חפש רק בנושא זה






בקצב שלך – איך לרוץ את המרתון?
מהו קצב המרתון האידיאלי, איך לתכנן את קצב הריצה הנכון על מנת לסיים את המרתון עם חיוך גדול ואף עם יכולת להגביר בקילומטרים האחרונים והאם חייבים לפגוש את הקיר? מאת רותם כסלו-כהן, פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין, מכון וינגייט

רישיון לרוץ
23/02/12
אם אתם רוצים להתחיל את מסע ההכנה לריצת מרתון, כדאי שתדעו שלא כל אדם יכול לרוץ מרתון ורבים האנשים שכדי להגיע להישג זה, יצטרכו להתאמן לאורך שנים ולהתקדם מאוד בהדרגה – מה עליכם לבדוק לפני שמתחילים? מאת ד"ר דליה נבות-מינצר, המרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין, מכון וינגייט

ריצה בגיל מבוגר – קדימה, אבל בזהירות!
30/01/12
חשבתם שריצה "דופקת" את הברכיים בכל מקרה? לא נכון! גם בגיל מבוגר וגם בעודף משקל, ניתן להתחיל לרוץ תוך הקפדה על עיקרון ההדרגתיות וייעוץ מקצועי מתאים – ההמלצות למתחילים והמחקרים שמפריכים את המיתוס השלילי, מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט

סבא'לה, בוא למרתון
25/01/12
העולם שייך לצעירים? 53% ממשתתפי מרתון ניו-יורק הנם בני 40+ ומחקר חדש מראה שהתוצאות של הרצים הטובים בקטגוריית הגיל 65+ אף הולכות משתפרות במהלך 30 השנים האחרונות. אם אתם רוצים להתחיל לרוץ, קבלו טיפים מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט

כמה לשתות כשרצים למרחקים ארוכים?
14/09/11
קרוב למחצית מן הרצים החובבים, שותים כנראה יותר מדי במהלך מרוצים, כך עולה מסקר שערכו חוקרים מאוניברסיטת Loyola שבארה"ב, בקרב רצים למרחקים ארוכים. שתייה מופרזת במהלך ריצה עלולה לגרום למצב קטלני של ירידה בריכוז הנתרן בדם בעת מאמץ – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר בווינגייט

המרוץ ללונדון של אוסקר פיסטוריוס
02/08/11
פיסטוריוס, המנהל מזה שנים מאבקים משפטיים מול ההתאחדות הבינלאומית, יהפוך לאצן קטוע הרגליים הראשון שמשתתף באליפות העולם באתלטיקה. לטענת המבקרים, הגפיים המלאכותיים של פיסטוריוס מעניקים לו יתרון ביחס לאצנים בריאים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר בווינגייט

זהירות "ממכר"
02/05/11
המתח, הריגוש, החיוך שלא יורד מהפנים, הירידה במשקל והפרגון ללא סוף – כל אלו ועוד סחפו את מיכל לוי-נגבי למרתון הראשון בחייה. ההחלטה להירשם למרתון תל-אביב 2011 לא הייתה קלה ולוותה בחששות לא מעטים, אבל בעזרת ליווי מקצועי של מומחי וינגייט היא עשתה את זה. ובגדול!

זהירות, מכת חום!
17/04/11
בצד ההצלחה הגדולה של מרתון ת"א 2011 נרשם מותו הטרגי של דוד שלמוביץ ז"ל בן ה-42 ממכת חום. השאלות המתעוררות רבות והחששות כבדים, מהי מכת חום? מה השכיחות? וכיצד ניתן להימנע ממנה או למזער נזקים – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

כתף אל כתף – חוויות ממרתון ת"א 2011
11/04/11
"חודשים של אימונים מתנקזים אל הרגע הזה והלב פועם בחוזקה. אני חוצה את השטיח בשער הזינוק ולוחץ על השעון – המראנו!", יומן מסע של מולי אפשטיין, ספרינטר העבר אשר רץ את החצי מרתון השני בחייו, פרשן ספורט ופיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

מרתון על קו הזינוק
04/04/11
כמה מתאמנים בשבוע האחרון שלפני המרוץ, מה לובשים ביום המרוץ, באיזה קצב רצים וטיפ להתאוששות מהירה מהמאמץ – כל אלה ועוד ממולי אפשטיין שירוץ לימינכם במרתון ת"א הקרוב, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

   

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן. במקרה הצורך, תתאפשר למידה מקוונת בהתאם להנחיות משרד הבריאות