חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

גיוון אימונים מירבי יואב טנג''''י 30/01/08 18:13
שלום,
האם הכרחי להשאר ולדבוק באותה התכנית אימונים בחדר כושר (הכוונה לאימון כח) למשך החודש-חודשיים ורק אז להחליף תכנית שלמה, או אולי בכל פעם כשבאים לאימון לבצע תרגילים שונים?
אני יודע שיש אנשים שמגוונים ועושים תרגילים אחרים לגמרי לאותם השרירים בכל פעם, אבל משום מה זה נראה לי מוגזם לבצע בכל פעם משהו אחר.
בקיצור איזו תדירות הכי מומלצת להחלפת תכנית (או תרגילים) באימוני כח?
מה בתוכנית? מולי, מנהל הפורום 04/02/08 15:55
שלום רב,
גיוון הוא עניין חשוב מאוד בתוכנית האימונים. למעשה גיוון הוא אחד מעקרונות האימון החשובים.
תראה, הכל תלוי מהי מטרת האימון ומהי רמת האימון שאתה נמצא בה. יש תוכניות שמתאימות יותר לשימור כוח, כמו למשל אצל אנשים מבוגרים, ושם כמובן אפשר להיות פחות מגוונים מבחינת תדירות השינוי. יש תוכניות שמותאמות לספורטאים מקצועיים והן כמובן משתנות על פי שלבי העונה. ויש תוכניות אימון שמטרתן השגת פיתוח כוח ו\או פיתוח מסה שרירית ושם אפשרויות הגיוון רבות.
בעיקרון, שינוי במבנה התוכנית אחת לחודש לא יהיה דבר מוגזם.
בברכה,
מולי
תזונה נכונה ג''ני פרמינגר 30/01/08 17:35
אני בת 27, גובי 177 סמ'' ושוקלת 65 קולוגרם. מתאמנת שלוש פעמים בשבוע בחדר כושר ועושה יוגה. יש לי נטייה לעלות במשקל. אני משתדלת לאכול מזון בריא ומאוזן, אבל לפעמים אני אוכל קצת יותר מהנחוץ ולכן במשך הזמן עולה במשקל (לפני שנה שקלתי 71 קילו). מה אוכל לעשות כדי להקל על עצמי בשמירה על המשקל?
ייעוץ תזונתי מולי, מנהל הפורום 04/02/08 15:51
שלום רב,
הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות התאמת תוכנית תזונה אישית. את מוזמנת לקבוע פגישת ייעוץ אצל דיאטנית קלינית במרכז לרפואת ספורט בוינגייט.
בפגישה כזו ניתן לאפיין את סדר היום שלך, את הרגלי האכילה ואת הרגלי הפעילות. על סמך הנתונים ניתן יהיה להרכיב תוכנית תזונה אישית.
בהצלחה!
מולי
שאלה לגבי דופק עירם לביא 30/01/08 15:16
איך אני יכול לדעת מה הדופק הנכון לפעילות אירובית.עשיתי לא מזמן בדיקת מאמץ ואמרו לי לעבוד עד 70 אחוז מהדופק המירבי.זה ממש מוזר לי כי רק כשאני מתחיל לרוץ עז אני כבר עובר תדופק .מה שאומר שאני צריך ללכת הליכה מהירה.
מה הדופק? מולי, מנהל הפורום 04/02/08 15:49
שלום רב,
הדרך הנכונה לעשות זאת היא באמצעות בדיקה פיסיולוגית שנקראת "סף חומצת חלב". בדיקה כזו יכולה לתת תמונת מצב טובה מאוד לגבי כושרך ולגבי טווחי הדופק המומלצים.
על מנת לדעת מה זה 70% מהדופק המרבי צריך כמובן לדעת מהו הדופק המרבי האמיתי. מרבית האנשים לא יודעים מהו באמת כי צריך בעצם להגיע אליו בבדיקת מאמץ שמביאה אותך למאמץ מרבי ולא למשהו חזוי.
אתה מוזמן לתאם תור לבדיקת סף חומצת חלב ולייעוץ - 09-8639400
בהצלחה!
מולי
למולי עירם לביא 15/02/08 22:27
הבדיקה שאנ י עושה היא לפי 220 פחות הגיל שלי ואני עובד עם שעון דופק...אני מבין מדבריך שהנתונים של השעון הם לא מדויקים ועדיף לא להיתיחס אליהם?
שעון לחוד ומציאות לחוד מולי, מנהל הפורום 16/02/08 12:34
שלום עירם,
השעון בסדר גמור. הבעיה היא בנוסחא שאינה מדויקת. יכול מאוד להיות שהדופק המרבי האמיתי שלך גבוה בהרבה מ-220 פחות הגיל ולכן כל חישוב שתעשה יהיה פשוט לא נכון ויתן לך הערכה נמוכה מידי. זה הסיפור.
אם אתה רוצה לדעת איך באמת כדאי להתאמן כדאי שתעשה את הבדיקה שהמלצתי לך עליה.
בברכה,
מולי
[1-10]...[221-230]   231 232 233 234 235 236 237 238 239 240 
אליפות הארץ בטריאתלון 2019: רועי זוארץ (גברים) ורז פורדוסו (נשים) הם אלופי הארץ לבוגרים לאחר שניצחו את מקצי העילית

הפועל יובלים ירושלים אלופת ישראל בשחייה אומנותית לשנת 2019. עדן בלכר הצטיינה בתרגיל החובה, יעל פולקה הצטיינה בתרגיל הסולו

מדליית ארד לרז הרשקו (+78 ק"ג), בוגרת אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט ומדליית ארד לענבל שמש (63 ק"ג) בגביע קלוז' רומניה

2019 שנת המפנה של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט: ייבנה בניין התעמלות רב תכליתי ורחב ידיים וייסלל מחלף חדש לכביש החוף

הטריאתלט שחר שגיב סיים במקום ה-10 באליפות אירופה בהולנד בזמן של 1:36:45 ש'

המתעמל אלכס מיקאנין (מכבי ת"א) זכה במדליית הארד בתרגיל סוס הסמוכות ב"גביע האתגר" בסלובניה

נפתח המחזור השני של pudium התוכנית הלאומית להכשרת מאמנים בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט

יום פתוח למסלולי הלימוד במכון וינגייט ובשלוחותיו יתקיים ביום ו', ה-28.6.19

שיא ישראל חדש לאנסטסיה גורבנקו, חניכת אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, במשחה ה-200 מ' מ.א בתוצאה 2:11:98 ד'. בכך ניפצה את שיאה הקודם מלפני חודשיים