חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פיזיולוגיה וספורט

מנהלי הפורום:
רותם כהןרותם כסלו-כהן – פיזיולוגית מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. תואר ראשון בחינוך גופני, תואר שני Msc  בפיזיולוגיה של המאמץ מאוניברסיטת Brock  בקנדה, מאמנת טריאתלון מוסמכת. עוסקת במחקר, בביצוע בדיקות פיזיולוגיות (סף חומצת חלב, צח"מ, RMR) ובמתן ייעוצים פיזיולוגיים למגוון רחב של מטרות כגון ירידה במשקל, אימונים לענפי הסבולת השונים: ריצה, טריאתלון, אופניים ועוד. מרצה לפיזיולוגיה של המאמץ ולאימון צעירים בבית-הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט.  

ברק גרשון – פיזיולוג מאמץ במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט, בוגר תואר ראשון בחינוך גופני ותואר שני בפקולטה לרפואה באוניברסיטת תל אביב (M.Sc.). עוסק במחקר ונותן ייעוצים פיזיולוגיים. מאמן טריאתלון מוסמך, מאמן שחייה, מדריך ספינינג, חיזוק ויוגה.  איירון-מן ומרתוניסט פעיל.

 

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חזרה לפעילות לאחר קרע של רצועה בקרסול אתי 25/06/16 03:48
שלום רב ברצוני לשאול על פי הנסיון שלך כמה זמן לוקח לחזור לפעילות וכיצד לעשות זאת
לאחר קרע של רצועה בקרסול בני שחקן טניס מזה 10 שנים כעת הוא בן 16 פציעות חוזרות בקרסול לאחרונה אובחן קרע של רצועה
הוא עושה פיזוטרפיה אבל כיצד אפשר לדעת מתי לחזור לפעילות ואם ניתן לעשות עוד טיפולים לשיקום ומניעה
תודה רבה
אבחון מקצועי מולי, מנהל הפורום 20/07/16 15:50
שלום אתי,
מי שיכול לקבוע דבר כזה הוא הפיזיותרפיסט שמטפל בו.
פציעות חוזרות בקרסול בגיל שכזה מעידות על תהליך אימון לא נכון - יחס לא נכון בין העמסה לבין יכולתו של הגוף להתמודד עם העומס.
פיזיותרפיסט ספורט אמור לדעת מה לעשות כדי לשקם את האזור, איזה תרגילים צריך לבצע ומהו עומס האימון הנכון.
בברכה,
מולי
כאבים בחזה וסחרחורת בספינינג גלית 23/06/16 09:46
מדוע תמיד בשיעור ספינינג כשאני מתאמנת בערב לאחר שלא אכלתי כלום משעה 12:00 בצהריים אז יש לי סחרחורת חולשה ועייפות ואני מרגישה כאילו אני עומדת לקבל התקף לב?
מדוע יש אנשים שנכנסים לשיעור ספינינג על קיבה ריקה והם מתאמנים חזק ואין להם סחרחורת וחולשה ועייפות כמוני??? מדוע רק לי יש?

אם אני אכנס לשיעור ספינינג בערב ולא יאכל כלום מהבוקר אז האם זה ייפגע לי בשריפת הקלוריות?

כי אם אני לא אוכלת לפני אז אני עייפה סחרחורת ואין לי אנרגיה- אז האם ככה אני לא אשרוף קלוריות?

למשל אם אני יאכל לפני האימון 3 תמרים שמכילים 200 קלוריות אז אני לא אשמין?

אז האם בגלל התמרים אני אשרוף יותר קלוריות בספינינג???

כי אני עשיתי טעות אני מפחדת לעלות במשקל ולהשמין ואני מגיעה רעבה חולשה סחרחורת וקשיי נשימה לאימון ומרגישה שאני עומדת להתעלף בספינינג ולקבל דום לב.

האם התמרים לא ישמינו אותי ויעלו אותי במשקל???

כי אני מרגישה בספינינג שאני לא יכולה לנשום דקירות בחזה והבטן מקרקרת.

האם 3 תמרים יעזרו לי לדווש בספינינג ולשרוף יותר קלוריות?


אתמול בערב עשיתי ספינינג ולא אכלתי מהבוקר כלום כי השמנתי מאוד ולא יכלתי לדווש הלב שלי כאב הייתה לי סחרחורת הרגשתי עייפות ושאני מתעלפת ועומדת לקבל התקף לב. אם לא אוכלים כלום מהבוקר אז למה ני לא יכולה להתאמן? מדוע יש בספינינג בנות רזות עם בטן שטוחה שבאות על קיבה ריקה ויכולות לעשות אימון ספינינג קשה. ואני לא מצליחה?
מה לא ברור? מולי, מנהל הפורום 20/07/16 15:53
מה הפלא? ברור שללא אנרגיה את תחושי סחרחורת וחולשה גדולה. אי אפשר להתאמן מבלי לאכול...מי שעושה כן מסכן את עצמו וזקוק לטיפול ולהדרכה מקצועית.
האם את מקבלת עזרה מקצועית?
מולי
כדורגל למבוגרים יניב 21/06/16 12:22
שלום האם יש קבוצה או חוג כלשהו של כדורגל לבני 60+?
אשמח לדעת גם טל 19/07/16 16:54
האם יש חוג כדורגל לבני 60+
תודה
ריצה כל יום שמוליק 15/06/16 12:00
למולי!
בן 35 רץ מזה כ8 שנים כ10 קמ יום יום למען הכייף שלי בלבד ויום אחד מנוחה לאחר הריצה אוכל שני גביעי יוגורט עם גרנולה אני עושה קצת מתיחות שכיבות שמיכה כמה סטים ופלאנק! רציתי לדעת מה דעתך על כמות הריצה שלי?ועוד שאלה אני רוצה לרכוש מולטי טריינר מקצועי כדי להעלות קצת מסת שריר מה דעתך בנידון,ואל תגיד חדר כושר כי אני לא סובל חדרי כושר, ואיזה מולטי טריינר מומלץ?! בתודה
פעולת השריר הדר 09/06/16 02:40
שלום
שאלה ממש בסיסית-בפעולת השריר-הייצור של ATP עפ הבנתי היא ע"י סוכר וחמצן,כששריר גדל זה אומר שיש לו יותר סוכר?
למה בכלל שריר מתעייף,למה הגוף לא יכול לתת לא סוכר כמה שהוא רוצה ללא הפסקה ואז לא תהיה התעייפות.
תודה
גליקוגן והתעייפות סבטלנה ונטשה האחיות לבית פיק 10/06/16 01:46
שריר מורכב מחלבון ( אקטין ומיוזין ועוד) וממאגרי גליקוגן הנאגרים עם מים בשרירים .. לפי מה שאני יודע גם מאגרי שומן ישנם ייחודיים לניצול שרירי .
אז ששריר גדל בעקבות אימון אז גדלה כמות החלבונים כלומר היחידות המתכווצות וגם מאגרי הגליקוגן גדלים.

שריר מתעייף בגלל הרבה סיבות, בגלל הצטברות של חומצת חלב, שינוי חומציות , עייפות עצבית כלומר שינוי או חוסר במולכים עצביים המתווכים בכיווץ השריר, וגם עייפות הנובעת מדלדול של ATP . בזמן מנוחה בין הסטים האנרגיה מתחדשת, תוצרי לוואי וחומצת חלב מתפנה והעייפות חולפת , וטוב שכך :-)
מותר או לאו? נטלי 05/06/16 17:02
שלום רב
אני בת 40 ורוצה להתחיל להתאמן באופן רציני יותר ....בתאריך 4/2015 עברתיMRI מח ועמש"צ...נמצא בגובה C4-C5 בלט דיסק קל, C6-C7 נמצא בלט דיסק קל,המנגיומה בגוף חוליה C7 ...שאלתי את הרופא משפחה האם יש איזו שהי קונטראינדיקציה ללכת לחדר כושר או אימון אישי והיא אמרה שאיננה יודעת...התור לאורטופד הוא בעוד 5 חוד....
1.האם ישנה הגבלה לעשות ספורט מכל סוג שהוא כאשר יש בלט דיסק?
2. האם בעקבות הספורט בלט דיסק יכול להחמיר?
3. האם מאמני כושר לא מבינים ויודעים איזה סוג אימון לעשות כדי לא לפגוע בשום דבר?

אודה לך מאוד על תשובתך
בכבוד רב
נטלי
שמירה על כושר קיים גכדגכ 05/06/16 09:47
שלום אני בן 47 במצב אירובי טוב. בריא. מתאמן כבר 5-6 שנים בריצה.

מתאמן לפי תכנית מסודרת לתחרויות של 10 קמ
התכנית היא של 12 שבועות שבסופה 3 שבועות מנוחה אקטיבית.

התכנית היא בממוצע של 80 קמ בשבוע

מתחרה בעיקר בתחרויות של 10 קמ.
כיום יכול לרוץ 10 קמ ב 42 דקות.

שאלתי היא בכמה אחוזים אני יכול לקצץ את הנפחים אם אני רק רוצה לשמר את יכולותי ב 10 קמ (את האינטרוולים אמשיך לעשות כרגיל)

תודה
מולי האם אתה מקבל באופן פרטי? אלי 27/05/16 21:11
אני מנסה להשתקם מפגיעות בברכיים ורציתי לשאול האם אתה נותן שירות של שיקום מפציעות שכאלה
תודה מראש
אימון אישי מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:48
שלום אלי,
איני נותן שירות מסוג זה. מומלץ לפנות לפיזיותרפיסטים שמתמחים בשיקום מפציעות ספורט.
בברכה,
מולי
שאלה רונית 27/05/16 14:30
הי מולי.
שאלה
לאחרונה התגלה לי חשד לנוירופתולוגיה גנטית.
תוך כדי אימונים נהיה לי לחץ כמו כאב חד בגב תחתון צד ימין (איפה שה2 גומות האלה:/) בהקרנה לעמוד שדרה . אני לא יודעת לזהותמה מקור הכטב ומה המשמעות שלו.האם זה מהנוירופ..שגילו או חס וחלילה פצעתי תעצמי באימון..
למי הית ממליץ לפנות מאחר ויש את הנוירופ. פיזיוטר אומר שזה לא התחום שלו..נוירולוג מבחינתו שלח לבדיקה גנטית .אני ממתינה לתור כבר חודשיים. ללא אימונים יגבר ירידה במסת השריר? אודה להכוונה
פורום פציעות ספורט מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:46
שלום רונית,
אנא העלי את השאלה הזו בפורום פציעות ספורט ואני מקווה שתועכלי לקבל הכוונה.
החלמה מהירה!
מולי
למה לאחר חשיפה לשמש אני מרגיש תחושת הקלה ב 26/05/16 17:20
השרירים משתחררים ויש תחושה קלילה יותר.
שאין שמש זה לא אותו דבר.
מעונן חלקית מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:43
חום גורם לשחרור ולהרפייה, כמו טבילה באמבט מים חמים
נפילות בזמן ריצה שרית 21/05/16 14:08
אני רצה 3 פעמים בשבוע עד 10 ק"מ
חלקם בשדות וחלק מאימונים בשטח ריצפתי
לפעמים קורה שאני נופלת בזמן הריצה ונחבלת בברכיים בעיקר.
ממה זה נובע?
האם יש קשר לכך שיש לי אוסטיאופרוזיס?
ומה עלי לעשות? האם יש מגנים שמתאימים לריצה?

תודה על תשובתך.
נפילות מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:22
שלום שרית,
אני לא יודע מדוע את נופלת. באיזו תדירות זה קורה? האם את רצה עם כאבים?
בת כמה את? האם סובלת מאיזה שהן מחלות?
בברכה,
מולי
תשובה לשאלותיך שרית 25/05/16 19:41
אני בת 47,איני רצה עם כאבים
סובלת מאנמיה ותת פעילות בלוטת התריס
וצפיפות עצם נמוכה
תדירות של פעם בכמה חודשים
החודש לדוגמה היו לי שתי נפילות. פעם כשעליתי מהכביש למדרכה ופעם נוספת היה חישוק ממתכת ונתקלתי בו.

אציין שאני עובדת על שיווי משקל וחיזוק
כך שלא ברור לי מה הסיבה
בירור מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:41
שלום שרית,
איני יודע מה הסיבה לכך, אולי חוסר ריכוז? אולי בעיית ראייה?
בירור מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:42
שלום שרית,
איני יודע מה הסיבה לכך, אולי חוסר ריכוז? אולי בעיית ראייה?
קייטנת אתלטיקה יאיר 20/05/16 13:14
בי בן 11 משחק כדורגל בליגה. רציתי לברר אם יש קייטנת אתלטיקה בחודשים יולי או אוגוסט.
בני מעוניין לשפר את יכולת הריצה והמהירות.

תודה
פעילויות קיץ מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:20
שלום יאיר,
תנסה לבדוק האם יש פעילויות קיץ לילדים במכון וינגייט 3063*
בברכה,
מולי
תודה יאיר 28/05/16 22:46
הליכה מהירה כל יום מאיה מיכל 20/05/16 04:33
היי.. אני התחלתי לפני כחודש וחצי לעשות 6 פעמים בשבוע החיכה מהירה (6.5 בהליכון) עם שיפוע (7.5 בהליכון).כמובן שכל זה נעשה בהדרגה .. אני מעוניינת לדעת במה השיפוע עוזר , והאם הוא עובד על אזור חיבור הישבן לרגליים .. אם יש מידע נוסף לתת לי על אימונים אלה שאני עושה יתקבל בברכה. תודה .
לטפס במעלה מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:19
שלום מאיה,
איני מכיר את הנתונים שלך אבל מדוע ללכת בשיפוע? ולמה לעשות זאת על מסילה נעה?
בת כמה את? מהם נתוני הגובה והמשקל? מהי מטרת האימון?
שילוב כזה של מהירות ושיפוע לדעתי מאפשר לך לרוץ.
מומלץ לפנות לייעוץ פיזיולוגי להתאמת תוכנית אימונים
מולי
שעלי לעשות ספורט בדופק של מינימום 120 - מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 12/05/16 02:07
מכיון שאני עושה הליכה של שעות אחדות קשה לי לעשות בדופק מידי גבוה
אני עושה שהמקסימום הוא 120 על הצג.
האם לא יורדים במשקל בגלל זה ?
והאם יש בעיה לעשות הליכה כזו של כמה שעות יום יום ?
מאזן קלורי מולי, מנהל הפורום 22/05/16 10:15
שלום רב,
הירידה במשקל תהיה פונקציה של מאזן קלורי - הכנסה לעומת הוצאה.
אני מניח שתזונאי\ת ספורט יכולים מאוד לעזור.
אם יש לך זמן ללכת כמה שעות מידי יום מבלי לגרום לעומס ולשחיקה אז תמשיכי. אבל אולי ניתן לארגן את הפעילות באופן אחר, לשם כך צריך לקבל ייעוץ פיזיולוגי.
בברכה,
מולי
נראה שלא הייתי מובנת מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 24/05/16 02:20
השאלהשלי הייתה לגבי הדופק
האם עלי להקפיד להיות על 120 או שתהיה ירידה במשקל גם אם אני לא מקפידה על דופק 120.
ודופק 120 הכוונה שזה המקסימום או ש 120 זה המינימום -כי כשהשעון דופק שלי מגיע ל 120 שם אני עוצרת את התאוצה - אחרת נעשה לי קשה מידי
התאמת עומסי אימון מולי, מנהל הפורום 25/05/16 09:36
שלום,
לכל אדם טווחי אימון שונים וזה בהתאם למצבו הגופני, לכשירותו הפיזיולוגית ולמטרותיו.
על מנת לענות על שאלה זו יש לבצע לך הערכה פיזיולוגית ואז לתת המלצות
מולי
מייחלת כבר לתשובה לשאלתי מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 26/05/16 01:04
כבר אמרו לי שאני צריכה לעבוד בדופק של 120 והשאלה שמעניינת אותי היא אם אני עושה על פחות מ 120 אבל יותר שעות עדיין יורדים במשקל ?
ייעוץ אישי מולי, מנהל הפורום 31/05/16 09:39
בעיקרון כן. אבל מי החליט ש-120 זהו טווח האימון שמתאים לך?
עדיין, כדאי שתקבלי ייעוץ מקצועי ממוחה לנושא פעילות גופנית
שעלי לעשות ספורט בדופק של מינימום 120 - מתעניינת בת 56 עם עודף משקל קל 12/05/16 02:07
מכיון שאני עושה הליכה של שעות אחדות קשה לי לעשות בדופק מידי גבוה
אני עושה שהמקסימום הוא 120 על הצג.
האם לא יורדים במשקל בגלל זה ?
והאם יש בעיה לעשות הליכה כזו של כמה שעות יום יום ?
[1-10]...[11-20]   21 22 23 24 25 26 27 28 29 30   [31-40]...[241-245]
יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-17 ביולי, בשעה 9:30

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, החל מיום רביעי, ה-7.7.20 בשעה 16:00 ועד להודעה חדשה, הופסקה פעילותו של מועדון הספורט, לרבות פעילות חדר הכושר, הבריכות, החוגים ומגרשי הטניס

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן