חפש רק בנושא זה






יסודות האימון: תקופות ההכשרה הראשונות בחיי ספורטאי
15/08/05
בחלקו הראשון של המאמר הוצגו קווים מנחים לתוכנית עבודה רב-שנתית עם ילדים, מגיל צעיר ועד לבגרות. המאמר הנוכחי עוסק ביתר הרחבה בשתי תקופות האימון המרכזיות הראשונות בחיי שחקני הכדור הצעירים: "הכשרה ראשונית" ו"בנייה אתלטית". חלק שני ואחרון

תכנון ארוך טווח: עקרונות עבודה עם ספורטאים צעירים
15/08/05
בניסיון להוביל להתפתחות טובה יותר של שחקני הכדור הישראלים, מוצעים להלן קווים מנחים לתוכנית עבודה רב-שנתית עם ילדים, החל בגיל צעיר וכלה בהתבססותם כשחקנים בוגרים ברמה גבוהה. על תהליכי האיתור והמיון, הגילאים המתאימים ותקופות האימון וההכשרה. מאמר ראשון בסדרה

הסתיימה עוד שנה עמוסה של שחייה; מיקי חליקה מסכם
21/09/03
קצת פחות משנה לפני אתונה, ולפי שעה רק שני שחיינים ישראלים הבטיחו את השתתפותם במשחקים האולימפיים. אחד שניסה וינסה שוב הוא מיקי חליקה. בינתיים הוא מסכם את העונה שהיתה

אימוני גמישות: כיצד מבחינים בגבול שבין היעיל למזיק
15/08/05
בניגוד לאימוני כוח, מהירות או סבולת – שבהם שאיפת הספורטאי היא להגיע למקסימום האפשרי – בנושא הגמישות המציאות היא מורכבת יותר: יש לשאוף למידה הרבה ביותר של גמישות, אבל כזו שלא תסכן את יציבות המפרק. במלים אחרות – לא לשאוף למקסימום, אלא לאופטימום

התמודדות עם כישלון: המאמן כדמות מפתח
15/08/05
כשלונות בספורט הם חלק בלתי נפרד מההצלחה. תפקיד המאמן בדרכו של הספורטאי לפסגה אינו רק ללמד טכניקה, טקטיקה או כושר גופני - אלא גם לסייע לו לקום לאחר כישלון וללמדו להתמודד עם חוויית אי-ההצלחה

סודה לשתייה בשירות המלחמה בחומצת החלב
15/08/05
כאשר ספורטאי מפיק אנרגיה בקצב מהיר, הגלוקוזה אינה מתחמצנת כליל לדו-תחמוצת הפחמן ולמים, אלא מתפרקת לחומצת חלב. אחד הרעיונות להתמודדות עם התופעה הוא שימוש באמצעים כימיים, והחומר הפשוט והנגיש ביותר לצורך זה הוא דו-פחמת הנתרן - שמוכר בשפת הרחוב כ"סודה לשתייה"

אימון בחדר כושר: פיתוח הכוח המתפרץ
15/08/05
אימון בחדר כושר יכול לשפר שני מרכיבי כושר גופני - מהירות וכוח. לשם כך נפתח תחילה את הכוח המרבי (על בסיס אימון היפרטרופיה שקדם לכך). על בסיס זה, ולאחר שנבין את מרכיבי המהירות, נוכל לגשת לתרגילים מיוחדים לפיתוח הכוח המתפרץ, הנדרש בתרגילי מהירות

עבודה בחדר כושר: עקרונות, קצב וביצוע בפועל
15/08/05
מה הם העקרונות שעליהם בנויה תוכנית אימונים בחדר הכושר? מהו הקשר בין רמת המתאמן לתדירות האימונים ומינון התרגילים? שאלות ותשובות בנוגע לעבודה בחדר כושר, וגם כמה "מתכונים" לעבודה נכונה

חוק הספורט, המורים לחינוך גופני ומה שביניהם
15/08/05
תיקון מספר 4 לחוק הספורט, שאושר בכנסת בנובמבר 2002, פטר את המורים לחינוך גופני מהצורך להיות גם בעלי תעודת הסמכה לאימון או להדרכה, כפי שנדרש מהם קודם. התיקון אף מתיר למכללות לחינוך גופני להעניק לבוגריהן תעודת הסמכה כזו. אלא שגם התיקון הזה מעורר תהיות ומותיר שאלות בלתי פתורות

אנרגיה באימון כוח: כמה מוציאים באמת
15/08/05
רוב המתאמנים רוצים "להוריד משקל", וכולם כבר יודעים שהדרך היעילה לעשות זאת היא שילוב של תזונה נכונה ופעילות גופנית. שאלה אחת מרכזית שהתשובה עליה אינה מובנת מאליה, היא תרומת אימוני הכוח בוויסות אחוז השומן בגוף. הבנת העקרונות והתהליך בהחלט עשויים לסייע

[1-10]...[11-20]   21 22 23 24 25 26 27  

הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

שיא ישראל וגמר לתומר פרנקל (הפועל ירושלים) ב-100 מ' פרפר בתוצאה 52:05 שניות ב"גביע אמסטרדם" בהולנד

גביע אמסטרדם: שיא ישראל לנוער לרון פולונסקי (מכבי חיפה) ב-200 מ' חזה בתוצאה 2:14:22 דקות

מדליות זהב לחניכות אקדמיית וינגייט בג'ודו: נועם בהר, סידני וינשטיין, איליי חיון, ימימה זוהר, עדלינה נוביצקי ויולי מישינר באליפות ישראל לקדטים. מדליות כסף לכרם פרימו ולגאיה בר אור

טורניר המאסטרס בסין: מקום 5 לפיטר פלצ'יק (100 ק"ג), מקום 7 לאורי ששון (100 ק"ג+)

מדליית כסף לשגיא מוקי (81 ק"ג) בטורניר המאסטרס בסין. לא התחרה בגמר בשל מתיחה בשרירי הבטן

מדליית כסף לטוהר בוטבול (73 ק"ג) בטורניר המאסטרס בסין. לא התחרה בגמר בשל פציעה במרפק

טורניר המאסטרס בסין: ברוך שמאילוב (66 ק"ג) סיים במקום ה-5 לאחר שהפסיד בקרב על הארד ליריבו המונגולי באיפון. טל פליקר (66 ק"ג), הודח לאחר שהפסיד בקרב השני