חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

רגלי x, רקמות חלשות מור 18/05/17 08:34
שלום,
אני סובלת הרבה בפציעות ספורט, וביקורי תכופים אצל האורתופד. בת 28.
רקדתי מגיל מאוד קטן בלט עד הצבא.
אחרי הצבא ניסיתי לחזור לרקוד אך התפתחה דלקת חמורה בברך שלקח לי כמעט שנה של פיזיותרפיה כדי להפטר ממנה.
הייתי אז אצל מומחה ברך שאמר לי שיש לי זווית קלה ברגליים (רגלי x) ורקמות חלשות.
הפתרון לכך הוא ספורט.
הבעיה היא שכל פעם שאני מנסה להתחזק ולחזק את השרירים, אני נפצעת מחדש.
לפני שנה היו לי שני שברי מאמץ בקדמת השוק. דלקות במקומות משתנים (ברכיים, כפות הרגליים, גידי אכילס).
ואני באמת לא עושה אימונים מטורפים. שיעורי עיצוב שנשים מבוגרות ממני עושות.
מילא רגלי x אבל מהי המשמעות של רקמות חלשות? איך אוכל לדעת שאני בכיוון הנכון ולא הורסת יותר את הגוף שלי?
תודה, מור.
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 22/05/17 10:58
שלום מור,
אנא פני לפורום פציעות הספורט
בהצלחה
מולי
שים לב לשאלה נוספת-אוסטריאריטיס בהמשך עמוד זה ענת 17/05/17 08:08
בעניין ג''לטין
אימון אינטרוולים אלון 17/05/17 02:41
מולי שלום אני מבצע פעמיים בשבוע אימוני אינטרוולים של 30 שניות ספרינט דקה וחצי הליכה מהירה והבנתי שבספרינט מופרשים קטכולאמינים שמשחררים את החומצות שומן לזרם הדם וגם יש סיכוי שהם יחזרו חזרה לרקמת השומן ולא יישרפו אז רציתי לדעת הקטע של ההליכה המהירה באינטרוול זה בשביל לשרוף אותם? או סתם בשביל להתאושש מהקטע של העצימות הגבוהה? ואם ההליכה המהירה לא תורמת לשריפת חומצות שומן שהשתחררו אז חייב לבצע אחריי האינטרוולים פעילות אירובית בקצב אחיד לחצי שעה או פחות? אני כרגע עובד ככה עושה חימום ריצה קלה של 10 דקות אחריי זה עושה אינטרוול של ספרינט 30 שניות והליכה מהירה דקה וחצי ככה כפול 6 ואני לא עושה עוד אירובי אחריי זה אני ככה מסיים את האימון אז החומצות שומן יחזרו חזרה לרקמות השומן? או ששרפתי רק חלק מהם? זה ביזבוז זמן בלי אירובי בקצב אחיד אחריי אימון אינטרוולים? תודה
תיאוריה ופרקטיקה מולי, מנהל הפורום 22/05/17 10:57
שלום אלון,
מה שיותר חשוב הוא האם האימון מותאם עבורך וממלא את הצרכים שלך. כדי להתאים עבורך אימון נכון כדאי לבצע הערכה פיזיולוגית ואז לתכנן משהו הגיוני ומותאם אישית.
אתה מוזמן לברר אפשרויות בדיקה וייעוץ במרכז לרפואת ספורט בוינגייט - 09-8639400
בהצלחה
מולי
תודה מולי אבל אין לי כסף לבצע הערכה פיזיולוגית אתה לא יכול לתת לי משהו שיעזור לי עם השאלה שלי? אלון 23/05/17 18:28
כל מידע קטן שייתן לי כיוון בבקשה
לא מקצועי מולי, מנהל הפורום 29/05/17 11:13
שלום אלון, צר לי אך זה לא מקצועי. לא נהוג לבצע ייעוץ אישי מבלי להכיר את האדם ומבלי לבצע הערכה.
בברכה,
מולי
פיזיולוגיה של נערה מתבגרת ארן 14/05/17 12:38
הבת שלי בת 13.5, גולשת רוח מקצועית ומתחרה בתחום בארץ.
לאחרונה התברר לנו שבמהלך השיוט כנראה שחסרה לה מסת שריר ומעט כושר כדי לשרוד שיוט מלא וקשה.
לילדה מבנה גוף מצוין וגם כושר טוב.
האם בגיל הזה ניתן להתחיל אימוני כושר ארוכים יותר (נגיד ריצות של 4 ק"מ פעמיים בשבוע) והאם ניתן לבצע תרגילים לפתוח מסת השריר בידיים וברגליים.
האם האימונים הנוספים האלה ישפיעו על התפתחותה הרגילה כנערה?

תודה,
ארן
תהליך ארוך טווח מולי, מנהל הפורום 16/05/17 17:40
שלום ארן,
ראשית חשוב לזכור שהגלישה היא ענף בו ההגעה לשיא מתרחשת גיל בוגר, לעיתים גם עמוק אל תוך העשור הרביעי לחיים.
השלב בו הבת שלך נמצאת הוא שלב בו ההישג הוא כמובן חלק מן העניין אבל חשוב יותר לפתח כישורים גופניים, יכולות טכניות, יכולת טקטית ומיומנות תחרותית.
בגילאים האלה יכולה להיות שונות גדולה מאוד ביכולות משום שכל אחד ואחת מתפתחים באופן שונה. בגילאים האלה חשוב מאוד להתאים את האימונים לגיל הביולוגי, דבר שצריך להיעשות בייעוץ פיזיולוגי.
הדרך הנכונה היא לבצעי מבדקי יכולת גופנית, לבדוק מיומנויות תנועתיות וביצועי כוח (שרירים מאזנים ומייצבים ושרירים גדולים) ורק אז לבנות תוכנית אימון שתענה לצרכים של הנערה.
מתן תוספות או "העשרות" לא רלוונטיות עלול לפגוע בתהליכי האימון.
צריך להסתכל קדימה ולהתמקד בתהליך של בנייה וחשיבה לטווח ארוך והכול בכפוף ליכולות העכשוויות שלה. אני מציע לא לנסות להאיץ תהליכי אימון אלא להתמקד בבנייה מסודרת.
בהצלחה
מולי
באיזה דופק לרוץ את הארוכות ??? אייל 08/05/17 19:36
בן 50 רץ כ3-4 פעמים בשבוע כ50 מצטבר.
הכוונה אישית מולי, מנהל הפורום 09/05/17 16:49
שלום אייל,
לא ניתן לתת המלצות מבלי שיש מדד אובייקטיבי.
אתה מוזמן להתקשר למרכז לרפואת ספורט ולתאם מבדק פרופיל חומצת חלב וייעוץ - 09-8639400
בהצלחה
מולי
אם פוטנציאל הגובה הוחמץ חכטכ 04/05/17 17:12
איך אני יכול לדעת כמה ס"מ הפסדתי?


גיל 22
רוצה לדעת.

תודה רבה!
ייעוץ אנדוקריני מולי, מנהל הפורום 07/05/17 07:17
שלום רב,
איני חושב שניתן לענות על שאלה כזו אך אנא פנה לרופא שמתמחה בבעיות גדילה. אבל לפני כן תשאל את עצמך:
1. מי אמר שהפסדת X ס"מ?
2. ואם תדע, מה זה יעזור לך?
בהצלחה
מולי
מסיכה עוזי 03/05/17 16:19
שלום, לאחרונה יש טריינד חדש שמתאמנים עם מסכה שטיפה מקשה על הנשימה. טוענים שזה משפר את יכולת הנשימה והסיבולת...ושזה מדמה אימון בגובה.
אני שואל את עצמי אם זה לא עלול לפגוע במוח אם יגיע קצת פחות חמצן למוח בגלל זה..
?
אתגר מוחי מולי, מנהל הפורום 07/05/17 07:20
שלום עוזי,
מי אמר שמגיע פחות חמצן למוח? המזל הוא שהגוף שלנו חכם יותר ולא "קונה" את הגימיק הזה.
המסכיה לא מדמה אימון בתנאי גובה, היא מקשה על הנשימה באופן מכאני ותורמת לחיזוק שרירי הנשימה.
בברכה,
מולי
כאבים ברגליים יגאל 02/05/17 21:44
שלום לכולם,

בן 30 שוקל 120 קילו,
דיי פעיל, מתאמן בהפסקות בחדר כושר,
מתאמן 5 פעמים בשבוע.

יש לי כאבים לפי מה שמסתמן (על סמך גוגל)
כאבים נורא חדים בשין ספלינט/שוק קדמי
מקשה עליי לבצע הליכה בקצב נורמלי, לעסות את המקום באופן קבוע.
כאשר אני בחדר כושר אני עושה קרוס בכדי להפחית את הכאב אך עדיין זה מורגש.
לעיתים מבצע הליכה בעיר והכאב מוכפל מאשר בהליכות. אני יודע ברגע שהמשקל ירד כך גם הכאבים.
האם יש טיפול תדיר שאוכל לבצע מול גורם מוסמך מאשר לעסות כל הזמן את המקום? (גם לידיים אין כוח)
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 07/05/17 07:22
שלום יגאל,
אנא פנה לפורם פציעות הספורט שם יוכלו להדריך אותך באשר לתלונה שהעלית.
בהצלחה
מולי
קריאטין וחלבון אורית 01/05/17 18:02
שלום מולי,
בני בן 16 (כמעט), מתאמן בחד"כ בעיקר תר'' כח, 3 פעמים בשבוע, כשעה וחצי כל אימון.
מעוניין לרכוש קריאטין וחלבון מאיזשהו אתר באינטרנט.
מבקשת את חוות דעתך על התוספים? האם קריאטין מסרטן (סרטן האשכים ועוד)? סיכונים אחרים?
איזו סוג/יצרן, של שניהם, מומלץ?
והאם יועיל לו לבנות גוף שררי יותר?
תודה רבה

קובץ מצורף
קריאטין וחלבון אורית 04/05/17 15:24
צרפתי לשאלתי קובץ של הקריאטין והחלבון שבני רוצה לרכוש. תודה
פורום תזונה מולי, מנהל הפורום 07/05/17 07:24
שלום אורית,
אנא פני בבקשה לפורום התזונה, אני משוכנע שיוכלו לכוון ולהדריך.
בהצלחה
מולי
קריאטין וחלבון אורית 07/05/17 19:24
אוסטאוארתריטיס ענת 29/04/17 12:30
שלום
אני סובלת מosteoartrosis בדרגה בינונית עד קשה בעמוד השדרה,מה פעילות גופנית מומלצת בהתאם למצבי רפואי.?עליי לציין את גילי 48 תודה על תשובה ענת
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 07/05/17 07:25
שלום ענת,
אנא פני לפורום פציעות הספורט, אני משוכנע ששם יוכלו להדריך אותך.
בריאות טובה
מולי
שאלה נוספת ענת 10/05/17 16:37
שמעתי על אבקת ג''''לטין בשם קלוגן היידרולייזד האם זה באמת יעזור לי.? תודה ענת
לא ידוע לי מולי, מנהל הפורום 22/05/17 11:00
שלום ענת,
איני יודע האם קיים ניסיון קליני מוכח לטיפול.
מולי
מולי השאלה שלי הוקפצה לעמוד 2 בבקשה תשים לב אלון 25/04/17 20:25
הכותרת הורמון גדילה
טופל מולי, מנהל הפורום 07/05/17 07:35
אימון אירובי משה 24/04/17 16:43
שלום רב,
אני עושה אימון אירובי כל בוקר במשך שעה בעצימות מאוד גבוהה, עד לפני כשבוע, שתיתי במשך האימון כ- 750 מ"ל מים והזעתי המון.
לאחרונה אני מרבה להתקרר (זיעה ומזגן)
שאלתי: האם כדאי להתאמן מבלי לשתות ולהשאר עם מזגן? או להתאמן בלי מזגן ולשתות?
אודה על תשובה בהקדם.

