עצמון, התמחות בפסיכולוגיית ספורט, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט

על הפחד – אויב או חבר?
18/02/18
האם גם אתם חוויתם תחושה של לחץ ופחד לפני מבחן, תחרות חשובה, ריאיון או התמודדות עם אתגר חדש? מה מנהל את תחושות הפחד והלחץ שלנו? האם נוכל לרתום את הלחץ להצלחה? מתי זה יותר מדי לחץ וכמה טיפים מעשיים להתמודדות עם פחד – מאת איריס עצמון, התמחות בפסיכולוגיית ספורט, מרצה בביה"ס למאמנים, מכון וינגייט

10   [11-20]...[21-27]

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן


גישות בטיפוח מומחיות בספורט

תזונה תומכת למערכת החיסון



תרומת הביומכניקה לאימון



מערכת היחסים בין מאמן לספורטאי



פגיעות ברך ומשמעותן לעתידו של הספורטאי



פותחים שנה באקדמיית וינגייט עם הפנים לזירה הבינלאומית



תסמונת הרצועה האיליו-טיביאלית ITBS