חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

שפיכה וטסטוסטרון אלירן 02/06/15 19:49
מולי שלום, מעניין אותי לדעת מה הכמות של הטסטוסטרון שגבר יכול לפלוט בשפיכה? זה יהיה בגרמים? זה יהיה במילגרמים ואם כן אז כמה? וכמה פעמים זה ייחשב הרבה עד כדי כך שזה ייפגע במסת שריר כתוצאה מאיבוד כמות גדולה של טסטוסטרון? תודה
אחי, מפתחי גוף מקצוענים לא מתקרבים לבנות בשביל לשמור על מסת שריר, דורי בן זאב 03/06/15 19:27
כמו כן הם ישנים משהו כמו 9, 10 שעות בלילה, מקפידים לא להכנס למתח ולחץ, אוכלים כל שעתיים , ושותים שתן של צב בנוסף, מחקרים אומרים ששתייה של שתן של צב משנה את ה-PH של הטסטוסטרון, אז בהצלחה :)
הוצאת קלוריות אלון 31/05/15 19:11
מולי שלום רציתי לדעת איך קורה בדיוק התהליך של ההוצאת קלוריות הן מתאדות בחום ומפלטות מהעור לאוויר? הן יוצאות עם הפסולת של הגוף בנשיפה? מה התהליך שקורה שהקלוריות נשרפות ונעלמות ואיך הגוף מוציא אותן החוצה , תודה
הפקת אנרגיה מולי, מנהל הפורום 09/06/15 10:15
שלום אלון,
קלוריה היא יחידת מידה לחום ולאנרגיה. בכל התהליכים המטבוליים בגוף יש להשקיע אנרגיה (קלוריות), במיוחד בפעילות השרירית במהלך פעילות גופנית. איבוד הקלוריות הוא הביטוי לניצול מאגרי האנרגיה הכימיים לטובת הפעלת השרירים ואספקת האנרגיה בהתאם לדרישות המטבוליות הנוספות של הגוף במאמץ.
מולי
היפרטרופיה לבבית אלון 29/05/15 01:41
מולי שלום מדוע מרימי משקולות בדרך כלל מפתחים הגדלה של חדר שמאל בלב? למה דווקא חדר שמאל ולא כל הלב? או מתאמני אירובי תקן אותי אם אני טועה תודה
סוג ההיפרטרופיה הלבבית מולי, מנהל הפורום 09/06/15 10:12
שלום אלון,
ראשית, השינויים בלב כתוצאה מאימון יהיו בעיקר בחדר השמאלי משום שזה החדר שדרכו מוזרם הדם באמצעות המערכת העורקית. עליית לחץ הדם במערכת זו תוביל לשינויים המבניים, בין אם יהיו אלה שינויים בעובי הדופן בלבד או שינויים בגודלו של החדר. הלב הימני משמש את המערכת המנקזת ואת המחזור הריאתי.
בענפי כוח קלאסיים בהם תהיה עלייה עצומה בלחץ הדם הסיסטולי, אבל ללא שינויים גדולים במדדי תפוקת הלב, דופק, נצפה לעיבוי של קירות החדר השמאלי כתוצאה מעבודת שריר הלב כנגד לחצי הדם באבי העורקים.
במקצועות אירוביים נראה בעיקר הגדלה של חלל החדר.
בברכה,
מולי
אימון במשקל הגוף - תדירות אריאל 27/05/15 09:49
אני נתקל רבות בשאלות של חברה שמתאמנים בstreet workout או בני נוער שמתאמנים באימונים במשקל הגוף בגילאי נוער- השאלה שחוזרת על עצמה שוב ושוב האם ניתן להתאמן יום אחרי יום? אותו כנ"ל כלפי שרירי בטן ? קראתי בכמה מחקרים שניתן לבצע יום אחרי יום באימוני משקל גוף אלם זה סותר את עיקרון בפיצוי יסף של מנוחה תזונה והתאוששות .
אשמח לקבל תשובה והפניה למקור מידע מהימן על מנת שאוכל להציג אותו למתאמני/תלמידי
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 27/05/15 10:02
שלום רב,
ראיתי ששאלת כבר בפורום חדרי הכושר ואני בטוח שתקבל שם תשובה.
בברכה,
מולי
"טיק" בריצה לימור 27/05/15 07:43
שלום, אני רצה מספר שנים בטווח משתנה בין 8-15 ק"מ.
בשבועות האחרונים בזמן הריצה אני שומעת מאזור העורף מעין "טיק" אני מנסה לשחק בזוית שהראש נמצא בו ואז מידי פעם זה נעלם אבל במנח הראש הטבעי שלו יש את הרעש הזה... במה מדובר ואיך אפשר למנוע זאת? תודה.
טיק טק מולי, מנהל הפורום 27/05/15 08:38
שלום לימור,
אני לא יודע במה מדובר, אני חושב שאת צריכה לשאול פיזיותרפיסט\ית שאולי ירצה גם לבדוק ולהרגיש.
בברכה,
מולי
Trx דיאנה 26/05/15 15:03
היי אני מתאמנת בביית trx כפעמיים בשבוע האם עליי לשלב עוד אימון (אירובי עושה הליכות פעמיים בשבוע) אימון משקולות חופשי או משקולות גבוהות או גומיות כי trx עובד על כח מה עליי להוסיף אם בכלל צריך? תודה מעוניינת בחיטוב וצמצום היקפים והעלת מסת שריר
Trx דיאנה 26/05/15 15:03
היי אני מתאמנת בביית trx כפעמיים בשבוע האם עליי לשלב עוד אימון (אירובי עושה הליכות פעמיים בשבוע) אימון משקולות חופשי או משקולות גבוהות או גומיות כי trx עובד על כח מה עליי להוסיף אם בכלל צריך? תודה מעוניינת בחיטוב וצמצום היקפים והעלת מסת שריר
ייעוץ אישי מולי, מנהל הפורום 26/05/15 17:52
שלום דיאנה,
דברים מסוג אלה יש לברר בייעוץ אישי לאחר איסוף נתונים והערכת יכולות וצרכים.
לפרטים - 09-8639400
בברכה,
מולי
התאוששות ממחלה וחזרה לפעילות אייל 19/05/15 22:13
שלום מולי.
4 ימים לאחר סיום אנטיביוטיקה בעקבות דלקת ריאות.
כ-10 ימים קודם לכן- הושבתתי לאחר דריכה על קיפוד ים באילת. לפני כן, לפני כחודש בערך, 3-4 שעות פעילות בשבוע: כשעה שחיה, עוד 2 ש'' ריצה פחות או יותר.
כרגע- שחיה עד 500 מ'' קל מאד, הליכה עד 30 ד'' ורכיבה 45 ד'' לא יותר מ60% דופק שאריתי (כ-125/ד'').
מבקש טיפים, כללי אצבע לחזרה לפעילות: משך, עצימות, תדירות. המטרה- לחזור לרוץ 10 ק"מ, לשחות שעה ברצף, לרכוב 1-1.5 שעה נמרץ.
תודה!
קיפוד על אנטיביוטיקה מולי, מנהל הפורום 26/05/15 17:50
שלום רב אייל,
אני לא יכול לתת המלצות דרך הרשת מבלי לראות את האדם ומבלי לאסוף מדדים אובייקטיביים על יכולותיו הפיזיולוגיות.
אם אתה רוצה התייחסות אישית אתה מוזמן לקבוע תור לייעוץ - 09-8639400
בברכה,
מולי
הסביר לסיבת עליית דופק וצריכת אוויר בזמן הרמת ידיים תיך מאמץ ארובי ג''ני 19/05/15 08:36
אשמח אם תוכל בבקשה להסביר סיבת עליית קושי נשימה בשילוב הרמת ידיים תיך פעילות גופני ארובי-תחושה של חוסר אוויר רק כאשר מפיעלה ידיים מעבר לאופק בשילוב פעילות ארובי או חיזוק שרירי גפה עליונה (הליכה, תרגילי חיזוק כתפיים).
ידיים למעלה על הראש מולי, מנהל הפורום 26/05/15 17:47
שלום רב,
יכולה לתאר בדיוק מתי זה קורה? מה קורה לדופק? אולי זה בשל סינכרון לא נכון בין הנשימה לבין התרגול מה שעלול ליצור קושי נשימתי?
מולי
ספורט רוני 17/05/15 12:01
אני עושה ספורט ובעקבות כך הגוף שלי זקוק ליותר מזון .שמתי לה שעליתי במשקל האם זה הגיוני?ספורט ועליה במשקל ?האם עליי לשנות משהו בהתנהלות?
ספורט רוני 17/05/15 12:01
אני עושה ספורט ובעקבות כך הגוף שלי זקוק ליותר מזון .שמתי לה שעליתי במשקל האם זה הגיוני?ספורט ועליה במשקל ?האם עליי לשנות משהו בהתנהלות?
העדר נתונים מולי, מנהל הפורום 26/05/15 17:45
שלום רוני,
אם אתה טוען שעלית במשקל אני מניח שיש לכך ביסוס. קשה מאוד להתייחס לשאלה הזו משום שלא סיפקת נתונים אובייקטיביים - מדידות מבוקרות (משקל, קפלי עור, אחוז שומן, מדידת היקפים) ותיעוד של יומן אכילה.
אם מדובר במשהו שמטריד וחריג אני מציע לגשת לתזונאי\ת ספורט.
בברכה,
מולי
שעוני ריצה צביקה 14/05/15 17:36
שלום מולי

אני מתלבט אם לרכוש שעון לריצה שמודד קדנסי,קפיצות בריצה וזמן מגע עם הקרקע.
סגנון הריצה שלי לא טוב ואני רוצה לשפרו.
האם השעונים האלה יכולים לעזור לשפר את הסגנון?

תודה צביקה
שעון טכני מולי, מנהל הפורום 26/05/15 17:41
שלום צביקה,
סגנון ריצה הוא דבר מאוד אישי וקשה מאוד לשפרו, במיוחד בגיל מבוגר ובהעדר רקע אימון אתלטי.
אנו לא נוטים בד"כ להתערב בסגנון אלא אם כן יש משהו חריג שניתן לתיקון בהדרכה ובהסבר.
מכאן שלא נראה לי ששעון כזה או אחר הוא הפיתרון.
בהצלחה
מולי
שין ספילנט המפוזר מכפר אזר 11/05/15 19:34
שלום לכולם,
אני נער בן 17 שמתאמן בקבוצת כושר קרבי והכנה לצבא באופן אינטנסיבי ומתוך חוסר ידע עשיתי בנוסף אימונים עצמאיים כנראה אינטנסיבים מידי(שכמובן הפסקתי אותם) כאשר לפני שלושה חודשים התחילו לי כאבים בחלק הפנימי של השוק. מיד עם תחילת הכאבים הפסקתי לרוץ ועשיתי רק תרגילי כוח. הסתכלתי קצת באינטרנט והתייעצתי עם המאמן והתחלתי להקפיד על 9-10 שעות ישנה כל לילה התחלתי לאכול חמאת שומשום(1000 מ"ג סידן לכל 100 גרם ) התחלתי לקחת שמן דגים וזרעי צ''יה בשביל האומגה שלוש הוויטמין d שבהם התחלצי לעשות תרגילי יציבה ותרגילי גמישות החלפתי נעלי ספורט ביצעתי עיסויים עם טייגר/וולטרן וקרח על המקום הכואב ואפילו הלכתי לאורטופד שאיבחן shin split והמליץ והמליץ על מדרסים אחרי חודשיים הכאבים חלפו וחזרתי לרוץ כמובן בלי להפסיק את כל מה שעשיתי עד עכשיו אבל עכשיו הכאבים חזרו לי אני כבר באמת. ניסיתי כל דבר אני ממש מיואש ולא יודע מה לעשות כדי לטפל בפציעה...
חטף שוק מולי, מנהל הפורום 26/05/15 16:32
שלום רב,
זה באמת מתסכל! כתבת שחזרת לרוץ אחרי חודשיים של הפסקה. כיצד נעשתה החזרה? האם חזרת ישר לתוכנית אימוני הריצה או שביצעת מהלך מדורג?
האם באימונים שלך משולבים גם תרגילי ניתור וקפיצות?
האם עשית מדרסים מקצועיים לאחר ניתוח של מכניקת ההליכה\ריצה שלך?
בברכה,
מולי
עדיין כואב המופזר מכפר אזר 05/06/15 09:48
בשבוע הראשון לחזרה חזרתי לאט ולאט ולאחר מכן המשכתי רגיל נמעתי אבל מכל סוג של ניתור וקפיצה והלכתי למכון של מדרסים עשו לי סריקה וגילו שאהי לא צריך מדרסים הם אמרו שאם אני בכל זאת רוצה הם יכולים להביא לי מדרזים לשיכוך הזעזוע אבל העדפתי שלא להתעסק עם הצורה של הרגל אם אני באנת לא צריך עד עכשיו הייתי אצל עוד אורטופד שהמליץ לע על arcoxia 90;mg במשך שלושה ימים כל יום כדור ואחר כך עוד חמישה כדורים לסירוגין יום כן יום לא והמליץ לי על ספריי שנקרא swiss relif
אני כבר באמת לא יודע מה לעשות
מולי שתבקר בפורום בבקשה להגיב על השאלת המשך בנושא מלטונין ניר 10/05/15 22:07
עניתי מולי, מנהל הפורום 13/05/15 17:20
בברכה,
מולי
לחץ דם לאחר אימון מושיק 10/05/15 16:08
למולי שלום.

אני טריאתלט בן 50 שמתאמן עכשיו בעיקר ברכיבה. לחץ הדם שלי בשגרה הוא תקין 120-80. אני עובר בדיקות סקר אחת לשנה וזה כולל גם ארגומטריה ומקבל אישורים לעסוק בספורט.
שמתי לב כבר הרבה זמן שלאחר אימון אם אני קם לאחר שישבתי אני מרגיש סחרחורת, נאלץ לעצור רגע ולהתכופף ואז להמשיך. חשדתי בלחץ דם ואכן גיליתי שלאחר אימוני שבת (3-4 שעות בעצימות גבוהה) לחץ הדם שלי יורד ל 50-80. מצאתי באינטרנט מאמר שמציין שהתופעה ידועה כי הדם עובר לאיברים הפנימיים ובייחוד לרגליים.
נתקלת בזה? יש משהו לעשות נגד זה?

תודה והמשך יום נעים
מושיק
לחץ נמוך מולי, מנהל הפורום 26/05/15 10:49
שלום מושיק,
אכן זו תגובה אופיינית למצב בו לחץ הדם נמוך, במיוחד זה הדיאסטולי (הנמוך). תיארת מצב בו לחץ הדם ירד ל-80/50. לחץ דם סיסטולי של 80?!
מה שעליך לעשות הוא להמשיך בדיווש קל ולא לקום מהאופניים מייד לאחר פעילות עצימה. בנוסף, כל שינוי מנח - במיוחד משכיבה לישיבה או מישיבה לעמידה עליך לעשות באופן מבוקר וזהיר.
בברכה,
מולי
[1-10]...[31-40]   41 42 43 44 45 46 47 48 49 50   [51-60]...[241-245]
יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-14.8.20, בשעה 10:00

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן