חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חיטוב רוני 21/08/08 22:37
היי,



אני מתאמן כבר מספר חודשיים על חיטוב, ואכן אחוז השומן שלי בגוף יחסית נמוך, פחות מ-10.

אך הבעיה היא שעדיין אין ממש ריבועים וגם הידיים והחזה לא נראים חטובים.

שמתי לב שיחסית יש לי הרבה עור לעומת אנשים אחרים שנראה שמכסה את זה ומפריע לחיטוב.

זה יכול להיות? מה ניתן לעשות?

אחי-טוב שיש מולי, מנהל הפורום 23/08/08 04:30
שלום רוני,
כדאי שאיש מקצוע מיומן יראה אותך ואז אפשר יהיה להחליט מה עושים. לעיתים ההתבוננות הסובייקטיבית מטעה.
בברכה,
מולי
אימון כוח המתאים לשחייה עופר 21/08/08 14:25
שלום,
מהם התרגילים בחדר הכושר העוזרים לשפר את השחייה, או התרגילים שלא מנוגדים לתנועות השחייה (חתירה), לרוב תריגילי הכוח מכבידים משמעותית על התנועתיות במים.
הכוח לשחות מולי, מנהל הפורום 23/08/08 04:41
שלום עפר,
יש תרגילי כוח רבים ומגוונים שעוזרים לשחיינים.
כדאי לפנות למאמן מוסמך שיתאים לך תוכנית עבודה שכזו.
חוץ מזה יש הבדל בין שחיין מקצוען לבין מי שהשחייה היא לא למטרות הישגיות. כאן ההסתכלות צריכה להיות שונה ולהדגיש היבטים בריאותיים ותרומה לאיזון השרירי.
בברכה,
מולי
רענון / קורס עזרה ראשונה אבישי 20/08/08 22:58
שלום לכל המאמנים
בימים אלה מתארגנת קבוצת מאמנים המועניינת לעבור קורס / רענון בעזרה ראשונה.
המטרה לגייס כמה שיותרמשתתפים על מנת להוזיל את עלות הקורס.

לפרטים והצטרפות
0545901617

יש לציין שהקורס יועבר ע"י חברה מוכרת.
ריצה לעומת הליכה בשיפוע אלי 20/08/08 15:18
אני סובל מבעיות בירכיים.
האם בהליכה בשיפוע בדופק זהה לריצה מופעל עומס זהה על הבירכיים או מופחת/מוגדל?
חלוקת עומסים מולי, מנהל הפורום 23/08/08 04:45
שלום אלי,
יש הבדל גדול בין הליכה לבין ריצה מבחינת העומס שמופעל על המפרקים.
בהליכה העומס מופחת. אם הליכה בשיפוע אינה מגרה ואינה גורמת לכאב הרי שאתה יכול לבצע אותה במקום הריצה.
בכל מקרה כדאי לנסות לפתור את בעיית הכאבים בבירכיים - פיסיותרפיה, תרגילי חיזוק, מדרסים, שימוש בתוספים וכד''...תלוי כמובן מה האבחנה ומה מקור הכאב.
בברכה,
מולי
אימון אירובי+פיתוח גוף אלי 20/08/08 15:13
האם אימון אירובי של כשעה בעצימות של 80% , יגרום לפירוק שריר?
תודה
לך התשובה עודד 20/08/08 22:57
באמת האם.
אם תמנע תזונה נכונה מגופך, גם הליכה יכולה להביא לפירוק שריר.

ארוחות מאוזנות אשר מספקות בסיס ראוי לאימונים אירוביים, יאפשרו לך להשיג את שני המטרות. אך דבר זה דורש כיוונון עדין שעדיף אם יעשה על ידי מאמן ותזונאי.

בהתחשב בכך שאתה לא מתאמן ברמה מקצועית, ובהינתן דיאטה מאוזנות יחסית, אין סיבה שתמנע מאימוני האירובי הללו.
אימון כח אלי 20/08/08 15:08
אני מתאמן אימונים מפוצלים לכל קבוצת שרירים בעצימות גבוהה (סטים בני 6-8 חזרות, 12 סטים). מהי תקופת ההתאוששות המומלצת בין אימונים. אמרו לי ששבוע, אך ניראה לי מוגזם.

