חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

גרוד קשה בשוק עד האגן חדווה 06/12/16 11:18
שוב שלום
מזה שנים שאני נמנעת מריצות בשטח פתוח.
מהסיבה שלאחר זמן קצר כשהדופק עולה... מתחילים גרודים חריפים ברגליים עד המותניים
לא ניתן להמשיך לרוץ... הגרד מפסיק בהדרגה
עד להפסקת הריצה לחלוטין.. ואף מס דק אחרי...
ניסיתי לברר זאת גם אצל מס רופאים...
לא קבלתי מענה..
אגב בריצה במכון הגרד קל מאוד.. זניח
גירוד מטריד מולי, מנהל הפורום 06/12/16 13:03
שלום חדווה,
גירוד ברגליים במהלך פעילות גופנית עלול לנבוע מכמה סיבות, חלקן עקב אלרגיה ורגישות של העור וחלקן מקורן בשינויים בזרימת הדם בכלי הדם הקטנים בשרירים.
תנסי לבחון את התופעה יותר לעומק ותראי האם יש חוקיות מסוימת - קצב הריצה, סוג הלבוש, טמפרטורה, מידת ההזעה והתחממות הגוף.
בברכה,
מולי
מיגרנה וספינינג חדווה 06/12/16 11:12
צהרים טובים
קראתי את ממצאי המחקר מיגרנה ופעילות גופנית...לצערי אני מאמנת כושר שנים רבות, במהלך כל השנים שהקפדתי על אימונים סדירים, המיגרנות רק החמירו. לאחרונה הגעתי למסקנה כי ספינינג ואימוני אינטרוואל מזיקים לי ומחמירים את תדירות ההתקפים.
לתגובך ופרטים להתקשרות, אודה מראש.
כאב ראש לא קטן מולי, מנהל הפורום 06/12/16 12:54
שלום חדווה,
ראשית עלייך להימנע מפעילויות שמחמירות לך את תדירות ההתקפים ולנסות למצוא פעילויות שלא גורמות לכך.
איני רופא ואיני מטפל במגרנות. האם את נמצאת במעקב רפואי? האם הלכת לבירור? האם יש דפוס מסוים או תקופות בהן את סובלת יותר?
בברכה,
מולי
מיגרנה ואלרגיות אריק 25/12/16 13:49
כסובל לשעבר ממיגרנות, אני מכיר היטב את התופעה של התקף בעקבות אימון אירובי בדופק גבוה. אני מציע לכל מי שסובל מכך לנסות תזונה נטולת דגנים למשך כחודש ולראות מה קורה. אצלי זה "העלים" את המחלה לחלוטין. למי שרוצה מחקר אז בבקשה:
https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC4240046/
כמובן שכל כאב ראש רציני מצריך בדיקת רופא מומחה, לא כולם נובעים ממיגרנות.
לחץ דם גבוה בפעילות ספורט יואל רוז 01/12/16 17:51
שלום
אני בן 60
אני עוסק בפעילות ספורט הרבה זמן.
ביצאתי בדיקת מאמץ ארגומטריה כאשר הגעתי לדופק 139 (86%) לחץ הדם היה 215.
אני רגיל לעסוק בספורט וכשאני מגיע לדופק 139 עדיין אני מרגיש באמצע ושאני יכול להעלות את המעמץ בלי להתעמץ.
ליפני שלוש שנים ביצאתי גם בדיקה ובדופק 165 (101%) הגעתי ללחץ דם 215.
אני רוכב על אופניים, משחק כדור סל.
במשחק כדור סל הדופק מגיע לרמות של 100%.
מה אתה ממליץ לי לעשות?
לחץ דם גבוה מולי, מנהל הפורום 06/12/16 12:51
שלום יואל,
מה המליצו לך בתום הבדיקה? האם היתה לכך התייחסות מיוחדת?
מהו לחץ הדם שלך במנוחה? כמה היה הערך הדיאסטולי (הנמוך)?
בברכה,
מולי
יכול להיות שבן אדם שמן בגלל שלא מוצה שלום 29/11/16 18:16
פוטנציאל הגובה הגנטי?

הגוף חושב שהאדם יותר גבוה ולכן הוא שמן
?
נניח פוטנציאל הגובה הגנטי הוא 1.80 והאדם סיים 1.70 . (לא הגיע לפוטנציאל)
אז הגוף חושב שהאדם 1.80 ולכן הוא שמן ?
יכול להיות דבר כזה?
לא מובן מולי, מנהל הפורום 06/12/16 12:49
סליחה אך איני מבין למה כוונתך
מולי
מחלת הנשיקה וספורט מחלת הנשיקה 29/11/16 13:20
אני לא יודעת אם הגעתי למקום הנכון, מקווה למצוא תשובה:

אני בת 27 מתאמנת 3-4 פעמים בשבוע בחדר כושר (אימון סטנדרטיים כמו שיעורי עיצוב דינאמי וכו)
לפני חודשיים גיליתי שיש לי מחלת הנשיקה והרופאה אסרה עליי להתאמן ובכלל היא אמרה שאסור לי להרים שום דבר כבר ולא לעשות שום מאמץ כי במחלת הנשיקה יש סכנה לטחול מוגדל והוא יכול להיקרע.
אחרי חודשיים של מחלת הנשיקה- ביצעתי אולטרה סאונד בטן ואמרו לי שהטחול שלי אינו מוגדל.
בדיקות דם נוספות הגיעו ואני *עדיין* חולה במחלת הנשיקה
האם אני יכולה לחזור להתאמן? יש כושר כלשהו שאני יכולה לעשות?(לא הליכות)

תודה
ספורט ומחלות מולי, מנהל הפורום 29/11/16 17:08
שלום רב,
יש אכן מצבים בהם האימון עלול לסכן בריאותית, ולכן הרופאה הורתה לך להמנע מפעילות גופנית עד לביצוע הבירור.
אני מציע לך לקבל ייעוץ מרופא\ת ספורט שמתמחה במחלות ובפעילות גופנית
ניתן לברר במחלקה לרפואת ספורט בוינגייט - 09-8639426
בברכה,
מולי
כיצד להוריד בהדרגה את הדופק בריצה ארוכה? גבריאל שביט 25/11/16 22:28
שלום מולי,

אני בן 46. רץ למרחקים של עד 10 ק״מ.
לאחר קילומטר אחד, הדופק שלי מגיע לאזור ה-160
ולאחר 5 ק״מ הוא נשאר בסביבות 170. לרוב, סיום הריצה הוא בסביבות 175-180. ריצה של 10 ק״מ אורכת לי בסביבות 1:14 שעה.
אילו אימונים לבצע כדי להוריד את הדופק במטרה לרוץ מרחקים גדולים יותר?
תודה מראש.4
סולם הדופק מולי, מנהל הפורום 29/11/16 17:05
שלום גבריאל,
זמן הריצה שלך איטי וערכי הדופק מאוד גבוהים.
אתה יודע מהו הדופק המרבי האמיתי שלך?
אתה לא צריך לרוץ מרחקים גדולי יותר אלא להתמקד בשיפור הכשירות הפיזיולוגית שלך.
אני מציע לך לבצע מבדק פרופיל חומצת חלב כדי לבדוק את תגובת הדופק ואת תגובת ריכוז הלקטט במאמצים שונים, כך אפשר יהיה להציע לך מערך אימון תואם.
בברכה,
מולי
תודה. היכן מבצעים מבדק חומצת חלב? גבריאל 29/11/16 21:44
תודה רבה. היכן ניתן וכדאי לבצע מבדק כזה?
המרכז לרפואת ספורט בוינגייט מולי, מנהל הפורום 30/11/16 18:29
בבקשה - 09-8639400
מולי
ריצות ארוכות - ילדים נגה 22/11/16 09:58
שלום,
בני בן 11.5 מעוניין להתחרות בריצות ארוכות של 10 ק"מ. עד עכשיו השתתף במרוץ אחד אליו התאמן כחודשיים, 2-3 פעמים בשבוע באופן עצמאי והשיג תוצאה יפה של 49.2 דקות. הוא מעוניין להמשיך בתחום הריצה. האם ריצות ארוכות מומלצות לילדים בגיל זה? בנוסף הוא בקבוצת כדורסל שבה יש שלושה אימונים בשבוע, שעה וחצי אימון.
תודה!
חשיבה לטווח ארוך מולי, מנהל הפורום 29/11/16 16:37
שלום נגה,
סביר להניח שהילד מוכשר ובעל יכולות טובות אולם בגיל כה צעיר אין להתאמן בריצות למרחקים ארוכים ובוודאי לא להתחרות.
זהו גיל מוקדם מאוד לעיסוק במקצועות סבולת ועדיף לבנות ולפתח יכולות אחרות שמתאימות לגיל ולעיסוק הספורטיבי.
לראייה, באתלטיקה אין ריצות ארוכות לילדים.
הוא יכול להיות פעיל כל יום אבל בתכנים שיבנו אותו ולא יעמיסו עליו שלא לצורך.
בברכה,
מולי
דילול הורמונים בריצות ארוכות ערן עמיחי 22/11/16 09:57
שלום, האם ישנה תופעה מוכרת של דילול/הפסקה של זרימת הורמונים כאדרנלין ,סרטונין ודופמין לאחר. כ 16-17 ק"מ ריצה ועייפות כתוצאה מכך?
חוקי הדילול מולי, מנהל הפורום 29/11/16 16:09
שלום עמיחי,
אני לא מכיר תופעה כזו.
בברכה,
מולי
איבוד שריר י. ר 21/11/16 07:39
שלום,
האם קיימת איזושהי תופעה פיזיולוגית שגורמת לאדם שמתאמן לאבד שריר במקום שומן?
אני בת 53 שוחה בקביעות 3*1500מ'' +3 פעמים בשבוע אימון כנגד משקל הגוף של רבע שעה.
תמיד כשאשקול את עצמי במשקל "טיניטה" ותיהיה ירידה במשקל אחוזי השומן עולים ומשקל השריר יורד. אני אוכלת כ 1300 קלוריות ביום שזה כערך ה bmr שלי ומנסה להוריד שומן.
הלך לאיבוד מולי, מנהל הפורום 29/11/16 16:05
שלום רב,
איבוד מסת שריר יכול לקרות במצב של גרעון קלורי מתמשך, במצבים של מחסור בחלבון ובמצב של מחלה והעדר תנועה.
אני לא הייתי סומך על מדידה בשיטת BIA משום שלעיתים מתקבלות תוצאות לא אמינות דיין.
אני מציע לך לבצע מדידות אמינות יותר - האמינה ביותר היא בשיטת DEXA, או באמצעות קליפר על ידי מודד מיומן מאוד, ובנוסף לבחון את התזונה שלך באמצעות איש מקצוע.
בעיקרון אימון נכון ומותאם ליכולות צריך לשמר את מסת השריר ולא לגרום לדילדולה.
בברכה,
מולי
פילאטיס פעמיים ביום שני 20/11/16 10:20
שלום,
אני מתאמנת פילאטיס פעמיים בשבוע קבוע, ויש שיעור פילאטיס במקום אחר שהייתי רוצה להגיע אליו, אבל הוא נופל ביום שיש לי כבר אימון בוקר (האימון הנוסף בתשע בערב). האם יש מניעה? האם העבודה תהיה אפקטיבית?

תודה,
שני
פעמיים כי טוב מולי, מנהל הפורום 29/11/16 16:00
שלום שני,
עדיף כמובן שהפיזור יהיה על פני כל השבוע ואפילו בכל יום אם את מורגלת בכך והאימון אינו מתיש אותך.
בעיקרון ניתן לבצע שני שיעורים ביום, תלוי כמובן בכשירות שלך ובאופן שאת מוסגלת להתגייס אליו.
האם זו כל הפעילות הגופנית השבועית שלך?
בברכה,
מולי
תשובה לשאלתך שני 30/11/16 11:17
לא, בכלל לא. עוד שיעור פילאטיס ביום אחר + ריצה 5 ק"מ פעמיים שלוש בשבוע
בת 40... חני 19/11/16 17:47
שלום רב!!
בת 40, מתאמנת 3 או 4 פעמים בשבוע בהתחלה עם מאמן ועכשיו לבד גם אירובי וגם משקולות...

מישהו אמר לי שאחוז שומן נמוך גורם להראות של קמטים על הפנים כי השומן אינו ממלא אותם. זה נכון עד כדי כך?

