חפש רק בנושא זה






רצות מרתון מושפעות מזיהום אוויר יותר מגברים
05/03/10
איכות אוויר ירודה פוגמת בתוצאותיהן של רצות מרתון, כך עולה ממחקר חדש ומקיף שנערך על־ידי Linsey Marr, מהנדסת אזרחית מווירג'יניה טק שבארה"ב. על ההבדל בין המינים – מאמר מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

פתרונות מתחום הרפואה הסינית להפרעות במחזור החודשי
02/03/10
המחזור החודשי מביא עמו בשורה שונה לכל אחת מאתנו. יהיו נשים שמחזור "יעבור לידן" ויהיו נשים שתיכנסנה לסחרור: מגרנות, חוסר נוחות, כאבים ועוד – המחזור בראייה סינית מאת עינבל שי, מורה לפילוסופיה סינית בבית־הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט

מחקר: פעילות גופנית מקלה על תסמיני גיל המעבר
06/03/10
סובלת מגלי חום באזור הפנים והראש? צריך לזכור שגיל המעבר אינו מחלה וניתן להקל על תסמינים, כמו גלי חום, השמנה, ירידה בריכוז ועוד באמצעות שינויים בהרגלי התזונה והפעילות הגופנית. איך תעברו בשלום את גיל המעבר – מאת לבנה זיגל, רמ"ד מעבדות במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

תנו לחיות לרוץ – חלק א'
22/12/09
תתפלאו, הצ'יטה, החיה המהירה בעולם, לא זוכה בגמר ה־100 מטר במשחקים האולימפיים המעורבים לבעלי חיים ולבני אדם – מולי אפשטיין וד"ר איל שרגל, פיזיולוגים במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, מסבירים מדוע וחושפים את הקשר שבין קצב הלב ותוחלת החיים

תנו לחיות לרוץ – חלק ב'
31/12/09
האם שיאן העולם במרתון יכול לנצח את כלבי המזחלות של הקוטב הצפוני? מאמר העוסק בקשר בין "משקל השלדה" ובין "נפח המנוע" – מאת מולי אפשטיין וד"ר איל שרגל, פיזיולוגים במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

שימוש בהורמון גדילה לשיפור הישגים – האם הכול בראש?
12/05/09
התופעה המכונה "אפקט פלסבו" באה לידי ביטוי הרבה יותר בגברים שעוסקים בספורט באופן חובבני בהשוואה לנשים – כך עולה ממחקר שבדק את השפעתו של הורמון הגדילה על ביצועים גופניים. מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט

מחקר: השפעת גלולות למניעת היריון על העלייה במסת השריר
11/05/09
נשים שמבצעות אימוני התנגדות ומשתמשות בגלולות למניעת היריון צוברות פחות מסת גוף רזה בהשוואה לנשים שמבצעות את אותה תכנית אימונים ללא שימוש בגלולות, כך טוענים חוקרים מאוניברסיטת A&M בטקסס – מאת מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין בווינגייט

פעילות גופנית טובה לדיכוי התיאבון
13/01/09
פעילות אירובית או אימון כוח? מחקר חדש בדק את השפעתם על שחרור שני הורמוני מפתח שאחראים לוויסות התיאבון: גרלין ופפטיד YY – על תוצאות המחקר, מולי אפשטיין, פיזיולוג במרכז לרפואת ספורט ולמחקר בווינגייט

"חימום" לפני פעילות גופנית כן או לא?
06/11/08
חימום נחשב בעיני מאמנים וספורטאים לחיוני על־מנת לקדם ביצועים אופטימליים, אולם אין אחדות בהוכחות המדעיות התומכות ביעילותו. ברוך ויינשלבוים יבהיר את המנגנונים הפיזיולוגים של ביצוע חימום. וייתן המלצות פרקטיות לבניית חימום והתאמתו לפעילות הרצויה

מתאמנים כדי לראות תוצאות
במהלך האימון אני מגיע לדופק גבוה מאוד, האם זה מסוכן? איך זה יתכן שאני מתאמן 3 פעמים בשבוע בספינינג והכושר האירובי שלי לא משתפר? אני מעוניין להתחיל לרוץ, אבל אמרו לי שזה לא בריא, זה נכון?
מולי אפשטיין, פיסיולוג, יועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מסביר

 

משחק מנהלים
המאמן בעידן המודרני כבר איננו רק "מכונת אימונים" ונדרש להפגין גם כישורי ניהול שונים


תשתחררו
כולם מכירים את חשיבות החימום לפני האימון, רבים מזניחים את השחרור וההרפיה אחריו. מולי אפשטיין מסביר כמה זה חשוב


מציאות מדומה
אימון הדמיה הוא חלק חשוב בתוכנית האימונים. המטרה: להכיר את סיטואציית התחרות ואת תגובות הספורטאי ולהפחית את הלחץ


כדור לבטן
ענת מאיר מציגה סדרת תרגילים לחיזוק שרירי הבטן עם כדור כוח גמיש