חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום נטורופתיה

ד"ר מירה כהן שטרקמן Ph.D, ראש תחום לימודי נטורופתיה במרכז וינגייט לרפואה משלימה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן. נטורופתית, מתמחה במגוון מקצועות ברפואה טבעית-הוליסטית, מטפלת קלינית, עוסקת בכתיבה, במחקר ובהוראה בתחום הרפואה הטבעית וההתפתחות אישית. דוקטורט באוניברסיטת בר אילן בחקר עולם הרפואה אצל היהודים-הספרדים באגן הים התיכון. בוגרת B.A. במדעי הרוח מאוניברסיטת ת"א ובוגרת הפקולטה למשפטים באוניברסיטת ת"א LL.B, עורכת דין ומגשרת הוליסטית. חברה באגודה הישראלית לנטורופתיה ולתזונה טבעית ובאיגוד ההרבליסטים של עיל"ם.

לפרטים על לימודי נטורופתיה במכון וינגייט
למאמרים של מירה כהן שטרקמן הקליקו כאן
הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חרדה חברתית אור 23/02/12 21:11
היי,
בשנה האחרונה יש לי את התסמינים הנ"ל:
בכל פעם שאני נקלע לשיחה מול קהל או שיחה חשובה,פניי מסמיקות מאוד והדופק שלי בשמיים,ללא שליטה.ואני מרגיש שבכללי אני נלחץ במהירות,והלחץ גורם לי לחוסר ריכוז וזיכרון,כאבי ראש ובמקרה של התרגשות גם רעידות ברגליים.
מה שקורה זה שאם אני ביום לחוץ,בסוף היום אני מגיע הביתה עם כאב ראש נוראי,רעב וצמא מוגברים ועייפות בלתי נסבלת,והכי חשוב,אני לא מסוגל להתרכז!
על מה לדעתך זה מעיד ? ומה מומלץ לעשות ?
**עוד שאלה,האם יכול להיות קשר לכך שלפני שנה נטלתי prednisone?(במשך חודשיים)

תודה רבה.
חרדה חברתית מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה 24/02/12 12:27
שלום אור
הגדרת את הנושא כחרדה חברתית ויתכן שזה מה שעולה אצלך. הטיפול המתאים יהיה באמצעות תהליך עם פרחי באך בשילוב דמיון מודרך וצמחי מרפא, במידת הצורך. אינני מאמינה שהתרופה הביאה להתקפות החרדה במצבים הספציפיים שאתה מתאר כי היא אמורה להשפיע על מערכת החיסון בלבד, אם כי יש לה גם השפעה על האדרנל וכל מה שקשור בהורמוני סטרס.

תתחיל עם פרחי באך- מאמינה שתמצא מזון

שלך,
מירה
קורס / רענון עזרה ראשונה מאיה 19/02/12 02:33
שלום חברים
אנחנו קבוצה של מדריכי חדר כושר שמתארגנת על מנת לעבור קורס עזרה ראשונה.
הקורס יועבר ע"י חברת אלישע הדרכות רפואה - חברה המאושרת ע"י וינגייט.
על מנת להוזיל את עלות הקורס נשמח שתצטרפו אלינו.

ניתן להצטרף גם מי שזקוק רק לרענון

מאיה : 054-2666528
ג׳ינג׳ר טרי לעומת יבש ערן 16/02/12 09:33
מירה שלום,

- מהם ההבדלים בין השורש המיובש לשורש הטרי?
- האם יש הבדל בהרכב ובריכוז החומרים הפעילים?
-האם משמשים להתוויות שונות?
- האם לאדם מהשורה הצורך אותם באופן קונבנציונלי (חליטה, אכילה) יפיק תועלות שונות מהיבש והטרי.
- אם היה צריך לבחור אחד מהם במה היית בוחרת?

תודה מראש
ערן
ג''ינג''ר מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה 24/02/12 12:32
שלום ערן,
השורש הטרי מכיל חומרים פעילים ולכן בשימוש ביתי, בישול, חליטה, תיבול- כדאי לעשות שימוש בג''ינג''ר הטרי. באופן אישי- אני מעדיפהא הטרי.
מבחינה טיפולית- הג''ינג'' משמש להתוויות רבות ותוכל לקרוא על כך במאמר שכתבתי ומצוי באתר של וינגייט ומצורף גם כאן.

בבריאות טובה
מירה
קובץ מצורף
מינרלים במשקה א 09/02/12 10:01
שלום מירה,
מה דעתך על המשקה מינרלים הזה :
http://www.supherb.co.il/?CategoryID=175&ArticleID=181&sng=1

האם הוא יעיל יותר מאשר מולטי מינרל בכדור?
והאם יש לו חסרונות ?

תודה רבה.
איזה מינרלים? מירה כהן שטרקמן 09/02/12 16:36
שלום א.

השאלה מזכירה לי את השאלה - מה יותר טוב: בננה או תפוז.
לכל אחד יש את התכונות הנפלאות שלו והשאלה היא מהי המטרה הטיפולית, למי ובאיזה מצב?
בד"כ, נוזל נספג יותר טוב ויותר מהר. אבל לכל אחד מתאימה פורמולה אחרת- תראה מה הכי עובד אצלך לפי סימני הגוף.
אם דרושים לך מינרלים ספציפיים - כדאי להפריד ולא ליטול מולטי. החסרונות של מולטי באופו כללי הוא הפגיעה בספיגה בגלל תחרות על קולטנים של המינרלים שבמולטי.

בבריאות טובה
מירה
איחוי גרמי ישראל קטון 08/02/12 11:15
שלום רב!

לפני 8 חודשים התגלה אצלי ספונדילוליזיס L5, שנקבע שהוא חדש ע"י הרנטגנולוגית שביצעה את הצילום.
הכאבים התחילו לאחר תקופת פעילות של הרמת משקולות, שהתבצעה בישיבה במנח גב זקוף.
הפיזיותרפיסטית אסרה עלי להרים משקל ולהמשיך לרוץ (הייתי רץ 20 ק"מ x6), אך אישרה לי הליכה מהירה, ונתנה לי להבין שבמקרים כאלה ייתרחש איחוי גרמי, והסדק ייעלם תוך מספר שבועות.
ב-CT שביצעתי לפני כשבועיים התגלה שהספונדילוליזיס עדיין תקף!
(לא מפתיע, שהרי הכאבים לא פסקו).
אף האורטופד הדגיש שהעצם כבר הלבינה באזור השבר - כך שהגוף כבר התרגל למצב זה, וציין שכנראה זה נמנע מלהתאחות עקב ההליכה!

אני מבקש לדעת האם יש מקום לחשוב שאולי *עדיין* עלול להתרחש איחוי של העצם - לאחר 8 חודשים מעת השבירה, או שמא אכן הגוף כבר התרגל, ואיחוי גרמי כבר אינו רלוונטי לאחר כ"כ הרבה זמן ?

תודה רבה
ישראל קטון
פציעות ספורט מירה כהן שטרקמן 09/02/12 16:31
שלום ישראל,
מציעה לך הפנות את השאלה לפורום פציעות ספורט.


בבריאות טובה
מירה
תודה dis@hotmail.co.il 10/02/12 15:45
תודה מירה
יעוץ עופרה 05/02/12 10:07
אני רוצה לשאול לגבי שתיית תה, אני שותה הרבה תה בחורף (ולא רק) ולאחרונה מישהי מהעבודה אמרה שבתה שחור יש פחות יתרונות מתה ירוק
מה דעתך? אני לא ממש מכירה את התה הירוק
תה וחליטות מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה 07/02/12 20:19
שלום עופה,
לא כדאי להרבות בתה ירוק כי הוא מעורר ועלול להעלות לחץ דם ואך לגרום לכאבי ראש. כדאי לשלב- תה ירוק, תה לבן, חליטות עלי נענע, זוטה, מליסה, לבנדר ועוד.
העלים של הירוק והשחור הם אותם העלים מאותו הצמח אלא שהם עוברים תהליכי תסיסה שונים. הירוק מכיל אנטיאוקסידנטים ונחשב בריא יותר

שלך,
מירה
היי עפרה מירב 12/02/12 19:00
אני דווקא קראתי על התה הירוק שהוא מאוד בריא ויש לו הרבה יתרונות.. מנקה רעלים בגוף, עוזר בהורדת כולסטרול.. אמא שלי גם לוקחת כמוסות של תה ירוק של סולגאר להורדת הכולסטרול


מתכוני בריאות ברק 04/02/12 23:43
אני כבר המון זמן מחפש מתכוני בריאות ולא מוצא משהו מוצלח באמת - אני נמנע מסוכר לגמרי (במקומו אני שם דבש דבורים או דבש סילאן) לא קמח לבן, נמנע ממרגרינה חמאה ושאר שומנים צימחיים מוקשים. הבעיה שאני לא מוצא מתכונים באין בהם את המרכיבים האלה...
אולי תוכלי להפנות אותו לקישור שבו יש מתכונים טובים באמת?
(הכוונה בתחום של אפיה בעיקר - לחם, עוגות, עוגיות וגם שאר דברי מתיקה כמו בישול או אפיה של פירות או גלידות - בקיצור מחפש להנות ולהישאר בריא!)

תודה מראש!
מתכונים טעימים ובריאים מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה 07/02/12 20:16
שלום ברק,
יש הרבה ספרי בריאות ותוכל להנות מהם עם מתכונים בריאים.
כל מתכון לא בריא- תוכללהחליף את המוצרים- במקום שמן - תשתמש בשמן קוקוס- די 1/4 כמות השומן באפייה. ובמקום קמח לבן- השתמש בקמח מלא.
סוכר- רק סילן או דמררה או דבש- ואתה מסודר. תרגם כל מה שמוצא חן בעינך לשפת הבריאות.

כמו כן תוכל לעבור על המאמרים שלי באתר של מכון וינגייט- יש בהם הרבה מתכונים טעימים וקלים להכנה ובריאים!
שלך,
מירה
אפרסמון והקליפה שלו ברק 04/02/12 23:16
שלום! קראתי מהאינטרנט כל מיני מידע על הפרי ועל הקליפה שלו והדבר נשאר אלום בעניי - חלק אומרים שבקליפה יש ויטמינים ממש טובים וחומצות בריאות, וחלק אומרים שבגלל שהקליפה קשה היא לא מתעכל טוב וגורמת עצירות... מה הסטטוס של האפרסמון ושל הקליפה שלו בפרט.. כמה לאכול ממנו ליום (לפי מה שראיתי לא יותר מ2 -1 ליום עם הקליפה ויש כאלה שאומרים בלי הקליפה בכלל)
תודה!
אפרסמון מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה 07/02/12 20:13
שלום ברק,
אפרסמון הוא פרי נפלא עם הרבה סיבים תזונתייים (יותר מפי 3 מתפוח עץ) ועיקר הסיבים נמצאים בקליפה. לכן יש כאלו שאינם יכולים לעכלו היטב.
כדאי לגוון בפירות- 1 ליום עם 2 פירות נוספים- כשהתזונה אינה צמחונית והפעילות הגופנית מתונה).
ללעוס היטב.

בבריאות טובה
מירה
קנדידה רעות 01/02/12 09:53
שלום רציתי לדעת האם קנדידה מדבקת דרך יחסי מין?
קנדידה מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה 02/02/12 20:29
למיטב הידעה, כן.
ספירולינה לילך 01/02/12 00:43
שלום נירה
ברצוני לדעת האם ספירולינה נחשבת לחלבון מלא?
האם יש בה באמת בי 12?
וחוץ מזה לגבי חלבון מלא, אני ספורטאית וגם טבעונית, האם זה באמת כל כך חשוב שהחלבון תמיד יהיה מלא, או שגם בלעדי כמה חומצות אמינו עדיין גופי יקבל מנת חלבון ראויה למרות שהיא לא מלאה?
תודה רבה
ספירולינה לילך 01/02/12 00:43
שלום נירה
ברצוני לדעת האם ספירולינה נחשבת לחלבון מלא?
האם יש בה באמת בי 12?
וחוץ מזה לגבי חלבון מלא, אני ספורטאית וגם טבעונית, האם זה באמת כל כך חשוב שהחלבון תמיד יהיה מלא, או שגם בלעדי כמה חומצות אמינו עדיין גופי יקבל מנת חלבון ראויה למרות שהיא לא מלאה?
תודה רבה
ספירולינה מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה 02/02/12 20:33
שלום וברכה,
אכן בספירולינה יש פי 3 חלשבון מאשר בבשר בקר.
יש בה חומצות אמינו חיוניות אבל כדאי מאד לשים לב לאלרגיות, פריחות בעור וכיוב'' תופעות אלרגניות.

לגבי חבלון מלא או לא- הגוף זקוק לחלבון מלא. כדאי שלפחות ארוחה אחת שלך תהיה עם חלבון מלא. לגבי כמויות- תלוי באיזה סוג ספורט הינך עוסקת והאם הינך זקוקה להעמסה של חלבון או פחמימות- מומלץ להתייעץ.

