חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

ארד ארד 24/06/08 09:01
מולי שלום רב לך .
שמי ארד ואני רוצה לשאול שאלה שלדעתי מעסיקה רבים כמוני אני התחלתי בתהליך של מכינה במכללת וינגייט כדי להמשיך בסופו של דבר לתואר ראשון בחינוך גופני . בכל אופן יצאתי מהמכינה כי הבנתי שהרבה מהתואר מדובר בהוראה דבר שלא מדבר אליי ולא מענין אותי . אלא האימון ההדרכה וכו לאחרונה ראיתי שיש דיבורים על פתיחת מסלול בוינגייט במדעי האימון עד כמה זה רציני לדעתך ? האם באמת חותרים לכיוון של דבר כזה לפי המעורבות שלך בוינגייט ודאי שמעת .
אני בטוח שכמוני עוד רבים היו רוצים לדעת האם הדבר הוא ממשי או סתם עוד רעיון שיווקי של מכללת הפאר וינגייט? אשמח לקבל תשובה רצינית משום שפורום תורת האימון המנהולת על ידי מרק כבר נסגרה .

תודה ויום טוב ארד
מחזק את דבריו ! ליר 24/06/08 10:56
שכנים שכנים, אבל... מולי, מנהל הפורום 25/06/08 08:57
שלום ארד,
אני ממש לא בקי בתיכנונים של המכללה ובמסלולי הלימוד שם ולכן לא יכול לעזור לך בענין.
האם יצא איזה חומר פרסומי על הענין הזה? או שזה רק בגדר דיבורים?
בהצלחה!
מולי
מארד ארד סקוול 25/06/08 10:34
אהלן מולי מה שיצא בנתיים זה שמעוות אבל..
גם סקר גדול שעושים כעת באתר וינגייט כדי לדעת איפה זה עומד מבחינת התעניינות ורצון של אנשים ללמוד תחום זה.. בגלל זה קיוויתי אולי שאתה יודע מבפנים מה קורה ..
כתפיים רחבות עדן 23/06/08 07:48
אני בת 16 התחלתי להתאמן לפני כחצי שנה אני עושה עיצוב עם משקולות של קילו קיקבוקס וספינינג מאז התכפייםם שלי התרחבו וכעת זה לא נראה יפה רציתי לדעת מה עליי לעשות על מנת שמסת השריר תרד או האם עליי להפחית במינון של השיעורים?(הייתי עושה עיצוב וספינינג ביום שני גם ביום רביעי עיצוב בחמישי וספינינג בשישי)?
משכמה ומעלה מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:04
שלום עדן,
עליית מסת שריר אצל נשים היא ענין די קשה. נשים לא מוסיפות מסת שריר בכזו קלות, בוודאי לא מאימונים שמבוצעים עם משקולת של קילו.
אולי התחושה של כתפיים רחבות היא רק סובייקטיבית? אולי את מרגישה חזקה יותר וזה מתקשר אצלך למשהו לא אסטטי?
אני במקומך לא הייתי מוותר על הפעילות אלא לומד לאהוב את הגוף שלי.
בהצלחה!
מולי
שאלת לילה ליר 23/06/08 00:58
מולי שלום,
רציתי לדעת כיצד נקרא השריר האחראי על תנועת הסופינציה בשורש כף היד.
קראתי שהשריר מתוך הקבוצה המדיאלית של האנטיברכיאל, הייתכן?

{באחד הספרים ראיתי את השם הזה = common flexor tendom}

אשמח לתשובה..

** דבר נוסף מה הבדל כשמבצעים פשיטת מרפק - פולי עליון בסופינציה/פרונציה?
ולמה יש לסופינציה פוטנציאל לפציעה גבוהה?
אנטומיה וקניזיולוגיה מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:07
שלום ליר,
זו ממש שאלה קלאסית לפורום חדרי כושר של משה שחר.
הוא ישמח לענות לך במקצועיות רבה.
בברכה,
מולי
חדר כושר אחרי שחייה משה 22/06/08 23:11
אני בן 41 עם כושר גופני לא רע. כ 3 פעמים בשבוע אני שוחה בבריכה בקצב די מהיר (שחיית חתירה) כקילומטר ורבע - בערך כ 25 דקות של אימון בדופק גבוה (130-160).אני מתמיד בכך כשנתיים ומשתפר מיום ליום ושואף לשפר את הכושר הגופני.
אני לא מבצע אימונים אנאירוביים אחרים בשל בעיית ברכיים.
אחרי האימון אני נכנס לאימון בחדר כושר במשך כשעה ומשתדל לעבוד על רוב השרירים העיליים והבטן.
כמובן שהיכולת היא נמוכה יותר לאחר האימון בבריכה (עייפות שרירים מסויימת).
שאלתי היא: האם האימון בחדר הכושר מיותר, לא מועיל ואולי מזיק?
המאמן בחדר הכושר טוען כי עדיף לי להתחיל באימון שרירים בחדר הכושר ורק אח"כ לעבור לאימון בבריכה.
אני חייב לציין כי מבחינתי האימון בבריכה הרבה יותר חשוב!!! אבל לא רוצה מצד שני לוותר על אימון השרירים בחדר המשקולות.
האם האימון בבריכה 3 פעמים בשבוע מספיק כאימון אנאירובי?

תודה
חותרים במרץ מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:14
שלום משה,
אני חושב שהגישה שלך נכונה. אימון השחייה הוא הדבר העיקרי מבחינתך וממנו אתה מפיק את ההנאה שלך ואת השיפור בכושר האירובי.
אימון כוח לפני השחייה עלול לעייף אותך למרות שאם מתרגלים לכך זה יכול להשתלב. שחיינים מקצועיים מתאמנים בחדר כוח ואחר כך נכנסים למים. אבל הם שחיינים מקצועיים...
אני חושב שמנוחה קצרה אחרי השחייה וביצוע של אימון כוח הוא דבר אפשרי, מה עוד שהשחייה נמשכת 25 דקות. אם היה מדובר באימון שחייה מלא שנמשך שעה וחצי ואף יותר מכך זה לא היה הגיוני. אני מניח שאתה לא יכול לבוא בימים נוספים לאימון שהוא רק כוח.
בברכה,
מולי
שלום מולי מאמוש 22/06/08 17:33
אני רצה כל יום כ3 ומשהו ק"מ וכ5 ק"מ הליכה.
היום עליתי על המכשיר כדי להתחיל בריצה ופשוט הרגשתי שקשה לי ואני לא מצליחה לרוץ..

ממה זה נובע?
ועוד שאלה האם ריצה בסופו של דבר תעשה לי רגלי כדורגלן?וכאשר רצים זה משפיע גם על שרירי הבטן והידיים??


תודה רבה
ענין של יום מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:17
שלום רב,
אולי פשוט לא הרגשת טוב באותו יום? אולי לא אכלת ולא היה לך כוח? יש הרבה סיבות למה ביום נתון אנחנו מרגישים פחות טוב. השאלה אם זה היה חד פעמי או משהו קבוע.
מה זה רגליים של כדורגלן? למה שיהיו לך רגליים כאלה? מה הקשר?
בריצה עובדים הרבה מאוד שרירים, ביניהם גם הבטן.
בברכה,
מולי
רגלייים מאמוש 25/06/08 19:54
של כדורגלן הכוונה רגליים עבות כאלה
פיצול אימון מאיה 22/06/08 12:21
היי אריק

אני רוצה להתחיל לפצל את האימון שלי לAB

1. האם בין שני אימוני A או בין שני אימוני B אני צריכה בין 48-72 שעות מנוחה או שמאחר ואני מעמיסה יותר סטים אז יותר ימי מנוחה ?

2. האם אפשרי להתאמן רק 3 פעמיים בשבוע עם תוכנית מפוצלת או שזה מחייב ל4 פעמיים ?

3. ידוע לי שצריך לשנות תוכנית אימון מידי 4-6 שבועות. האם שינוי בעומס המשקל נחשב שינוי מספק ?
מתפצלים לפורום חדרי כושר :-) מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:18
שלום מאיה,
אני מציע להפנות את השאלה למשה שחר מנהל פורום חדרי כושר.
בהצלחה!
מולי
מניעת פציעות ותועלת מרבית מתן 21/06/08 22:37
שלום , אני מתעניין בפיתוח כושר גופני וחיזוק השרירים וכו. כדאי להימנע מפציעות ולעשות את זה בדרך הטובה ביותר אני מחפש סוג של הדרכה..

יש הרבה פרסומים היום של מדריך כושר אישי ודברים כאלה, מה הכי כדאי לעשות? אני מבין שיש תבדיקות ההתחלתיות האלה, חומצת חלב, חילוף חומרים וכו.. אבל מה הלאה? מאמן אישי? ייעוץ? כמובן שיש מגבלה של כסף..


