חפש רק בנושא זה






אימוני מרתון בריאים ללב?
03/04/14
לכאורה ברור מאליו שאימוני ריצה למרתון מיטיבים עם גורמי הסיכון למחלות לב, אולם מקרי מוות של גברים בגיל העמידה מדום לב במהלך ריצת מרתון בשנים האחרונות, יכולים להוביל למסקנה הפוכה. לאיזה צד נוטה עכשיו הרוח המדעית? מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

תופסים גובה אופטימלי לאימון
01/01/14
מחקר שפורסם לאחרונה במגזין היוקרתי Journal of Applied Physiology, מצא שלא די בעלייה של הורמון EPO כתוצאה מהשהייה בגובה כדי להעיד על אפקטיביות האימון – מסתבר שיש חלון גבהים אופטימלי, מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

נעל חדשנית עשויה למנוע פציעות ריצה
12/12/13
נעל חדשנית שבסולייתה מותקנת מערכת חיישנים, תוכל להתריע על צורת דריכה לא נכונה, על העמסה לא סימטרית, על תשישות ועל עומס יתר. הפרויקט הייחודי נקרא Runsafer והוא ממומן על ידי האיחוד האירופי – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

מרתון: כמה מטרים אתם מסוגלים לרוץ עם שיאן העולם?
07/10/13
הקנייתי וילסון קיפסאנג שבר את שיא העולם במרתון ושיפר ב-15 שניות את השיא שנקבע שנתיים קודם לכן על ידי בן ארצו, פטריק מקאו. הזמן: 2:03.23, כלומר מהירות ממוצעת של 20.5 קמ"ש או 2:55 דקות לק"מ – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

מדענים: "יוסיין בולט נחות אווירודינמית מהאדם הממוצע"
29/07/13
הקושי לשבור שיאי מהירות מתגבר כאשר אתה מתנשא לגובה של 1.95. במצב כזה מרבית הכוח שמושקע מנוצל להתמודדות עם כוח הגרר הנוצר מהתנגדות האוויר, ומיעוטו לפיתוח מהירות – עוד סיבה להעריך את הישגיו של יוסיין בולט, מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

נעל מתקנת: כן או לא?
04/07/13
אם אתה בריא ואתה מתכנן להתחיל לרוץ, זה בסדר גמור לנעול נעלי ריצה רגילות ללא שום תמיכה מיוחדת גם אם הנך נוטה לעודף פרונציה במהלך הריצה, כך על פי מחקר שפורסם לאחרונה במגזין British Journal of Sports Medicine – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

לרוץ עם מוזיקה – בעד ונגד
08/04/13
מעדיפים לרוץ עם הפלייליסט האהוב עליכם ולהתנתק מהעולם או לרוץ לצלילי הטבע בקצב הדופק שלכם? לפניכם מחקרים שבדקו את השפעת המוזיקה על קצב הריצה ועצימותה ורשימות אישיות על ריצה עם מוזיקה או בלעדיה – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

מרתון ת"א 2013 – הטרגדיה והלקח הנדרש
17/03/13
המסר העיקרי שצריך לצאת ממרתון ת"א 2013, צריך להיות שפוי, מקצועי ולא מתלהם. קריאה לביטול אירועים היא לא תחליף לתחקיר אמיתי, לחינוך ולמקצועיות. אנשים צריכים להכיר במגבלות הגוף בלי להתחשב באגו ובאופנות מתחלפות – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

טיפים לקראת מרתון ג'ילט ת"א והחום הכבד
13/03/13
מזג האוויר השרבי שצפוי ביום המרוץ, גורם ל"כאבי ראש" לא קטנים הן למארגנים והן לרצים. טוב עשו המארגנים שדחו את מקצה המרתון ושהקדימו משמעותית את שאר ההזנקות, אולם גם על הרצים מוטלת אחריות לבריאותם. להלן טיפים שיעזרו לכם לעשות זאת, מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

תרגילי כוח לרצים
14/01/13
איזה תרגילים כדאי לרצים לשלב באימון כוח ובאלו אביזרים ניתן להשתמש? צפו בסרטון המציג תרגילים פונקציונליים ואפקטיביים למי שמתמחה בריצה עם דגש על חיזוק שרירי הליבה - מאת וילם לאוקס

   

יום פתוח לקורסים ולמסלולי הלימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, יתקיים ביום שישי ה-6.3.20 בשעה 9:30. הירשמו עכשיו

הכנס השנתי של מכון וינגייט לפיטנס לתנועה יתקיים ב-3.4.20. מספר המקומות מוגבל

צפוניים? מוזמנים להפנינג הפתיחה של שלוחת ביה"ס החדשה ב-20.3.20, בקניון עזריאלי קריית אתא. ההרשמה באתר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט