חפש רק בנושא זה






המדריך לריצה בתנאי קור
15/01/15
עבור מי שאינו מורגל לרוץ בטמפרטורות נמוכות, מדובר בדילמה לא פשוטה – מה ללבוש? מה לאכול ומה לשתות? כיצד לנהל את קצב הריצה ובכלל, כיצד מתמודדים עם האתגר הפיזי הכביר בתנאים לא הכי ידידותיים? מאת מולי אפשטיין ורותם כסלו-כהן, פיזיולוגים של המאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט

אימוני אינטרוולים עצימים (HIT)
20/01/15
שימוש באימוני אינטרוולים עצימים לשיפור ביצועים של רצים למרחקים ידוע מזמן - עוד מימי הרצים האגדיים פאבו נורמי ולאחריו אמיל זאטופק, שעשו בהם שימוש רב. ביצוע אינטרוולים בעצימות הקרובה לצריכת חמצן מרבית, יוצר גירוי אימוני גבוה ומשפר את היכולת האירובית של הספורטאי

העליונות הקנייתית בריצה – האם נפתרה התעלומה?
11/12/14
מחקר חדש השופך אור על העליונות הקנייתית בריצות למרחקים ארוכים, מצא שהקנייתים מצליחים לשמור על רמת חמצון קבועה במוח גם בעת ביצוע מאמצים עצימים, באזור במוח הקשור באופן הדוק לשליטה בתנועה ולקבלת החלטות – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

ריצה אינה גורמת לשחיקת סחוס (אוסטיאוארתריטיס)
24/11/14
מחקר חדש שהוצג לאחרונה בכנס השנתי של החברה האמריקאית לריאומטולוגיה, מצא שריצה לא רק שאינה גורמת לאוסטיאוארתריטיס אלא אף עשויה להגן על המתאמן מפני התפתחותה של המחלה הכואבת. מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, מוסיף את חוות דעתו המקצועית

תורת הקצב: האם אפשר להתחיל הכי מהר ולאט לאט להגביר?
התחלה מהירה, שמירה על קצב קבוע או התחלה אטית וסיום מהיר. קצב הריצה מהווה לעתים את ההבדל בין ריצה מהנה ומועילה לאסון ספורטיבי – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, ואורי טלשיר, עיתון "הארץ"

כמה מהר זה 2:02.57 שעות בריצת מרתון?
13/10/14
דניס קימטו הקנייתי הפך בשלהי ספטמבר לאדם הראשון בהיסטוריה שרץ מרתון בפחות משעתיים ושלוש דקות. מיהו קימטו, למה שיאי העולם במרתון נשברים זה אחר זה דווקא בברלין והמחשה של הקצב הפנטסטי של שיא העולם החדש – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

ריצה קצרה לחיים ארוכים
13/08/14
מחקר חדש שבוצע באוניברסיטת איוואה שבארה"ב, מראה שדי בריצה מתונה של 10-5 דקות מדי יום כדי להפחית משמעותית את סיכויי התמותה בעוד שריצה לפרקי זמן ארוכים, עלולה לגרום יותר נזק מאשר תועלת – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

המכה של רצים למרחקים ארוכים
05/08/14
מחקר שבוצע בישראל ופורסם לאחרונה במגזין Journal of the American College of Cardiology, מצא שמכת חום מסכנת חיים פי 10 בהשוואה לאירוע לב ברצי סבולת המשתתפים באירועי ריצה הנערכים בתנאי אקלים חם – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

Cardiac Drift – התופעה ומשמעותה בקרב רצים
01/06/14
הדופק שלכם יכול "לזחול" כלפי מעלה גם כאשר קצב העבודה ורמת העומס המטבולי אינם משתנים – אז איך מתכננים אימון? לפי דופק או לפי קצב? מה ההבדל בין רצים מאומנים ובין רצים מתחילים והאם יש השפעה לתנאים סביבתיים – מאת רותם כסלו-כהן, פיזיולוגית מאמץ, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין, מכון וינגייט

אימוני כושר למערכת העצבים
08/04/14
מסתבר שאימוני סבולת משפרים את התקשורת העצבית לסיבי השריר. קשר ייחודי זה נתגלה לאחרונה על ידי קבוצת חוקרים ממכון המחקר Biozentrum שבאונברסיטת בזל בשווייץ ונבדקות השלכותיו על מחלות כמו ניוון שרירי ו-ALS – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

   

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן. במקרה הצורך, תתאפשר למידה מקוונת בהתאם להנחיות משרד הבריאות