חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

הפעל מזגן בשיעורי CORE מדריך 28/06/08 21:10
מולי שלום,

רציתי לקבל חוות דעתך בנוגע להפעלת מזגן בימים חמים אלה בשיעורי פילאטיס/יוגה?
האם זה בריא? מה מומלץ?
אלכס אורגינל מולי, מנהל הפורום 30/06/08 20:57
שלום למדריך,
מיזוג עדין שאינו פועל בעוצמה על המתאמנים הוא בהחלט דבר מבורך בחום הישראלי. פרט לביקראם יוגה אני לא חושב שיש היגיון בביצוע פעילות גופנית "בסאונה" של הקיץ הישראלי.
בברכה,
מולי
פיזיולוגיה של המאמץ גיל 27/06/08 19:19
היי מולי,
רציתי לדעת קצת פרטים לגבי לימודים.
איפה, כמה זמן לקבל תואר וכו'' .
אשמח אם תוכל לייעץ לי בעניין.

תודה
לימודים גבוהים מולי, מנהל הפורום 30/06/08 20:58
שלום גיל,
עד כמה שידוע לי אין לימודי פיסיולוגיה של המאמץ בארץ. המסלול שהיה באוני'' ת"א נסגר כבר לפני כמה שנים.
בברכה,
מולי
תודה בכל אופן גיל 30/06/08 23:13
אימון גריסון. דני 27/06/08 14:11
מישהו יודע מה זה אימון גריסון? בהקשר לצבא ארה"ב כנראה. garrison training
שיפור המהירות שגיא בן זקן 26/06/08 23:51
מולי שלום,
אני מעוניין לשפר את מהירות הריצה השלי למרחקים קצרים. אילו עוד מרכיבים מלבד עבודה של כוח מתפרץ עלי לכלול בתוכנית אימון?
יותר מהר מולי, מנהל הפורום 27/06/08 10:34
שלום שגיא,
למה אתה צריך לשפר את המהירות שלך? אתה ספורטאי? אם כן באיזה ענף ספורט? בן כמה אתה?
חשוב מאוד להסתכל על התמונה בהיבט רחב. אם אתה אתלט זה כמובן צורך הכרחי אבל השאלה היא מהי מידת הרלוונטיות של שיפור המהירות למה שאתה עושה כיום.
בברכה,
מולי
הכי מהר שגיא 27/06/08 10:53
בן 24, משחק כדורגל בליגה נמוכה. מעוניין לשפר את המהירות כחלק ממטרה שהצבתי לעצמי על מנת להתקדם בתחום לליגות גבוהות יותר.
ספרינט מולי, מנהל הפורום 30/06/08 21:00
שלום שגיא,
אני חושב שצריך לבצע לך הערכה גופנית ולראות מה טעון שיפור. בכדורגל חשובים מאוד מרכיבי הכוח, המהירות והסבולת האירובית. אחרי הערכה פיסיולוגית ניתן להמליץ לך על תוכנית אימונים כי יכול להיות שרק לטפל במהירות זה לא נכון.
בברכה,
מולי
מתיחות עמית 24/06/08 15:31
האם ישנו דבר הנקרא מתיחות יתר? האם אני יכול לעשות מתיחות לפני, באמצע, אחרי האימון, וזה יזיק?

עוד משהו, אחר, לכאלה עם כאבי ברכיים קלים שעוברים גם פיזיוטרפיה, האם לאחר ריצה או הליכה שהברכיים כואבות כדאי לחמם או לקרר את הברך? או בכלל לא? ואם כן איך , תודה
מתיחות או לא להיות מולי אפשטיין, מנהל הפורום 25/06/08 08:49

שלום רב,
אני מניח שאתה מתכוון יותר לעיתוי ולכמות ולא לענין המתח עצמו בו מופעלים כוחות גדולים על הרקמה. אם תרגילי המתיחה משמשים לך כהפוגה במהלך האימון אין בכך רע. אם אתה עושה אותם כדי להשיג גמישות כדאי להתמקד ולעבוד בצורה מרוכזת. להזיק זה לא יכול אבל השאלה האם זה יעיל ונכון.
בעקרון הטיפול אמור לפתור את בעיית הכאבים או להציע פתרונות בתחום ההנעלה ו\או חיזוקי שריר. אני מציע שתשאל את מי שמטפל בך האם כדאי לחמם או לקרר. איש המקצוע שטיפל בך רואה את התמונה באופן יותר נכון.
בברכה,
מולי
4 מפגשים ואתה מדריך ספינינג אלעד, מנהל הפורום 24/06/08 14:19
נותרו מקומות אחרונים בקורס מדריכי ספינינג
פתיחה ב 1/07/08
לתלמידי שנת הלימודים תשס"ח 2008 מחיר הקורס 500 ש"ח בלבד
לפרטים:
098639445
*3063
www.wingate.co.il
"עודף" שרירים שירלי 24/06/08 13:43
שלום,
אני בחורה בת 25, מאז גיל 12 בערך אני זוכרת את עצמי כבחורה עם שוקיים רחבות, שריריות יותר מהרגיל, ומאד מתביישת בשל כך. מגיל 3-11 רקדתי בלט, והשוק הייתה בסדר למיטב זכרוני, ולפי תמונות ילדות. לאמי בגילי הייתה שוק נורמלית לחלוטין, כיום היא קצת יותר עבה, וגם לדודות שלי מצד אבי, בעבר היו להן שוקיים רגילות וכיום הן עבות במיוחד.
יש לציין שאני לא סובלת מעודף משקל, גובהי 173 ומשקלי 65.
רציתי לדעת, האם עם הטכנולוגיה של היום יש שיטות בהן ניתן לצמצם את מסת השרירים בשוק הרגל, ולהביא ליצירת רגל נורמלית לבחורה, ולא שרירית ורחבה שאמורה להתאים יותר לרגל של גבר...
תודה!
שירלי
עודף מ-100 מולי, מנהל הפורום 25/06/08 08:51
שלום שירלי,
אני לא מכיר טכניקות כאלה. אם זהו המבנה שלך יהיה מאוד קשה לשנות אותו.
בברכה,
מולי
הורדת אחוזי שומן ושמירה על מסת שריר ללא סטרואידים משה 24/06/08 11:57
שלום מולי,אני מתאמן שנים באימוני כח ומקפיד על תזונה נכונה,שוקל כ-90 קג קיום ו11% שומן ,האם לדעתך אני יכול לשמר את מסת השריר שלי ולרדת ל7% שומן ללא סטרואדים,כאשר בבסיס שלי אני 18% שומן .ובכל פעם שאני מנסה להתחטב אני יורד במסת השריר,
תודה מראש
חיטוב מסוכן מולי, מנהל הפורום 25/06/08 08:54
שלום משה,
עשית כבר כברת דרך ארוכה והגעת לתוצאות מרשימות. מאחר שמדובר בכיוונון עדין העסק די מורכב ולא תמיד ניתן לדחוף לגבולות חדשים ללא תשום של מחיר כלשהו.
אני מציע לך להגיע לייעוץ מסודר אצל הפיסיולוג שון פורטל, יכול להיות שהוא יכול לעזור לך במשהו אחרי שיראה, יתרשם ויבדוק.
פרטים לתיאום 09-8639400
בברכה,
מולי
ארד ארד 24/06/08 09:01
מולי שלום רב לך .
שמי ארד ואני רוצה לשאול שאלה שלדעתי מעסיקה רבים כמוני אני התחלתי בתהליך של מכינה במכללת וינגייט כדי להמשיך בסופו של דבר לתואר ראשון בחינוך גופני . בכל אופן יצאתי מהמכינה כי הבנתי שהרבה מהתואר מדובר בהוראה דבר שלא מדבר אליי ולא מענין אותי . אלא האימון ההדרכה וכו לאחרונה ראיתי שיש דיבורים על פתיחת מסלול בוינגייט במדעי האימון עד כמה זה רציני לדעתך ? האם באמת חותרים לכיוון של דבר כזה לפי המעורבות שלך בוינגייט ודאי שמעת .
אני בטוח שכמוני עוד רבים היו רוצים לדעת האם הדבר הוא ממשי או סתם עוד רעיון שיווקי של מכללת הפאר וינגייט? אשמח לקבל תשובה רצינית משום שפורום תורת האימון המנהולת על ידי מרק כבר נסגרה .

תודה ויום טוב ארד
מחזק את דבריו ! ליר 24/06/08 10:56
שכנים שכנים, אבל... מולי, מנהל הפורום 25/06/08 08:57
שלום ארד,
אני ממש לא בקי בתיכנונים של המכללה ובמסלולי הלימוד שם ולכן לא יכול לעזור לך בענין.
האם יצא איזה חומר פרסומי על הענין הזה? או שזה רק בגדר דיבורים?
בהצלחה!
מולי
מארד ארד סקוול 25/06/08 10:34
אהלן מולי מה שיצא בנתיים זה שמעוות אבל..
גם סקר גדול שעושים כעת באתר וינגייט כדי לדעת איפה זה עומד מבחינת התעניינות ורצון של אנשים ללמוד תחום זה.. בגלל זה קיוויתי אולי שאתה יודע מבפנים מה קורה ..
כתפיים רחבות עדן 23/06/08 07:48
אני בת 16 התחלתי להתאמן לפני כחצי שנה אני עושה עיצוב עם משקולות של קילו קיקבוקס וספינינג מאז התכפייםם שלי התרחבו וכעת זה לא נראה יפה רציתי לדעת מה עליי לעשות על מנת שמסת השריר תרד או האם עליי להפחית במינון של השיעורים?(הייתי עושה עיצוב וספינינג ביום שני גם ביום רביעי עיצוב בחמישי וספינינג בשישי)?
משכמה ומעלה מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:04
שלום עדן,
עליית מסת שריר אצל נשים היא ענין די קשה. נשים לא מוסיפות מסת שריר בכזו קלות, בוודאי לא מאימונים שמבוצעים עם משקולת של קילו.
אולי התחושה של כתפיים רחבות היא רק סובייקטיבית? אולי את מרגישה חזקה יותר וזה מתקשר אצלך למשהו לא אסטטי?
אני במקומך לא הייתי מוותר על הפעילות אלא לומד לאהוב את הגוף שלי.
בהצלחה!
מולי
שאלת לילה ליר 23/06/08 00:58
מולי שלום,
רציתי לדעת כיצד נקרא השריר האחראי על תנועת הסופינציה בשורש כף היד.
קראתי שהשריר מתוך הקבוצה המדיאלית של האנטיברכיאל, הייתכן?

{באחד הספרים ראיתי את השם הזה = common flexor tendom}

אשמח לתשובה..

** דבר נוסף מה הבדל כשמבצעים פשיטת מרפק - פולי עליון בסופינציה/פרונציה?
ולמה יש לסופינציה פוטנציאל לפציעה גבוהה?
אנטומיה וקניזיולוגיה מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:07
שלום ליר,
זו ממש שאלה קלאסית לפורום חדרי כושר של משה שחר.
הוא ישמח לענות לך במקצועיות רבה.
בברכה,
מולי
חדר כושר אחרי שחייה משה 22/06/08 23:11
אני בן 41 עם כושר גופני לא רע. כ 3 פעמים בשבוע אני שוחה בבריכה בקצב די מהיר (שחיית חתירה) כקילומטר ורבע - בערך כ 25 דקות של אימון בדופק גבוה (130-160).אני מתמיד בכך כשנתיים ומשתפר מיום ליום ושואף לשפר את הכושר הגופני.
אני לא מבצע אימונים אנאירוביים אחרים בשל בעיית ברכיים.
אחרי האימון אני נכנס לאימון בחדר כושר במשך כשעה ומשתדל לעבוד על רוב השרירים העיליים והבטן.
כמובן שהיכולת היא נמוכה יותר לאחר האימון בבריכה (עייפות שרירים מסויימת).
שאלתי היא: האם האימון בחדר הכושר מיותר, לא מועיל ואולי מזיק?
המאמן בחדר הכושר טוען כי עדיף לי להתחיל באימון שרירים בחדר הכושר ורק אח"כ לעבור לאימון בבריכה.
אני חייב לציין כי מבחינתי האימון בבריכה הרבה יותר חשוב!!! אבל לא רוצה מצד שני לוותר על אימון השרירים בחדר המשקולות.
האם האימון בבריכה 3 פעמים בשבוע מספיק כאימון אנאירובי?

תודה
חותרים במרץ מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:14
שלום משה,
אני חושב שהגישה שלך נכונה. אימון השחייה הוא הדבר העיקרי מבחינתך וממנו אתה מפיק את ההנאה שלך ואת השיפור בכושר האירובי.
אימון כוח לפני השחייה עלול לעייף אותך למרות שאם מתרגלים לכך זה יכול להשתלב. שחיינים מקצועיים מתאמנים בחדר כוח ואחר כך נכנסים למים. אבל הם שחיינים מקצועיים...
אני חושב שמנוחה קצרה אחרי השחייה וביצוע של אימון כוח הוא דבר אפשרי, מה עוד שהשחייה נמשכת 25 דקות. אם היה מדובר באימון שחייה מלא שנמשך שעה וחצי ואף יותר מכך זה לא היה הגיוני. אני מניח שאתה לא יכול לבוא בימים נוספים לאימון שהוא רק כוח.
בברכה,
מולי
שלום מולי מאמוש 22/06/08 17:33
אני רצה כל יום כ3 ומשהו ק"מ וכ5 ק"מ הליכה.
היום עליתי על המכשיר כדי להתחיל בריצה ופשוט הרגשתי שקשה לי ואני לא מצליחה לרוץ..

ממה זה נובע?
ועוד שאלה האם ריצה בסופו של דבר תעשה לי רגלי כדורגלן?וכאשר רצים זה משפיע גם על שרירי הבטן והידיים??


תודה רבה
ענין של יום מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:17
שלום רב,
אולי פשוט לא הרגשת טוב באותו יום? אולי לא אכלת ולא היה לך כוח? יש הרבה סיבות למה ביום נתון אנחנו מרגישים פחות טוב. השאלה אם זה היה חד פעמי או משהו קבוע.
מה זה רגליים של כדורגלן? למה שיהיו לך רגליים כאלה? מה הקשר?
בריצה עובדים הרבה מאוד שרירים, ביניהם גם הבטן.
בברכה,
מולי
רגלייים מאמוש 25/06/08 19:54
של כדורגלן הכוונה רגליים עבות כאלה
פיצול אימון מאיה 22/06/08 12:21
היי אריק

אני רוצה להתחיל לפצל את האימון שלי לAB

1. האם בין שני אימוני A או בין שני אימוני B אני צריכה בין 48-72 שעות מנוחה או שמאחר ואני מעמיסה יותר סטים אז יותר ימי מנוחה ?

2. האם אפשרי להתאמן רק 3 פעמיים בשבוע עם תוכנית מפוצלת או שזה מחייב ל4 פעמיים ?

3. ידוע לי שצריך לשנות תוכנית אימון מידי 4-6 שבועות. האם שינוי בעומס המשקל נחשב שינוי מספק ?
מתפצלים לפורום חדרי כושר :-) מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:18
שלום מאיה,
אני מציע להפנות את השאלה למשה שחר מנהל פורום חדרי כושר.
בהצלחה!
מולי
מניעת פציעות ותועלת מרבית מתן 21/06/08 22:37
שלום , אני מתעניין בפיתוח כושר גופני וחיזוק השרירים וכו. כדאי להימנע מפציעות ולעשות את זה בדרך הטובה ביותר אני מחפש סוג של הדרכה..

יש הרבה פרסומים היום של מדריך כושר אישי ודברים כאלה, מה הכי כדאי לעשות? אני מבין שיש תבדיקות ההתחלתיות האלה, חומצת חלב, חילוף חומרים וכו.. אבל מה הלאה? מאמן אישי? ייעוץ? כמובן שיש מגבלה של כסף..


תודה :)
אימון חכם מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:29
שלום מתן,
אני חושב שהגישה שלך נכונה. אימון צריך להיות דבר מקצועי ומתוכנן היטב. אני לא יודע בן כמה אתה ומה הרקע שלך באימון.
אני חושב שצריך להגדיר מטרות ואחר כך לגבש את דרכי הפעולה המקצועיות בתאם ליכולות שלך.
בברכה,
מולי
[1-10]...[221-230]   231 232 233 234 235 236 237 238 239 240   [241-243]
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

אליפות אירופה בבריכות קצרות: אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום ה-7 בגמר משחה ה-400 מ' מ.א בתוצאה 4:37:92 ד'

מקום 8 ליעקב טומרקין בגמר ה-200 מ' גב בתוצאה 1:53:00 דקות באליפות אירופה בבריכות קצרות

במרוץ לטוקיו: גילי כהן, גפן פרימו, שירה ראשוני, גילי שריר, תמנע נלסון לוי, ענבל שמש ורז הרשקו תשתתפנה בטורניר המסטארס בסין שייפתח ב-12.12.19

שיא ישראל לרביעיית השליחים: מירון חירותי, מרקוס שלזינגר, תומר פרנקל וגל גרומי כהן ב-50*4 חופשי בתוצאה 1:26:90 דקות באליפות אירופה בבריכות קצרות בגלאזגו

רץ המרתון איימרו עלמיה, קבע את הקריטריון האולימפי לטוקיו 2020 כשסיים את מרתון ולנסיה בתוצאה 2:11:02 שעות