תודה
זה לא מוגזם - וזה אינדבידואלי עודד 20/08/08 22:53
שבוע בכל מקרה אינו נחשב למוגזם עבור התאששות מאימונים אלה.
מעבר לכך, תקופת ההתאוששות של גופך תלויה במספר רב של גורמים, אשר כולם משפיעים על יכולת הגוף שלך להתאושש.

מדוע אינך מתייעץ עם מאמן?

הישאר על תקופה של שבוע ככל אצבע.

body vibration עדית 19/08/08 21:42
שלום, רציתי לבדוק אפשרות של רכישת מכשיר כזה הביתה עבור הבן שלי (חולה במחלת עצמות). האם אתה יכול לעזור לי למצוא מי היבואן של המכשיר או היכן ניתן לרכוש אותו?
תודה רבה
Power plate מולי, מנהל הפורום 23/08/08 04:48
שלום עדית,
אני מציע לך לברר במועדון הולמס פלייס, הם ייבאו בזמנו את המכשיר לארץ.
בברכה,
מולי
קורס מדריכים משולב מבחני כניסה בספטמבר אלעד, מנהל הפורום 19/08/08 12:49
בית הספר למאמנים ולמדריכים שמח להזמינכם לקורס מדריכים משולב והכל כלול:
לינה
כלכלה
שכר לימוד ( בהשתתפות עצמית בלבד ).
לפרטים נוספים:
http://www.wingate.org.il/Index.asp?ArticleID=101&CategoryID=811
3063*
אימוני כוח גבי 17/08/08 21:32
מולי שלום.
אני מאמן כמעט כל יום.
ראשון,שלישי וחמישי-ריצה, שני,רביעי ושישי-כוח.
לאחרונה נפצעתי ברגליים,פציעה שתמשך כמה חודשים,מה שאומר שכעת עליי להתאמן רק אימוני כוח.
שאלתי היא,האם אפקטיבי להתאמן כל יום תרגילים לחיזוק פלג גוף עליון (כגון שכיבות סמיכה,מתח, מקבילים ועוד...) ? והאם זה משנה אם אני מגוון את סוגי התרגילים?
תודה ובהצלחה!
גיוון כן - ושגרה לא עודד 20/08/08 22:51
הישאר על 3 אימונים בשבוע. לא תוכל לפצות על השגרה האירובית על ידי הוספת אימוני משקולות.
גיוון הוא יעיל אם נעשה לאחר תקופת ההסתגלות של השריר.