שלך,
מירה
לגבי ספירולינה רועי פייגנשטיין 12/12/14 18:05
לא יודע לגבי חלבון מלא, אבל ממה שידוע לי <a href="https://www.tevabari.co.il/product.aspx?id=3016797">ספירולינה</a> מכירה הרבה חלבון וגם ויטמינים אחרים
אלוורה ומיץ עשב חיטה יאיר 29/01/12 18:28
שלום,
1.הבנתי שלטיפול בכיב במערכת העיכול(לא חשוב איפה בה) רצוי לצרוך אלוורה או מיץ עשב חיטה(או את שניהם?) על בטן ריקה-האם זה נכון ?(מה מהם כדאי או את שניהם)

2.איך צורכים אלוורה ? (בלבול רב כי יש המון מוצרים)

3.ומה עוד מומלץ חוץ מ2 מזונות העל האלה לטיפול בתסמינים כללים של מערכת העיכול(העליונה והתחתונה -כיבים בפרט) - ניקוי רעלים עשוי לעזור ?

תודה.
מערכת עיכול מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה 30/01/12 20:27
שלום יאיר,
הטיפול במערכת העיכול באמצעות תוספים וצמחי מרפא חייב להעשות בהשגחה ובהדרכה של נטורופת מוסמך. לא כדאי לעבוד עם "רפואת מזדרון".
תהליך ניקוי רעלים הוא מורכב מאד ואינו מתאים לכל אחד ובכל מצב. יש סוגי ניקוי רבים והתכנית מותאמת על פי הנתונים האישיים ואורח החיים ומצב הבריאות הכללי.
לגבי אלוורה ועשב חיטה- נוטלים על בטן ריקה.
במצב של כיב עיכולי- חשוב ליטול צמחים מרפאי כיב כמו אכילאה. עשב החיטה מדלל דם ואם הכיב מדמם- יתכן וכדאי להמנע.
לעשב החיטה ולאלוורה יש פעולות שונות. ממליצה לך לפנות ליעוץ אישי.

בבריאות טובה
מירה
מע'' נשימה רבקה 26/01/12 23:14
שלום מירה,קראתי על הטיון דביק היעיל בטיפול מע'' נשימה תחתונה,מהי המלצתך לחיזוק מע'' נשימה עליונה?תודה,רבקה
מערכת נשימה עליונה מירה כהן שטרקמן, ראש תחום נטורופתיה 30/01/12 20:22
שלום רבקה,
למערכת נשימה עליונה מומלצים למשל, הלחך, אכיניצאה והבוצין.

בבריאות טובה
מירה
גלוטן אינה 26/01/12 12:44
לפני 7 חודשים עשיתי גמילה מגלוטן וסוכרים להרזייה. האם מחסור בגלוטן יכול להוות בעייה לטווה הרחוק?
גלוטן מירה כהן שטרקמן 26/01/12 15:56
שלום אינה
הגלוטן הוא סוג של חלבון אבל העדרותו אינה מייצרת מחסור.
תוכלי לקבל חלבון משילוב של דגנים וקטניות או מחלבון מהחי.

בבריאות טובה
מירה
גלוטן אינה 26/01/12 12:44
לפני 7 חודשים עשיתי גמילה מגלוטן וסוכרים להרזייה. האם מחסור בגלוטן יכול להוות בעייה לטווה הרחוק?
[1-10]...[11-20]   21 22 23 24 25 26 27 28 29 30   [31-40]...[41-50]
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

טניס שולחן: טל ישראלי, חניך אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, זכה במדליית ארד קבוצתית באליפות הונגריה הפתוחה

נבחרת הנשים בג'ודו מארחת במכון וינגייט מחנה אימון בין-לאומי בהשתתפות נבחרות מבריטניה ומאוזבקיסטן

מדליית ארד לאנסטסיה גורבנקו במשחה ה-200 מ' מ.א בתוצאה 2:13:52 דקות בתחרות סבב ה-Pro Swim בגרינסברו ארה"ב

מקום ראשון למטפסים הפראלימפיים, מיכאל שפייזר ומור ספיר, באליפות הולנד הפתוחה לטיפוס פראלימפי

מדליית כסף לשחיין מרקוס שלזינגר ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.35 שניות (בבריכות קצרות) בגביע "ניקו סאפיו" בגנואה