תודה :)
אימון חכם מולי, מנהל הפורום 25/06/08 09:29
שלום מתן,
אני חושב שהגישה שלך נכונה. אימון צריך להיות דבר מקצועי ומתוכנן היטב. אני לא יודע בן כמה אתה ומה הרקע שלך באימון.
אני חושב שצריך להגדיר מטרות ואחר כך לגבש את דרכי הפעולה המקצועיות בתאם ליכולות שלך.
בברכה,
מולי
טווח אימון לפי שעון מדידת דופק דני 21/06/08 18:56
אני משתמש בשעון מדידת דופק של פולר במהלך האימון. נתוני גובה, משקל, גיל וכד'' הוזנו לשעון.

בכל פעם שאני יוצא לאימון של ריצה קלה, השעון מתריע לעיתים קרובות על כך שאני מעל טווח המטרה (156), כך שאני צריך להאט ולעבור להליכה מהירה.

האם לשמוע לשעון? האם להגדיל ידנית את טווח המטרה?

תודה.
טווח ביטחון מולי, מנהל הפורום 21/06/08 22:09
שלום דני,
השעון מתחשב בדופק המרבי החזוי שלך ולא בדופק המרבי האמיתי. יכול מאוד להיות שהדופק המרבי האמיתי שלך גבוה בהרבה מזה החזוי וטווח האימון צריך להיות גבוה יותר.
אם אתה רוצה לדעת במדויק מהם הטווחים שלך אני מציע לך לבצע בדיקה פיסיולוגית שנקראת סף חומצת חלב.
תוכל לפנות לבירור פרטים במרכז לרפואת ספורט בוינגייט 09-8639400
בברכה,
מולי
Shin splints אילנית 20/06/08 08:59
מולי שלום,
דבר ראשון אני ממש נהנהת לקרוא ת התשובות שלך והזריזות שבה אתה נותן את המענה.
לארו מאמרך על תופעת ה Shin splints אני שואלץ שאלה זו בפורום זה ולא בפורום פציעות ספורט.
שמי אילנית ואני בת 25 ורצה מרחקים ארוכים לאחרונה החלתי לחוש כאבים קלים במהלך הריצה בקידמת השוק לאורכה, והכאבים נעלמים כשאני מפסיקה לרוץ ובמידה ואני נוגעת בעצם אז יש רגישות קלה. נכון לעכשיו הפסקתי לרוץ, רצית לדעת כמה זמן לדעתך עלי להפסיק לרוץ (יומים שלושה, שבוע....?)
תודה,
אילנית
לחטוף שוק מולי, מנהל הפורום 21/06/08 21:58
שלום אילנית ותודה על הפרגון,
אני בכל אופן חושב שאת צריכה לקבל תשובה מאיש מקצוע מוסמך שמתמחה בטיפול בפגיעות ספורט. בדרך כלל אבחנה וטיפול מחייבים בדיקה. קשה מאוד לענות כך מבלי שבודקים את חומרת הפציעה ומבלי שלומדים דברים נוספים כמו: מנח ההליכה, סוג הנעליים, הצורך במדרס, עומס האימון השבועי, מנוחה, תזונה וכד''.
בברכה,
מולי
טכניקה נכונה יפתח 19/06/08 15:55
מה הטכניקה הנכונה לביצוע כפיפות בטן? רגליים 90 מעלות? על הרצפה בזווית? לעלות עד למטה? מהר לאט? אלכסונים?
בית ספר טכני מולי, מנהל הפורום 21/06/08 21:55
שלום יפתח,
מאחר שבאזור הבטן יש כמה שרירים שמונחים במנח שונה לחלוטין הרי שקיימות כמה אפשרויות תרגול.
באופן כללי אני יכול לאמור לך שעבודת בטן נכונה היא כזו ששומרת על הבטן מוכנסת פנימה ומבוצעת באופן מבוקר.
כדאי מאוד שמדריך מוסמך ילמד אותך מה הם הדגשים בכל תרגיל וכיצד לנשום נכון.
בברכה,
מולי
דרושות נשים לתכנית טלוויזיה חדשה שעוסקת בעניין העצמה. עינת 19/06/08 11:39
שמי עינת ואני תחקירנית בערוץ2. בימים אלו אנו עובדים על תוכנית חדשה שעוסקת בעניין "נשים וגופן" אנחנו מחפשים נשים שלא שלמות עם הגוף שלהן. נשים שמרגישות שהן מפספסות המון בגלל שמשהו עוצר אותן. מטרת התוכנית היא לגרום לאותן נשים לחזור ולהאמין במי שהן. לחזק את ביטחונן העצמי, להעריך את עצמן ולקבל את עצמן ללא תנאים! זהו מסע אישי ופרטני ( לא בקבוצה) חוויה מדהימה שתעניק עוצמה ושינוי בתפיסה.

