חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

קליקים בברך ב 23/04/17 22:57
היי,
לפני כמה חודשים התחילו לי קליקים בברך, הפיזותרפיסט אמר שיש לי בורסיטיס ויש נפיחות קלה בנוסף לקליקים, הקליקים מופיעים בעיקר בעליית המדרגות. מה עליי לעלות כדי שהקליקים יעברו? כי זה נמשך כמה חודשים ואינו פוסק כלל.
הטיפול שעשיתי זה קרח על הברך.
אשמח אם תוכל לעזורב
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:45
שלום רב,
השאלה צריכה להיות מופנית לפורום פציעות הספורט
מולי
מתיחות לפני או אחרי צעידה משה 19/04/17 08:09
מולי שלום
אני צועד 4-5 פעמים בשבוע במשך שעה .האם אני צריך לבצע מתיחות לפני או אחרי הצעידה ,ואם כן אילו מתיחות כדי לעשות ?
תודה רבה
משה
מתיחות כן או לא מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:42
שלום משה,
בעיקרון אין שום צורך, למעט חימום מפרקים.
אבל זה שאין צורך לא אומר שישנה מניעה
בברכה,
מולי
חדר גובה יוסי 18/04/17 18:33
היי
מה השעות והימים שמפעילים את החדר גובה.
?
תודה
פרטים מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:38
שלום יוסי,
אתה מוזמן לברר במזכירות המחלקה
09-8639400
מולי
יש כאלה שאומרים "הייתי צריך להיות יותר גבוה". שאלה 18/04/17 12:51
איך הם יודעים שהם היו צריכים להיות יותר גבוהים?
אז אומרים מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:36
נו אז מה? מי אמר שהם יודעים?
ריצות קצרצרות ויציאה המקום שם טוב 18/04/17 05:58
איך באמת ניתן לשפר ריצות קצרות ויציאה מהמקום?
איזה אימונים?
באיזה תדירות?
למקומות, היכון, צא מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:35
שלום שם טוב,
על זה עובדים אצנים חיים שלמים...ולכן לא אוכל לענות לך באופן כה פשטני.
למה אתה צריך לשפר מדדים אלה? האם אתה ספורטאי?
מולי
שנחשפים לשמש מרגישים תחושת הקלה מ 16/04/17 00:59
שחרור בגוף ויותר רוגע ?

חשיפה של כמה דקות ביום משנה את ההרגשה לכל היום.

זה רק בגלל החום?
הקלה ממה? מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:32
שלום,
אני לא בטוח שאני יורד לסוף דעתך. מה בדיוק אתה שואל?
אני מניח שאתה מתכוון לנעימות שמשרות קרני השמש על הגוף ועל הנפש. אם כן, אז נכון שהחמימות של קרני השמש המלטפות יוצרת תחושה נעימה. חשיפה לשמש עוצמתית תהיה לא הכי נעימה
מולי
אימוני כושר לטניסאים אביעד 15/04/17 16:44
מולי שלום,

אני נער בן 17 ואני רוצה לחזק את עצמי מבחינת עוצמות ומסה, יש לי כנראה הרבה נקודות חולשה בגוף - שנים עבדתי על טניס אבל עוד לא התחזקתי גופנית .

האם אני יכול לעשות שימוש בחדר כושר עם ליווי צמוד לתקופה לצורך חיזוק הגוף? האם יש בזה תועלת?

אני יודע שיש מאמני כושר יעודיים לטניס, אבל אני רוצה לתת לעצמי קפיצה בחיזוק עצמי לפני שאני משקיע במאמנים פרטיים.
אימון ייחודי מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:29
שלום אביעד,
איני חושב שמדריך חדר כושר סטנדרטי מכיר את הצרכים המיוחדים של שחקני טניס. רצוי לקחת מאמן שמתמחה בפיתוח יכולות גופניות לספורטאים, כזה שמבין את האפיון של הספורט.
לדעתי אין טעם באימון עצמי. חשוב שאיש מקצוע יראה אותך כדי לאפיין את נקודות החוזקה והחולשה שלך ואז יוכל להחליט במה מתמקדים ואיך.
בהצלחה
מולי
איך אדם בוגר יכול לדעת אם גובה 13/04/17 16:19
מיצה את מלוא פוטנציאל הגובה הגלום בו ?
מגביה עוף מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:25
שלום,
בד"כ כל אדם מממש פוטנציאל זה אלא אם כן קיימת בעיה קלינית מוכחת או כשל תזונתי חמור.
מולי
רגליים נשברו מכל הריצות ומכל הספינינג דנה 11/04/17 15:55
לפני חודשיים רצתי על ההליכון 8.5 קמ"ש למשך שעה שלמה!!!
כמעט כל יום רצתי על ההליכון.
לפעמים גם רצתי 10 ק"מ בשעה ורבע בערך...
לפני חודש קרה אסון - אני לא מצליחה לרוץ אפילו דקה!!!
ניסיתי במהירות 6.5 קמ"ש לרוץ ולא הצלחתי!!!
אני מרגישה שהרגליים שלי נשברו מהריצה שרצתי לפני חודשיים
אני מרגישה שאני נמצאת בתוך סיוט!!!
אני לא מצליחה לרוץ! בהליכון אני הולכת 5 קמ"ש הליכה וזה גם קשה לי. אני מרגישה שחרב עלי עולמי בלי הריצה זה מאוד חסר לי.
נהרסו לי הרגליים מהריצה ומכל הספינינג שעשיתי
אני מרגישה עכשיו נכה בלי יכולת לעשות ספינינג ניסיתי לעשות ספינינג וכאב לי הרגליים תופת כאילו ששברו לי את הרגליים אני לא הצלחתי לדווש בכלל !!!
אני בדיכאון מזה כל כך עצובה
אני רואה אנשים שרצים על ההליכון וחושבת ומקנאה בהם כל כך שאני נכה והם לא.
וגם אני לא מפסיקה לאכול מרוב עצבים אכלתי היום לפחות 10,000 קלוריות נשבעת!!! גם הבטן שלי נראית תפוחה כמו חודש 9 מכל הלחמניות של פסח שאכלתי וכל הממתקים והשוקולדים
איך אני אמשיך לחיות ככה בלי ספינינג ובלי לרוץ או ללכת על הליכון מעל 5 קמ"ש???.
איזה חיים ארורים...
רגליים נשברו מכל הריצות ומכל הספינינג דנה 11/04/17 15:55
לפני חודשיים רצתי על ההליכון 8.5 קמ"ש למשך שעה שלמה!!!
כמעט כל יום רצתי על ההליכון.
לפעמים גם רצתי 10 ק"מ בשעה ורבע בערך...
לפני חודש קרה אסון - אני לא מצליחה לרוץ אפילו דקה!!!
ניסיתי במהירות 6.5 קמ"ש לרוץ ולא הצלחתי!!!
אני מרגישה שהרגליים שלי נשברו מהריצה שרצתי לפני חודשיים
אני מרגישה שאני נמצאת בתוך סיוט!!!
אני לא מצליחה לרוץ! בהליכון אני הולכת 5 קמ"ש הליכה וזה גם קשה לי. אני מרגישה שחרב עלי עולמי בלי הריצה זה מאוד חסר לי.
נהרסו לי הרגליים מהריצה ומכל הספינינג שעשיתי
אני מרגישה עכשיו נכה בלי יכולת לעשות ספינינג ניסיתי לעשות ספינינג וכאב לי הרגליים תופת כאילו ששברו לי את הרגליים אני לא הצלחתי לדווש בכלל !!!
אני בדיכאון מזה כל כך עצובה
אני רואה אנשים שרצים על ההליכון וחושבת ומקנאה בהם כל כך שאני נכה והם לא.
וגם אני לא מפסיקה לאכול מרוב עצבים אכלתי היום לפחות 10,000 קלוריות נשבעת!!! גם הבטן שלי נראית תפוחה כמו חודש 9 מכל הלחמניות של פסח שאכלתי וכל הממתקים והשוקולדים
איך אני אמשיך לחיות ככה בלי ספינינג ובלי לרוץ או ללכת על הליכון מעל 5 קמ"ש???.
איזה חיים ארורים...
אימון יתר רון 08/04/17 20:26
אשמח לדעת עם ישנם מאמרים או משהו להתייעץ איתנו בנוגע למצב של תסמונת אימון היתר שנמשך כבר יותר משנה.
תודה
תסמונת אימון יתר מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:23
שלום רון,
על מנת לאפיין מצב של אימון יתר צריך לבחון כמה דברים, ביניהם: תגובות למאמץ, תלונות עכשוויות והשוואה למצב קודם, תזונה, בדיקות דם, הרגלי שינה ועוד.
אתה יכול להזמין תור משולב לייעוץ קליני ופיזיולוגי במרכז לרפואת ספורט בוינגייט - 09-8639400
בהצלחה
מולי
סינוס טרומבוזיס עמיחי 08/04/17 20:26
שלום רב,
לפני כ- 4 שנים התגלה אצלי סינוס טרומבוזיס. כאב הראש התחיל מיד אחרי שסיימתי ריצה. במשך תקופה ארוכה הייתי על מדללי דם ( קלקסן וקומדין) כיום לוקח כדור של קרטיה כל יום.
אחרי סבב בדיקות גדול וארוך שעברתי גילו אצלי הומוציסטאין גבוהה ו b 12 נמוך.
כיום לוקח כל יום b 12 וחומצה פולית.
בשנים האחרונות עברתי שלוש בדיקות MRI שהראו שהסינוס נפתח אבל עדין יש צלקת במקום.
שנה אחרי חזרתי לספורט (ריצות קצרות של כ 7 קמ שלוש פעמיים בשבוע).
רציתי להתייעץ לגבי הפעילות הספורטיבית שלי.
כמה מותר לרוץ?
האם בכלל מותר לרוץ?

ייעוץ פיזיולוגי וקליני מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:21
שלום עמיחי,
על מנת לענות על שאלות אלה יש לתאם פגישת ייעוץ קליני עם רופא ספורט שיבחן את ההיסטוריה הרפואית שלך ואז יחליט ויתווה.
תוכל להזמין פגישה שכזו במרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט - 09-8639400
בהצלחה
מולי
פ"ג ומוזיקה יריב 08/04/17 19:07
ערב טוב
היכן אני יכול למצוא מאמרים ומחקרים על פ"ג (אירובית - ריצה) ומוזיקה. וכן על מבחן ביפ.
מוזיקה ופעילות גופנית מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:12
שלום רב,
אני חושב שנעשו לא מעט מחקרים בנושא. האם ביצעת חיפוש בגוגל סקולר?
בהצלחה
מולי
חיזוק פלג גוף עליון חי 05/04/17 23:38
אני בן 25 גובה 1.74 משקל 69 די רזה ורציתי לשאול,אני לא הולך לחדר כושר ואני רוצה לחזק את פלג הגוף העליון,בפרק השכונתי יש מכשיר למתח מקביליות ולשכיבות סמיכה האם אעשה שלוש סטים אתחיל מ10 חזרות עד שאגיע ל20 חזרות כול סט כול תרגיל אני אצליח להעלות במסה ולפתח קצת את הפלג גוף העליון(אני רוצה משהו סביר,לא להיות ממש שרירי)אשמח לדעת האם הכיוון שלי נכון והאם יש משהו מסויים שאתם ממליצים עליו..?או שזה לא גירוי מספיק?תודה על המענה
אני חושב ששכיבות שמיכה יכולות לעזור יוני 06/04/17 13:18
שכיבות שמיכה לקתפיים לדעתי יכול מאור לעזור לפלג העליון לדעתי, אפילו ליד קדמית.
קובץ מצורף
הורמון גדילה אלון 05/04/17 05:22
מולי שלום האם בזמן שמופרש הורמון גדילה בגוף לא יכולה להיות הפרשה של אינסולין בו זמנית? אם עשיתי אימון כוח מאוד חזק שמעודד הפרשה של הורמון גדילה ואחריי האימון אכלתי משהו עם סוכר שהפריש אינסולין הרסתי את ההפרשה של ההורמון גדילה? תודה
יחסי גומלין מולי, מנהל הפורום 07/05/17 07:35
שלום אלון,
לא הרסת שום דבר. מצב של רעב ופעילות גופנית מעודדים את הפרשת הורמון הגדילה. מאידך, רמה גבוהה של סוכר בדם תדכא את הפרשת ההורמון.
כאשר אתה אוכל לאחר האימון אתה נמצא כבר בשלב שאחרי ההפרשה.
בברכה,
מולי
[1-10]   11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   [21-30]...[231-240]
שיא ישראל וקריטריון לטוקיו 2020 לאנסטסיה גורבנקו (מכבי קריית ביאליק) ב-200 מ' מ.א בתוצאה 2:11:92 דקות באליפות העולם בדרום קוריאה

שיא ישראל חדש למירון חירותי (מכבי חיפה) ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.49 שניות באליפות העולם בדרום קוריאה

מדליית זהב לגולשת הרוח, לינוי גבע (הפועל נהריה), באליפות העולם לשיט עד גיל 20 בגדיניה, פולין

מדליות ארד לליאם שגב ולשי קקון (הפועל שדות ים) בסירת הלייזר באליפות העולם בשיט בגדיניה, פולין

מדליית ארד לטל שדה ולנועם חמרי (הפועל שדות ים) במפרשיות ה-420 באליפות העולם בשיט בגדיניה, פולין

נבחרת ישראל בשחייה אומנותית סיימה במקום ה-7 בתרגיל הקומבינציה ובמקום ה-12 בגמר התרגיל הקבוצתי באליפות העולם בדרום קוריאה

הסייפת יאנה בוטביניק העפילה לבית 64 הראשונות באליפות העולם בסיוף בבודפשט, הונגריה

מדליית זהב לאורי ששון (100 ק"ג+) בגרנד פרי בודפשט, הונגריה

יצאו לדרך מפעלי הקיץ בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט: יותר מ-400 צעירים ובני נוער יוכשרו להדרכה בענפי ספורט שונים

מדליית כסף לטדסה גטהון בריצת 10,000 מ' בתוצאה 28:46:97 דקות באליפות העולם עד גיל 23 בשוודיה

2019 שנת המפנה של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט: ייבנה בניין התעמלות רב תכליתי ורחב ידיים וייסלל מחלף חדש לכביש החוף