חפש רק בנושא זה






Birddog כמודל לתרגילי יציבה
28/07/09
לחזק את שרירי הבטן, שרירי הגב השטחיים, את זוקפי הגב העמוקים והכול בתרגיל אחד, Birddog שהנו תרגיל יציבה מומלץ לכלל האוכלוסייה, לחסרי יכולת גופנית ולבעלי כושר גופני גבוה כאחד – מאת משה שחר, ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה בבית־הספר למדריכים ולמאמנים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט

התחדשות גופנית עם בוא האביב
02/06/09
האביב הוא אכן הזדמנות מצוינת לקחת את עצמנו בידיים, להתחיל בתוכנית של פעילות גופנית ולשנות במעט את הרגלי התזונה שלנו – אלו בדיקות רפואיות כדאי לעשות ואיך בונים תכנית אימונים, מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר בווינגייט

פעילות גופנית מפחיתה את הסבל ממיגרנה
בעוד שפעילות גופנית ידועה כאחד הגורמים שמעוררים כאבי ראש בקרב אנשים שסובלים ממיגרנה (צילחה, בעברית), מחקר חדש מתאר תכנית פעילות גופנית שהפחיתה את תדירות כאבי הראש ואף שיפרה את איכות חייהם של הסובלים מהמחלה – מאת מולי אפשטיין, פזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר בווינגייט 30/4/2009

פעילות גופנית מסייעת במניעת שינויים ניווניים במוח
אנשים מבוגרים שעוסקים באופן קבוע בפעילות גופנית מצטיינים בזרימת דם טובה יותר למוח וכן במספר גדול יותר של כלי דם קטנים במוח – מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר בווינגייט, על המחקר שהוצג בהכנס השנתי של החברה הצפון אמריקאית לרדיולוגיה 12/1/2009

משפחה אקטיבית – טיפים לפעילות גופנית משפחתית
02/04/12
מגרש המשחקים השכונתי והעצים עליהם בילינו בילדותנו, הוחלפו במסכי המחשב, הטאבלטים, הסמארטפונים ומסכי הטלוויזיה, אולם האביב שבפתח וחופשת הפסח יכולים להיות קו הזינוק לפעילות משפחתית משותפת – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

פעילות גופנית קבועה באמצע החיים עשויה לעכב תהליכי הזדקנות
אנשים בגילאי הביניים שמבצעים פעילות גופנית קבועה ומבוקרת עשויים לעכב עד 12 שנים את קצב ההזדקנות הביולוגי – כך עולה ממאמר סקירה נרחב שהתפרסם בגיליון האלקטרוני הראשון של המגזין: British Journal of Sports Medicine


לחזור לג'ינס המיתולגי
אז מה עושים? ואיך עושים זאת נכון? איך במקום אופנה חולפת נוכל לסגל לעצמנו הרגלי פעילות ותזונה נכונים, שיעלו אותנו על מסלול של הנאה, סיפוק והתמדה. המפתח נמצא, אומר מולי אפשטיין, בביצוע הערכה גופנית והערכה קלינית

צעידה עם פדומטר מסייעת להפחתה במשקל
"מניתוח שורה ארוכה של מחקרים עולה שאנשים שצועדים יותר נוטים להיות רזים יותר בהשוואה לאנשים שצועדים פחות", ציין ד"ר ריצ'רדסון, "השימוש בפדומטר מעלה את המוטיבציה להגדיל את מספר הצעדים במהלך היום ומעניק יתרונות בריאותיים שקשורים הן בהפחתה במשקל והן בהגברה של מידת הפעילות הגופנית במהלך היום"

פעילות גופנית מפחיתה את הסיכון לדמנציה של כלי הדם, אך לא לאלצהיימר
24/12/07
תוצאות מחקר פרוספקטיבי (שצופה לעתיד) שפורסם לאחרונה בכתב העת האלקטרוני Neurology, מצביעות על כך שהגברת הפעילות הגופנית היומית עשויה להפחית את הסיכון לפתח דמנציה (שיטיון) של כלי הדם, אולם לא להקטין את הסיכון לפתח אלצהיימר

אימון אפקטיבי בחדר הכושר
13/12/07
ישנה חשיבות רבה להתאמת תוכנית פעילות מתאימה, הכוללת אימון כוח שיתייחס ליכולתו ולמטרתו האישית של המתאמן. אימון כוח פירושו ליצור עומס שיתרום לשיפור יכולת הכוח של המתאמן. עליו לבחור את התרגיל הנכון לגירוי השריר ולדאוג למינון נכון של העומס

  10   [11-13]

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן. במקרה הצורך, תתאפשר למידה מקוונת בהתאם להנחיות משרד הבריאות