חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

קישור למאמר בעניני שריפת שומן שרית 23/02/16 08:02
האם אפשר לקבל את הקישור למאמר שלך?
בבקשה מולי, מנהל הפורום 28/02/16 08:58
http://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=635&ArticleID=1879&VolumeID=17
פעילות גופנית וצלוליטיס שרית 21/02/16 08:46
האם ניתן להעלים את תופעת הצלוליטיס בעזרת פעילות גופנית?
אם כן כיצד?
כנראה שלא מולי, מנהל הפורום 28/02/16 09:01
שלום שרית,
למיטב ידיעתי לא משום שמדובר בדלקת של רקמות החיבור ושל השכבות התת-עוריות. אם כי באמצעות אימון ניתן לשוות למקום יותר מוצקות.
בברכה,
מולי
האם אימון EMS יש ערך מוסף מאימון רגיל .... עפר 20/02/16 20:40
או זה סתם גימיק חדש ואשמח לדעת באיזה עוצמה חשמלית משוגר הפולס החשמלי לשרירם ואם באמת זה יכול להפעיל כיווץ משמעותי היכול לגרום לשריר התנגדות וכל זאת רק דרך העור
שיווק אגרסיבי מולי, מנהל הפורום 28/02/16 09:03
שלום עפר,
לטעמי אין לכך ערך מוסף כאימון אלא אם כן אתה מחפש גימיקים וגם מאמין להם.
זו שיטה ותיקה ששימושיה העיקריים היו בתחום השיקום והפיזיותרפיה וכיום עושים בה שימוש מסחרי.
בברכה,
מולי
גם אני חושב כך פשוט רצתי לשמוע ... עפר 13/03/16 20:09
דעה מקצועית בנושא .
תודה
אופניים עידו 12/02/16 23:31
אופני ספינינג ואופניים שרוכבים איתם בחוץ עובדים על אותם שרירים בגוף ואשמח לדעת איזה שרירים אני מחזק בדיוק כשאני רוכב על אופניים?
רוכבים מולי, מנהל הפורום 14/02/16 10:21
שלום עידו,
מטבע הדברים קבוצות השרירים העיקריות שפועלות ברכיבה הן שרירי הגפיים התחתונות, בעיקר פושטי הברך וכופפי הברך (בתנאי שכפות רגליך מחוברות לדוושות).
בכדי לחזק את השרירים ברכיבה נדרשת הפעלת כוח, כפי שנדרש בהאצות ובטיפוס. רכיבה מישורית נינוחה לא תורמת לחיזוק ממשי אלא בעיקר למרכיבי הסבולת השרירית
בברכה,
מולי
שאלה בקשר לפרוצדורה להוצאת ספורטאי פעיל באתלטיקה אלכס נירובסקי 12/02/16 15:14
שלום אני חייל ומתאמן באתלטיקה באופן מקצועי הייתי מעוניין לדעת מה הפרוצדורה והקריטריונים להוצאת ספורטאי פעיל תוך כדי שירות
איגוד האתלטיקה מולי, מנהל הפורום 14/02/16 10:13
שלום אלכס,
עליך לפנות לאיגוד האתלטיקה
בהצלחה!
מולי
ייצור אנרגיה אלון 10/02/16 14:20
שלום מולי האם יש לך מאמר טוב על איך הגוף מייצר אנרגיה בפנים או ועל שריפת אנרגיה האם זה 2 דברים שונים ? האם בגוף בפנים נוצר תהליך חימום כלשהו בשביל לייצר אנרגיה ואז זה נפלט דרך העור זה דומה למנוע של אוטו ששורף דלק ומוציא בחוץ גזים ואדים? אני רוצה לדעת להסביר בצורה מקצועית איך עובד תהליך שריפת אנרגיה בגוף ומה זה ייצור אנרגיה בגוף האדם ואיך זה עובד .... תודה
מקורות מולי, מנהל הפורום 14/02/16 10:04
בבקשה
img2.tapuz.co.il/CommunaFiles/16233416.doc
התעמלות קרקע הרמת משקל של ילד לילך 08/02/16 08:31
שלום,
רציתי לברר ילדה כבת 8 מתאמנת בהתעמלות קרקע תחרותי.
נדרשת להרים ילדה בת גילה (שקטנה יותר במימדים מזו שמרימה)
האם זה מסוכן האם יש חוקים /כללים איזה משקל מותר לפי גיל /משקל מותר...?
תודה מראש
לילך
פורופ פיזיותרפיה מולי, מנהל הפורום 09/02/16 10:13
שלום לילך,
אני מציע שתבדקי בפורום פציעות ספורט עם סגל הפיזיו שלנו שמתמחים בעבודה עם צעירים
בברכה,
מולי
התעמלות קרקע הרמת משקל של ילד לילך 10/02/16 13:35
התעמלות קרקע הרמת משקל של ילד לילך 10/02/16 13:35
הרגליים נעולות בספיניג דנה 07/02/16 21:14
היום הייתי בספיניג- והרגליים שלי היו נעולות!!!
כשפידלתי באופניים אז הרגל שלי הייתה ישרה נעולה בלי כפיפה בכלל!
ועוד ראיתי שלכולם הרגליים כפופות ורק שלי לא!!!
האם זה מסוכן?
האם נגרם לי נזק שהרגליים שלי היו נעולות כשפידלתי באופניים?
הרגליים נעולות בספיניג דנה 07/02/16 21:14
היום הייתי בספיניג- והרגליים שלי היו נעולות!!!
כשפידלתי באופניים אז הרגל שלי הייתה ישרה נעולה בלי כפיפה בכלל!
ועוד ראיתי שלכולם הרגליים כפופות ורק שלי לא!!!
האם זה מסוכן?
האם נגרם לי נזק שהרגליים שלי היו נעולות כשפידלתי באופניים?
הרגליים נעולות בספיניג דנה 07/02/16 21:14
היום הייתי בספיניג- והרגליים שלי היו נעולות!!!
כשפידלתי באופניים אז הרגל שלי הייתה ישרה נעולה בלי כפיפה בכלל!
ועוד ראיתי שלכולם הרגליים כפופות ורק שלי לא!!!
האם זה מסוכן?
האם נגרם לי נזק שהרגליים שלי היו נעולות כשפידלתי באופניים?
הרגליים נעולות בספיניג דנה 07/02/16 21:14
היום הייתי בספיניג- והרגליים שלי היו נעולות!!!
כשפידלתי באופניים אז הרגל שלי הייתה ישרה נעולה בלי כפיפה בכלל!
ועוד ראיתי שלכולם הרגליים כפופות ורק שלי לא!!!
האם זה מסוכן?
האם נגרם לי נזק שהרגליים שלי היו נעולות כשפידלתי באופניים?
מדריך בשטח מולי, מנהל הפורום 09/02/16 10:12
שלום דנה,
עלייך להתייעץ עם המדריך ולקבל את חוות דעתו ואת המלצותיו לתנוחה המתאימה
מולי
שאלה לגבי תרגיל לי 07/02/16 12:01
שלום ,
האם תרגיל בו שוכבים שכיבה ישרה ועולים לישיבה וכתוצאה מכך יש כאב חזק בגב יכול לגרום לנזק?
כפיפה לפנים מולי, מנהל הפורום 09/02/16 10:11
שלום לי,
כאב בזמן תרגול מצביע על בעיה ולכן יש להימנע ממנו.
בנוסף, שווה בדיקה של איש מקצוע - פיזיותרפיסט\ית
מולי
שאלה מאוד חשובה!!!!!! מאיה 05/02/16 19:04
אני בת 30

הגובה שלי הוא 1.35 בדיוק

האם אני יכולה להיות בשיעור ספיניג?

האם יש גובה מינימלי של אופני הספיניג שמתחת לזה אי אפשר להיות בספיניג?
שיעור ספינינג מולי, מנהל הפורום 09/02/16 10:10
שלום מאיה, אני לא יודע.
עלייך לגשת למכון ולשאול האם קיים ציוד שמתאים עבורך
מולי
האם אימון מחזורי משולב יתרום יותר לכושר הגופני יריב 05/02/16 18:56
לעומת לא משולב אנאירובי , כגון פיתוח גוף , כלומר האם פעילות מאומצת שמשלבת אירובי ואנאירובי ישפר את יכולתו של הגוף להשתמש בשומן טוב יותר ובכך ישפר את הכושר הגופני והבריאותי ביחס לאימון שהוא רק למטרת פיתוח גוף ...
וכיצד ניתן לעריך האם הקצב הוא הנכון מבחינת טווחי שריפת שומן ? , האם 70% מהדופק המרבי שהרי נוסחת דופק מקסימלי לא מדויקת אבל נותנת כיוון מסויים
בילבול מולי, מנהל הפורום 09/02/16 10:09
שלום יריב,
לגבי החלק הראשון, אני לא בטוח שאני מבין מה אתה שואל...
לגבי החלק השני - בעיקרון כן
מולי
דופק גבוהה במנוחה וריצות ארוכות עדי 05/02/16 16:47
מולי שלום,
לפני כשמונה חודשים התחלתי להתאמן לחצי מרתון, התאמנתי פעמיים למרחק זה אך בפועל השתתפתי במרוץ רק פעם אחת לפני חודשיים. רצתי הרבה אבל לא המון (בין 20 ל35 קמ בשבוע) ריצות נפח שעלו בהדרגה וגם ריצות איכות (אינטרוולעם ועליות). אני לומדת קורס מדריכי כושר בשלוחה של ווינגייט ובעקבות שיעורי פזיולוגיה שמתי לב שהדופק שלי במנוחה גבוהה יחסית, 72 פעימות לדקה. האם הדבר מעיד על איכות האימונים או על איזשהי בעיה או פוטנציאל לבעיה? האם יש קשר ישיר כלומר שאימון נכון היה אמור להוריד את הדופק במנוחה?
תודה רבה,
עדי
תנודתיות דופק מולי, מנהל הפורום 09/02/16 10:07
שלום עדי,
כדי להסיק מסקנות דרוש מעקב ארוך ולא מדידה חד פעמית.
המדידות צריכות להיות תמיד באותה השעה, עדיף עם היקיצה. תיעוד מדידות יאפשר לך לראות האם חלים שינויים בערכים.
בברכה,
מולי
[1-10]...[21-30]   31 32 33 34 35 36 37 38 39 40   [41-50]...[241-245]
יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-14.8.20, בשעה 10:00

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן