חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

מולי אפשטיין במשחקים האולימפיים בריו Rafi, מנהל הפורום 15/08/16 15:06
שם הוא נותן פרשנות לענף האתלטיקה. כל השואלים מתבקשים להתאזר בסבלנות עד לקבלת מענה עם שובו
קפיצות שרירים אורן 14/08/16 18:56
לפני חצי שנה התחלתי להתאמן, התאמנתי כל יום והשתדלתי לאכול הרבה חלבון.
בחודש האחרון לא התאמנתי בכלל, והתחילו לי קפיצות של שרירים בשריר ביד ימין השריר האחרון וברגל שמאל בירך בשריר הקדמי של הרגל.
זה התחיל לי לפני שבוע בערך, אבל זה לא משהו קבוע...בשבוע הזה זה הופיע לי אולי שלוש פעמים, היום ועוד פעמיים שבכל אחת מהפעמים זה היה פעם ברגל ופעם ביד.
השרירים קופצים בזמן מנוחה אני כבר חודש לא מתאמן, אני רואה טלוויזיה ופתאום השריר קופץ.
אני כבר לא אוכל את רמת החלבונים שאכלתי כשהתאמנתי.
האם הקפיצות קשורות להפסקת האימון או שזה יכול לנבוע ממקור אחר?
תודה
מה הוא קופץ? מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:47
שלום אורן,
האם התופעה נמשכת? האם חזרת להתאמן?
מולי
עזרה ממולי מאי 10/08/16 08:29
היי מולי.אם תוכל לעשות לי רגע סדר בנושא הזרמת דם וכיווץ דם. לדוגמא אחרי משחק כדורגל קשה עם הרבה מכות וקרעים, אנחנו רוצים לצמצם את זרימת הדם ולכן חלק נכנסים לאמבט קרח.יש כאלה שאומרים שהכי טוב זה עיסוי עם גליל קצף אחרי משחק, אבל עיסוי שכזה גורם גם להזרים דם. פעולה הפוכה ממה שאנחנו רוצים אחרי משחק עצים וקשה .מה באמת נכון?
אט זורם הנחל מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:50
שלום מאי,
אם חווית טראומות ונזק כתוצאה מחבלה, מכות, נפילות - עדיף אמבט מים קרים.
ברוטינה - פעילות שחרור. את עיסוי הרקמות העמוק עם הגליל אפשר בעיקר בהכנה לאימון ולעיתים גם בסיומו, בתנאי שלא היה עצים.
מולי
קריאטין אסף 09/08/16 19:09
שלום רב,
האם צריכה של קריאטין מידי יום בכמות של 5 גר'' ליום בקרב בן 18 בריא המתאמן באופן איטנסיבי מידי יום באימון משקולות יכולה להזיק לבריאות?
בבדיקות דם שבוצעו לאחרונה :
UREA 48
creatinine 1.03
תודה רבה.
ייעוץ של תזונאי ספורט מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:51
שלום אסף,
מומלץ לבדוק בפורום תזונת ספורט
בהצלחה
מולי
עזרה בבקשה! אני 06/08/16 11:14
אני בת 16 ואני מתעמלת בהתעמלות קרקע 3-4 פעמים בשבוע (כולל כושר) ועושה מדי פעם ריצות והכל.. מקפידה על אוכל בריא ללא ממתקים והולכת ברגל לא מעט.. לאט לאט התחטבתי קצת בבטן וקצת ברגליים ובידיים אבל יש משהו שמאוד מפריע, סוג של הצטברות בבטן התחתונה, שם היא לא מתחטבת ויש צמיג שומן של ממש לעומת הבטן העליונה ששם יש לי קוביות.. אני עושה המון תרגילי כושר לבטן ואני לא יודעת אם יש משהו ספציפי לבטן התחתונה? אשמח להכוונה ועזרה!
ייעוץ תזונתי מולי, מנהל הפורום 14/09/16 16:52
שלום רב,
אנא פני לפורום התזונה
מולי
עזרה בבקשה חלי 30/07/16 15:20
היי, מישהו יודע איפה ניתן להשיג נעלי ריצה במידות קטנות? 34 33? מידת הנעליים שלי פיצית ואני מתאמנת עם נעלי ילדים שכנראה לא ממש מותאמות לספורט.
תודה לעוזרים
יש דבר שנקרא גוגל גברת זוזו סגן מנהל הפורום 22/08/16 11:44
תנסי פעם, אולי תמצאי מי יודי
לאתגר את הגוף בתיה 29/07/16 00:07
שלום! לפני שנה התחלתי להתאמן בשיעורי סטודיו... עיצוב פילאטיס אירובי וזומבה ... התמכרתי! כיום ברב הימים המהלך השבוע אני מוצאת את עצמי עושה שיעורים בבוקר ובערב מעל 5 ועדיין רעבה לעוד... לא יכולה לומר שנהייתי ספורטאית או חזקה מספיק ... השרירים נתפסים לי אחרי אימונים ברמת קושי גבוהה יותר וקשה לי לחשוב שאצטרך להמתין עד שישתחררו כי למחרת אני רוצה לעשות עוד שיעורים... יש דרך לשחרר שרירים תפוסים חוץ ממתיחות ?
נזק אפשרי לעמוד שדרה מפילאטיס רצפה הילה גבעוני דיאטנית קלינית 27/07/16 10:28
שלום רב,
הנני מתעמלת כ-8 שנים בפילאטיס רצפה.
בשבועים האחרונים החל כאב באמצע עמוד שדרה עד לצורך בטיפול תרופתי להקלה (ארקוקסיה).הרופאה אסרה עלי המשך פעילות ושלחה לבירור אוטופדי כולל סי.טי אותו אבצע הערב.
שוחחתי אתמול עם מאמן ריצה שאומר שתנועות כמו גשר,פיתולים עמוד שדרה וכפיפות בטן מזיקים לחוליות כי אינם טבעיים לגב.
האם נכון?
הליכון ביתי רותי 26/07/16 22:21
שלום
מחפשת המלצות להליכון ביתי, משהו הולם שייתן תמורה למחיר. אם זה לא המקום - אשמח לקבל הפניה למקורות אחרים,
כמו כן, אשמח לשמוע על חנויות מומלצות.

תודה רבה!!
ריצה רותי 26/07/16 15:13
היום בשעה עשרה לארבע הייתי בהליכון בחדר כושר הלכתי מהירות 6.00 הרגשתי שאני בחיים לא אצליח לרוץ

ופתאום בשעה 16:00 ניסיתי לרוץ! על מהירות 9.00 .

היה סיוט סיוט קשה כאילו הגוף לא יעמוד בזה בחיים!!!

סבל בלתי יתואר!!!

פתאום המשכתי לרוץ על מהירות 9.00 בלי הפסקה עד שעה 17:00 רצתי שעה רצוף!!!

כשעצרתי בשעה 17:00 אז ראיתי קילומטר 10.00 בדיוק! בשעה!!!

מה זה אומר???

10 קילומטר בשעה זה טוב??? בחיים לא רצתי מטר אחד!!!

תמיד אני חושבת שאין לי כושר בכלל!!!

מה זה אומר על הכושר 10 קילומטר ריצה מהירות 9.00 בשעה???

שרפתי 100 קלוריות???

היום עשיתי טעויות נוראיות באכילה.. אכלתי בבוקר 2 פיתות ובלוק חלבה חצי קילו ובורקסים ורוגלעך וקופסת עוגיות!!! ממש בא למות!!! עשיתי טעות טעות!!! אכלתי בטח היום 100000 קלוריות. מהבוקר עליתי 3 קילו במשקל!!!

נשבעת שאני רוצה לאכול בריא ממש יש לי מחלת בצקים מתה על חלבה יכולה לסיים קילו חלבה ! מתה על רוגלעך! ועל גחנון הכי טעים בעולם!!!
מה לעשות עם המחלת בצקים???

ואיך רצתי היום שעה שלמה???

לפני שבוע רצתי דקה ולא יכלתי לנשום והפסקתי ישר!!!
ריצה 10 ק"מ בשעה רותי 26/07/16 15:09
היום בשעה עשרה לארבע הייתי בהליכון בחדר כושר הלכתי מהירות 6.00 הרגשתי שאני בחיים לא אצליח לרוץ ופתאום אכחבשעה 16:00 ניסיתי לרוץ! על מהירות 9.00 . היה סיוט סיוט קשה כאילו הגוף לא יעמוד בזה בחיים!!! סבל בלתי יתואר!!! פתאום המשכתי לרוץ על מהירות 9.00 בלי הפסקה עד שעה 17:00 רצתי שעה רצוף!!! כשעצרתי בשעה 17:00 אז ראיתי קילומטר 10.00 בדיוק! בשעה!!! מה זה אומר??? 10 קילומטר בשעה זה טוב??? בחיים לא רצתי מטר אחד!!!
תמיד אני חושבת שאין לי כושר בכלל!!!
מה זה אומר על הכושר 10 קילומטר ריצה מהירות 9.00 בשעה??? שרפתי 100 קלוריות???

היום עשיתי טעויות נוראיות באכילה.. אכלתי בבוקר 2 פיתות ובלוק חלבה חצי קילו ובורקסים ורוגלעך וקופסת עוגיות!!! ממש בא למות!!! עשיתי טעות טעות!!! אכלתי בטח היום 100000 קלוריות. מהבוקר עליתי 3 קילו במשקל!!!

נשבעת שאני רוצה לאכול בריא ממש יש לי מחלת בצקים מתה על חלבה יכולה לסיים קילו חלבה ! מתה על רוגלעך! ועל גחנון הכי טעים בעולם!!!
מה לעשות עם המחלת בצקים???

ואיך רצתי היום שעה שלמה???

לפני שבוע רצתי דקה ולא יכלתי לנשום והפסקתי ישר!!!
גברת מאיזה בית משוגעים ברחת זוזו סגן מנהל הפורום 21/08/16 18:15
יש פורומים יותר מתאימים לשאלות כמו שלך
חישוב טווחי דופק דן 25/07/16 19:14
שלום רב, אני מתחיל להתאמן עם מד דופק, רץ ורוכב הרבה שנים. למדתי כי מקובל לחלק את טווחי הדופק ל-5 אזורים כשלכל אחד אפקט אחר. נתקלתי בשתי דרכים לחשב טווחי הדופק, ואני לא מצליח למצוא מה הדרך הנכונה יותר. השיטה הראשונה היא אחוזים מהדופק המקסימלי, והשיטה השניה היא אחוזים מרזרבת הדופק (דופק מקסימלי פחות דופק מנוחה). שיטת karvonen. ברור שעדיף לעשות בדיקה ולמצוא את האזורים האינדיבידואליים, אבל מבין שתי השיטות, מה יותר נכון? בכל מאמר או מחשבון באינטרנט, הם משתמשים לחלופין בזו או בזו. וכמובן שזה יוצר מספרים אחרים לגמרי.
תודה רבה.
טווחים וגבולות מולי, מנהל הפורום 26/07/16 13:58
שלום דן,
לטעמי יותר נכון לחלק את הטווחים על פי הדופק שלך בסף חומצת החלב. הדופק בסף מהווה את נקודת הייחוס 100% ואז מחשבים את הערכים מתחת ומעל.
אני מצרף לך קישור -
http://home.trainingpeaks.com/blog/article/joe-friel-s-quick-guide-to-setting-zones
מולי
כאבים ברוחב הבטן ומפשעות ואגן רונית 23/07/16 12:04
שלום דוקטור,
הבן שלי בן 29 נותח לפני שנה בבקע בצד שמאל. לא אובחן בהתחלה כבקע ספורטאים מה שהסתבר שכן לאור זה שהיו אחרי ניתוח כאבים המתמשכים עד היום. הכאבים היו לפני הניתוח בעיקר בצד שמאל ומעט בצד ימין. הוא נותח רק בשמאל למרות שהעיר על צד ימין. נכון להיום תשובת mri ואשמח לשמוע בעניין האם יש לבן נזק רציני? הוא התאמן קודם כמעט מקצועי..מכון כושר.כדורגל בקבוצה..
התשובה- םרטים קליניים: קרע באזור האפונורוזה ידועה מבדיקה קודמת
ממצאים: בדומה לבדיקה הקודמת נראית הדקקות של האפונורוזה המשותפת של השרירים האדוקטוריים ושרירי הרטוס אבדומיניס עם נוזל באזור אחז הפונורוזה כמתאים לקרע חלקי משמאל. קרע קטן גם מימין. המצאים ללא שינוי מבדיקה קודמת. בצקת וחסר סדירות בהיקף הסימפיזיס פוביס כמתאימה לאוסטיאיטיס פוביס גם כן ללא שינוי.
אין רואים פגיעה בשרירים האדוקטוריים עצמם או בשרירי הרקטוס אבדומיניס. נוזל מוגבר במידה קלה בשני מפרקי הירכיים. ללא ממצא חריג בראשי הפמור.
טנדינוזיס קל באזור גידי ה hamstrings מימין.
לסכום: קרע באזור אחז הפונורוזה המשותפת משמאל ובמידה קלה בימין.
אוסטיאיס פוביס.
שאלה- מה ניתן לעשות?
האם קיים נזק משמעותי נצחי?
מה מבינים האם יש דלקת/קרעים? לבן יש כאבים. ואינו מבצע ספורט ומרגיע רע עם הכל.
תודה
האם המודאגת,
לא יודעת איך לעזור לבן.
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 24/07/16 08:17
שלום רונית,
אנא הציבי את השאלה הזו בפורום פציעות ספורט.
בברכה,
מולי
"אימון כושר שיא" אשר 14/07/16 11:44
ראיתי סרטון ביוטיוב, המסביר על אימון כדלהלן: 30 שניות פעילות עצימה,כל שהיא, ולאחריה מנוחה של 90 שניות*8 סטים סה"כ 16 דקות, כמובן בשילוב תזונה וכו'' השאלה: כמה זה נכון שזה מה שצריך,ולא עוד פעילות של שעה ביום בממוצע, אירובי והתנגדות?
התאמה אישית מולי, מנהל הפורום 20/07/16 15:20
אני מציע להתאים את האימונים על פי המטרות האישיות ועל פי היכולת שלך. אימון ביוטיוב אינו מתאים בהכרח לכל מי שצופה בו ולכן חשוב לבצע הערכה מקצועית ולקבל תוכנית מאיש מקצוע.
בהצלחה
מולי
איך שומן נעלם? בת אל 13/07/16 09:56
שלום אני מאמנת כושר אשמח לקבל מפייך הסבר שאוכל להעביר הלאה לשאלה איך שומן נעלם?.
משוואה בנעלם אחד מולי, מנהל הפורום 20/07/16 15:24
שלום בת אל,
רקמת השומן בנויה מתאי שומן שיכולים להתמלא ולהתרוקן בהתאם למאזן האנרגטי של האדם. תאי השומן אינם נעלמים אלא אם כן מסלקים את הרקמה באמצעים ניתוחיים.
מה שקורה הוא הקטנה בנפח התאים וירידה בהיקפים ובכמות השומן העודפת. השומן מהווה חומר דלק מטבולי ולכן הוא מנוצל בתהליכים המטבוליים בשרירים כאשר עולה רמת הפעילות ועימה הדרישות לאנרגיה.
בברכה,
מולי
[1-10]...[11-20]   21 22 23 24 25 26 27 28 29 30   [31-40]...[241-246]