תודה משה
כלים שלובים מולי, מנהל הפורום 07/05/17 07:29
שלום משה,
בכל מקרה אתה תזיע, עובדה שהזעת גם עם המזגן...תאר לך כמה תזיע ללא המזגן.
אין קשר לשתייה ולמידת ההזעה שלך. עצתי, המשך להתאמן ולשתות (לפני האימון ולאחריו) ולאחר מכן תתנגב ותחליף לבגד יבש
בהצלחה
מולי
קליקים בברך ב 23/04/17 22:57
היי,
לפני כמה חודשים התחילו לי קליקים בברך, הפיזותרפיסט אמר שיש לי בורסיטיס ויש נפיחות קלה בנוסף לקליקים, הקליקים מופיעים בעיקר בעליית המדרגות. מה עליי לעלות כדי שהקליקים יעברו? כי זה נמשך כמה חודשים ואינו פוסק כלל.
הטיפול שעשיתי זה קרח על הברך.
אשמח אם תוכל לעזורב
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:45
שלום רב,
השאלה צריכה להיות מופנית לפורום פציעות הספורט
מולי
מתיחות לפני או אחרי צעידה משה 19/04/17 08:09
מולי שלום
אני צועד 4-5 פעמים בשבוע במשך שעה .האם אני צריך לבצע מתיחות לפני או אחרי הצעידה ,ואם כן אילו מתיחות כדי לעשות ?
תודה רבה
משה
מתיחות כן או לא מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:42
שלום משה,
בעיקרון אין שום צורך, למעט חימום מפרקים.
אבל זה שאין צורך לא אומר שישנה מניעה
בברכה,
מולי
חדר גובה יוסי 18/04/17 18:33
היי
מה השעות והימים שמפעילים את החדר גובה.
?
תודה
פרטים מולי, מנהל הפורום 25/04/17 16:38
שלום יוסי,
אתה מוזמן לברר במזכירות המחלקה
09-8639400
מולי
[1-10]   11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   [21-30]...[241-242]
בשבת הקרובה, ה-12.10.19, בשעה 16:00 נבחרת הנשים של ישראל נגד נבחרת שווייץ במוקדמות אליפות אירופה בכדורמים

נבחרת הנערות עד גיל 19 בכדורגל ניצחה את נבחרת לטביה 1-5 במוקדמות אליפות אירופה והעפילה מהמקום השלישי לשלב העילית שיתקיים באוסטריה

אליפות העולם בהתעמלות מכשירים: ארטיום דולגופיאט (מכבי ת"א) העפיל לגמר תרגיל הקרקע ובכך קבע את הקריטריון לטוקיו 2020. כרטיס לטוקיו גם לאלכס שטילוב שדורג שביעי בקרב רב

המתעמלת גאיה גלעדי נפצעה בתרגיל הקפיצות באליפות העולם בשטוטגרט ובכך סיימה את דרכה בתחרות

מדליית ארד לשירה ראשוני (48 ק"ג) בגרנד סלאם ברזיליה בברזיל

אליפות העולם בהתעמלות מכשירים בשטוטגרט: ליהיא רז זכתה לציון הגבוה 48.566 נקודות בתרגיל הקרב רב. בתום קביעת הדירוג הסופי יתברר אם זכתה בכרטיס הנכסף לטוקיו 2020

גביע העולם בשחייה בבודפשט: מירון חירותי סיים שישי במשחה ה-50 מ' חופשי בתוצאה 22:51 שניות. מיכאל לייטרובסקי סיים שישי ב-50 מ' גב בתוצאה 25.42 שניות. כל התוצאות באתר איגוד השחייה

נמרוד מרקוס בסיים במקום החמישי באליפות אירופה בטיפוס הובלה