חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

For old time Rafi Hayon 14/08/08 12:34
I am 270 lb any idea for me
Want to talk to you
בת גלים?! מולי, מנהל הפורום 23/08/08 05:06
האם מדובר ברפי חיון מבת גלים?
בכל מקרה הפחתה במשקל מחייבת ייעוץ תזונתי והמלצות לגבי פעילות גופנית ואורח חיים בריא. את זה צריך לעשות בפגישה אישית אחרי שמבררים את מצבו של האדם ואת כל ההיסטוריה הרפואית שלו.
חשוב לקבל את כל התמונה כולל בדיקות דם, מצב קליני, מגבלות ואורח חיים.
בברכה,
מולי
למי יש יותר עצם? רני 14/08/08 11:42
שלום איש יקר,
אני מעוניין לדעת האם יש תשובה חד משמעית בנוגע לאיזה סוג ספורטאי יש צפיפות עצם יותר גבוהה? , לוחמי אומניות לחימה,אצנים, פאורליפטרים,ויטליפטרים,ספרנטרים?

הכוונה שלי היא באופן ממוצע - כי הרי הגנטיקה משחקת פה תפקיד חשוב ..

תודה רבה ,
יום טוב
עצם העניין מולי, מנהל הפורום 23/08/08 05:13
שלום רני,
אני לא יודע. לא חושב שאפשר לתת תשובה חד משמעית כי יש כאן כמובן עניין גנטי, מבנה גופני, הרגלי תזונה.
אני מניח שקיימת שונות בין האנשים ואני לא יודע עד כמה לסוג הפעילות הספציפי יש השפעה שהיא מעבר לנתונים הטבעיים ולהרגלי התזונה.
בכל מקרה יש נורמות לצפיפות עצם ושמירה על טווחים נורמאליים היא החשובה. בדרך כלל מתייחסים לערכים שקרובים לגבול התחתון.
בברכה,
מולי
אימון פליאומטרי שגיא 14/08/08 10:16
מולי שלום,
אני מאוד מתעניין באימון פליאומטרי אך מקורות המידע דלים.
אתה יכול להפנות אותי למקורות הסוקרים בהרחבה אימון פליאומטרי?

תודה רבה...
אימון ריאקטיבי מולי, מנהל הפורום 23/08/08 05:23
שלום שגיא,
אני משוכנע שקיים חומר רב בנושא רק צריך לחפש. אני מציע שתיגש לספרייה בוינגייט או שתעזר בשרותי חיפוש המידע שם.
כמו כן אני מציע לחפש תחת אימון ריאקטיבי.
בברכה,
מולי
שחייה מול ריצה סקרן מאד מאד!!! 13/08/08 22:29
מולי שלום,

האם ניתן להקביל את מאמץ האימון בזמן שחייה של שחיין הישגי למקצים ארוכים לפני תחרות למאמץ ריצה על הליכון?
השאלה מתייחסת להוצאה האנרגטית. במילים אחרות האם ניתן להגיד שאם אני רץ X קמ"ש במשך Y זמן זה יהיה שקול לאימון של שחיין אולימפי בשחיה ממושכת מבחינת ההוצאה הקלורית/נפח האימון?
מכנה משותף מולי, מנהל הפורום 23/08/08 05:28
שלום רב,
לכל פעילות קיימת כמובן הוצאה קלורית שתלויה במשקלו של המתאמן, בהספק אותו הוא מייצר, בסביבת הפעילות ובמשך הזמן.
בנוסף קיימים שיקולי יעילות תנועתית ויעילות פיסיולוגית.
אפשר לנסות לחשב את העלות הקלורית ואז להשוות לפעילות אחרת. אבל למה זה חשוב לך? מה זה יגיד לך בעצם?
בברכה,
מולי
אימון אינטרוולים יואל 13/08/08 18:17
האם אימון ריצה באינטרוולים עדיף על מהירות קבועה?
מה הפרוטוקול לאימון ריצה באינטרוולים
מה עדיף? מולי, מנהל הפורום 23/08/08 05:31
שלום יואל,
עדיף למי? זה לא משהו שניתן לענות עליו באופן מוחלט. לכל אימון יש מטרה ותלוי מה רוצים להשיג.
גם ספורטאים מקצוענים נוהגים לשלב בין סוגי אימונים שונים.
שילוב אימוני הפוגות, שהוא אימון עצים יותר, מותנה בכשירות האירובית של המתאמן. אם היא ירודה אין מה לדבר על אימון הפוגות, בוודאי שלא אימון הפוגות עצים.
בברכה,
מולי
ספורט ומחלת הנשיקה eden251 13/08/08 16:08
שלום, אני מתאמנת בת 27, מזה כ-4 חודשים סבלתי מעייפות אך המשכתי להתאמן כמעט כרגיל והורדתי רק את החדר כושר כי חשבתי שזה דבר חולף.בבדיקה גילו אצלי את מחלת הנשיקה בצורתה הקלה כלומר, אינני מאושפזת ונזקקת לאינפוזיה,אין חום או כאבי גרון(היו רק בהתחלה, לפני 4 חודש) אך העייפות גורמת לי לא לעבוד ולישון כל הזמן, פרט לאימוני האירובי הקשים 4 פעמים בשבוע, ברצוני לחזור לאימוני כוח בחדר כושר ושאלתי האם במצבי יש נזק ללב או לשרירים?קראתי שאצל ילדים החולים במחלה עלול להיקרע הטחול בעת פ"ג אך לא הוסבר מדוע האם גם אני בסיכון לכך?
חתום בנשיקה מולי, מנהל הפורום 23/08/08 05:36
שלום רב,
אני מציע לך לקבל הנחיות ברורות מהרופא המטפל. חבל שתעמיסי על גופך יתר על המידה, זה בוודאי לא יועיל להתאוששות.
המפתח להתאוששות מן המחלה הוא תזונה מתאימה, שילוב של תוספי תזונה, העדר לחץ נפשי, מנוחה, אימון מתון.
ענין הטחול קשור בעובדה שבזמן המחלה רואים הגדלה של הטחול.
בברכה,
מולי
מדידת שעון דופק שמעון 13/08/08 15:51
הייתי אצלכם בבדיקת ארגומטריה עם סף חומצת חלב ויצאתי מבולבל לחלוטין! אני בן 53 ועוסק בפעילות ספורטיבית 6 פעמים בשבוע - ריצה 3 פעמים בד"כ בחוץ (למרחקים שבין 8 ל-16 ק"מ), חדר כושר לאימוני כח - פעמיים בשבוע ואופני הרים יום בשבוע. אני מודד דופק קבוע במשך כל הפעילויות האירוביות ויודע פחות או יותר את הקצב בכל מהירות ולפי השטח. אני מגיע לדפקים של 150-160 די בקלות במהירויות של 10-10.5 קמש וזה עולה הדרגתית במהלך השעה- שעה וחצי של ריצה.
במדידה בוינגייט הגעתי ל-100% ב12.8 קמ"ש - מהירות שבה אני יכול לרוץ בחוץ או על מסילה במכון כושר ומגיע לדופק של 170-175 - והדופק שנמדד שם היה 163! לפי זה סף חומצת חלב יצא ב-145 דופק ובמהירות של 11.2 קמ"ש (שבד"כ במהירות כזו אני מודד 165-170) - משהו מוזר לחלוטין! עם זאת חשוב לי לציין שמצאו לי הפרעת קצב המתבטאת בחוסר פעימה אחת ל10-20 פעימות. מכיוון שמד הדופק שלי (POLAR) מחשב את הקצב בכל מספר שניות - הוא היה צריך להראות מספר זהה למדידה בוינגייט או פחות! אבל ודאי לא יותר. עכשיו אני מבולבל לחלוטין כי איני יכול לסמוך על שעון הדופק ולא יכול לכוון את עצמת הפעילות לפי חישובי התחומים המומלצים (ZONES). מה המלצתך בנדון?(למט פגישת יעוץ איתך שאני שוקל לבצע אחרי בדיקת אקו-לב)
בחינת הנתונים מולי, מנהל הפורום 23/08/08 05:39
שלום שמעון,
אני מציע לבחון את הנתונים מקרוב. באמת כדאי שתבצע בדיקת אקו ואז תקבע ייעוץ.
בברכה,
מולי
כאבים בגב התחתון בזמן ריצה חן 13/08/08 12:41
1.אני מתאמנת בחדר כושר ורצה כ25 דקות במהירות של 10.0 אך בזמן הריצה אני מרגישה כאב בגב התחתון לסרוגין וזה משפיע על יכולת הריצה שלי אני רוצה לדעת אם יש דרך כלשהיא לפתור את בעית הכאב בגב התחתון בזמן הריצה ?
2. האם זה נכון שאם רצים מספר דקות נגיד כ5 דקות ריצה מהירה ואח"כ הסקה קצרה של מספר דקות וחזרה לריצה מהירה מגבירה את סבולת לב ראיה ?
דרך הגב מולי, מנהל הפורום 23/08/08 05:51
שלום חן,
צריך לבדוק למה הגב כואב לך בריצה. דבר כזה צריך לאבחן על ידי איש מקצוע מתחום הפיסיותרפיה.
יכול להיות שמדובר בחולשה שרירית או בהעדר תנועה במקום. צריך לראות האם רין קיצור מוגזם של המחתלת באזור עמוד השדרה המותני. חשוב מאוד לראות איזה סוג כאב זה. האם מוקרן? האם חד וממוקד? האם עמום ומפושט?

לגבי אימון הפוגות. זו שיטה שאכן תורמת לשיפור הכושר האירובי אבל צריך להיות בכושר אירובי בסיסי טוב על מנת להתאמן בה.
בברכה,
מולי
מכון כושר אור 13/08/08 12:30
אני בת 18.5 מתאמנת כ4-5 פעמים בחדר כושר מעונינת לעלות את מסת השריר בגוף , אני כבר מתאמנת כ11 חודשים ואוכלת כ5-4 ארוחת מאוזנות ביום , ומסת השריר אינה עולה אך במשקל אני יורדת מה אפשר לעשות כדי להגדיל את מסת השריר ?
אחד האמצעים לא מנוצל כראוי עודד 15/08/08 08:10
מבין מספר פאקטורים שאותם יש לקחת בחשבון וליישם כראוי על מנת להביא לגדילה במסת השריר, נראה, על פניו, שאחד מאלה (או יותר) לא מיושם כראוי.
השאלה לוקה בחסר, ולכן התשובה תהיה עמומה גם כן. אבל, אם להיות מעט ספציפי, יתכן שאת מתאמנת יותר מדי. יתכן, גם כן, שאת מתאמנת מעט מדי. מבינה את הבעיה? אי אפשר לדעת מהנתונים שסיפקת מהו הגורם המעכב את התקדמותך.

נסי להעריך מחדש - אולי באמצעות מאמן אחר - את שגרת האימונים שלך, כמו גם את התזונה. מאזן ראוי בין האימונים, התזונה, המנוחה (ועוד) כולם משפיעים על התקדמותך. במידה ואחד מגורמים אלה לא מנוצל (מנוחה למשל) או מיושם (פעילות למשל) כראוי, הרי שיווצר עיכוב בהתקדמותך. הערכה מחודשת תביא לניסוי וטעיה, שאפילו דרכה את עלולה ללמוד על גופך.


שאלות נודניקית מקצועית שלא מבינה כלום 13/08/08 11:46
כיצד מחזקים את הבירכיים?

מה משמעות של בניית שריר וירידה במישקל?

שמתי לב שאם אני יוםיום בפעילות חיזוק ומתיחות ואני מתאמצץ מאוד בפעילות למרות שהיא לא אירובית,,אני מזיעה מאוד וקשה לי ואני מתאמצת..

יומיום כימעט,השבוע עשיי הפסקה יום כן יום לא ושללבתי ספיניג..ירידה משמעותית במישקל מה קרה?זה מקרי?או לא
עניין משקל לאחר אימון גופני... יוסי 13/08/08 09:43
שלום מולי,
למה משקל הגוף עולה לאחר פעילות גופנית? אני זוכר שהמרצה לפיזיולוגיה בקורס של המדריכים שעשיתי, אמרה שזה קשור למים או משהו כזה...
משקל קל מולי, מנהל הפורום 23/08/08 05:54
שלום יוסי,
אני לא מבין בדיוק למה אתה מתכוון.
יש השפעות קצרות מועד ויש השפעות לטווח ארוך.
בטווח הקצר יכול להיות שדובר שם על עליית נפח הפלסמה. בטווח הארוך כנראה מדובר על עלייה במסת השריר.
בברכה,
מולי
תודה מולי! יוסי 24/08/08 08:40
ענית לי השאלה, התכוונתי אחרי זמן קצר (אימון אחד)...
מישקל השרר כןכן 12/08/08 16:32
מה המישקל של השרירים והאם זה יחסי לגובה .
כלומר אם התחלתי להתאמן עם שרירים במצב 0 מוחלט עד לאיזה מישקל יגיעו שריריי גופי?
האם יש הבדל בין גבר לאישה ולגיל?

ספינינג נאי 12/08/08 13:55
על איזה שרירים עובד הספיניג?אילו שרירים מתחזקים בספינינג פרט לפעיילות לב ריאה?
ודה
קבלת ברזל ב IV אלון 11/08/08 21:39
לספורטאי הישג (טריאתלון)
מה מדדי המינימום בהם היית מפנה ספורטאי לטיפול זה ?
אימון בדופק מאוד גבוה אלעד 11/08/08 11:46
שלום , אני בן 34 , 92 קילו 1.92 מטר גובה. אני רץ כ 3-4 פעמים בשבוע למרחק של 6 - 8 ק"מ בכל פעם. עשיתי בדיקת מאמץ ושם נצפו אצלי צניחות st של 4.5 ממ והדופק המקסימלי שלי היה 204 . לאחר מכן שלחו אותי לעוד בדיקות שהסתיימו בצנטור ווירטואלי. בצנטור לא נמצאו כל הצרויות או הסתיידויות, וחזרתי לפעילות מלאה. הבעיה היא שאני רץ, אז כבר לאחר 6 דקות אני מגיע לדופק של 170 - 175 ואז אני יכול למשוך עוד 40-50 דקות בדפקים של 175 - 195 . שאלתי היא האם יש הסבר פיסיולוגי לעניין , והאם זה מסוכן אן לא בריא. דרך אגב, גם בדפקים של 180 - 185 אני יכול עדיין לדבר במשך הריצה.
תודה - אלעד
[1-10]...[211-220]   221 222 223 224 225 226 227 228 229 230   [231-240]...[241-244]
הוועד האולימפי הבין-לאומי החליט: המשחקים האולימפיים בטוקיו שיועדו ליולי 2020 נדחו לקיץ 2021

אתכם גם בימי קורונה: ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים יוצאות לדרך

נבחרת התעמלות המכשירים עם ארטיום דולגופיאט, ממשיכה לקיים את אימוניה במכון, בכפוף להנחיות משרד הבריאות

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג המגיעים למכון

שחקן הבדמינטון האולימפי, מישה זילברמן יתאמן בתקופה הקרובה במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט