חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

ריצה ובקע סרעפתי שרית 30/09/15 08:13
מולי שלום,
האם ריצה יכולה להשפיע על היווצרות בקע סרעפתי?
בדיקה מולי, מנהל הפורום 06/10/15 15:12
שלום שרית,
איני יודע לענות לך מאחר שזהו לא תחום מומחיותי.
מציע לך לברר בפורום פציעות ספורט.
בברכה,
מולי
אימון אופטימלי להורדה במשקל אוריתא 28/09/15 15:30
שלום מולי.
אני בת 43 גובהי 1.60 ומישקלי 66. (אף פעם בחיי לא נילחמתי על המשקל. תמיד הייתי רזה ושקלתי 50 קילו . היום אני מוצאת עצמי נילחמת ומשמינה!)
אני רוצה להוריד במשקל לסביבות 60 קילו ומטה.
אני לא מתאמנת כיום אבל נראה לי שלדאבוני אצטרך להוסיף איזשהו אימון גופני לשריפת שומנים.
לא מזמן החלטתי שאני נכנסת לענין בכל כוחי... ועשיתי שילוב של ריצה קלה + הליכה למשך שלושת רבעי שעה + כמה אימוני כוח... את זה ביצעתי ברציפות שבוע וחצי יום יום בשעת ערב באיצטדיון ליד ביתי. בסוף התמוטטתי... סבלתי מסחרחורות איומות + הקאות הייתי על סף אישפוז ( כנראה התייבשתי???) ונישברתי מזה.
שאלתי היא - מהו האימון הנכון והאופטימלי למתחילים לצורך הורדה במשקל???
איך יודעים איך בדיוק להתאמן? מה נכון לי?
ייעוץ ובדיקות מולי, מנהל הפורום 06/10/15 15:11
שלום רב,
כמובן שלא ניתן לענות כך בפורום מבלי לבדוק מקרוב כמה נתונים והרגלים.
אם ברצונך לבצע תהליך מסודר ומבוקר את מוזמנת לפנות למרכז לרפואת ספורט בוינגייט ושם יוכלו להתאים תוכנית במיוחד עבורך.
ברור שמה שעשית אינו נכון!
לפרטים - 09-8639400
בברכה,
מולי
אימון ריצה נוי 25/09/15 19:42
שלום, אני רץ 8 קמ בשיטה של 600 מטר מהירות סף על הליכון 8.5 400 מטר קצב 11 ואז שוב יורד למהירות סף 600 מטר ו400 מטר בקצב 11 עד שמסיים תריצה.

נאמר לי ששיטת אימון זו תשפר את התוצאות שלי.

האם זה בריא ונכון עלמנת לרדת בזמנים?

תודה.
תוכנית כבקשתך מולי, מנהל הפורום 06/10/15 15:09
שלום נוי,
איני יכול להתייחס למה שכתבת משום שחסרים לי המון מדדים - גיל, וותק באימון, סוגי אימון ותוכנית ריצות שבועית, תוצאה במבדק קריטריוני מוגדר - למשל זמן ל-2,000, 5 ק"מ, 10 ק"מ וכדומה.
כשירות פיזיולוגית - על פי מבדקי מעבדה כמו צח"מ או סף חומצת חלב ועוד.
אם אתה מעוניין בבדיקה ובייעוץ מסודר אנא פנה אלינו למרכז לרפואת ספורט - 09-8639400
בברכה,
מולי
עצה לשיקום rsd אמיר טוקייר 24/09/15 19:11
מולי שלום
זה אמיר טוקייר
אתלט לשעבר לאחר ניתוח מיניסקוס
התפתחה תופעת rsd
עבר זמן רב מאז היינו אתלטים במכבי חיפה
אשמח אם נוסף לתשובה
תיצור קשר לטלפון:0543933662
או למייל:amitok1960@gmail.com
קולות מן העבר מולי, מנהל הפורום 06/10/15 15:05
שלום אמיר! מה שלומך?
זה לא תחום שאני מצוי בו. ממליץ לך להפנות את השאלה בפורום פציעות ספורט.
כל טוב!
מולי
דופק מקסימלי מיקי 23/09/15 13:06

שלום מולי

אני מתאמנת מזה כשנה באימוני אירובי מספר פעמים בשבוע (4-5, שעה כ"א) וגם אימוני כוח ומשקולות, עם שעון דופק.
באימוני מדרגה, למשל, הדופק הממוצע הוא 165 ויכול להגיע גם לפיקים של 194.

לאחרונה התחלתי לרוץ באינטרוולים קצרים והשעון הראה מדידה של 219 (סה"כ כחצי שעה ריצה והליכה מהירה, דופק ממוצע 160).

אני בת 39 ובמנוחה הדופק סביבוות 70.

האם יש סכנה בהגעה לדופק גבוה כזה בממן מאמץ?
האם יש משמעות למשקל הגוף בחישובי הדופק המקסימלי?
ערכי שיא מולי, מנהל הפורום 06/10/15 12:26
שלום מיקי,
הדופק המרבי הוא עניין אישי ולכל אחד ואחת דופק מרבי אחר. יתכן שהקריאה של 219 מקורה בהפרעה אלקטרומגנטית והיא אינה מייצגת ערך דופק אמיתי.
בדכ אין סכנה אלא אם כן האדם סובל מהפרעות קצב חשמליות אבל את זה צריך לשלול בבדיקת מאמץ מבוקרת.
למשקל הגוף אין משמעות באשר לדופק המרבי.
בכל מקרה מומלץ לקבל הנחיות מקצועיות לאימון.
בברכה,
מולי
שיפור גופק מירה 22/09/15 09:54
שלום
אני בת 45 , 1.68 גובה , 60 קילו.
בריאה לחלוטין, 3 ילדים,
השכרתי הליכון ואני הולכת בקצב 6
3-4 בשבוע 30 דק כל פעם.

בנתונים אלו לאיזה דופק במנוחה ,בקטגוריה כושר טוב ,אפשר לכוון / לשאוף אליו ?
( הכוונה לטווח, בין כמה לכמה ).

מבחינת קצב שיפור : בנתונים שנתתי תוך כמה זמן אפשר לצפות לשיפור ( כמובן שהכל יחסי, אבל אני שואלת על הערכה).


שאלה אחרונה : אם המטרה היא שיפור דופק - האם הפעילות שאני עושה מספיקה?.

תודה
מירה
מינון ועצימות מולי, מנהל הפורום 06/10/15 12:22
שלום מירה,
קשה לי מאוד לענות על שאלה שכזו מבלי לבדוק את היכולות הגופניות שלך.
אם ברצונך לקבל מתווה לאימון אני מציע לך לקיים מבדק פרופיל חומצת חלב שלאחריו ניתן יהיה להמליץ על עצימות, משך ותדירות לאימון.
לפרטים בנוגע לבדיקה - המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט - 09-8639400
בברכה,
מולי
עומס בגב התחתון נדב 21/09/15 22:07
היי.
אני מתאמן מזה שנה וחצי במכון כושר אבל רק בחודשים האחרונים התחלתי לשים לב לעומס/כאב בגב התחתון שקורה בתרגילים מאוד ספציפיים אבל רבים, כמו מתח, הרמת משקולות בישיבה למעלה, שכיבת בטן סטטי. העומס שאני מרגיש נובע ככל הנראה מכך שיש לי עקמת קלה בגב ובנוסף הגב התחתון שלי מאוד גמיש ויש שם שקע יחסית גדול. אינני מומחה ואני לא יודע אם יש קשר בין שני הדברים. בכל מקרה, המדריך בחדר הכושר אמר שב"גב נורמלי", העומס מתחלק באופן שווה, אולם אצלי הכל מתרכז באיזור ספציפי, בגב התחתון.
אני פונה אליך לעצה, כי אני לא יודע מה לעשות: מצד אחד אני חושש שהעומס שמתרכז בגב התחתון בתרגילים אלו יפגע בגב לטווח הארוך. יש לציין שגם כאשר אני מוריד משקלים, העומס מורגש.
מצד השני, מדובר על המון תרגילים; אז אם הורדת משקלים לא עוזרת כאמור, המשמעות של זה היא שאני צריך להימנע מהתרגילים האלו? במקרה כזה, כמעט ולא נותרים לי תרגילים בחדר הכושר!...
אשמח מאוד לשמוע את חוות דעתך באופן כללי על המצב. האם נתקלת במקרים כאלו? אשמח לעצות קונקרטיות איך להתמודד איתו.

נדב
הנחיות לאימון מולי, מנהל הפורום 06/10/15 12:12
שלום נדב,
אני חושב שאת השאלה הזו כדאי להפנות לפורום פציעות ספורט שם יוכלו להציע לך מה לעשות. בכל מקרה איש מקצוע חייב לראות אותך על מנת לבדוק, לבחון ולהציע פתרון מעשי.
אני חושב ששווה לבצע סקירה אורתופדית להערכת יציבה ומיומנויות תנועתיות ואז לקבל המלצות קונקרטיות.
בפורום פציעות ספורט יסבירו לך כיצד ניתן לבצע בדיקה כזו.
בהצלחה!
מולי
ריצה לאחר אימון כוח אוראל 20/09/15 17:53
היי מולי,
רציתי לשאול במידה ואני עושה אימון משקולות שאורך 45 דקות, ולאחר מכן ריצה של 5 ק"מ, מה כדאי לצרוך בין האימונים? האם תמר או שניים יעשו את העבודה?

בתודה מראש :-)
שבעת המינים מולי, מנהל הפורום 06/10/15 12:09
שלום אוראל,
זה בהחלט יכול לתת לך אנרגיה זמינה, בעיקר פחמימה. קח בחשבון שבתמר יש סיבים תזונתיים שמאטים קצת את הספיגה.
בברכה,
מולי
תודה! אוראל 06/10/15 15:04
ריצה בהריון דנה 20/09/15 08:47
שלום רב,
אני נהנית באימוני ריצה מזה כשנתיים. אפילו רצתי את מרתון טבריה האחרון.
כרגע אני בהריון בחודש שישי. הרופא אישר לי לרוץ כרגיל. אני מרגישה מצויין ומאוד נהנית להמשיך לרוץ.
אך מידי פעם מקנן בי חשש לגבי בריאות העובר. אני מתקשה למצוא הנחיות מדויקות לגבי הריצה בהריון. רציתי לודא שמותר לי לרוץ כרגיל. אני משתדלת לרוץ עד 70% מהדופק המקסימלי, אך אני מודה שאימוני עליות, אינטרולים וכו'' מעלים לי דופק. בנוסף האימונים יחסית ארוכים, של שעה וחצי כל פעם, ורציתי לודא שזה לא מסוכן.
אשמח מאוד אם תפנה אותי לספרות מקצועית בנושא.
בתודה מראש, דנה
ריצה בשניים מולי, מנהל הפורום 06/10/15 12:07
שלום דנה,
אני לא מכיר המלצות ספציפיות משום שזה עניין אישי לחלוטין. יש כאלה שאינן מסוגלות לתפקד ויש כאלה שאפילו התחרו בתרות ריצה למרחק 800 מטר באליפות ארה"ב...
בעיקרון, מי שעסקה בריצה קודם לכן ואין לה מגבלות, ואינה נמצאת בהריון בסיכון אז למה לא? כמובן שאת צריכה להפעיל את השכל הישר ולבצע אימונים במסגרת המגבלות. בכל ספק שהוא הכלל הוא - יש ספק-אין ספק, כלומר עלייך לשאול את הרופא ולקבל אישור על כך שאת לא מסכנת את העובר.
יש להימנע מעלייה חריגה בטמפ הגוף!
בהצלחה!
מולי
core שי 19/09/15 00:43
שלום.
יום אחרי משחק כדורגל יש שמבצעים אימון שחרור קליל כמו ריצה קלה ואז קצת מתיחות ואולי מעט טייפולים.
האם באותו אימון שחרור יש המלצות לגבי עבודה על שרירי הCore stability לדוגמא :
Front plank
Side plank
Bridge
??מה דעתך
תודה
איזה CORE! מולי, מנהל הפורום 06/10/15 12:03
שלום שי,
יום אחרי משחק זה בהחלט זמן מתאים לעבודה על שרירי ליבה ועל כוח של פלג גוף עליון.
הייתי משלב גם עבודה דינמית ולא רק תרגול סטטי.
בברכה,
מולי
אימוני משקולות לגיל 16 חופית 17/09/15 19:49
שלום
מהי ההמלצה למספר אימוני משקולות בשבוע לילד בן 16 המטרה שלו היא הגדלת מסת השריר?
תודה
מינון ואיכות מולי, מנהל הפורום 06/10/15 12:01
שלום חופית,
את מתכוונת לאימוני התנגדות בכלל או רק לאימוני משקולות?
כתבת ילד, האם הוא כבר אחרי שלב הגדילה המואצת או שטרם סיים את הצמיחה?
מדוע הוא רוצה להגדיל מסת שריר? האם הוא ספורטאי או שמא מדובר במשהו אסתטי?
בברכה,
מולי
תגובה חופית 06/10/15 22:54
היי מולי תודה על התגובה,
אני מתכוונת לאימוני משקולות במטרה להגדיל את המסת שריר למראה אסתטי
הוא שיחק טניס כ10 שנים באופן תחרותי וכעת הוא משחק לצורך תחביב בלבד כאשר המטרה שלו עכשיו היא היפרטרופיה.

הוא בן 16, לדעתי עדיין בשלב הצמיחה המואצת.

שוב תודה!
חופית.
מחפש אלפון מאמנים א.ב 16/09/15 19:59
הי אני מחפש את פרטיו של אילן סלע ולא הצלחתי למצוא בגוגל
אשמח להכוונה
תדירות ריצה אוראל ש 16/09/15 16:29
היי מולי!
אני רץ כבר שנה בתדירות של 3 פעמים בשבוע כפי שהמלצת לי בעבר, ומדי פעם יצא לי לנסות לרוץ 4 פעמים בשבוע, כלומר שמדי פעם רצתי יום אחרי יום.
רציתי לשאול האם זה מומלץ? כי לפעמים אני מרגיש עומס גבוה בשרירים ואני תוהה האם זה עלול להיות יותר מדי בשבילי?

בתודה,

אוראל
מעלים הילוך מולי, מנהל הפורום 16/09/15 16:57
שלום אוראל, שנה טובה!
אין כל בעיה להעלות את תדירות אימוני הריצה ל-4 פעמים בשבוע, השאלה היא מה המטרה וכיצד זה משתלב עם שאר הפעילויות שלך.
בכדי להסתגל לאימון נוסף עדיף שהוא יהיה בעל נפח קטן יותר ויהווה אימון השלמה לאחרים, למשל ריצת שחרור. עם הזמן ובהתאם למטרה שלך אפשר יהיה להעלות את נפחו\עצימותו - הכל בכפוף למטרה ולשאר האימונים.
בברכה,
מולי
תודה ושנה טובה! אוראל 17/09/15 00:30
שחייה ציון 15/09/15 20:06
שלום,
אני בן 21 ובעברי הייתי מתאמן במכון כושר עם משקולות ופיתחתי מסת שריר נאה אבל כיום אני חולה בANKYLOSING SPONDYLITIS ואיני יכול עוד להתאמן אימוני כוח עם משקולות.
עם הזמן מסת השריר שפיתחתי ירדה, והציעו לי לשחות כי זה הכי טוב למצבי.
האם אפשרי לפתח מסת שריר נאה משחייה?
תודה.
חלופות מולי, מנהל הפורום 16/09/15 15:57
שלום ציון!
מי המליץ לך על שחייה ומי הגביל אותך באימונים?
לדעתי יש חלופות רבות וסוגי אימונים אחרים אותם תוכל לבצע אבל זה בכפוף לאבחנה ולבדיקה של פיזיותרפיסטים שמתמחים בפציעות ספורט.
אתה מוזמן לכתוב בפורום פציעות הספורט ולבדוק שם.
בברכה,
מולי
אחוזי שומן יונתן 14/09/15 21:06

יונתן יונתן 14/09/15 00:08

מולי ששלום רב,
הכוונה שלי היתה לצח"מ, ממה שהבנתי מתשובתך
אימונים בעלי עצימות נמוכה יישפרו את הסבולות לרוץ
לאורך זמן, בעוד שאימונים בעצימות גבוהה ישפרו לי את הצח"מ שזה בעצם ההספק,כלומר ייתנו לי את היכולת לרוץ בקצב מהיר יותר לאורך זמן, האם הבנתי נכון??
בנוסף לגבי שאלתי לגבי אחוזי שומן אשמח להתייחסותך,
האם ריצה בעצימות נמוכה נניח 70-75% מהדופק המירבי אכן תורמת יותר לירידה במשקל(שריפת אחוזי שומן) למשל קרוב לשעה שעה וברבע, או שמא זה סתם איזה מיתוס ובעצם אימוני הפוגות בעצימות גבוהה יותר 90-95% מהדופק המירבי שאני עושה(שהם אגב 50 דק'''' בערך) הם אלה שיזרזו את שריפת אחוזי השומן כמובן עם שילוב תזונה נכונה ואימוני כח(TRX ומשקולות)??
אשמח לתשובך, חג שמח!
ותודה על שענית ועל הברכות:)
הוסף תגובה
עניתי בהמשך מולי, מנהל הפורום 16/09/15 15:55
שלום יונתן,
עניתי לך בשרשור הקודם
בברכה,
מולי
[1-10]...[21-30]   31 32 33 34 35 36 37 38 39 40   [41-50]...[241-246]