חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

אליה וקוץ בה - ווימבלדון גיל 07/07/08 02:27
הנושא לא קשור הפעם לפיסיולוגיה.
רציתי פשוט לומר לך שהיה לי (כמו לרובנו) ערב נדיר של טניס עילאי.
גמר שלא יישכח וידובר בו רבות !!
אז מה הקוץ ? תשאל איך הצלחתי למצוא קוץ (נשבע שלא ניסיתי) ?
שבמקום לקבל אותך קיבלנו את קיציס (!!!!). מה קשור ???
90 אחוז מהמשחק אני עם האצבע על ה mute..
(10 האחוזים הנותרים היתה הפסקת גשם..)
איך היה מתאים לשמוע אותך דווקא במשחק הנדיר הזה.
ומי לכל הרוחות "הבריק" עם הרעיון הלא מציאותי הזה??
אוףףףףףף
זהו, הייתי חייב להוציא את זה..
סליחה ויום נעים
גיל
גמר אדיר מולי, מנהל הפורום 13/07/08 10:27
שלום גיל,
אכן גמר בלתי נשכח!!
אבל להזכירך אני פרשן אתלטיקה ולא טניס....
בברכה,
מולי
פעילות מאומצת ותפקודי כבד אורון 06/07/08 16:19
מולי שלום,

בשלושת השבועות האחרונים הגברתי את הפעילות האירובית בצורה משמעותית. אני רץ 6 פעמים בשבוע 10KM בקצב מהיר. ערכתי בדיקת דם שבוע שעבר ונמצא אצלי ערכים שהם מעט גבוהים יותר מהנורמה. בפרורום תזונה נאמר לי שקיים קשר בין פעילות גופנית מאומצת וערכים של תפקודי כבד גבוהים. רציתי לבקש את דעתך בבירור קשר זה ובשכיחותו. אני פעיל קרוב ל-25 שעות בשבוע הכוללות אימוני אירובי, כוח וריקוד.
משקל כבד מולי, מנהל הפורום 06/07/08 22:03
שלום אורן,
בן כמה אתה? אתה יכול לפרט מה הערכים שנמצאו אצלך? האם בעבר ערכים אלה היו תקינים?
בברכה,
מולי
בהמשך לבקשתך אורון 07/07/08 13:57
מולי,

נמצא ALT 43.,AST 46
שניהם צריכים להיות בטווח 10-43.
בעבר ערכים אלו היו פעם אחת גבוהים ולאחר בדיקה חוזרת נמצאו תקינים.
אני בן 34.
אני נוטל פרופסיה באופן קבוע ותוסף חלבון בכמות של 3/4 סקופ ליום.
עוד אינפורמציה קטנה אורון 07/07/08 14:00
פרופיל שומנים בדם תקין לחלוטין!!!
לימודי פיסיולוגיה גיל 03/07/08 22:48
היי
זה שוב אני בקשר לפיסיולוגיה של המאמץ.
לא נראה לי שאלמד בחו''''ל (הלוואי ויכולתי), אז השאלה - מה אוכל ללמוד שמעשיר את הידע באופן משמעותי בנושא הזה ?
אני מאמן כושר (למדתי בוינגייט) יותר משנתיים ואני מאוד אוהב את התחום.
הייתי רוצה להעמיק ולדעת יותר, מה אתה ממליץ ?
תודה וסופ''''ש מהנה
ייעוץ אקדמי מולי, מנהל הפורום 05/07/08 18:19
שלום גיל,
אם אתה מעוניין בלימודים אקדמים הרי המכללה בוינגייט מציעה מסלול כזה. אתה צריך לברר פרטים במכללה.
לחילופין אתה יכול ללמוד מקצועות משיקים לנושא וזה תזונה או פיסיותרפיה.
בהצלחה!
תחליף ריצה בזמן דלקת ברכיים בן 02/07/08 16:19
שלום מולי, חזרתי לרוץ אחרי הפסקה של 7 שנים (מאז השחרור), הבעיה היא שמרוב עודף מוטיבציה שכחתי מסרגל מאמצים נורמלי ותוך שלושה שבועות פיתחתי דלקת בברך. עכשיו אני אמור לנוח (לפחות הברך) מספר שבועות והשאלה שלי היא איזה פעילות אני יכול לעשות בינתיים שתתרום לי לסיבולת לב-ריאה וגם קצת לשריפת קלוריות? האם מכשיר האליפטיקל יהווה פיתרון לבעיית הברכיים? האם יש פיתרון ללא מכשירים הנמצאים בחדר כושר?
חלופה אידיאלית מולי, מנהל הפורום 05/07/08 18:23
שלום בן,
אני מניח שאתה מטופל על ידי גורם מקצועי שיכול לייעץ לך מה מתאים לעשות כרגע.
יכל מאוד להיות שהאליפטיקל הוא פתרון טוב, השאלה היא אם הפעיות הזו לא גורמת לך לכאב ואינה מגרה את הדלקת שלך.
האם שחייה יכולה לבוא בחשבון או שזה מסבך את הענין?
החלמה מהירה!
מולי
הספק ואט במאמץ מייק 02/07/08 12:11
שלום מולי.בבדיקה ארגומטרית על אופניים הגעתי ל 525 ואט בדופק מקסימלי של 170 פעימות.אני בן 36 וגובהי 189 ס"מ.משקל גופי הוא 87 ק"ג.הספורט העיקרי שלי הוא רכיבת אופניים ותרגילי כח כנגד משקל הגוף בלבד{עליות מתח ושכיבות שמיכה בכל הצורות}האם זאת תוצאה טובה?מה היא מראה על רמת הכושר שלי?תודה,מייק
הספק על מולי, מנהל הפורום 05/07/08 18:26
שלום מייק,
525 וואט זהו ערך גבוה מאוד! מאחר שזו בדיקה ארגומטרית ולא בדיקת צח"מ קשה מאוד לדעת לאיזה ערך של צח"מ זה שקול.
בכל מקרה במדובר בהספק גבוה מאוד שמעיד על כושר גופני טוב.
האם 170 זה והדופק המרבי שלך?
בברכה,
מולי
הספק במאמץ מייק 06/07/08 12:02
היי מולי
תודה על התייחסותך!
אכן,הדופק המרבי שלי הוא "נמוך"...{לפי הטבלאות הנפוצות אני אמור להגיע לאזור ה185,אבל נראה לי שסטיה של 10 אחוז לערך מהטבלאות היא לגיטימית}בעבר רצתי כמה מרתונים וגם באימוני מהירות הייתי מגיע לתשישות מוחלטת ו"רואה כוכבים" ועדיין לא הייתי עובר את התחום של 170 פעימות.דופק ההשכמה שלי בבוקר נע בין 38-44.
אני מודה לך על התייחסותך ומקבל את הפידבק שלך כמוטיבציה מחזקת להתאמן חזק ולנצל את פוטנציאל ההספק הגבוה שאני מפיק בדיווש.
תודה והרבה הצלחה ושביעות רצון!
אגב,לפני שלוש שנים באותה בדיקה הפקתי 430 וואט בלבד,היכן בעצם השתפרתי?
I like Mike מולי, מנהל הפורום 06/07/08 22:02
שלום מייק,
דופק מרבי מתחת לחזוי אינו דבר נדיר כמו שגם דופק מרבי מעל החזוי הוא דבר בהחלט נפוץ. סה"כ הדופק הוא יישות סטטיסטית.
השיפור שלך נובע כנראה מעלייה ברמת הכוח ובעלייה בצריכת החמצן המרבית שלך.
אני ממליץ לך לבצע בדיקת סף חומצת חלב שהיא הרבה יותר מלמדת ואפליקטיבית.
שיהיה המון בהצלחה!
מולי
mike air מייק 07/07/08 11:12
תודה רבה
כנראה שלרדוף אחרי רוכבי כביש עם אופני הרים משפר את ההספק......אשקול את המלצתך לגבי בדיקת סחח,אני מתאר לעצמי שזה יאפשר לי להתאמן בצורה יותר מדוייקת אם כי אני יותר אדם של אימון איסטנקטיבי{לתפוס את כל מי שעוקף אותי כל הזמן...]
כל טוב.
הורדה במשקל ופעילות אירובית אורן 01/07/08 21:22
מולי שלום,

קראתי במאמר של יאיר להב שפעילות אירובית עוזרת מאד לשמירת ההישגים בהפחתת משקל אך אינה דומיננטית בעזרה להורדת משקל.

מה דעתך?
משקל יתר לתזונה מולי, מנהל הפורום 05/07/08 18:29
שלום אורן,
מאחר שהפחתה במשקל תלויה במאזן אנרגטי הרי שלתזונה משקל גדול מאוד בענין. ברור שהפעילות הגופנית תורמת אבל תלוי כמה פעילות עושים במהלך השבוע. אימון של 30 דקות 3 פעמים בשבוע בוודאי שלא יהיה יעיל דיו. מצד שני אימון מאסיבי של כמה שעות בשבוע יתרום באופן בלתי מבוטל להפסד קלוריות.
בברכה,
מולי
פעילות אירובית לירידה באחוזי שומן מבקש עצתך 28/06/08 21:13
מולי שלום,

האם ריצה במהירות 10 שיפוע 0 למשך 40דקות במשך 6 ימים בשבוע נחשבת יעילה להורדת אחוזי שומן? כיצד ניתן ליעל יותר????
מקצצים בשומן החי מולי, מנהל הפורום 30/06/08 20:55
שלום רב,
זה בהחלט נשמע מרשים. האם ניתן לייעל יותר? את זה צריך לברר בייעוץ אישי שלוקח בחשבון את המכלול כולו - גיל, עוצמת הפעילות, תזונה וכד''.
בברכה,
מולי
הפעל מזגן בשיעורי CORE מדריך 28/06/08 21:10
מולי שלום,

רציתי לקבל חוות דעתך בנוגע להפעלת מזגן בימים חמים אלה בשיעורי פילאטיס/יוגה?
האם זה בריא? מה מומלץ?
אלכס אורגינל מולי, מנהל הפורום 30/06/08 20:57
שלום למדריך,
מיזוג עדין שאינו פועל בעוצמה על המתאמנים הוא בהחלט דבר מבורך בחום הישראלי. פרט לביקראם יוגה אני לא חושב שיש היגיון בביצוע פעילות גופנית "בסאונה" של הקיץ הישראלי.
בברכה,
מולי
פיזיולוגיה של המאמץ גיל 27/06/08 19:19
היי מולי,
רציתי לדעת קצת פרטים לגבי לימודים.
איפה, כמה זמן לקבל תואר וכו'' .
אשמח אם תוכל לייעץ לי בעניין.

תודה
לימודים גבוהים מולי, מנהל הפורום 30/06/08 20:58
שלום גיל,
עד כמה שידוע לי אין לימודי פיסיולוגיה של המאמץ בארץ. המסלול שהיה באוני'' ת"א נסגר כבר לפני כמה שנים.
בברכה,
מולי
תודה בכל אופן גיל 30/06/08 23:13
אימון גריסון. דני 27/06/08 14:11
מישהו יודע מה זה אימון גריסון? בהקשר לצבא ארה"ב כנראה. garrison training
שיפור המהירות שגיא בן זקן 26/06/08 23:51
מולי שלום,
אני מעוניין לשפר את מהירות הריצה השלי למרחקים קצרים. אילו עוד מרכיבים מלבד עבודה של כוח מתפרץ עלי לכלול בתוכנית אימון?
יותר מהר מולי, מנהל הפורום 27/06/08 10:34
שלום שגיא,
למה אתה צריך לשפר את המהירות שלך? אתה ספורטאי? אם כן באיזה ענף ספורט? בן כמה אתה?
חשוב מאוד להסתכל על התמונה בהיבט רחב. אם אתה אתלט זה כמובן צורך הכרחי אבל השאלה היא מהי מידת הרלוונטיות של שיפור המהירות למה שאתה עושה כיום.
בברכה,
מולי
הכי מהר שגיא 27/06/08 10:53
בן 24, משחק כדורגל בליגה נמוכה. מעוניין לשפר את המהירות כחלק ממטרה שהצבתי לעצמי על מנת להתקדם בתחום לליגות גבוהות יותר.
ספרינט מולי, מנהל הפורום 30/06/08 21:00
שלום שגיא,
אני חושב שצריך לבצע לך הערכה גופנית ולראות מה טעון שיפור. בכדורגל חשובים מאוד מרכיבי הכוח, המהירות והסבולת האירובית. אחרי הערכה פיסיולוגית ניתן להמליץ לך על תוכנית אימונים כי יכול להיות שרק לטפל במהירות זה לא נכון.
בברכה,
מולי
מתיחות עמית 24/06/08 15:31
האם ישנו דבר הנקרא מתיחות יתר? האם אני יכול לעשות מתיחות לפני, באמצע, אחרי האימון, וזה יזיק?

עוד משהו, אחר, לכאלה עם כאבי ברכיים קלים שעוברים גם פיזיוטרפיה, האם לאחר ריצה או הליכה שהברכיים כואבות כדאי לחמם או לקרר את הברך? או בכלל לא? ואם כן איך , תודה
מתיחות או לא להיות מולי אפשטיין, מנהל הפורום 25/06/08 08:49

שלום רב,
אני מניח שאתה מתכוון יותר לעיתוי ולכמות ולא לענין המתח עצמו בו מופעלים כוחות גדולים על הרקמה. אם תרגילי המתיחה משמשים לך כהפוגה במהלך האימון אין בכך רע. אם אתה עושה אותם כדי להשיג גמישות כדאי להתמקד ולעבוד בצורה מרוכזת. להזיק זה לא יכול אבל השאלה האם זה יעיל ונכון.
בעקרון הטיפול אמור לפתור את בעיית הכאבים או להציע פתרונות בתחום ההנעלה ו\או חיזוקי שריר. אני מציע שתשאל את מי שמטפל בך האם כדאי לחמם או לקרר. איש המקצוע שטיפל בך רואה את התמונה באופן יותר נכון.
בברכה,
מולי
4 מפגשים ואתה מדריך ספינינג אלעד, מנהל הפורום 24/06/08 14:19
נותרו מקומות אחרונים בקורס מדריכי ספינינג
פתיחה ב 1/07/08
לתלמידי שנת הלימודים תשס"ח 2008 מחיר הקורס 500 ש"ח בלבד
לפרטים:
098639445
*3063
www.wingate.co.il
"עודף" שרירים שירלי 24/06/08 13:43
שלום,
אני בחורה בת 25, מאז גיל 12 בערך אני זוכרת את עצמי כבחורה עם שוקיים רחבות, שריריות יותר מהרגיל, ומאד מתביישת בשל כך. מגיל 3-11 רקדתי בלט, והשוק הייתה בסדר למיטב זכרוני, ולפי תמונות ילדות. לאמי בגילי הייתה שוק נורמלית לחלוטין, כיום היא קצת יותר עבה, וגם לדודות שלי מצד אבי, בעבר היו להן שוקיים רגילות וכיום הן עבות במיוחד.
יש לציין שאני לא סובלת מעודף משקל, גובהי 173 ומשקלי 65.
רציתי לדעת, האם עם הטכנולוגיה של היום יש שיטות בהן ניתן לצמצם את מסת השרירים בשוק הרגל, ולהביא ליצירת רגל נורמלית לבחורה, ולא שרירית ורחבה שאמורה להתאים יותר לרגל של גבר...
תודה!
שירלי
עודף מ-100 מולי, מנהל הפורום 25/06/08 08:51
שלום שירלי,
אני לא מכיר טכניקות כאלה. אם זהו המבנה שלך יהיה מאוד קשה לשנות אותו.
בברכה,
מולי
הורדת אחוזי שומן ושמירה על מסת שריר ללא סטרואידים משה 24/06/08 11:57
שלום מולי,אני מתאמן שנים באימוני כח ומקפיד על תזונה נכונה,שוקל כ-90 קג קיום ו11% שומן ,האם לדעתך אני יכול לשמר את מסת השריר שלי ולרדת ל7% שומן ללא סטרואדים,כאשר בבסיס שלי אני 18% שומן .ובכל פעם שאני מנסה להתחטב אני יורד במסת השריר,
תודה מראש
חיטוב מסוכן מולי, מנהל הפורום 25/06/08 08:54
שלום משה,
עשית כבר כברת דרך ארוכה והגעת לתוצאות מרשימות. מאחר שמדובר בכיוונון עדין העסק די מורכב ולא תמיד ניתן לדחוף לגבולות חדשים ללא תשום של מחיר כלשהו.
אני מציע לך להגיע לייעוץ מסודר אצל הפיסיולוג שון פורטל, יכול להיות שהוא יכול לעזור לך במשהו אחרי שיראה, יתרשם ויבדוק.
פרטים לתיאום 09-8639400
בברכה,
מולי
[1-10]...[221-230]   231 232 233 234 235 236 237 238 239 240   [241-246]