חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

רקמת שומן בגוף אלון 08/01/17 17:31
שלום מולי האם שמשמינים הגוף מוסיף עוד תאי שומן לתאים שקיימים? או שרק מרחיב את תאי השומן הקיימים? תודה
תאי שומן מולי, מנהל הפורום 11/01/17 08:06
שלום אלון,
בתהליך ההשמנה תאי השומן מגדילים את נפחם ואוגרים כמות גדולה יותר של שומן.
ישנן תקופות בחיים בהן מספר תאי השומן עשוי לגדול, עד כמה שידוע לי זה קורה עד לגיל ההתבגרות.
בברכה,
מולי
מבחן ביפים שרית 07/01/17 11:13
לאחרונה נחשפתי למבחן זה,מה היתרון שלו ולאילו גילאים הוא מיועד?
מבחן יו-יו מולי, מנהל הפורום 08/01/17 11:12
שלום שרית,
מה המטרה שלך? מה את רוצה לבדוק?
זה מבחן שדה שמשמש למדידת היכולות האירוביות, בעיקר בקרב שחקני כדור. יש כמה גרסאות של המבדק, תלוי במטרה וברמת המתאמנים.
בברכה
מולי
אימוני כושר עם בעיית אורטה מורחבת איב 01/01/17 18:47
יש לי אורטה מורחבת 4.3 ונאמר לי כי לא כל אימון אני יכולה לבצע , אני בת 62 ומתאמנת פעמיים בשבוע מזה 8 חודשים, מבקשת לדעת איזה סוג תרגילים אסור לי לבצע חוץ מהרמת משקולות תודה
ייעוץ פיזיולוגי וקליני מולי, מנהל הפורום 03/01/17 11:07
שלום איב,
על מנת לתת לך ייעוץ מסודר את צריכה להגיע לפגישה עם רופא\ת ספורט ועם פיזיולוג.
את יכולה לתאם מפגש במרכז לרפואת ספורט בוינגייט - 09-8639400
בברכה,
מולי
מומנט זרוע גיא 01/01/17 13:25
נראה מומט הזרוע אומר בעצם שככל שהוא קצר יותר כך יש יותר כוח להתנגדות מאשר מומנט זרוע ארוך יותר (כאשר הכוח האופיטמלי הוא 90 מעולות של השריר)-אם המומנט זרוע ארוך יותר-האם זה קשור או שאפשר להשליך את זה על העובדה כי שככל שמומנט הזרוע ארוך יותר כך ניתן לייצר יותר כוח בבעיטה או בדחיפה (לאוו דווקא נשיאת משקל)?כי מבחינתי מומנט הזרוע משתייך לכמה אפשר להתנגד לכוח שמופעל על השריר ולא כמה כוח השריר נותן בבעיטה או דחיפה.כלומר-אם נבעט בכדור רק עם כף הרגל לעומת כל הרגל:עם כל הרגל הגדלנו את מומנט הזרוע,אז מבחינתי הבעיטה דווקא הייתה אמורה להיות חלשה יותר,אבל מה שבעצם עשיתי זה פשוט הוספתי שרירים לכוח נכון?
תודה!!!
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 03/01/17 10:58
שלום רב,
שאלות מסוג זו כדאי לשאול בפורום חדרי הכושר.
בברכה,
מולי
אנרגיה אלסטית לירון 30/12/16 13:50
באילו מצבים השריר או הגיד אוגרים אנרכיה אלסטית? האם זה רק כאשר המתיחה היא אקסנטרית?
כיווץ רגיל נגיד של הבייספ לא עושה מתיחה אלסטית נכון?

-מדוע כאשר מחכים מד זמן להשתמש באנרגיה האלסטית ,היא נעלמת והתנועה לא אפקטיבית כמו שאם היה שימוש באנרגיה האלסטית מיד אחרי המתיחה?
תודה
מענה לשאלה מולי, מנהל הפורום 03/01/17 11:05
שלום לירון,
ראיתי שענו לך בפורום חדרי כושר
מולי
ATP בשריר אבי 29/12/16 19:25
לא מבין למה מלכתחילה נגמר לשריר מקור ATP? אם הATP הוא תהליך שצריך סוכר וחמתן,זה משהוא שתמיד יש בגוף לא? אז למה שריר מלכתחילה מתעייף?

כששריר גדל זה לא אומר שיש לו או בגוף יותר סוכר.אז למה שריר חזק מתעייף פחות מהר?
תודה
מאגרי אנרגיה מולי, מנהל הפורום 03/01/17 10:55
שלום אבי,
מאגר ה-ATP בשריר מוגבל ולאחר פירוקו יש צורך לבנותו מחדש. פעולות עצימות מאוד גורמות לדלדול מהיר של המאגר ונדרשת מנוחה כדי לחדשו.
במהלך פעילות מתונה ניתן להגדיל את המטבוליזם האירובי ולספק את האנרגיה באמצעות פירוק חומרי הגלם פחמימות ושומן.
לא לגמרי מבין מה אתה שואל
מולי
תרופות ליתר לחץ דם וכושר ר.ש. 27/12/16 23:37
שלום רב,
אני בת 36,
סובלת מיתר לחץ דם מגיל 23 בערך.
עודף משקל.
בעבר קיבלתי את התרופות:
נורמלול 50 מ"ג
דיזותיאזיד 25 מ"ג
אנאלדקס 5 מ"ג - כדור בוקר וכדור ערב.
לאחר ירידה של כ- 40 ק"ג,
מקבלת תרופות:
נורמלול 25 מ"ג
טריטייס קומפ 5 מ"ג

לחץ דם יציב.
עושה הרבה כושר.
חוגים בעיקר. גם אירובי וגם אימוני כוח.
למרות שיש לי עוד 20 ק"ג להוריד, אני לא מצליחה.
תוהה האם ייתכן כי התרופות שמקבלת מונעות מהגוף להעלות דופק בזמן הכושר לרמה שתסייע לשריפת שומנים.
מרגישה שעושה הרבה כושר, אבל דווקא בחצי השנה שמתאמנת המון, כמעט ולא ירדתי במשקל.

אודה לכל תובנה בנושא.
תרופות ופעילות גופנית מולי, מנהל הפורום 28/12/16 15:47
שלום רב,
אם את מאוזנת מבחינת לחץ הדם שלך מה טוב.
אני חושב ששווה להשקיע בייעוץ תזונתי ובייעוץ פיזיולוגי כדי להתאים את תוכנית האכילה ואת תוכנית הפעילות הגופנית לצרכים ולמטרות שלך.
את מוזמנת לבדוק אפשרות ייעוץ שכזה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט - 09-8639400
בברכה,
מולי
אימון בחדר כושר מול מאווררים ומזגן מקפיא צביקה אקרמן 27/12/16 16:22
אני מתאמן בספינינג והרבה חברים דורשים מהמאמן להפעיל את המזגן על קור וגם להפעיל מאווררים
אותי לימדו שזה יוצר קונפליקט בגוף אשר מצד אחד מפנה את הדם לעור כדי להתחמם ומצד שני לשריר לעבודה ואז יעילות האימון יורדת....

אנא הושיעו ואם יש מאמרים או חומר מדעי אשמח...
קר בחורף וחם בקיץ מולי, מנהל הפורום 27/12/16 17:24
שלום צביקה,
אין כאן עניין של יעילות או קונפליקט אלא צריך להפעיל שיקול דעת ולהתחשב במתאמנים האחרים.
בהצלחה
מולי
כמה ספורט לעשות מרים 27/12/16 12:08
אני בת 57 ויש לי מעט עודף משקל שלא מצליחה להיפתר ממנו ועולה מאד מהר במשקל לכן אני מקפידה לפחות לעשות יום יום ספורט .
מכיון שאני ממש מסוייטת מספורט ולא אוהבת אותו -התחברתי לטבטה שאלה תרגילים שחוזרים על עצמם ואני כבר מכירה (מידי פעם משנה את התרגילים) ויש 20 שניות עבודה ו 10 שניות מנוחה למשך 4 דקות למחזור .
לאט לאט הוספתי מחזורים והיום אני עושה 6 מחזורים כל יום ואח''''כ על הליכון 16 דקות שמהם כל 30 שניות במהירות הכי גבוהה ודקה וחצי באיטיות .
שאלותי הן :
האם זה נחשב מספיק או מעט מידי ?
חשוב לי בגלל המשקל העודף לעשות יום יום ואמרו לי שזה אסור - מה המקסימום שאפשרי לעשות יום יום
תודה !!!
ייעוץ מקצועי מולי, מנהל הפורום 27/12/16 15:44
שלום מרים,
איני יכול לענות על שאלה מסוג זו מאחר שאיני מכיר מקרוב את הנתונים.
אם ברצונך לקבל הכוונה מקצועית מסודרת אני ממליץ לך לפנות לתיאום בדיקות פיזילוגיות וייעוצים בתחום התזונה והאימון ואז ניתן יהיה לכוון אותך.
אם את מעוניינת את מוזמנת ליצור קשר עם המרכז לרפואת ספורט בוינגייט - 09-8639400
בברכה,
מולי
Cpk גבוה מהרגיל אצל מפתח גוף אייל 26/12/16 15:09
שמי אייל אשמח לקבל מידע בנושא Cpk
מר ישראל לשעבר בן 46 שוקל 105 ק"ג
16% שומן לפני חצי שנה חזרתי לאימונים
של פתח גוף שתי שרירים ביום וחצי שעה אירובי
חמישה אימונים בשבוע
בבדיקת דם אחרונה Cpk היה 1900
קריאטינין 1.45
Gfr 57
רופא משפחה אסר עלי להתאמן בטענה שאני סותם את הכליות בעקבות פרוק שריר ושזה יביא אותי לדיאליזה
מולי מה עלי לעשות על מנת שאוכל להתאמן
ולא לפגוע בבריאות
עם בכלל היות ואני מתאמן מגיל 10
בכבוד אייל
מדדי דם וסיכון בריאותי מולי, מנהל הפורום 27/12/16 10:54
שלום אייל,
בדיקות הדם שלך אכן מראות על נזק שרירי ועל תפקודי כלייה בעייתיים. הרופא שלך צודק, אדם בגילך עם מדדים כאלה זה דבר שמחייב התייחסות.
האם יש לך מדדי דם קודמים כדי שאפשר יהיה להשוות למה שהיה קודם לכן?
מה שאפשר לעשות זה להוריד מעומס האימון, לתת לגוף להתאושש ולבצע מבדק חוזר כדי לראות האם חלה ירידה במדדים.
כנראה שאתה עושה משהו לא נכון...אני מקווה שאתה לא משתמש בסטרואידים אנאבוליים.
מולי
עזרה רותם יסקין 20/12/16 19:57
היי מולי,
אני בתוכנית שמפתחים בה עזרים טכנולוגיים בנושאים שונים ואני בחרתי התחום הספורט. תוכל להעביר את השאלון הבא בקרב אנשים שאתה מכיר?
שלום רב,
אנחנו עובדים על פיתוח מיוחד עבור ספורטאים. לשם כך אנו מעבירים סקר בעל חשיבות רבה,
נשמח מאוד אם תוכלו להקדיש 5 דקות מזמנכם ולהשיב עליו ברצינות.
https://docs.google.com/forms/d/e/1FAIpQLScDr6a4DqSuBxpXVwBXgVUFdkKWMLxeVvhu3t-o2TZlqBGv4A/viewform?c=0&w=1&usp=mail_form_link
תודה רבה !
שאלון מולי, מנהל הפורום 27/12/16 10:47
שלום רותם,
עדיף להעלות זאת בדף פייסבוק ואז אוכל להפנות לשם
בהצלחה
https://www.facebook.com/epsteinsport/
מולי
ביגוד מתאים לאימון גופני בחוץ ביום קר משה 19/12/16 22:49
שלום,
אני מתאמן בחוץ בריצה קלה ולאחר מכן אימון כושר תחת כיפת השמיים. שאלתי מהו הביגוד המתאים לימי החורף הקרים ?

בברכה,
משה

התאמת הלבוש מולי, מנהל הפורום 27/12/16 10:42
שלום משה,
יש כיום הרבה בגדי ספורט ייעודיים שמתאימים לפעילויות בחוץ במזג אוויר קר.
בד"כ מדובר בטייץ ארוך ובחולצות אימון ארוכות שמנדפות זיעה. יש גם מעילי ריצה, כפפות אימון וכובעים מיוחדים לשמירה על החום.
בהצלחה
מולי
כמה זמן להתאמן חן 18/12/16 16:36
שלום מולי אני שומע הרבה הסברים בנוגע לכמה זמן להתאמן ואמרו לי שלא טוב להתאמן מעל 45 דקות בגלל ירידה בהורמון טוסטסטרון ומאגרי אנרגיה
אני מתאמן יותר מ45 דקות יש לציין כח ואירובי
קצת מבולבל בבקשה עזרה
בתודה מראש
ללא מגבלה מולי, מנהל הפורום 27/12/16 10:35
שלום חן,
אתה יכול להיות רגוע. האמירה הזו אינה רלוונטית ל-99.9% מהמתאמנים ואני מניח שאתה לא נמצא בקבוצת ה-0.1%...
על פי הנחה זו כל האימונים בעולם היו מסתיימים בתוך פרק זמן זה.
תמשיך להתאמן תוך הקפדה על עקרונות אימון נכונים.
חג שמח
מולי
אימוני גמישות יאיר 12/12/16 15:14
שלום, שמי יאיר בן 36. לאחרונה התחלתי באימונים לשיפור הגמישות, בעיקר ברגליים ובגב. אני מתאמן כמעט כל ערב במשך רבע שעה עם חימום (קליל) בתחילת האימון. התרגילים שאימצתי נלקחו מכל מיני אתרים ומאמרים שמצאתי באינטרנט. אני מקפיד מאוד על התקדמות איטית- לא רוצה להפגע... שאלתי היא האם תוכל להמליץ על סט תרגילים, סולם מאמצים? בנוסף אני רוצה לציין לשבח את הפורום הזה, עיינתי בכמה מודעות והתרשמתי מרצינות השאלות והענייניות והמקצועיות בתשובה
הדרכה אישית מולי, מנהל הפורום 12/12/16 18:53
שלום יאיר ותודה על הפרגון,
המלצה לתרגול ולאימון צריכה להעשות לאחר שאיש מקצוע ראה אותך. מתן תרגילים מבלי להכיר את האדם ואת יכולותיו הגופניות אינו מקצועי ואינו שונה מכל מה שתמצא ברשת.
על מנת להתאים לך תרגילים וללמד אותך מהו אופן התרגול הנכון יש לחבור לאיש מקצוע שמתמחה בתחום.
ראשית יש לבצע הערכה גופנית ולבחון את טווחי התנועה שלך ואת היציבה שלך. רק לאחר מכן אפשר להמליץ על תרגילים מתאימים בהתאם לצורך.
בברכה,
מולי
שלום, סיימתי לגבוה, אני חושב שהייתי צריך להיות יותר גבוה ג 11/12/16 13:59
כלומר חושב שלא מיציתי את הפוטנציאל הגנטי.

האם יש דרך לדעת אם אני צודק?
עובדות בשטח מולי, מנהל הפורום 12/12/16 18:40
שלום,
על סמך מה אתה חושב שלא מיצית את הפוטנציאל שלך?
אם סיימת לגבוה זה כבר מאוחר מידי...לדעתי לא ניתן לבצע חיזוי למשהו שכבר הסתיים
מולי
היי, אני חושב שהתפספסו משהו כמו 8 ס"מ ג 13/12/16 17:17
לפי המשפחה.

אני רוצה לדעת אם זה נכון והיה פספוס. אחרי גיל 22

יש דרך לדעת ?

תודה רבה

במבט לאחור מולי, מנהל הפורום 13/12/16 18:10
שלום,
לדעתי אין כעת דרך לדעת זאת
  10   [11-20]...[231]
20.10.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן