חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

הלוקס ולגוס וספורט שי 16/02/20 00:04
שלום אני סובל מהלוקס ולגוס ואני רוצה להתחיל לעשו ספורט ואולי אף ללמוד אגרוף...

האם יש סיכוי שהמצב יוחמר?
האם יש דברים שאסור לי לעשות?
מה לגבי האגרוף?

תודה
תשובה - פורום פציעות ספורט רותם - מנהלת הפורום 16/02/20 13:34
שי שלום,
מכיוון שמדובר על בעיה אורתופדית, אנא אפנה את שאלתך בפורום פציעות ספורט.
בברכה,
רותם
אימון עם משקולות לילדים איציק 09/02/20 10:26
שלום רב, בני בן 14 ומשחק כדורגל בתפקיד שוער בליגת ילדים.
מתאמן 3-4 פעמים בשבוע. מבצע אימוני כח בבית כולל אימון עם משקולות לחיזוק פרק כף היד.
איזה משקל מקסימלי מותר להעמיס על פרק כף היד בגיל כזה וכמה חזרות? היום הוא משתמש במשקולות של 6 ק"ג ורוצה להעלות את המשקל.
אנחנו חוששים שיגרום לנזק במפרק.
תשובה רותם - מנהלת הפורום 10/02/20 05:10
איציק שלום,
על מנת לענות על שאלתך, יש צורך לראות את בנך (קצב התפתחות גופנית וכדומה), להבין איך הוא מבצע את התרגיל ולקבל מידע נוסף על נסיונו באימון.
עם זאת, חשוב לציין שאימוני כוח לילדים ומתגברים חשובים מאוד לטובת שיפור יכולות הכוח, העלאת מסת העצם, מניעת פציעות ושמירה על תפקודיות ושיפור ביצועים בספורט תחרותי. בעיקרון בגילאים של טרום שלב הצמיחה המואצת מומלץ לעבוד עם משקלים נמוכים יותר ועם מספר חזרות גדול יותר בכל סט (זאת הסיבה שכתבתי בהתחלה, שכדי לקבל המלצות יותר מדויקות לגבי משקלים מומלצים לאימון, יש צורך לראות את בנך ולקבל מידע נוסף על הרקע שלו).
כדי לקבל הנחיות יותר מדויקות, אתה מוזמן ליצור קשר עם המרכז לרפואת ספורט ומחקר במכון וינגייט לתיאום פגישת ייעוץ. ניתן לתאם בטלפון: 09-8639420/426.
בברכה,
רותם
תכנית לתחילת פעילות חנה 04/02/20 18:36
אני בת 58 אחרי תקופה ארוכה של ישיבה סטטית מול מחשב ופעילות מינימלית אחרי עבודה.
מעוניינת להתחיל בפעילות ספורטיבית בעיקר כדי לחזור לכושר ולגמרי קשור לזה, גם לרדת משמעותית במשקל (היום יותר מ- 15 קילו מעל המשקל המומלץ עבורי ושבעבר היה קבוע במשך שנים רבות).

איך להתחיל??
אולי זה לא המקום לשאלה כזו, אבל יש אפליקציה מומלצת כדי לבנות ולשמור על תכנית עבודה?
תשובה רותם - מנהלת הפורום 10/02/20 05:13
חנה שלום,
על מנת לקבל המלצות מדויקות ומקצועיות בהתאם לרקע שלך, את יכולה ליצור קשר עם המרכז לרפואת ספורט ומחקר ולתאם מבדק זהב - במבדק זה תקבלי נתונים לגבי יכולותיך הגופניות, הרכב גוף ותפגשי עם תזונאי ופיזיולוג שיתנו לך המלצות מתאימות הן למטרות ירידה במשקל והן לביצוע פעילות גופנית נכונה ומותאמת ליכולותיך.
את יכולה ליצור קשר בטלפון: 09-8639420/429.
בברכה,
רותם
כדוריות דם לבנות אורטל 04/02/20 08:29
בוקר טוב
אני מתאמנת שנה פלוס פעמים בשבוע באימוני כוח. מעלה מסת שריר מאד בקטן .
ברקע ישנו וירידה של כדוריות דם לבנות האם ישנו קשר לזה שאני לא מעלה מסת שריר .
תודה .
תשובה רותם - מנהלת הפורום 10/02/20 05:17
אורטל שלום,
אינני מכירה קשר בין שתי התופעות, אך והירידה היא על רקע קליני שיכול להעיד שהגוף נמצא במצב קליני שאינו מיטבי וזה בעקיפין כן יכול להשפיע. מעבר לזה אני לא מכירה קשר ישיר. אני ממליצה לפנות לייעוץ רפואי לגבי עניין הירידה במספר כדוריות הדם הלבנות.
לגבי העלאת מסת השריר - צריך לבחון האם האימון מבוצע בצורה נכונה - מספיק עומס וכדומה... וכן האם התזונה מותאמת לטובת העלאת מסת שריר.
בברכה,
רותם
עוזיאל רמת גן💪🏼 סמי 24/01/20 17:13
האם מעל גיל 70 שריר יכול להתפתח לגבר שמתאמן במשקולת קלים במשך 40 שנה
תשובה רותם - מנהלת הפורום 27/01/20 09:45
סמי שלום,
חלק מהתמורות והתועלות של אימוני כוח הן כמובן עלייה במסת שריר. עם זאת, על מנת שאכן אימוני כוח יובילו לעלייה/שמירה על מסת שריר, העומס שאיתו צריך לעבוד צריך להיות משמעותי ולהוביל לעומס מכני ומטבולי ברמה השרירית. כלומר, במידה ואתה מבצע תרגילים עם משקולות קלים והעומס בחזרות האחרונות בכל התרגילים שאתה מבצע הוא משמעותי (מקסימום יכול לבצע עם אותו משקל בין 1-2 חזרות) אז התועלת של האימונים בשילוב עם תזונה נכונה בהחלט יכול להוביל לעלייה במסת שריר.
עם זאת, במידה והעומס שאתה עובד איתו קל מדי, הגירוי לא יהיה מספיק משמעותי והתועלת של האימון תהיה נמוכה יותר.
על מנת לענות בצורה מלאה על שאלתך, צריך להבין אם אילו עומסים אתה מתאמן, כמה סטים, מספר חזרות בכל סט, תדירות אימונים ושבועית ועוד מידע לגביך.
בברכה,
רותם
מקרבים שמרית 16/01/20 09:09
אהלן,

אני בת 30,
לפני כחודשיים התחלתי לעבוד על הגמישות (בעיקר ברגליים). מקפידה על חימום, נשארת בכל מתיחה באזור ה-40 שניות.

לאחרונה התחלתי לסבול מכאבים באזור המפשעות (לא כאבים חדים). קשה לי להרים רגליים (נניח בפעילות אירובית). מתלווה לכך עייפות כללית (נרדמת מאוד מהר).

בעלי בעל הכשרה בתחום הספורט, והוא אמר לי שזה מרגיש שהמקרבים תפוסים חזק..
יש מה לעשות מלבד מנוחה?
תודה!

תשובה רותם - מנהלת הפורום 23/01/20 08:32
שמרית שלום,
אני ממליצה לפנות לאיש מקצוע (פיזיותרפיסט, רופא ספורט) כדי לקבל אבחנה במה מדובר.
לא ניתן לתת המלצה מבלי לראות ולהבין לעומק במה מדובר.
תרגישי טוב,
רותם
ריקודי עם סיגל 01/01/20 12:35
שלום לכם, אבקש לדעת האם מישהו בדק מהי הטמפרטורה האידיאלית לריקודי עם באולם ספורט ממוזג (כמו שקראתי במאמר שהופיע אתמול ב-ynet שלריצת מרתון למשל הטמפרטורה האידיאלית היא 14 מעלות)?
ריקודי עם סיגל 06/01/20 11:28
אשמח לקבל את תשובת נציג הפורום על שאלתי לגבי הטמפרטורה המומלצת/אידאלית. לריקודי עם באולם ממוזג
תשובה רותם - מנהלת הפורום 08/01/20 10:10
סיגל שלום,
אינני מכירה מחקרים שבחנו את הטמפ'' האידיאלית לביצוע ריקודי עם. עם זאת, ככל שטמפ'' הסביבה תהיה חמה יותר כך הביצוע יכול כמובן להיפגע, כי הדבר מקשה על מערכת ויסות החום שלנו.
בברכה,
רותם
תחושה שאני עומד להתעלף אלון 18/12/19 19:21
שלום. קורה לי מידי פעם שיום אחרי אימון קרדיו אני מרגיש חולשה רבה מאוד עד כדי רגע מעילפון. המצב הוא כזה שאני נמנע מלעשות פעולות הכי פשוטות כמו עלייה במדרגות. החולשה באה לידי ביטוי ביתר שאת בשעות הבוקר עד צהריים ביום שאחרי האימון. האימון עצמו עובר בסדר גמור. אני משתדל לאכול מספיק טוב אחריו. עשיתי אקג, ריווי חמצן, ולחץ דם באותו יום שזה קרה לי והיה תקין. עשיתי אקו דופלר שבועיים לפני והיה תקין (הייתה איסכמיה קלה במסתם המיטרטלי אבל נאמר לי שזה בסדר). בדיקות דם תקינות.
למישהו יש רעיון מה זה???
תודה.
תשובה רותם - מנהלת הפורום 22/12/19 13:37
הי אלון,
אני ממליצה לבצע בדיקת מאמץ מלאה אשר תדמה את המצב המוביל אותך לתחושת החולשה שאתה חש בסוף אימון.
כמו כן, ממליצה להתייעץ עם רופא ספורט ולבצע את תגובת הסוכר (ייתכן והמאמץ מוביל לירידה חדה ברמת הסוכר וגורם לך להרגיש לא טוב).
אתה יכול לפנות למרכז לרפואת ספורט ומחקר במכון וינגייט לשם תיאום תור וייעוץ מתאים בטלפון: 09-8639420/426.
בברכה,
רותם
הישר הבטני סמיר שוקרי 14/12/19 15:39
היי...

שריר הישר הבטני musculus rectus abdominis שונה במשהו משרירים אחרים?

עד כה אמרו וחזרו ושנו שוב שהשריר הזה מתגייס כולו בכל תרגיל-

האם בכפיפה צידית של עמוד השדרה שני הצדדים שלו מתגייסים ופועלים כשרירי עזר או שרק צד אחד בלבד?

אם התשובה שרק צד אחד אז מאין הטענה שהשריר כולו מתגייס?
תשובה - פורום חדרי כושר רותם - מנהלת הפורום 15/12/19 21:06
סמיר שלום,
אנא אפנה שאלתך בפורום חדרי כושר.
בברכה,
רותם
אימונים בחדר כושר אחרי שברים בצלעות יואב 10/12/19 08:45
שלום,

שברתי שלוש צלעות (6,7,8) אחרי נפילה ב2.9.19. אין כל סיבוכים בריאות וכו׳, אך עדיין קיים כאב שמציק לי. אני בן 67 ורגיל ללכת כמעט כל יום לחדר כושר. האם עלי להפסיק להתאמן לחלוטין? האם עלי לראות פיזיולוג ספורט? אם כן, מי? אני חי בתל אביב ושייך לקופ״ח מאוחדת.

תודה רבה - יואב
תשובה רותם - מנהלת הפורום 15/12/19 21:07
יואב שלום,
ממליצה להתייעץ עם אורתופד ספורט בייחוד אם עדיין יש כאב שמטריד אותך במהלך האימון. לאחר קבלת אבחון מתאים יהיה ניתן לייעץ לגבי תכנית אימונים מתאימה ליכולותיך.
תרגיש טוב,
רותם
סיבים אדומים ולבנים מרדכי 09/12/19 21:55
שלום רב,

1. אצל אדם ממוצע, חלוקת הסיבים היא 55% אדומים ו-45% לבנים?
האם יש מדינות מסוימות שבהן יש נטייה לאחוזים גבוהים יותר בסוג מסוים של סיבים?

2. האם אפשר לגרום לסיבים אדומים להפוך ללבנים ולהפך?

אשמח לפירוט
אי נוחות בקרקפת הנרי מקוי 05/12/19 13:29
היי...

האימונים שלי הם בהדרגה ובאופן מושכל ( משתדל) , אחרי זמן מסויים הצלחתי להגיע למשקל של 25 קג תוספת בעליות מתח . המשקל לא כבד לי אני לא מרגיש אי נוחות בגב בזרועות בכתפיים , ומספר החזרות הוא 5+ , 5 סטים בדרכ.

אך יש לי אי נוחות בקרקפת לא כאב חד אלא כאב עמום כזה שעושה לי צורך לנגוע שם להפעיל לחץ או לגרד.. זה מופיע גם לא בעת אימון אלא בזמנים אחרים

ייתכן וזה קשור לקור או לשינויים בטמפ בין החוץ לפנים? או שתייה של קפה? ( שותה 2 כוסות קפה שחור) או שזה קשור בכל זאת לאימון?

זה מצב בעייתי בכלל או שלא מצריך התייחסות?

תודה!!
תשובה רותם - מנהלת הפורום 08/12/19 09:43
הנרי שלום,
התופעה שאתה מתאר יכולה לנבוע ממגוון רחב של סיבות, מכיוון שלא נתקלתי בה בעבר, אני ממליצה לפנות לייעוץ אצל רופא ספורט.
תרגיש טוב.
בברכה,
רותם
הזדמנות עסקית דור 04/12/19 10:46
אינסולין וקורטיזול ואדרנלין הבדלים אור 02/12/19 11:25
היי רציתי לדעת מה ההבדל בינהם...אני לומד את זה והמרצה לא מסביר טוב לא מצליח להבין את ההבדלים כי הם מאוד דומים...
תודה
תשובה רותם - מנהלת הפורום 03/12/19 08:57
אור שלום,
ממליצה לפנות למרצה ולבקש ממנו שיסביר לך שוב על ההבדלים בין ההורמונים השונים.
האינסולין - הינו הורמון המופרש מתאי בטא בלבלב, תפקידו העיקרי לשנות את חדירות הממברנה של התא ולאפשר לגלוקוז להיכנס אל התאים. בנוסף, יש לו תפקידים חשובים נוספים הקשורים לדוגמא לסינתזת חלבונים ותהליכים מטבוליים נוספים.
קורטיזול - הינו הורמון המופרש מבלוטת האדרנל (יותרת הכליה) - מהחלק החיצוני של הבלוטה. תפקידו חשוב ומאפשר לנו להתמודד עם שינויים חיצוניים ולחץ. יש לו מגוון רחב של תפקידים הקשורים גם לתפקוד מטבולי של הגוף - לדוגמא יגביר ניוד של חומצות שומן ויפחית שימוש בגלוקוז. הוא משפיע גם על תפקוד המערכת החיסונית ועוד.
אדרנלין - בשמו הנוסף אפינפירין, מופרש גם מבלוטת האדרנל, אך מהחלק הפנימי של הבלוטה. הורמון זה בנוסף להורמונים נוספים המופרשים מחלק זה של הבלוטה מכינים אותנו לתגובה מיידית – fight or flight ורמתם תעלה כתוצאה משינויים במנח גוף, לחץ פסיכולוגי, פעילות גופנית ועוד. לדוגמא כאשר עלייה ברמת האפינפירין תוביל להעלאת הדופק ועוצמת כיווץ שריר הלב, יעלה את קצב חילוף החומרים.
בברכה ובהצלחה,
רותם
מחפשת מדריכים מוכרים על ידי מינהל הספורט חן 01/12/19 18:05
הי,
אני מחפשת מדריכים/ות להדרכת:
תורת האימון
ופיזיולוגיה

המוכרים על ידי מינהל הספורט לקורסי הכשרת מדריכים בספורט.

אשמח אם יש לכם הפניות מתאימות- 052-5602297
קורות חיים ל chawein@gmail.com

תודה רבה!
10   [11-20]...[241-243]
הושק מסלול WinTech של מכון וינגייט ליזמים ולחברות הזנק לשיתופי פעולה בתחום הספורט ההישגי בשיתוף רשות החדשנות, חיל הרפואה, הוועד האולימפי בישראל, הוועד הפראלימפי ומשרד התרבות והספורט

יום פתוח לקורסים ולמסלולי הלימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, יתקיים ביום שישי ה-6.3.20 בשעה 9:30. הירשמו עכשיו

הכנס השנתי של מכון וינגייט לפיטנס לתנועה יתקיים ב-3.4.20. מספר המקומות מוגבל

צפוניים? מוזמנים להפנינג הפתיחה של שלוחת ביה"ס החדשה ב-20.3.20, בקניון עזריאלי קריית אתא. ההרשמה באתר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט