חפש רק בנושא זה






פעילות גופנית – "תרופת הפלא"
הוצאה אנרגטית של 1,600 קק"ל לשבוע בפעילות גופנית עוצרת את התקדמות מחלת לב כלילית, והוצאה של 2,200 קק"ל לשבוע מתקשרת להורדת הפלאק הטרשתי בכלי הדם. כמו כן הפעילות הגופנית מובילה לירידה משמעותית בשכיחות תמותה מוקדמת מכל הסיבות

חיים למרחקים ארוכים
לעולם לא מאוחר מדיי וקצת זה יותר טוב מכלום – מבוגרים שהחלו להתאמן בגיל מבוגר יכולים להשיג תוצאות מרשימות הן מבחינת הכושר הגופני והן מבחינת הביצועים הספורטיביים. למעשה, אדם מאומן בן 60 עשוי להימצא בכשירות פיסיולוגית טובה יותר מאדם בן 30 שאינו מאומן


הקשר בין פעילות גופנית, רדיקלים חופשיים וסטרס חמצוני
רדיקלים חופשיים מיוצרים במהלך תהליכים פיזיולוגים נורמליים ויכולים לגרום נזק לשומנים, לחלבונים ולחומצות גרעין בתאים. צריכת החמצן המוגברת במאמץ אירובי, יכולה להעלות את ייצורם של רדיקלים חופשיים – ברוך וינשלבוים יורד לעומק הפרדוקס

כואב לכם הגב?
06/10/07
כ-80 אחוזים מכלל האוכלוסייה יסבלו במהלך חייהם מכאבי גב. כאבי גב מוכרים לרבים מאיתנו ומעוררים שאלות רבות לגבי הסיבות להופעתם, דרכי מניעתם ואופן הטיפול בהם

פעילות גופנית: "וחיית בה"
07/08/07
אין לאדם ערך עליון מבריאותו. ד"ר ראובן מטרני, מנהל ביה"ס למאמנים ומדריכים בוינגייט, מביא שש מצוות "עשה" של פעילות גופנית למעוניינים להגיע לשיבה טובה בבריאות

אפשר לרוץ איתו (בזהירות ובהדרגה)
07/10/09
למרות העוול שנעשה בשנים האחרונות לריצה זו עדיין פעילות שעשויה להתאים לרבים. מולי אפשטיין מגיש מדריך לרץ המתחיל, למעוניינים להתחיל לרוץ, עם 10 דברים שכדאי לדעת לפני שיוצאים לדרך

שאלה של זמן
06/05/06
בוקר, צהריים או ערב - מתי אתם מעדיפים להתאמן? מולי אפשטיין מגלה כי לעיתוי האימון יש משמעות, בעיקר כשמדובר באימון כוח. אולם למתאמן הממוצע חשוב יותר להתמיד, מאשר להתלבט מתי להתאמן

כיצד שורפים זאת נכון?
מתאמנים רבים מתעניינים יותר בהפחתת שומן ופחות ברכישת כושר גופני, אולם רבים מהם עושים זאת באופן שגוי. מולי אפשטיין, פיזיולוג ויועץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, מנפץ את המיתוסים המקובלים על שרפת השומנים וחושף את הדרך הנכונה לעשות זאת

ספינינג: לא תמיד בטוח, לא בטוח שיעיל
19/01/06
מי שבא לו להזיע, הספינינג הוא בהחלט אפשרות מהנה ופופולרית. אולם לפני שאתם מתחילים לדווש, כדאי לדעת גם כמה דברים פחות נעימים על הספורט שהפך ללהיט מועדוני הכושר. מאת מולי אפשטיין

  

משחק מנהלים
המאמן בעידן המודרני כבר איננו רק "מכונת אימונים" ונדרש להפגין גם כישורי ניהול שונים


תשתחררו
כולם מכירים את חשיבות החימום לפני האימון, רבים מזניחים את השחרור וההרפיה אחריו. מולי אפשטיין מסביר כמה זה חשוב


מציאות מדומה
אימון הדמיה הוא חלק חשוב בתוכנית האימונים. המטרה: להכיר את סיטואציית התחרות ואת תגובות הספורטאי ולהפחית את הלחץ


כדור לבטן
ענת מאיר מציגה סדרת תרגילים לחיזוק שרירי הבטן עם כדור כוח גמיש