על דרך האגב: אתה עלול למצוא את ההפסקה כמבורכת. למד להכיר את גופך בתקופה זאת.
עודד\מולי שלום גבי 23/08/08 21:34
אפ הבנתי,אז במהלך ההפסקה הזאת הגוף מבריא ונח,אז אולי זה באמת מבורך.
אבל למה אתה מתכוון כשאתה אומר "למד להכיר את גופך"?
דבר שני,היות ופרקתי כתף לפני כשני וחצי,אני חייב לחזק את הכתפיים שלי.
אני מאוד נזהר מתנועות סיבוביות ומהירות לכן די קשה לי באימוני קרב מגע שלי.
היות ואני מתגייס ליחידה מובחרת ואני חושש שכתף ימין שלי לא תעמוד בעומס הפיסי שם,מה אתה ממליץ לעשות?
אודה אם תתן לי תרגילים ביתיים ולא של מכון כושר וכדומה...
אציין כי גם שחייה באה בחשבון.
תודה.
לא לדאוג, אשוב בקרוב :-) מולי , מנהל הפורום 17/08/08 18:29
עקב ארועי האולימפיאדה אני קצת עסוק אך אשמח להשיב לכם בקרוב.
בברכה,
מולי
שאיבת שומן שרון 17/08/08 14:05
מולי היקר,
האם לבחורה רזה בעלת אחוזי שומן באיזור הבטן מומלץ לעשות שאיבה מקומית?
אני אציין שאותה בחורה אינה עוסקת בספורט ואינה אוכלת מאוזן.
השאלה העיקרית,במידה והבחורה תמשיך בסגנון חיים ללא פעילות גופנית וללא תזונה נכונה ותעבור שאיבה,האם יהיו מצבורי שומן חדשים באזורים אחרים בגוף והאם למרות שעשתה שאיבה מקומית היא עלולה לראות באותו איזור שוב מצבורי שומן בעתיד?
שמחת השאיבה מולי, מנהל הפורום 23/08/08 04:53
שלום שרון,
מאחר שמדובר בבחורה רזה הרי שהעניין הוא אסתטי לחלוטין. אלו כבר שיקולים שאינם מתייחסים להיבט פיסיולוגי או קליני.
אני הייתי מנסה לשפר את אורח החיים שלה על ידי תזונה נכונה ועל ידי פעילות גופנית נכונה.
את התשובות לשאלות האלה כדאי לשאול רופא פלסטיקאי
בברכה,
מולי
איך מודדים את מרחק הקפיצה לרוחק ? יעקב אזר 16/08/08 19:41
מולי שלום , מסקרן אותי איך מודדים את מרחק הקפיצה לרוחק בבור הקפיצות , האם מודדים לפי פגיעת הרגליים בחול או לפי המקום הרחוק ביותר שאליו הגיע הקופץ אפילו אם הוא עשה זו בידיו ? תודה רבה מראש
מודד מוסמך מולי, מנהל הפורום 23/08/08 04:56
שלום יעקב,
המדידה נעשית מקצה הקרש (הקצה שקרוב לבור) ועד לסימן הקרוב ביותר שהשאיר הקופץ על החול.
בברכה,
מולי
הפרעות קצב מגל (וחרב) 16/08/08 14:21
מולי שלום,
בדו"ח בדיקת מאמץ (ארגומטריה +סח"ח) שנשלח אלי בדואר מוינגייט נכתב לי:
"כשיר לכל פעילות גופנית בהתאם לכישוריו" , זאת כאשר הצגתי כי אני עוסק בריצה של כ-3 שעות בשבוע
הבעיה היא שמצויין גם כי עקב הפרעות קצב מומלץ לבצע אקו דופלר.

ובעניין זה אימון שביצעתי יום כתיבת מכתב זה די מחזק אצלי חשש בנושא:
רצתי מזה הרבה זמן בשעות החום. התחלתי את תכננתי לרוץ 18 ק"מ קל. היות ואני רגיש מאוד לחום הדופק היה בשמיים וגם בקצבים של 10 -11 קמ"ש לא ירד מ80% ולמעשה ישב בבמוצע על 85-86% במשך שעה דבר שגרם לי לקצר את האימון ל11 ק"מ בלבד מטעמי עומס.
מה שהטריד אותי הן הנפילות הפתאומיות בקצב שהציג הסונטו שלי (מה שלא קורה בדר"כ) . היו נפילות לגבול ה-65% או אפילו 45% ועליה חזרה ל80+ תוך כמה שניות. ניסיתי להרגיש את הדופק בזמני הנפילות ולא הרגשתי שינוי כמו שהראה השעון, למען האמת לא הרגשתי כלום חריג.
האם מוכרת לך התופעה? האם היא מסוכנת?

בקצב הסמבה מולי, מנהל הפורום 23/08/08 05:02
שלום מגל,
אם ניצפו אצלך הפרעות קצב אני הייתי מקבל את המלצת הרופא ומבצע בדיקת אקו.
עומס חום בוודאי שגורם לעלייה חריגה בדופק ולכן הדופק הממוצע היה גבוה יותר בהשוואה לאימון בתנאים אחרים.
יכול להיות שמה שראית על השעון משקף את הפרעות הקצב אבל זה ניתן לגילוי אם תיצמד להולטר לב במשך 24 שעות. אני לא יודע עד כמה השעון רגיש לאתר הפרעות קצב.
בברכה,
מולי
האם ניתן לעשות תרגילים כנגד משקל גוף ללא הגבלה? מתעניין 14/08/08 22:48
שלום מולי,
האם ניתן לעשות תרגילים כנגד משקל גוף (שכיבות סמיכה, מתח, מקבילים וכד'') כל יום וללא הגבלה, גם אם מתאמנים באופן קבוע בחדר כושר?
אני שואל את השאלה הזאת כי הדעות בעניין הזה חלוקות. חלק מהמתאמנים והמאמנים מאמינים כי אין לעשות תרגילים כאלו כי זה בעצם פוגע בהתאוששות של השריר שעבדו עליו בחדר הכושר ויש כאלה שחושבים כי העומס בתרגילים אלו הוא לא כמו העומס המופעל בתרגילים אחרים שמבצעים בחדר הכושר ולכן ניתו לעשות ללא הגבלה, מה שיתן לנו "פוש" אדיר בהתקדמות של המתאמן בחדר הכושר.
מולי, עזור לי בבקשה...
השאלה היא למה עודד 15/08/08 08:17
ניתן לעשות הכל. השאלה אם ראוי. מה המטרה? אני מניח משאלתך, שאתה מתכוון לשאול האם אפשר להוסיף על האימון שעשית, למשל, ביום ראשון, על ידי הוספת תרגילים מהסוג שציינת ביום שני. השאלה שלך, אם אני מבין נכון, היא האם תרגילים נוספים אלו יועילו. גם כן, אפשר לשאול - מה הכוונה יועילו. האם אתה מבקש להגדיל את מסת השריר באמצעות עבודה זאת? האם אתה מבקש להגדיל את יכולת ההתאוששות של השריר? האם אתה מבקש להפוך את השריר ל"סביל" יותר?

אני מניח - רק ניח - שאתה מבקש להגדיל את השריר. אם כך הדבר, הרי שההמלצה שלי תהיה להימנע מפעילות נוספת שאיננה במסגרת השקלולים שנלקחו כאשר נעשתה תכנית האימון המקורית. הוספה אפשרית תמיד, אבל אם התכנית המקורית טובה, הרי שהיא כבר לוקחת בחשבון את המטרה אליה אתה שואף. מכאן יוצא שאין להוסיף או לגרוע ממנה, ולא משנה איזה סוג של תרגילים אתה מבקש להוסיף או לגרוע.
קוביות בבטן ניב 14/08/08 15:36
מולי שלום רב,

אני מתאמן אירובי כל יום אינטנסיבי. עובד גם בחדר כושר, אך עדיין לא רואה בצורה יםה קוביות בבטן.
לאיזה אחוז שומן אני צריך לשאוף? על כמה אחוזי שומן עומדים ספורטאים הישגיים בענף כמו התעמלות מכשירים או שחיינים????

אני מת לדעת!!!!
אין הבטחות עודד 15/08/08 07:29
נאמר (רק נאמר) שיש לרדת מתחת ל 10 אחוז על מנת לראות את ה"קוביות". עם זאת, אין לשכוח את הגורם הגנטי: במידה והגנטיקה שלך איננה נוטה להבליט את מה שאתה קורא לו "קוביות", אתה עלול למצוא עצמך עם שומן מעט, וקוביות מעט.

ובכל זאת, נסה לאמן את שרירי הבטן כפי שאתה מאמן, למשל, את שרירי הידיים (או כל שריר אחר למעשה) - קרי, על דרך ההיפרטורפיה (התנגדות גבוהה, חזרות מעטות).

בהצלחה.
[1-10]...[211-220]   221 222 223 224 225 226 227 228 229 230   [231-240]...[241-244]
הוועד האולימפי הבין-לאומי החליט: המשחקים האולימפיים בטוקיו שיועדו ליולי 2020 נדחו לקיץ 2021

אתכם גם בימי קורונה: ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים יוצאות לדרך

נבחרת התעמלות המכשירים עם ארטיום דולגופיאט, ממשיכה לקיים את אימוניה במכון, בכפוף להנחיות משרד הבריאות

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג המגיעים למכון

שחקן הבדמינטון האולימפי, מישה זילברמן יתאמן בתקופה הקרובה במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט