חפש רק בנושא זה






מבדקים תפקודיים בפיזיותרפיה – אקדמיית וינגייט לג'ודו
19/01/16
הפציעות המאפיינות את הענף, כגון נקעי קרסול, חבלת ברך, פציעות כתף, פגיעות גב תחתון, הובילו את צוות הפיזיותרפיה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט, ליצור מבדק תפקודי שמטרתו לאתר את הספורטאים הנמצאים בסיכון מוגבר לפציעות לטובת התאמת תכנית תרגול ומניעה אישית

סדנת חבישות בינלאומית התקיימה במכון וינגייט
10/08/14
סדנה ייחודית וראשונה מסוגה בארץ התקיימה במרכז וינגייט ללימודי רפואה משלימה בשיתוף פעולה עם המחלקה לפיזיותרפיה במכון וינגייט. בסדנה הוצגו יישומים קליניים של טייפ חדש ומקורי Dynamic tape בעל אלסטיות רב-כיוונית ותכונות כשל קפיץ

תרגילי שיקום לגב בתבניות אלכסוניות
19/02/14
מטרת התרגילים לחקות תנועות מחיי היומיום באופן יעיל ומעשי שיחזק את הגו. ניתן לבחור במגוון מנחים בדרגות קושי שונות: שכיבה, ישיבה, עמידת ברכיים, חצי כריעה ועוד. צפו בסרטון הדגמה ובהסבר מאת ד"ר מיה קלה בנצור ויוסי בלייר, פיזיותרפיסטים במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

הכן גופך לעומס: תרגילי חיזוק לרצים למרחקים ארוכים
03/03/14
ריצת מרתון וריצות למרחקים ארוכים יותר מציבות אתגרים גבוהים ביותר לגוף – ובייחוד למערכת השלד. במאמר זה ניתן המלצות לתרגילי חיזוק שמטרתם לשפר את ביצועי הריצה ולמנוע פציעות – מאת אור מיכאלי, פיזיותרפיסט מצוות המחלקה לפיזיותרפיה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

"דורבן", סטרואידים, בוטוקס ומה שביניהם
מה הדרך הטובה להתמודדות עם התופעה הכאובה של "דורבן" בעקב? מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, מספק מידע חשוב על הפן התרופתי וצוות המחלקה לטיפול בפגיעות ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין, מציע סדרת תרגילים להקלה בכאב

רצועות אימון כאביזר שיקומי
ניתן להיעזר ברצועות אימון בתהליך השיקום מפציעה או מניתוח, החל בשלב הראשון בו יש הגבלות יחסיות ועד שלב מתקדם של חזרה לתפקוד מלא ואף לשיפור הביצוע התחרותי – איך זה עובד ורצף תרגילים לשיקום מפציעה של גפה תחתונה, מאת אורי זמיר, פיזיותרפיסט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

קטנות על מתיחות...
המדריך המזורז למתיחות: למה? מתי? סטטי? דינמי? איך? לחלק מהרצים הן יראו כמו בזבוז זמן יקר של ריצה, לרצים המנוסים יותר, הן יראו כמו חיסכון זמן יקר של שיקום מפציעה או דרך להרגיש טוב יותר – מאת עינת מי-דן, פיזיותרפיסטית במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

מה עדיף? אימון משקולות חופשיות או אימון מכשירים?
תשאלו את עצמכם למה אתם עושים אימון כוח בחדר כושר – המאמר שלפניכם בוחן את הסוגיה מזווית הראייה של שיפור תפקוד פונקציונלי הן בפעילויות היומיום והן בביצועי ספורט – מאת אור מיכאלי, פיזיותרפיסט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

הכנה נכונה של מערכת השלד והשריר לריצת מרתון
כשמתכוננים לריצת מרתון מומלץ לשים דגש מיוחד על חיזוק שרירי הליבה המייצבים את האגן, המאפשרים לשמור על סגנון הריצה גם בשלב מתקדם של התחרות כשהגוף מתעייף. להלן תרגילי המפתח להכנת הגוף – מאת עינת מי-דן וד"ר גלי דר, פיזיותרפיסטיות במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

פורום פציעות ספורט