חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

סכרת וספורט גיא הלוי 14/08/20 17:05
שלום,
אשמח מאוד אם תענו לי ותתייחסו לשאלתי.
אני בן 57, סכרתי מזה כארבע שנים עם סכרת סוג 1.
אני עושה הרבה ספורט - חוגים שונים, רכיבת אופניים, שחיה. אחרי הפעילות אני עושה מתיחות.
מידי פעם אני סובל קשות משרירים "תפוסים/מתוחים/התכווצויות" ברגליים מספר שעות אחרי הפעילות. נדמה לי שזה קורה לי גם בלי קשר לפעילות.
כאשר זה קורה, אני "רואה כוכבים" מרוב כאבים.
איך אפשר לטפל בנושא?
למקרה שתרצו לדבר איתי 052-8089311
תודה רבה
גיא
דרושים 123 בדיקה 13/08/20 11:55
מילוי סקרים - עבודה מהבית ליטל 12/08/20 01:04
דרושים עובדים לעבודה מהבית במילוי סקרים. לפרטים שלחו אלי הודעת וואטסאפ למספר 054-5699972 ליטל
הייטק מהבית ללא נסיון קרן 09/08/20 15:49
דרושים עובדים לעבודה מהבית בתחום ההייטק. העבודה הינה בתחום החומרה, תוכנה ופיתוח.
לא נדרש נסיון קודם.
לפרטים נוספים על המשרה נא להשאיר הודעת וואטסאפ למספר 052-6540924 קרן
ספורט לאחר החלפת מפרק אליעזר 05/08/20 17:51
אני בן 73 בריא. עוסק כל חיי בספורט הליכה ריצה והרמת משקלות כבדים. לפני שלוש שנים עברתי החלפת מפרק ירך שמאל בהצלחה ובשיקום טוב. במקום ריצה חזרתי רק להליכה נמרצת של שעה כל פעם כולל עליות, וכן הרמת משקולות בשכיבה בלבד. הכושר הגופני נשאר, אבל יש חברים שטוענים שעלי להוריד הילוך, למרות שאני מרגיש מצוין.
אבקש חוות דעת עקרונית
כאבי גב ענת מרגלית 22/07/20 11:09
היי שמי ענת אני מורה ומתחילת החופש אני מקפידה ללכת כשעה מידי יום ביומו וגם לעלות כרבע שעה על מכשיר אליפטיקל אך בשלושה ימים האחרונים אני סובלת מכאבי גב בהליכה לא כואב לי רק לפני ההליכה ולעיתים אחרי ההליכה
מה הסיבה?
מה ניתן לעשות על מנת להמנע מהכאבים?
אני מאד נהנית ללכת וגם לשלב את המכשיר מקווה שלא אפסיק...
תודה מראש
אימונים בבית עמית 20/07/20 14:32
אני מתאמן בבית קבוע פעמיים שלוש בשבוע .כל אימון מתחיל או בפילאטיס חצי שעה או אימון פונקציונאלי של כמה סטים של כח כנגד משקל גוף.
לאחר מכן אני עושה אופני כושר חצי שעה בעצימות גבוהה.בשאר הזמן אני מרבה לשבת על הספה ...
האם האימונים שלי מכפים על הישיבה הספה?
האם איך שאני מתאמן זה מספיק לבריאות הגוף וגם לחיטוב?
תודה רבה.
כאבים בברך בצד ימין קידמי יעקב 12/07/20 09:08
עשיתי אימון hiit ותוך כדי הרגשתי קליק בברך הקידמית בצד ימין של הברך עצרתי ונחתי
כשקמתי לא הצלחתי לדרוך על העקב כי ברגע שאני דורך על העקב אני מרגיש את הכאב מה אפשר לעשות?
תשובה - פורום פציעות ספורט רותם - מנהלת הפורום 12/07/20 22:20
יעקב שלום,
אנא אפנה את שאלתך לפורום פציעות ספורט.
תרגיש טוב,
רותם
התאמנתי בשמך חודשיים והתחילו לי קליקים כואבים במרפק גור 06/07/20 22:53
התחלתי להתאמן לפני 3 חודשים ואז שמתי לב שאני עושה מתח יש לי קליק כואב במרפק ימין וקה לי לעשות מתח ולכן אני כבר חודש לא מתאמן אשמח לעצות מה לעשות בנידון
תשובה - פורום פציעות ספורט רותם - מנהלת הפורום 08/07/20 14:32
גור שלום,
אנא אפנה את שאלתך לפורום פציעות ספורט.
בברכה,
רותם
חזרה לריצה אחרי הפסקה מאיר 29/06/20 13:27
שלום רב, חזרתי לרוץ על מסלול בחדר"כ לאחר "הפסקת הקורונה" - 3 חודשים
הייתי רץ בדר"כ 2-3 פעמים בשבוע (לרוב פעמיים)
8 ק"מ לפעמים גם 10 ואחכ אימון קצר של משקולות
מאז החזרה לאחר הפסקה
אני לא מצליח לחזור לעצמי בריצה (חזרתי לפני פחות מחודש)
לרוב מצליח לרוץ רק 4 ק"מ רציף ואחכ אני הולך קצת ורץ וחזור השלמה ל-6-7 קמ
בקיצור הרגליים "כבדות" ועדיין מתקשה "למשוך" מעבר ל4 ק"מ רצוף
מה אני עושה לא נכון ?
אשמח לעזרה
תשובה רותם - מנהלת הפורום 30/06/20 09:11
מאיר שלום,
לאחר הפסקת אימונים ממושכת יש לבצע את החזרה לאימונים בצורה הדרגתית. לצערנו המהירות בה אנחנו מאבדים את הכושר האירובי שלנו היא יחסית מהירה לעומת משך הזמן שלוקח לנו לבנות אותו.
במקרה שלך, ייתכן וכל החזרה לפעילות צריכה להתבצע בעצימות הרבה יותר מתונה ממה שאתה מבצע כיום (לדוגמא להתחיל בהליכות ולא ישר לחזור לריצה רציפה של 4ק"מ), אך קשה לי לדעת ולייעץ רק דרך דף הפורום.
במידה ואתה מעוניין לקבל הכוונה יותר מדויקת אני ממליצה לתאם בדיקת פרופיל לקטט וייעוץ פיזיולוגי. בבדיקה נוכל לקבל פידבק על היכולת האירובית שלך (יכולת הריצה) ועל בסיס תוצאותיה להמליץ על עצימות וסוגי האימונים המומלצים.
אתה יכול לתאם בדיקה וייעוץ במרכז לרפואת ספורט ומחקר בטלפון: 09-8639420/426.
בברכה,
רותם
ריצה משולבת עם אימון שמואל 22/06/20 22:06
שלום כאן שמואל
רציתי לדעת האם מתאמן ברמה הממוצעת
(כמו trx) יכול לשלב ריצות יחד עם אימונים
כי ישנה תיאוריה שריצות שורפות שריר
ואם אני משקיע באימונים עם חלבונים
זה יכול לכאורה לפגוע בתהליך הבניה
הייתי שמח לתשובה מהירה
תודה רבה
ויום טוב
תשובה רותם - מנהלת הפורום 29/06/20 09:28
שמואל שלום,
בהחלט ניתן ואף מומלץ לשלב אימונים אירוביים (כדוגמת ריצה) בשילוב עם אימוני כוח (לדוגמא אימוני trx שהזכרת בשאלתך).
עם זאת, במידה ומטרתך עלייה במסת שריר, אז יש חשיבות גדולה לתזונה ויש לוודא שאימון הכוח מבוצע בעומס נכון שיצור את הגירוי המתאים לעלייה במסת שריר. בנוסף, במידה ואכן המטרה היא עלייה במסת שריר, אז האימונים האירוביים צריכים גם להיות במינון הנכון, כך שמצד אחד תקבל את התועלות החשובות שיש לאימונים אלו ומצד שני תאפשר לך לעלות את מסת השריר.
מבחינת ההמלצות לביצוע פעילות גופנית מומלץ ביצוע של לפחות 150דק'' פעילות אירובית מתונה בשבוע (לדוגמא הליכה) או 75דק'' של פעילות אירובית יותר עצימה (לדוגמא ריצה) - את משך האימונים מומלץ לפזר על פני 3-5 ימים בשבוע. בנוסף, חשוב לבצע גם בין 2-3 אימוני כוח בשבוע - לגבי מינונים זה תלוי רבות במטרת האימון שלך.
במידה ואתה מעוניין בייעוץ פיזיולוגי שייקח בחשבון את הרקע הספורטיבי ורפואי, מטרת האימון, אתה מוזמן לפנות למרכז לרפואת ספורט ומחקר במכון וינגייט ולתאם ייעוץ בטלפון: 09-8639420/426.
בברכה,
רותם


ריצה משולבת עם אימון שמואל 29/06/20 15:13
למנהלת הפורום שלום
תודה על הפירוט בנוגע לשאלתי והתשובה המהירה,
אך רציתי לעמוד על נקודה נוספת שהזכרת בתשובתך והיא המינון של פעילות אירובית וכמו שכתבת עד 75 דק'' פעילות עצימה כגון ריצה, אני מבין שיותר מזה יכול לגרום להורדה בפיתוח השריר כי אני מעונין לשלב ממש פעילות ברמה של מרתון או חצי מרתון ולכן אני שואל אם ריצה שכזאת פעם בחודש יכולה לגרום לנזק משמעותי או לא
תודה רבה
ויום טוב
תשובה רותם - מנהלת הפורום 30/06/20 09:06
שמואל שלום,
ההמלצות שציינתי למינוני פעילות אירובית מתייחסים למינון המומלץ לטובת שמירה על בריאות ולאו דווקא בהקשר של פיתוח מסת שריר.
עם זאת, בהחלט ככל שמינון האימונים האירוביים השבועי עולה אז תתכן פגיעה ביכולתך לפתח מסת שריר. עם זאת, כן חשוב לבצע אימונים אירוביים גם אם מטרתך היא פיתוח מסת שריר. במקרה כזה, יש חשיבות לקבל הנחייה לגבי תדירות האימונים ועצימותם וכמובן יש להתייחס להיבט התזונתי.
כפי שכתבתי בתשובתי הקודמת, אתה מוזמן לתאם ייעוץ פיזיולוגי מסודר שבו יהיה ניתן להתייחס למטרת האימון והרקע שלך וכן להיבטים נוספים שיכולים להשפיע על תכנון האימונים השבועי והחודשי.
בברכה,
רותם

דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית בהזנת תוכן הילה 07/08/20 10:11

דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית בהזנת תוכן וכתיבה, לפניות שלחו וואצפ 055-2814382 ניצן
ספורט תחרותי בגיל 34 יוני 12/06/20 22:31
היי, יש לי שאלה לאחר 15 שנה שלא התאמנתי האם זה בסדר בגיל 34 לחזור לאימוני איגרוף (6 פעמים בשבוע) על מנת ללכת לתחרויות (מקסימום אליפות ישראל) האם זה טוב או לא טוב לבריאות הלב והגוף?
תשובה רותם - מנהלת הפורום 18/06/20 10:06
הי,
על מנת לענות על שאלתך, צריך לקבל נתונים נוספים לגבי מצבך הבריאותי כיום, האם היית פעיל בענפים אחרים במהלך 15 השנים האחרונות.
לחזור להיות פעיל זה דבר מבורך וחשוב ואם אכן לא היית פעיל תקופה ממושכת יש לבצע את החזרה לפעילות בצורה הדרגתית ומתונה.
אתה מוזמן לפנות לייעוץ פיזיולוגי במרכז לרפואת ספורט ומחקר במכון וינגייט, טלפון: 09-8639420/426.
בברכה,
רותם
ריצה קלה חיים 12/06/20 10:24
שלום לך, אני בן 54 סוכרתי דרגה 2 רץ כ-5 פעמים בשבוע 8 ק"מ.
שוקל כרגע 98 קילו לאחר הורדה של כ-12 קילו תוך 3 חודשים.
שאלותיי הם:
1.האם בגילי הריצה לא תפגע לי בגב או בברכיים ובכלל כדאי לעבור להליכה?

2האם הריצה יכולה לתרום בשלב זה או אחר להורדת השומן הבטני או שבכלל כדאי לעבור לתרגילי כוח ולזנוח את הריצה...?

תשובתך,אודה.
תשובה רותם - מנהלת הפורום 18/06/20 10:20
חיים שלום,
על מנת לענות לשאלותיך בצורה יותר מדויקת ומקצועית יש צורך לקבל פרטים נוספים על מצבך הבריאותי.
ריצה בצורה מבוקרת ומאוזנת אינה פוגעת בברכיים ובגב, אבל ייתכן בנקודה בה אתה נמצא יש מקום לשלב גם הליכה כחלק מהבנייה של התשתית האירובית (במידה ויש עודף משקל משמעותי, ייתכן ונמליץ על פעילות ללא נשיאת משקל גוף). ללא ביצוע בדיקת פרופיל לקטט לדוגמא, לא ניתן להמליץ איך נכון לך להתאמן.
בנוסף, על מנת לעזור בשינוי הרכב גוף, בהחלט מומלץ לשלב אימוני כוח, אך לא להזניח את האימונים האירוביים.
על מנת לקבל ייעוץ מסודר ובהתאם ליכולותיך ומצבך הבריאותי, ממליצה לבצע בדיקת פרופיל לקטט וייעוץ פיזיולוגי. ניתן לתאם בדיקה וייעוץ במרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט בטלפון: 09-8639420/426.
בברכה,
רותם
מצב אגירה בגוף סיוון 06/06/20 08:37
אהלן רציתי לשאול אחרי הרבה חיפושים ולא מצאתי תשובה ברורה יותר מידי בנושא

מצב מגננה של הגוף או אגירת שומן וירידה בחילוף החומרים היומי הבנתי שמוריד את קצב שריפת הקלוריות גם במנוחה וגם אם עושים פעילות גופנית באותו היום

אז איך נמנעים מהמצב הזה? לכמה זמן הוא נשאר?האם המצב מגננה הזה נכנס לפועל רק כאשר לא אוכלים כמה שעות כמו צום קצר? אם כן אחרי כמה שעות? והאם תיארתי את המצב בצורה נכונה?

תודה
שעון כושר של שיומי אוראל 01/06/20 21:32
שלום, אשמח לדעת אם אתם יודעים איזה שעון של שיומי הכי כדאי לקנות (מחפש שעון עד 200)
אני פשוט רוצה לדעת כמה קלוריות אני שורף, ולפי מה שהבנתי השעונים האלה יודעים להגיד כמה קלוריות אני שורף, ויש לי כבר משקל חכם של שיומי, אז אמרתי אני כבר אקנה את השעון שלהם..
אז מה הכי מומלץ מבין השעונים שלהם?
תודה
תשובה רותם - מנהלת הפורום 02/06/20 09:38
אוראל שלום,
אנחנו לא עוסקים בנושאים אלו.
בברכה,
רותם
10   [11-20]...[241-245]