אני גם מתאמנת במשקולות - זה יכול לגרום להגברת טסטוסטרון אצל אישה שגורמים עוד יותר להפחתת אחוז שומן בפנים ולנראות של קמטים? לא לוקחת שום תוספים רק אוכלת אוכל רגיל ובריא


חלקה לנצח מולי, מנהל הפורום 29/11/16 15:54
שלום חני,
ברור שבגיל מסוים העור שלנו אינו מתוח כפי שהיינו צעירים. כאשר אחוז השומן והמסה השרירית יורדים ניתן להבחין בקמטים משום שחומרי המילוי מתדלדלים.
זו הסיבה שדיאטה קיצונית בגיל מבוגר עלולה לגרום לעור רפוי ואף לקמטים בהשוואה לפנים עגולות, מלאות ומתוחות.
בכל מקרה מדובר ברזון די קיצוני בשילוב תכונות העור ונזקי הקרינה.
אין מה לדאוג לגבי הטסטוסטרון כל עוד את לא משתמשת בסטרואידים אנאבוליים.
מולי
אימון יתר מירה אברהמי 17/11/16 17:07
נדהם
היי מולי,
מצאתי את עצמי לאחרונה ממש מותשת ורוצה לישון לאחר אימון של 6 ק"מ ריצה + אימון משקולות
אני בת 47 ללא בעיות בריאות ומתאמנת לא מעט שנים.
יש משהו שהיית ממליץ לבדוק?
יש מקום מקום לדאוג ?
אשמח לשמוע תגובה שלך בתודה מראש, מירה
שנת חורף מולי, מנהל הפורום 29/11/16 15:48
שלום מירה,
האם חל איזה שהוא שינוי באורח חייך לאחרונה?
האם את ישנה פחות שעות?
האם התזונה תקינה?
בנוסף, הייתי מבצע בדיקות דם שגרתיות אם לא ביצעת לאחרונה.
בברכה,
מולי
עליה באחוזי שומן אנונימית 16/11/16 16:05


שלום.. התחלתי להתאמן לפני כחודש ואני דואגת להתאמן 3-4 פעמים בשבוע. עשיתי מדידות עם המאמן בהתחלה וראינו שאחוז השומן שלי גבוה יחסית ומסת השריר שלי נמוכה ולכן בנינו תוכנית אימונים אשר כולל היקר עבודה במכשירים ומשקולות ומדי פעם אני גם רצה או הולכת בשביל לשלב גם אירובי. אני בת עשרים, אני דואגת גם לאכול נכון ובריא וללא פחמימות מיותרות. חשבתי שאני עושה הכל נכון וכמו שצריך אבל כשמדדתי שוב לפני כמה ימים ראינו שאחוז השומן שלי עלה ומסת השריר שלי ירדה! איך זה הגיוני ?? יש איזשהו הסבר רפואי לכך?? המאמן שלי אמר שזה פעם ראשונה שזה קורה למתאמנת אצלו..
סטנדרט מדידה מולי, מנהל הפורום 16/11/16 16:30
שלום רב,
איני יודע כיצד בוצעו המדידות ועל פי איזה סטנדרט. המדד המהימן ביותר מתקבל באמצעות בדיקה בשיטת DEXA - מכשיר המשמש לבדיקת צפיפות עצם.
בדיקה בשיטות אחרות לא תמיד מהימנה ועלולה להראות סטיות רבות.
מה שחשוב זה לראות שיפור ברמת הביצוע שלך ובהרגשה ולאו דווקא באחוז לפה או לשם במדדי הרכב הגוף
מולי
בעיה חשמלית בלב במאמץ שיא מוריה 13/11/16 23:28
שחקנית בליגת כדורסל, בבדיקת מאמץ התגלתה חריגה חשמלית וכן בוצע הולטר 24 שעות כולל בזמן משחק, והתגלתה חריגה רק בזמן המשחק.
מעוניינת ביעוץ לאפשרויות טיפול, בבקשה שלח פרטי קשר
ייעוץ רפואי מולי, מנהל הפורום 16/11/16 16:23
שלום מוריה,
מי שיכול לייעץ בנושא זה הוא קרדיולוג. האם השביתו אותה מפעילות?
בברכה,
מולי
תרגיל מתח אורן 13/11/16 21:11
אני רוצה לעשות אימונים בבית, גם עם מתח. הבעייה שאין לי מתח ואין לי אפשרות למתח בבית.
האם יש תרגיל אחר שאפשר לעשות בבית שעובדים על השרירים שהמתח עובד?
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 16/11/16 16:22
שלום אורן,
אני מציע שתבדוק בפורום חדרי הכושר, שם ישמחו לעזור לך.
בברכה,
מולי
  10   [11-20]...[231]
20.10.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן