חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

מחסור בברזל ואנמיה קלה רונן 13/08/14 12:31
שלום מולי

אני בן 33 ועוסק בספורט פה ושם(חדר כושר בעיקר)
בתקופה האחרונה מתברר שאני סובל ממחסור בברזל ואנמיה קלה.
שאלתי היא האם יש לעניין השלכות על מטרות של חיזוק שרירים והוספת מסת שריר, או פגיעה כלשהי בתוצאות ספורט אירובי כמו ריצה או קטרגל?

מאגרי ברזל מולי , מנהל הפורום 26/08/14 14:13
שלום רונן,
האם יש לך מדדי בדיקות דם? תאי דם אדומים, המוגלובין, פריטין?
הדבר מתבטא פחות בעבודת הכוח ויותר בפעילות אירובית שם נדרשת הובלת חמצן לרקמות הפעילות. אנמיה תגרום לעייפות במהלך היום ולתחושה של חולשה. כל זה עלול להשפיע כמובן על כל תפקוד שהוא, גם בחיי היומיום.
בברכה,
מולי
מאגרי ברזל מולי , מנהל הפורום 26/08/14 14:13
שלום רונן,
האם יש לך מדדי בדיקות דם? תאי דם אדומים, המוגלובין, פריטין?
הדבר מתבטא פחות בעבודת הכוח ויותר בפעילות אירובית שם נדרשת הובלת חמצן לרקמות הפעילות. אנמיה תגרום לעייפות במהלך היום ולתחושה של חולשה. כל זה עלול להשפיע כמובן על כל תפקוד שהוא, גם בחיי היומיום.
בברכה,
מולי
אמבטיה אלון 12/08/14 20:12
מולי שלום רציתי לשאול אני לפעמים עושה אמבטיות קרח 15 דקות אני בפנים האם ב-15 דקות האלה הגוף ישרוף קלוריות ומה יהיה דומיננטי יותר אם כן שומנים או פחמימות?

ועוד דבר בקטע של RMR במהלך 24 השעות ביממה האם שריפת השומנים תהיה דומיננטית או שזה יתחלק שווה בשווה גם פחמימות גם חלבונים וגם שומנים?

תודה רבה
אתגר הקרח מולי , מנהל הפורום 26/08/14 14:10
שלום אלון,
ידוע שחשיפת הגוף לקור תגביר את קצב חילוף החומרים במטרה לשמור על טמפרטורת הליבה. מאחר שמדובר בפרק חשיפה קצר נראה לי שולי לעסוק במקור האנרגיה שנשרפה באותן דקות. בעיקרון, חשיפה לקור תגביר את קצב ניצול הפחמימות ליצירת אפקט הרעידה.
ב-RMR המקור העיקרי הוא שומנים כמובן
מולי
קרע ברצועת הברך אמיר 12/08/14 18:35
שלום,

ברצוני לדעת האם יש קשר בין העדר חימום לפני משחק כדורסל, לסיכון היווצרות קרע ברצועה הצולבת הקדמית בברך?

תודה
רצועה צולבת מולי , מנהל הפורום 26/08/14 14:07
שלום אמיר,
באופן תיאורטי יכול להיות קשר אבל אנחנו יודעים שקרע ברצועה נגרם גם לאחר חימום ראוי.
קשה מאוד להעריך דברים כאלה. לדעתי חשוב יותר להסתכל על גורמי סיכון אפשריים שהובילו לפציעה.
מולי
רצועה צולבת מולי , מנהל הפורום 26/08/14 14:07
שלום אמיר,
באופן תיאורטי יכול להיות קשר אבל אנחנו יודעים שקרע ברצועה נגרם גם לאחר חימום ראוי.
קשה מאוד להעריך דברים כאלה. לדעתי חשוב יותר להסתכל על גורמי סיכון אפשריים שהובילו לפציעה.
מולי
זמן מנוחה רועי 12/08/14 12:19
מולי שלום,

כמה זמן צריך לחכות בין אימון לכוח אחד לשני? (אימון עצים לא אימון בכאילו) הכוונה היא לאימון פול באדי לא לאימון איי בי.

האם 24 שעות זה מספיק?

מה קורה אם לא מחכים מספיק זמן?

תודה,
רועי.
הפסקה עשה מולי , מנהל הפורום 26/08/14 14:02
שלום רועי,
השאלה היא מה היא מטרת האימון ומה אתה עושה בנוסף לכך.
תראה, משקולנים מקצועיים מתאמנים כל יום ולעיתים 2-3 פעמים ביום. מדובר באימון כוח מרבי שמערב את כל הגוף כמובן. הם עושים זאת, זוהי תכליתם וזוהי מומחיותם.
השאלה אם יש הגיון עבורך באימון כוח עצים מידי יום במיוחד כאשר הוא מערב את הגוף כולו.
מה שעלול לקרות זה שתהליכי השיקום וההתאוששות לא יהיו מיטביים ואז יווצר אפקט אימון שלילי.
מולי
קפה ליאור 11/08/14 09:23
שלום מולי אני יודע שזה לא התחום שלך אבל אשמח מאוד אם תוכל לענות לי לפי הידע שלך. אם שתיתי קפה והגוף שלי התרגל לזה ואני לא מרגיש את ההשפעה של העוררות כמה זמן עליי להיות ללא קפה שבוע,שבועיים,חודש שהשפעה תחזור? תודה
קפה טורקי מולי , מנהל הפורום 26/08/14 13:57
שלום ליאור,
אתה יכול לנסות ולראות. במה מתבטאת ההשפעה ומה אתה מרגיש כאשר היא חסרה?
מולי
אופניים ערן 11/08/14 07:39
שלום, מה שלומך?
אחרי ניתוח acl בברך בדרך כלל בשיקום רשום ש3 חודשים אחרי הניתוח כדאי להתחיל לרוץ ומומלץ מאוד להתחיל באופניים בח.כ.
סתם מתוך התעניינות מה החשיבות של אופניים לתפקוד הברך?
תודה ושבוע טוב
רכיבה בשיקום מולי , מנהל הפורום 26/08/14 11:03
שלום ערן,
אני מציע לך להתייעץ עם אלון קלרון בפורום פציעות הספורט.
בעיקרון ממה שידוע לי זו פעילות ללא עומס שתורמת לשמירה ולתרגול של טווחי התנועה במפרק הברך. חוץ מזה, אמצעי לשיפור היכולת האירובית כחלק מתהליך השיקום.
בברכה,
מולי
קצב לב באימן סיגל 08/08/14 10:09
שלום, אני בת 24, שוקלת 72 קילו BMI 27. כשהייתי קטנה יותר (גיל 16 בערך) היו לי דפיקות לב של 100 במנוחה ועשו לי בדיקות ואמרו לי שהכל תקין וכנראה זה עניין של הורמונים של גיל ההתבגרות ושאני צריכה לעבוד על סיבולת. היום אני עומדת על 65-70 דפיקות לב במנוחה. אני מתאמנת באופן קבוע פעמיים-שלוש בשבוע גם אירובי וגם כוח באותו אימון. אימונים של שעה וחצי בערך. אני מנסה לשמור על קצב לב שלא עובר את ה-180-190, יש לי נטייה להגיע לדופק של 200 עד 210 והגעתי פעם אחת ל-215, אני מתאמנת עם שעון דופק בכדי לשים לב לדופק אחרי שהגעתי פעם אחת לפירוק שריר (בתקופה של עבודה 13 שעות ביום על הרגליים עם 4 אימונים בשבוע, היום אני סטודנטית אז לרוב יושבת). אני מאוד אוהבת קיקבוקס והתאמנתי באופן קבוע אבל הפסקתי בגלל שאני קצת מפחדת מדפיקות הלב, שאולי זה יותר מדי בשבילי ובאימון מאוד קשה לי לרדת מתחת ל-190-200 דפיקות לב לדקה, הדופק עולה מאוד מהר אך אני מעוניינת לחזור לקיקבוקס. השאלה שלי בעצם היא מה אני יכולה לעשות כדי לשפר את דפיקות הלב (שלא השתפרו בשנה האחרונה) והאם זה נורמלי שאני מגיעה ל210.
באופן כללי אני בחורה בריאה והבדיקות דם שלי מעולות.
תודה מראש
את צריכה להתייעץ עם קרדיולוג איציק 12/08/14 13:10
שאולי יעשה לך בדיקת אקו לב במאמץ כדי לוודא שהדופק המהיר לא נגרם מאיזו בעיה אנטומית.
שריר הקוואדריספס לירן 07/08/14 21:01
מולי שלום האם זה נכון שאימוני אירובי שמניעים את שריר הקוואד כמו ריצה והליכה וקפיצות יעלו יותר את דפיקות הלב בגלל שזה שריר גדול או שזה שריר שמחובר עם אבי העורקים ללב? אשמח לדעת מה הסיבה
ארבע ראשי מולי , מנהל הפורום 26/08/14 11:01
שלום לירן,
השריר אינו מחובר לאבי העורקים. ברור שאבי העורקים מתפצל ועורק הירך מגיע גם ממנו אבל זו לא הגדרה נכונה.
הדופק עולה עקב דרישות מוגברות לאספקת אנרגיה במהלך פעילות גופנית. פעילות של קפיצות תוך כדי פעילות אירובית תגרום להעלאת הדופק עקב שינוי מרכז הכובד ובשל הפעלת הכוח שנדרשת לביצוע הפעולה.
מולי
ויסות חום ושתייה תמיר 07/08/14 18:08
היי מולי,
א. האם לטמפרטורת המשקה יש חשיבות משמעותית בהורדת טמפרטורת ליבה?
ב. האם לטמפרטורת המשקה יש חשיבות בספיגת הנוזלים בקיבה?
משקאות וטמפרטורה מולי , מנהל הפורום 26/08/14 10:56
שלום תמיר,
א. אני חושב שיש לכך השפעה קטנה, במיוחד כאשר מדובר על שתייה אפיזודית במהלך מאמץ. אני מניח ששתייה בתדירות גבוהה יחסית תעזור בהורדת הטמפ באזור הקיבה. עד כמה תהיה לכך השפעה על טמפ'' הליבה קשה לי להעריך. שווה לבדוק בספרות המדעית
ב. אני מציע שתפנה שאלה זו לתזונאי ספורט. אני יודע שלטמפרטורה יש השפעה על הרצון לשתות ושקצב הספיגה תלוי בעיקרו בהרכב המומסים במשקה ובכמות הנתרן. מה שחשוב הוא קצב פינוי מהיר מהקיבה על מנת לאפשר ספיגה טובה במעי הדק ועל מנת למנוע תחושת חוסר נוחות בזמן המאמץ
מולי
מה ההבדלים אלירן 05/08/14 18:28
האם אימון הפוגות עצים ייחשב אינטרוולים? או שיש הבדלים בינהם? ומה ההגדרה של אימון אירובי טמפו?

תודה רבה מולי
סוגי אימון מולי , מנהל הפורום 26/08/14 10:51
שלום אלירן,
אימון הפוגות עצים הוא בהחלט אימון אינטרוול. הפוגה בעברית זה התרגום לאינטרוול...
אימון טמפו זהו אימון רצף שמבוצע סביב קצב סף חומצת החלב של המתאמן
מולי
כאבים באגן מירב 05/08/14 08:37
היי מולי
אני מבצעת ספורט באופן קבוע ..
רצה, הליפטי , ספנייג
בזמן האחרון יש לי כאבים באגן וזה מתגבר בריצה..
בהליפטי שאני על עומס
האם זה דלקת?
מה הספורט שאני צריכה להימנע כרגע
דילו עלי מירב 17/08/14 08:17
אשמח שתענה תודה
פציעות ספורט מולי , מנהל הפורום 26/08/14 10:49
שלום מירב, אנא פני לאלון קלרון מפורום פציעות הספורט.
תרגישי טוב!
מולי
הורמונים דוד 04/08/14 18:00
שלום מולי,
האם בזמן אימון כוח מופרש טסטסטורון? אם כן, למה זה לא עושה אותנו חרמנים? האם זה בגלל שמופרש גם אדרנלין שמנטרל את החרמנות?
ראית פעם בחורה יפה רצה על הליכון, מזיעה ומתנשפת ?? P-: דורי בן זאב 05/08/14 00:17
דחף והורמונים מולי , מנהל הפורום 27/08/14 16:15
שלום דוד,
טסטוסטרון, כמו גם הורמונים אחרים, יופרש בתוך 15-30 דקות לאחר אימון כוח עצים שאינו מאפשר מנוחות גדולות מידי.
ממה אתה רוצה להתחרמן באימון? מהמשקולות...? :-)
גליקוגן שחר 04/08/14 00:28
שלום מולי
גוף של מי יהיה יותר יעיל בניצול פחמימות לגליקוגן?של הרץ או של המפתח גוף?מצד אחד למפתח גוף יש מסת שריר הרבה יותר גדולה ואולי כך גם גודל המאגרים גדל,ומצד שני גופו של הרץ למרחקים ארוכים יאגור יותר בגלל שגופו מורגל לרוקן ולמלא.
אשמח לקבל תשובה
תודה!
מתיחות וכוח צביקה 03/08/14 23:30
האם כששריר מתארך הוא מאבד מכוחו?
אם אני מותח שריר מסויים לאורך תקופה, האם הוא יאבד חלק מהכוח שלו? בהנחה שלא שינית את אימוני הכוח שלי, אבל הוספתי אימוני גמישות.
הרי כששריר מתחזק הוא בעצם צריך לאבד קצת מהאלסטיות שלו. כמו שאם אני מחבר לחפץ חבל ומושך, ככל שהחבל יהיה יותר אלסטי כך אני גם יצטרך להפעיל יותר כוח לחינם. לכן גם ההיגיון אומר שאם השריר יהיה יותר אלסטי ככה הוא יאבד גם מכוחו. האם זה נכון?

תודה
מיתוסים מולי , מנהל הפורום 06/08/14 15:31
שלום צביקה,
למה הוא אמור לאבד מכוחו? למה אתה מתכוון בהתארכות? לשריר נקודת יציאה ונקודת אחיזה קבועות, הוא לא יכול להתארך מעבר לטווח האנאטומי שלו.
האם מתעמל הופך להיות חלש יותר משום שהוא גמיש? האם מרים משקולות עם טווחי תנועה פנטסטיים בכתפיים ובאזור המפשעה הופך לחלש יותר? ממש לא...
הכוח האלסטי של השריר ושל רקמות החיבור זהו אחד היתרונות המכאניים הגדולים. תראה כיצד הנתרנים הגדולים בטבע קופצים - יעילות שרירית וניצול פנומנלי של הכוח האלסטי.
מה שכן, ביצוע גמישות סטטית לפני ביצועי כוח מרבי אינם רצויים משום שאז תחול ירידה בעוצמת הכוח המתפרץ לטווח הקצר.
מולי
ספר צביקה 03/08/14 17:40
היי,
האם אתה ממליץ על הספר:
"הפיזיולוגיה של המאמץ" של שחר נייס וד"ר עמרי ענבר?

ועל איזה עוד ספרים של פיזיולוגיה של המאמץ אתה ממליץ? בעברית.

תודה
ספרות בעברית מולי , מנהל הפורום 06/08/14 15:18
שלום צביקה,
כן בהחלט.
יש עוד ספר של ד"ר אריה רוטשטיין - הביולוגיה והפיזיולוגיה של הגוף במאמץ
בברכה,
מולי
[1-10]...[41-50]   51 52 53 54 55 56 57 58 59 60   [61-70]...[241-244]
נקבע מועד חדש: טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו יתקיים ב-23.7.21. בהצלחה!

אתכם גם בימי קורונה: אל תחמיצו את סדרת ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים

נלחמים על הכושר: נבחרת השחייה הפראלימפית מתאמנת בבריכה הלאומית במכון וינגייט

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג המגיעים למכון

שחקן הבדמינטון האולימפי, מישה זילברמן יתאמן בתקופה הקרובה במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט