חפש רק בנושא זה






אורח חיים בריא – מסיסמה למימוש
16/09/15
רוצה לרזות, להיכנס לכושר, להוריד סטרס, להפסיק לעשן – להיות בריא? מסתבר שהבנה וידע הם גורמים מאוד שוליים בדרך להצלחה. מהו המרכיב במשוואה שיכול לעשות את ההבדל ולתווך בין כל היעדים – מאת ד"ר איריס אורבך פסיכולוגית ספורט, רכזת קורס מאמנים לקידום בריאות בבית הספר למאמנים, מכון וינגייט

יש לך 2 דקות? קדימה צעד!
02/06/15
ממחקר חדש עולה שהחלפה של 2 דקות ישיבה בפעילות גופנית קלה מאוד, כמו הליכה, גינון או ביצוע פעולות ניקיון, קשורה בהפחתת הסיכון לתמותה מוקדמת ב-33%. ההבדל בין תועלות פעילות מתונה לפעילות קלה והסתייגויות ממובהקות המחקר – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט

חוסר בפעילות גופנית קטלני פי 2 בהשוואה להשמנת יתר
10/02/15
מחקר חדש שפורסם לאחרונה, קובע שדי ב-20 דקות הליכה נמרצת מדי יום על מנת לשנות את הסטטוס שלך מבלתי פעיל לפעיל חלקית ולהפחית את סיכוייך למות בטרם עת ב-30%-16% באופן בלתי תלוי בהיותך שמן או בעל משקל עודף – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט

פעילים יותר ביום ורצים פחות לשירותים בלילה
02/10/14
גברים שעוסקים דרך קבע בפעילות גופנית, נמצאים בסיכון נמוך יותר לסבול מנוקטוריה, קימה תכופה בלילה לשירותים, כך עולה ממחקר חדש. לעומתם, נשים צעירות או עם עודף משקל עלולות לסבול מבריחת שתן במהלך פעילות גופנית – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

הגידול בהשמנה: פחות מדי פעילות גופנית או אכילת יתר?
28/07/14
מחקר שבוצע באוניברסיטת סטנפורד ופורסם במגזין The American Journal of Medicine, מצביע על כך שהגידול בממדי ההשמנה בארה"ב מקורו בעלייה באורח החיים היושבני ולאו דווקא בצריכה מוגזמת של קלוריות – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

כדורגל בגיל 70
26/06/14
שני אימוני כדורגל שבועיים בני שעה למשך 4 חודשים תרמו לשיפור משמעותי בצריכת החמצן המרבית, בתפקוד השרירי ובצפיפות המינרלים בעצם של גברים בני 75-63 – גם כאלה שלא שיחקו מימיהם! על ממצאי המחקר, מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

ריבוי שעות מסך מגדיל את הסיכון ליתר לחץ דם בילדים
13/05/14
ילדים שמבלים יותר משעתיים ביום בצפייה בטלוויזיה, בישיבה מול המחשב או במשחקי וידאו, מעלים באופן משמעותי את הסיכון שלהם לפתח יתר לחץ דם, כך עולה ממחקר שהוצג לאחרונה בקונגרס העולמי לקרדיולוגיה במלבורן – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

לשבת או לקום?
25/02/14
לא משנה עד כמה אתם פעילים, מסתבר שישיבה מוגזמת מהווה גורם סיכון למוגבלות תנועתית בגיל מבוגר, בנפרד מגורם הסיכון המוכר של היעדר פעילות גופנית. ממצאי המחקר יפורסמו בקרוב ב-Journal of Physical Activity and Health – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

פעילות עצימה: כל דקה נחשבת
09/09/13
כל דקה של פעילות גופנית עצימה בנוסף ל-150 דקות שבועיות מפחיתה את הסיכוי להשמנה ב-5% אצל נשים וב-2% אצל גברים, כך דווח לאחרונה במחקר שהתפרסם במגזין American Journal of Health Promotion – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

הליכה מודעת להולכים ולסביבה
29/05/13
מה ניתן לעשות ברמה האישית וברמה הארצית כדי לצאת מאורח החיים היושבני לאורח חיים פעיל? תיאור מצבנו כחלק מהעולם המערבי, המאפיינים המיוחדים לישראל, פעילות מקדמת ברשויות והמלצות להטמעת ההליכה בשגרת היומיום – מאת עדנה בוקשטיין MSc ורותי דקל MPh

  10   [11-13]

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן. במקרה הצורך, תתאפשר למידה מקוונת בהתאם להנחיות משרד הבריאות