חפש רק בנושא זה






כל מה שרציתם לדעת על אימון גופני בתנאי חום
17/05/20
רגע לפני החזרה לשגרת חיים מלאה בצל וירוס הקורונה, עם פתיחתם מחדש של מועדוני הכושר והתרתה של הפעילות הגופנית מחוץ לבית, הגיעו השבוע ימי שרב המתאפיינים בחום כבד ובלחות נמוכה. האם אפשר להתאמן בחוץ גם בחום הכבד וכיצד זה עשוי להשפיע על קצב הלב? מהם הסימנים להתייבשות ואיך נימנע ממנה? כל התשובות בכתבתו של פיזיולוג המאמץ מולי אפשטיין

דליפת שתן, היריון ולידה - לא מה שחשבתן
10/08/20
דליפת שתן רווחת בקרב נשים בכל גיל ולא רק בזמן מאמץ, כפי שנהוג לחשוב בטעות. גם נשים צעירות ומאומנות לפני היריון, בהיריון או לאחר לידה, מתלוננות על התופעה חדשות לבקרים. כיצד נכון למנוע דליפות שתן והאומנם תרגילי הכיווץ והאיסוף על-פי שיטת קגל הם אכן הפיתרון? על כך בטור הדיעה של רות עוז שלם, מנחת הקורס אימון גופני לנשים בהיריון ולאחר לידה

אימוני התנגדות והתאמתם לענף ספורט מסוים
14/08/19
בהשתלמות שנערכה לסגל ההוראה של בית הספר למאמנים במכון וינגייט, ניתנה הרצאה על בסיס מחקרים עדכניים, שמטרתה להסביר את הצורך בשימוש בטכניקות שונות לפיתוח כוח בהתאם למטרתו של ענף ספורט מסוים: לא עוד הגישה הקלאסית האחידה שנועדה לפתח כוח מרבי או היפרטרופיה של שריר אלא גישה הדוגלת בהתאמת הטכניקה לכל ענף וענף

הגעתם לגיל השלישי? זה זמן היוגה
01/07/19
שיטת התרגול העתיקה נפוצה יותר ויותר בקרב מתאמנים רבים, כשיטת תרגול מתונה והוליסטית המחברת בין גמישות הגוף לבין מדיטציה והשקטת זרם המחשבות. האם הסטיגמות שדבקו במרוצת השנים במתרגלי השיטה מוצדקות ומדוע היוגה מומלצת לבני הגיל השלישי? זאת ועוד, במאמרה של סנדרה פולק קנר, מורה לויני יוגה, בוגרת בית הספר למאמנים במכון וינגייט

אימוני כוח ותוחלת חיים ארוכה ובריאה
10/04/19
נוכח השאיפה למניעת מחלות ולצמצום התלות הקשה בסוף החיים: מהו העיקרון הפיזיולוגי אותו חשוב ליישם באימון הכושר לצורך התמודדות יעילה עם השינויים הפיזיולוגיים הטבעיים החלים בגוף כתלות בגיל, במגדר ובמצב הרפואי? האם די באימון הפונקציונלי ומהם הקווים המנחים לאימון יעיל שיסייע בשמירת מסת השריר ויתרום ליכולת התפקוד עם התקדמות הגיל? מאת איתי גולדפרב, רכז ומרצה בקורסי מדריכי כושר גופני ובריאות, ביה"ס למאמנים, מכון וינגייט

שיגעון הפוקימון יכניס אותך לכושר?
27/12/16
עד כמה היישומים של מציאות רבודה משפיעים על הגברת הפעילות הגופנית במושגים של כמות צעדים יומית? ממצאי מחקר חדש שעקב אחר 1,182 נבדקים שיצאו מהמסך לצוד פוקימונים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט

פעילות גופנית משביחה את הזרע
14/12/16
מחקר שהתפרסם לאחרונה במגזין Reproduction, שופך אור על השפעת הפעילות הגופנית על איכות הזרע הכללית. התוצאות מראות שדי בכמה חודשים של פעילות גופנית בכדי ליצור הבדל משמעותי – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט

איזה ספורט תבחרו כדי להאריך ימים?
06/12/16
מחקר שהתפרסם לאחרונה, ניסה לדרג את פעילויות הספורט השונות ולבחון מי מהן היא בעלת התרומה הגבוהה ביותר בהיבט הבריאותי. אז מה תבחרו? שחייה, טניס, אירובי או אופניים – התשובה בגוף המאמר. מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט

פעילות גופנית במהלך ההיריון מיטיבה עם הצאצאים
02/05/16
מחקר חדש מצביע על כך שהזיקה לפעילות גופנית נקבעת כבר בזמן שהותנו כעוברים ברחם. עכברות הרות שהתאמנו במהלך כל תקופת ההיריון הולידו צאצאים פעילים יותר – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג מאמץ, מנהל מקצועי בקורסים להכשרת מאמנים, מכון וינגייט

הבחירה שבכפייה - פעילות גופנית במחלקה פסיכיאטרית סגורה
21/12/15
יוזמה מיוחדת של אנשי צוות מחלקה פסיכיאטרית סגורה משפטית בבאר שבע מראה שגם במקומות הפחות צפויים של כפייה, צפיפות, חיכוך, מחלות נפש קשות, רקע עברייני ואלימות, ניתן להטמיע פעילות גופנית. המטרות, הדילמות והפתרונות של צוות הפעילות יכולים להתאים לכל מקום ולכל אוכלוסייה שהיא. מאת אייל עורב בוגר קורס מאמנים לקידום בריאות, בית הספר למאמנים, מכון וינגייט

10   [11-13]

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן. במקרה הצורך, תתאפשר למידה מקוונת בהתאם להנחיות משרד הבריאות