חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

דופק גבוה בזמן פעילות ספורטיבית אור 14/06/15 11:19
שלום,
לאחרונה אני מנסה לחזור לעשות ספורט (ריצה והליכה) אחרי כ-3 וחצי שנים שהזנחתי כל פעילות ספורטיבית בגלל הלימודים.
את הריצות וההליכות היום, אני עושה עם שעון דופק, ואני חושב שהדופק שלי קצת גבוה בזמן הפעילות.
למשל, אתמול עשיתי הליכה קצת מהירה כרבע שעה והדופק היה באיזור ה-130, ולאחר כרבע שעה התחלתי בריצה קלה והדופק הגיע ל-182.

דופק המנוחה שלי הוא בערך 65.

אשמח לדעת האם מדובר במשהו לגיטימי, או שזה דבר חריג שאני צריך לשים לב אליו.
במידה וזה חריג, עם מי ניתן להתייעץ בנושא?

תודה רבה!!
ערכי דופק במאמץ מולי, מנהל הפורום 08/07/15 15:22
שלום אור,
דופק מרבי הוא נתון שאינו מושפע ממצב הכשירות הגופנית, מה שמשתנה זה ההספק אליו אתה מסוגל להגיע. מכאן שחשוב להתאים את עוצמת הפעילות וסוגה לרמת הכשירות הנוכחית שלך.
יתכן שריצה בשלב זה אינה מתאימה עבורך ואולי כן אבל בעצימות יותר נמוכה.
כדי לתת חוות דעת מקצועית יש לבצע בדיקת מאמץ ולגזור ממנה את גבולות האימון המתאימים עבורך.
בברכה,
מולי
סקר קצר בנושא פעילות ספורטיבית יונית 10/06/15 22:15
https://docs.google.com/forms/d/1DXRjDeyxLE5d9ZLO-oxhxBpyUUN6U8pKyNvQyrTJvq4/viewform?edit_requested=true
סקוליוזיס S - שחייה אורית 06/06/15 14:57
שלום מולי,
האם תוכל לענות לי בבקשה על שאלת ההמשך בנושא זה, מתאריך 18.5.15?
תודה
בהחלט אורית מולי, מנהל הפורום 08/07/15 15:15
שלום רב,
בהחלט אפשר להגיע, לפרטים - 09-8639426
בברכה,
מולי
תודה רבה אורית 20/07/15 12:17
שברי מאמץ מירב 05/06/15 00:04
אני מבצעת ספורט ריצה , הלפטי , ספנייג
5 ימים בשבוע ..
לאחרונה היה לי כאבים בכף הרגל ובשוק .
האורטופד שלח אותי לבדיקות וטענתו זה שברי מאמץ
))): אני לא רואה את עצמי לא מבצעת פעילות ..
איזה ספורט כן מותר ? שחיה ? מכשירי כוח ?
הליפטי? יודעת שמנוחה תעשה את העבודה
אין לי מושג איך אשרוד
אבקש את תגובתך ומבצעת היום דיאטה להרזיה
בת 40
תודה
רשמתי גם בפורום פציעות
אך זקוקה גם לתגובתך
אימון חלופי מולי, מנהל הפורום 08/07/15 15:19
שלום רב,
איני יודע מהי האבחנה והאם אכן מדובר בחשש לשברי מאמץ.
בכל מקרה לאחר האבחנה וההמלצות לטיפול אפשר להתאים פעילות גופנית שאינה גורמת לעומסים על האזור.
מבחינה זו יתכן ששווה לשקול פעילות במים, רכיבה על אופניים או פעילות על גבי האליפטיקל - הכל בכפוף לחוות הדעת של הרופא.
בהצלחה!
מולי
אינטרוולים ריצה אמיר 04/06/15 12:39
אהלן מולי,
כרגע אני נמצא בכושר לא רע,אבל אני רוצה לשפר את הסיבולת לב ריאה שלי, אני רץ 3 פעמים בשבוע ומחלק את זה לאימון משך אימון אינטרוולים ואימון איכות אחר.
המטרה שלי היא לרדת מה11:30 דקות בריצת 3קמ
כרגע אני רץ באזור ה12 דקות.
איזו תוכנית אימון אני צריך כדי לשפר את הקצב ריצה שלי?. גם את האינטרוולים וגם את הקצב בריצה.

האם לרוץ ריצות מלע 8-10 קמ? או להמשיך עם האינטרוולים?
1000X3
500X7
מבדק יכולות מולי, מנהל הפורום 23/06/15 09:59
שלום אמיר,
כדי לשפר את זמן הביצוע בריצה ל-3 ק"מ צריך לשלב בין אימוני סבולת לבין אימוני הספק. בכל מקרה החלק של אימוני ההספק צריך להיות הקטן בתוכנית ועיקר הקילומטראז'' צריך להיות בריצות קלות עד לריצות סף.
האם יש לך תאריך מסויים בו עליך לעמוד בדרישות?
מה הן נקודות החוזקה שלך ומה הן נקודות החולשה? בכמה אתה רץ 1 ק"מ? מהו זמן הריצה שלך למרחק 5 ק"מ
בברכה,
מולי
שיטת אימון סטודיו סי קרוליין 03/06/15 13:39
האם שיטת אימון סטודיו סי זאת מומלצת האם היא באמת מצרה היקפים כמו שהם מבטיחים בשיעורי עיצוב חיטוב ומה היתרונות והחסרונות של אימון זה תודה זה פשוט קרוב ליד הביית שלי ואני רוצה להרשם לשם האם כדאי ומשלם כי זה לא בזול 250 ש״ח לחודש
תנסי מולי, מנהל הפורום 23/06/15 09:51
שלום קרוליין,
אם הם מבטיחים זאת בפרסום שלהם כנראה שיש דברים בגו אחרת לא היו מבטיחים, הלא כך?
את יכולה לנסות ולבחון האם זה אכן עובד עלייך והאם באמצעות התרגול והשיטה את מגיעה לתוצאות המקוות.
אני אישית לא מכיר את השיטה.
בהצלחה!
מולי
שפיכה וטסטוסטרון אלירן 02/06/15 19:49
מולי שלום, מעניין אותי לדעת מה הכמות של הטסטוסטרון שגבר יכול לפלוט בשפיכה? זה יהיה בגרמים? זה יהיה במילגרמים ואם כן אז כמה? וכמה פעמים זה ייחשב הרבה עד כדי כך שזה ייפגע במסת שריר כתוצאה מאיבוד כמות גדולה של טסטוסטרון? תודה
אחי, מפתחי גוף מקצוענים לא מתקרבים לבנות בשביל לשמור על מסת שריר, דורי בן זאב 03/06/15 19:27
כמו כן הם ישנים משהו כמו 9, 10 שעות בלילה, מקפידים לא להכנס למתח ולחץ, אוכלים כל שעתיים , ושותים שתן של צב בנוסף, מחקרים אומרים ששתייה של שתן של צב משנה את ה-PH של הטסטוסטרון, אז בהצלחה :)
הוצאת קלוריות אלון 31/05/15 19:11
מולי שלום רציתי לדעת איך קורה בדיוק התהליך של ההוצאת קלוריות הן מתאדות בחום ומפלטות מהעור לאוויר? הן יוצאות עם הפסולת של הגוף בנשיפה? מה התהליך שקורה שהקלוריות נשרפות ונעלמות ואיך הגוף מוציא אותן החוצה , תודה
הפקת אנרגיה מולי, מנהל הפורום 09/06/15 10:15
שלום אלון,
קלוריה היא יחידת מידה לחום ולאנרגיה. בכל התהליכים המטבוליים בגוף יש להשקיע אנרגיה (קלוריות), במיוחד בפעילות השרירית במהלך פעילות גופנית. איבוד הקלוריות הוא הביטוי לניצול מאגרי האנרגיה הכימיים לטובת הפעלת השרירים ואספקת האנרגיה בהתאם לדרישות המטבוליות הנוספות של הגוף במאמץ.
מולי
היפרטרופיה לבבית אלון 29/05/15 01:41
מולי שלום מדוע מרימי משקולות בדרך כלל מפתחים הגדלה של חדר שמאל בלב? למה דווקא חדר שמאל ולא כל הלב? או מתאמני אירובי תקן אותי אם אני טועה תודה
סוג ההיפרטרופיה הלבבית מולי, מנהל הפורום 09/06/15 10:12
שלום אלון,
ראשית, השינויים בלב כתוצאה מאימון יהיו בעיקר בחדר השמאלי משום שזה החדר שדרכו מוזרם הדם באמצעות המערכת העורקית. עליית לחץ הדם במערכת זו תוביל לשינויים המבניים, בין אם יהיו אלה שינויים בעובי הדופן בלבד או שינויים בגודלו של החדר. הלב הימני משמש את המערכת המנקזת ואת המחזור הריאתי.
בענפי כוח קלאסיים בהם תהיה עלייה עצומה בלחץ הדם הסיסטולי, אבל ללא שינויים גדולים במדדי תפוקת הלב, דופק, נצפה לעיבוי של קירות החדר השמאלי כתוצאה מעבודת שריר הלב כנגד לחצי הדם באבי העורקים.
במקצועות אירוביים נראה בעיקר הגדלה של חלל החדר.
בברכה,
מולי
אימון במשקל הגוף - תדירות אריאל 27/05/15 09:49
אני נתקל רבות בשאלות של חברה שמתאמנים בstreet workout או בני נוער שמתאמנים באימונים במשקל הגוף בגילאי נוער- השאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב האם ניתן להתאמן יום אחרי יום? אותו כנ"ל כלפי שרירי בטן ? קראתי בכמה מחקרים שניתן לבצע יום אחרי יום באימוני משקל גוף אלם זה סותר את עיקרון בפיצוי יסף של מנוחה תזונה והתאוששות .
אשמח לקבל תשובה והפניה למקור מידע מהימן על מנת שאוכל להציג אותו למתאמני/תלמידי
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 27/05/15 10:02
שלום רב,
ראיתי ששאלת כבר בפורום חדרי הכושר ואני בטוח שתקבל שם תשובה.
בברכה,
מולי
"טיק" בריצה לימור 27/05/15 07:43
שלום, אני רצה מספר שנים בטווח משתנה בין 8-15 ק"מ.
בשבועות האחרונים בזמן הריצה אני שומעת מאזור העורף מעין "טיק" אני מנסה לשחק בזוית שהראש נמצא בו ואז מידי פעם זה נעלם אבל במנח הראש הטבעי שלו יש את הרעש הזה... במה מדובר ואיך אפשר למנוע זאת? תודה.
טיק טק מולי, מנהל הפורום 27/05/15 08:38
שלום לימור,
אני לא יודע במה מדובר, אני חושב שאת צריכה לשאול פיזיותרפיסט\ית שאולי ירצה גם לבדוק ולהרגיש.
בברכה,
מולי
Trx דיאנה 26/05/15 15:03
היי אני מתאמנת בביית trx כפעמיים בשבוע האם עליי לשלב עוד אימון (אירובי עושה הליכות פעמיים בשבוע) אימון משקולות חופשי או משקולות גבוהות או גומיות כי trx עובד על כח מה עליי להוסיף אם בכלל צריך? תודה מעוניינת בחיטוב וצמצום היקפים והעלת מסת שריר
Trx דיאנה 26/05/15 15:03
היי אני מתאמנת בביית trx כפעמיים בשבוע האם עליי לשלב עוד אימון (אירובי עושה הליכות פעמיים בשבוע) אימון משקולות חופשי או משקולות גבוהות או גומיות כי trx עובד על כח מה עליי להוסיף אם בכלל צריך? תודה מעוניינת בחיטוב וצמצום היקפים והעלת מסת שריר
ייעוץ אישי מולי, מנהל הפורום 26/05/15 17:52
שלום דיאנה,
דברים מסוג אלה יש לברר בייעוץ אישי לאחר איסוף נתונים והערכת יכולות וצרכים.
לפרטים - 09-8639400
בברכה,
מולי
התאוששות ממחלה וחזרה לפעילות אייל 19/05/15 22:13
שלום מולי.
4 ימים לאחר סיום אנטיביוטיקה בעקבות דלקת ריאות.
כ-10 ימים קודם לכן- הושבתתי לאחר דריכה על קיפוד ים באילת. לפני כן, לפני כחודש בערך, 3-4 שעות פעילות בשבוע: כשעה שחיה, עוד 2 ש'' ריצה פחות או יותר.
כרגע- שחיה עד 500 מ'' קל מאד, הליכה עד 30 ד'' ורכיבה 45 ד'' לא יותר מ60% דופק שאריתי (כ-125/ד'').
מבקש טיפים, כללי אצבע לחזרה לפעילות: משך, עצימות, תדירות. המטרה- לחזור לרוץ 10 ק"מ, לשחות שעה ברצף, לרכוב 1-1.5 שעה נמרץ.
תודה!
קיפוד על אנטיביוטיקה מולי, מנהל הפורום 26/05/15 17:50
שלום רב אייל,
אני לא יכול לתת המלצות דרך הרשת מבלי לראות את האדם ומבלי לאסוף מדדים אובייקטיביים על יכולותיו הפיזיולוגיות.
אם אתה רוצה התייחסות אישית אתה מוזמן לקבוע תור לייעוץ - 09-8639400
בברכה,
מולי
הסביר לסיבת עליית דופק וצריכת אוויר בזמן הרמת ידיים תיך מאמץ ארובי ג''ני 19/05/15 08:36
אשמח אם תוכל בבקשה להסביר סיבת עליית קושי נשימה בשילוב הרמת ידיים תיך פעילות גופני ארובי-תחושה של חוסר אוויר רק כאשר מפיעלה ידיים מעבר לאופק בשילוב פעילות ארובי או חיזוק שרירי גפה עליונה (הליכה, תרגילי חיזוק כתפיים).
ידיים למעלה על הראש מולי, מנהל הפורום 26/05/15 17:47
שלום רב,
יכולה לתאר בדיוק מתי זה קורה? מה קורה לדופק? אולי זה בשל סינכרון לא נכון בין הנשימה לבין התרגול מה שעלול ליצור קושי נשימתי?
מולי
[1-10]...[21-30]   31 32 33 34 35 36 37 38 39 40   [41-50]...[241-242]
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

טניס שולחן: טל ישראלי, חניך אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, זכה במדליית ארד קבוצתית באליפות הונגריה הפתוחה

נבחרת הנשים בג'ודו מארחת במכון וינגייט מחנה אימון בין-לאומי בהשתתפות נבחרות מבריטניה ומאוזבקיסטן

מדליית ארד לאנסטסיה גורבנקו במשחה ה-200 מ' מ.א בתוצאה 2:13:52 דקות בתחרות סבב ה-Pro Swim בגרינסברו ארה"ב

מקום ראשון למטפסים הפראלימפיים, מיכאל שפייזר ומור ספיר, באליפות הולנד הפתוחה לטיפוס פראלימפי

מדליית כסף לשחיין מרקוס שלזינגר ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.35 שניות (בבריכות קצרות) בגביע "ניקו סאפיו" בגנואה