התכנית פונה לנשים שמרגישות לא בנוח עם גופן, חשוב לציין שהתכנית לא כוללת ניתוחים או דיאטות, אלא ליווי אישי של אותן בחורות והענקת כלים חדשים לאהבה והעצמה אישית.
לפרטים נוספים:
Einat.nahari@keshet-tv.com
052-3234646




קובץ מצורף
סגנון ריצה כדורגלן 18/06/08 16:20
היי מולי,אני שחקן כדורגל ואותנו תמיד המאמנים לימדו לרוץ על הבהונות,אתה כתבת בפורום עקב בצד אגודל,אנא הסבר למה?ואם ישנם השלכות מבחינה בריאותית עקב ריצה על הבהונות?
בסגנון מסוגנן מולי, מנהל הפורום 21/06/08 21:53
שלום לכדורגלן,
ריצה קלה תמיד תבוצע תמיד כאשר העקב פוגש ראשון את הקרקע. ריצת ספרינט לא מבוצעת על הבהונות ולא על הכריות. מי שלימד אותך לרוץ ככה טעה. ספרינט מבוצע על כל כף הרגל למעט העקב עצמו - לפחות במפגש הראשון של כף הרגל עם הקרקע.
טכניקת ריצה נכונה היא דבר חשוב לכל ספורטאי וגם לכדורגלנים. אם אתה רוצה טיפים בנושא כדאי שתיקח אימונים אישיים עם מאמן אתלטיקה.
בברכה,
מולי
כאב בכתף יוסי 18/06/08 15:05
למעשה הכאב הוא קצת מתחת לכתף מאחורה בצד ימין ( יד ימין גם).

כאשר ביצעתי עליות מתח, בעלייה השנייה כלפי מעלה פתאום הרגשתי משהו זז שם והיה קליק כזה וכאב לשניה.

מה זה יכול להיות? האם זה פריקת כתף ? מה ההשלכות..
המשך יוסי 18/06/08 15:06
זה היה אומנם שניה אבל זה עוצמתי לא משהו קטן אם לא הסברתי טוב..
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 21/06/08 21:49
שלום יוסי,
אני מציע להפנות את השאלה לאלון קלרון בפורום פצעיות ספורט.
בברכה,
מולי
קוביות בבטן יעקב 17/06/08 20:45
האם בעזרת מאזן קלורי חיובי ואימונים אפשר להגיע לקוביות בבטן?
או שמא בגלל שמאזן הקלוריות הוא חיובי, תמיד יישארו "השאריות בבטן" שאותם יהיה אפשר לקלף רק ע"י מאזן קלורי שלילי ואימונים?
לגו בבטן מולי, מנהל הפורום 21/06/08 21:48
שלום יעקב,
האם אתה יודע מהו הרכב הגוף שלך? כלומר מהו המשקל ומהו אחוז השומן? האם אתה יודע האם אתה במאזן קלורי חיובי או שלילי?
אני חושב שעיסוק בתיאוריות מבלי להתייחס לנתונים אמיתיים אינו תורם לענין עצמו.
בברכה,
מולי
נוסחת קרוונן שגיא בן זקן 16/06/08 23:36
עד כמה היא יעילה לחישוב דופק מטרה?
נוסחאות חיזוי מולי, מנהל הפורום 21/06/08 21:44
שלום שגיא,
אין ספק שהשימוש בנוסחה הוא נכון יותר לקביעת טווחי האימון בהשוואה לחישוב מתוך דופק מרבי חזוי בלבד.
העניין הוא שאם אתה לא יודע מהו דופק המנוחה האמיתי ומהו הדופק המרבי האמיתי אתה שוב מתבסס על הערכות וחיזוי.
הדרך הטובה ביותר לקביעת טווחי האימון היא באמצעות מבדקי סף חומצת חלב.
בברכה,
מולי
[1-10]...[221-230]   231 232 233 234 235 236 237 238 239 240   [241-246]