חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

נסיגה פיזית או מנטלית? איתיה 03/04/17 22:59
מולי שלום,
הייתי ספורטאי אירוביי מאוד פעיל. אבל ,
בדיוק שנה עברה מאז נותחתי בכתף שמאל בגלל קרעים מלאים בגידים עיקריים. לצערי עדין נזק נרחב לשרירים גידים וסחוס. המצב בכתף ימין חמור יותר. אני בנסיגה משמעותית ביכולתי. נכון שחודשים רבים כלל לא יכולתי להתאמן. כעת הכל קשה וכואב לי. אני שואל את עצמי האם יכולה להתרחש נסיגה כה גדולה רק בגלל המצב הפיזי או שהחלק המנטלי מעיק עלי. צפויות לי עוד שנים של ניתוחים בכתפיים וההרגשה של "בשביל מה להתאמץ" מנסה לבעבע , אך אני מגרש אותה! אפשר בכלל להפריד?
גם וגם מולי, מנהל הפורום 04/04/17 10:08
שלום איתי,
התשובה היא כן, זו עובדה וזה המצב אותו אתה מתאר.
חודשים של הפסקת אימון גורמת לנסיגה גדולה ביכולות הגופניות ומן הסתם לדכדוך, במיוחד על רקע העובדה שהיית פעיל מאוד קודם לכן.
אל תשכח שככל שאנו מתבגרים היכולת שלנו להתאושש מפציעות נפגמת, כמו גם היכולת לרכוש מחדש את הכושר ואת היכולת התנועתית. אדם שנמצא כל חייו במשטר אימונים ואינו חווה פציעות מצליח למתן את תהליכי הדעיכה.
איני יודע בן כמה אתה אבל זכורה לי ההיסטוריה שלך והרצון לבצע ולהתאמן בעצימויות גבוהות.
ראיתי שבחודש ינואר פנית לד"ר איריס אורבך בשאלה דומה.
בהצלחה
מולי
איזה ספורט מומלץ כדי לגבוהה? ספורט לגבוהה 02/04/17 13:38
איזה ספורט מגביה?
ספורט מיטת הסדום סדום עומרה 02/04/17 20:30
מצ"ב קישור - https://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9E%D7%99%D7%98%D7%AA_%D7%A1%D7%93%D7%95%D7%9D

המנצח מי שמצליח למתוח חזק עד שהגוף מתארך , בהצלחה :-)
כדורסל וכדורעף איציק 03/04/17 13:31
עובדה: רוב השחקנים גבוהים.
התרוממות רוח מולי, מנהל הפורום 04/04/17 09:56
שלום,
אין דבר כזה. הדבר היחיד שהספורט יכול להגביה הוא את מצב הרוח...
אימון משקולות עם אורטה מורחבת טל 29/03/17 16:24
שלום
האם יש הנחיות אילו אימוני כוח בטוח לעשות לנער בן 17 עם אורטה מורחבת מעט (3.2)? האם ניתן לבצע אימוני דחיקה לרגלים? עז איזה משקל? אימונים לפלג גוף עליון? האם יש הנחיות של מה מותר ומה אסור?
תודה על תשובתך
הנחיות רפואיות מולי, מנהל הפורום 04/04/17 10:00
שלום טל,
הנחיות מסוג אלה יכול לתת רק רופא.
ניתן להגיע לייעוץ קליני במרכז לרפואת ספורט בוינגייט
בברכה,
מולי
כוח או אירובי איציק 21/03/17 08:04
מולי שלום,

אני מדריך חדר כושר לתלמידים בפנימייה ותמיד שואלים אותי מה יותר חשוב אימון כוח בחד"כ או אירובי-ריצות.

אני אומר להם ששניהם חשובים כמו מזון ומים ומוסיף שזה תלוי גם מה המטרה שרוצים להשיג.
ניסיתי למצוא תשובה יותר מפורטת ומוכחת מחקרית אך עדיין לא מצאתי.

אשמח לתשובתך ו/או קישור למחקר כולשהו.

תודה.
חשוב למה? להפחתת משקל? למניעה של אוסטאופורזיס? למניעה של נפילות בגיל ה-3? בתיה עוזיאל 23/03/17 20:01
לחיזוק כהגנה מפציעות? למראה חיצוני?
אמרת נכון מולי, מנהל הפורום 28/03/17 15:25
שלום איציק,
הסברת נכון. לכל סוג אימון יש מטרה ולכן הבחירה בסוגי האימון ובשיטות האימון צריכה להתקיים על פי המטרות והצרכים של המתאמן.
תשאל אותם מה יותר חשוב - תנ"ך או היסטוריה
בברכה,
מולי
מנוחה אור 21/03/17 02:02
מה קורה לשריר או לגיד אם מתאמנים אבל לא נותנים מספיק מנוחה?

הרעים בשריר ובגיד ניהים גדולים יותר וזה כבר פציעה חמורה?
מה קורה בפנים אבל?
תודה
באה מנוחה ליגע מולי, מנהל הפורום 28/03/17 15:23
שלום אור,
לא כל אימון יגרום לפגיעה בגיד, נהפוך הוא ולכן לא ניתן להתייחס לכך כאקסיומה.
יש אימונים שלא מחייבים מנוחה ביום שלמחרת וישנם סוגי אימוני שיש לקיים מרווח מספק עד שפוגשים בהם שוב.
מה שקורה בגיד חולה זה מכלול של שינויים. אתה מוזמן לקרוא על כך בספרות מקצועית או לשאול בפורום פציעות ספורט.
מולי
ריצה במקום משה 20/03/17 08:04
מולי שלום
האם ריצה במקום עם ברכיים גבוהות ובדופק מהיר במשך דקה כאשר היא מתבצעת בשעות הבוקר עם הקימה מועילה לגוף או אפילו מזיקה?
בתודה ורגשי כבוד
משה
במקום דרוך מולי, מנהל הפורום 20/03/17 19:53
שלום משה,
גם אם היא מבוצעת שלא בשעות הבוקר פעילות זו היא חסרת ערך...אלא אם כן בא לך לקום היסטרי ולחוץ.
איזה ערך יהיה לפעילות של דקה? מיותר
מולי
דופק גבוה בתחילת אימון גיא ברעם 19/03/17 18:34
שלום
שאלה לי בנושא דופק
אם אני יוצא לאימון ובתחילתו (מספר דקות) הדופק מאוד גבוה (סביב 178) ובהמשך מתייצב על סביב 145
מה האבחנה ???
האם אני באימון יתר ?

תודה
חריגות טכניות מולי, מנהל הפורום 19/03/17 20:20
שלום גיא,
האם אתה מתחיל את האימון באופן מתון? האם הדופק הגבוה שאתה רואה על גבי השעון תואם את התחושה שלך? - התנשפות, קושי
סביר להניח שמדובר בליקוי טכני במדידת הדופק; זו תופעה מוכרת בשעונים מסוימים. לוקח לשעון זמן למצוא את הקריאה הנכונה.
תנסה לעצור ולמדוד את הדופק באופן ידני ותראה אם קיימת התאמה.
מולי
דופק גבוה בתחילת פעילות גיא ברעם 20/03/17 19:02
מולי הי
אני לא מרגיש קושי מיוחד בחלק הראשון שבו מדובר. ולכן זה נראה לי מוזר.
אבל בהחלט אבדוק ידנית את הדופק.
עברתי על אימוני עבר שעשיתי והיה לי מוזר לראות באופן סיסטמטי שבכל פעם שביצעתי אימון קשה יום לפני, הדופק התחיל גבוה.
ובחל פעם שניגשתי לפעילות לאחר יום מנוחה הדופק התחיל יציב ורגיל.
בדוק ותעדכן מולי, מנהל הפורום 20/03/17 19:51
נראה לי מוזר שהשינוי הוא כה דרמטי. תמדוד ותראה
שאלה מור 19/03/17 15:43
האם כאשר אומרים שSLIW TWITCH MUSCLE FIBERS לא מתכווצים AS STRONG כמו סיבים לבנים ,מה זה אומר?

אני יודע שקורה כיווץ אז קורה כיווץ,יש כיווץ חלש או חזק יותר? זה קשור לכמות הסיבים שמתכווצים וזה הכוונה לכיווץ חזק?
מידת המתח מולי, מנהל הפורום 19/03/17 20:16
שלום מור,
אני מניח שהכוונה היא למידת המתח שנוצרת בעת ההתכווצות וכמובן לכמות ולסוג היחידות המוטוריות שמעורבות בכיווץ.
מולי
תוספי גלטין יעל 19/03/17 13:48
אם צורכים שקיות גלטין לשימוש עצמי (ניתן להכין מקפא גבינה מצוין איתו), כמה עלינו לצרוך כדי ליהנות מהאפקט הטיפו
מינון וצריכה מולי, מנהל הפורום 19/03/17 20:13
שלום יעל,
איני יודע, אולי כדאי לבדוק בפורום התזונה.
מולי
מתיחת שריר יהודה 19/03/17 00:28
שלום מולי ,
לאחר משחק כדורסל הרגשתי מתיחה בשוק ימין ,שהקרין עד לכף הרגל -זה קרה ביום שני 13.3.17 ומאז מתקשה לדרוך -הרופא אבחן קרע בסיבים -
ונתן מנוחה +לשים קרח+משחות(תרומיל או וולטארן ) -טען כי לא עשיתי חימום לפני.
הכאב עד היום לא חלף ,לא בוצע אולטרסאונד לרגל .מה ניתן לעשות או לבדוק לדעתך ?
תודה רבה על המענה יהודה .

קרע בשריר מולי, מנהל הפורום 19/03/17 20:09
שלום יהודה,
אני מציע שתפנה לפורום פציעות הספורט שם יוכלו לייעץ לך בסוגיה זו.
החלמה מהירה!
מולי
שאלה יואב 18/03/17 23:33
שלום
למה הפעולה של דחיפת היד קדימה מהירה יותר מסבוב היד לסופינציה?
פורום חדרי כושר מולי, מנהל הפורום 19/03/17 20:06
שלום רב,
אנא בדוק בפורום חדרי הכושר
מולי
פיצול האימון הגופני דן בר 16/03/17 16:55
שלום , אני נוהג ללכת כל ערב על הליכון כשעה.
בשל אילוצים אני נאלץ לחלק את האימון לחצי שעה בבוקר וחצי שעה בערב.
האם יש כאן פגיעה באפקט הבריאותי?
תודה
פיצול משמרות מולי, מנהל הפורום 19/03/17 20:06
שלום דן,
אין פגיעה באפקט הבריאותי משום שבנק הדקות היומי שלך מתמלא.
השאלה היא האם זה אימון נכון ומספק עבורך? כדי לענות על השאלה הזו צריך לבצע תשאול והערכת יכולות ואז לאפיין את הצרכים.
בהצלחה
מולי
בייספס? אדם 13/03/17 13:05
סליחה טעות
בייספס? אדם 13/03/17 13:02
שלום ,
אני שחקן טניס כסאות גלגלים מקצועני, אלוף הארץ.
באופן קבוע לאחר שבוע וחצי מאמץ אינטנסיבי מתחיל לכאוב לי הבייספס או הגיד בייספס עד רמה שהיד רועדת וקשה להחזיק את המחבט. לפי מה שקצת הסתכלתי באינטרנט, אחרי כאלה מאמצים כואב לי מאוד במפרק האקרומיון? ...
עושה תרגילים כל הזמן אולי ובכל זאת זה ממשיך לקרות. אשמח לעצה או להגיע אליך באמצעות ההתאחדות אם ניתן
תודה
אדם
הפקת אנרגיה לפעילות מוטי 12/03/17 14:21
שלום מולי,

אנא תשובתך בנושא:

מהו מסלול הפקת האנרגיה בכל אחד מהבאים:
א. סט של RM10 בחד"כ.
ב. ספרינט של 100 מטר.

ובנוסף - מהו התהליך הכימי שגורם להאטת התנועה ואף להפסקתה בכל אחד משני המקרים?

תודה רבה
מסלולי אנרגיה מולי, מנהל הפורום 19/03/17 20:00
שלום מוטי,
כדי להבין מהו מקור האנרגיה לפעילויות השונות יש לקחת בחשבון את משך הפעילות, עוצמתה ואת מידת קבוצות השרירים המשתתפות.
מאחר שמדובר בשתי פעולות קצרות ועצימות הרי שמקור האנרגיה הוא בעיקרו המסלול הפוספוגני - ATP-CP. מאחר שאני לא יודע באיזה תרגיל בחרת לסט בחדר הכושר קשה לענות על מידת המעורבות השרירית.
ברור שבריצת 100 מטר נקבל גם עלייה בריכוזי הלקטאט.
מה שגורם לדעיכה בעוצמת הפעילות הוא מידת אספקת האנרגיה הדרושה לפעולת השרירים בעצימות כה גבוהה - המסלול הפוספוגני מוגבל ולכן מאפשר פעילות מאוד עצימה לפרקי זמן של שניות.
מולי
[1-10]   11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   [21-30]...[231-240]
הסייפת יאנה בוטביניק העפילה לבית 64 הראשונות באליפות העולם בסיוף בבודפשט, הונגריה

נבחרת ישראל בשחייה אומנותית במקום ה-6 בתרגיל ההיילייט ובמקום ה-18 במוקדמות תרגיל הדואט באליפות העולם בדרום קוריאה

מתן רודיטי סיים במקום ה-20 במקצה ה-10 ק"מ בתוצאה 1:48:59 שעות, באליפות העולם במים פתוחים בדרום קוריאה

מדליית זהב לאורי ששון (100 ק"ג+) בגרנד פרי בודפשט, הונגריה

אווה פביאן סיימה במקום ה-28, עדן גירלואנצה במקום ה-38 במקצה ה-10,000 ק"מ באליפות העולם במים פתוחים בדרום קוריאה

יצאו לדרך מפעלי הקיץ בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט: יותר מ-400 צעירים ובני נוער יוכשרו להדרכה בענפי ספורט שונים

שיא ישראל וקריטריון אולימפי לטוקיו 2020 לסאלמוויט באיולין-טפרי בריצת 5000 מ' בתחרות בבלגיה

מדליית כסף לטדסה גטהון בריצת 10,000 מ' בתוצאה 28:46:97 דקות באליפות העולם עד גיל 23 בשוודיה

נבחרת ישראל בשחייה אומנותית העפילה לגמר גביע העולם בדרום קוריאה

2019 שנת המפנה של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט: ייבנה בניין התעמלות רב תכליתי ורחב ידיים וייסלל מחלף חדש לכביש החוף