חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום פציעות ספורט
יוסי בלייר – תואר ראשון בפיזיותרפיה (BPT) מאוניברסיטת ת"א.
פיזיותרפיסט הסגל האולימפי ומרכז שיקום באקדמיית וינגייט למצוינות בספורט.
מרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
התמחות בשיקום אורתופדי, שיקום פציעות ספורט ומחול, נוירודינאמיקס, דיקור מערבי (IMS), מוסמך בהדרכת פילאטיס רצפה ומכשירים ובהשתלמויות נוספות.

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

טיפול בפציעות זאת המומחיות שלנו הקליקו לפרטים

הופנתי מהפורם השכן רני 26/08/08 10:27
לגבי השאלה:

איך מסת העצם גדלה יותר?


מאימפקט עצים וקצר (פאורליפטר)
,
מאימפקט חיצוני (mma)
,
או מאימפקט חוזר אך באופן יחסי מתון (אצן מרתון)



תודה רבה


יום טוב
חוק גידול העצם אומר ש... אלון קלרון - מנהל הפורום 27/08/08 23:33
...העצם גדלה ביחס לכוחות הפועלים אליה , תחת גבולות פיזולוגיים.
לרוב מדובר בנשיאת משקל ועומס כגירויי העיקרי המוביל לבניית רקמת עצם.
על פי כלל זה תרגילים המבוצעים עם עומס ונשיאת משקל הם המתאימים ביותר, בדומה לצורת התרגול המתבצע בקבוצות אוסטיאופורוזיס (דלדול מסת עצם).
בנוסף ניתן להגיד שככל שמסת השריר הפועלת על העצם חזקה יותר הדבר יוסיף לעידוד מסת העצם.
תודה רבה רני 28/08/08 11:55
יום טוב
אוסטוארטריטיס יוסי 25/08/08 16:22
שלום אלון איזה תרגילים היתה ממליץ על חיזוק מפרק הברך לאדם הסובל מאוסטואטריטיס בדרגה 4
בבקשה אלון קלרון - מנהל הפורום 27/08/08 20:35
אתר אם הסברים ותרגילים רלוונטים:
http://www.hyalgan.com/consumer/manage/exercises.aspx
קורס / רענון בעזרה ראשונה. אבישי 24/08/08 16:28
שלום לכל המאמנים
בימים אלה מתארגנת קבוצת מאמנים המועניינת לעבור קורס / רענון בעזרה ראשונה.
המטרה לגייס כמה שיותרמשתתפים על מנת להוזיל את עלות הקורס.

לפרטים והצטרפות
0545901617

יש לציין שהקורס יועבר ע"י חברה מוכרת.
תרגילים למתאמן עם בלט דיסק-שאלה נוספת שרון 24/08/08 11:42
היי אלון,
תודה על תשובתך אך יש לי שאלה נוספת,

אם ניתן לתת לאותו מתאמן גם את התרגילים הבאים , אם לא אשמח לקבל הסבר:
1. בישיבה משיכת פולי עליון מצב צר
2. בישיבה במכונה יעודית חתירה מצב צר(קיימת תמיכה מלא לעמ"ש)
בשכיבת אפיים פשיטת גו כשכפות הידיים מתחת לסנטר

אודה בעבור טיפולך המסור,
המשך יום טוב
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 24/08/08 22:07
התרגיל הראשון הוא בסדר.
בקשר לתרגיל השני הוא קצת יותר בעייתי כיון שהמנח הוא בכיפוף מוגבר יחד עם תנועות רוטטוריות - דורש זהירות.
התרגיל השלישי בסדר כל עוד אינו גורם להחרפה בכאבים.
אם עדיין סובלת מכאבים ו/או הגבלה תנועתית יש מקום לשלוח אותה לקבלת ייעוץ פיזיותרפי. מראה עיניים תמיד עדיף.
התגובה למעלה מיועדת לשרון אלון קלרון - מנהל הפורום 24/08/08 22:09
בלט דיסק-תודה רבה! שרון 25/08/08 22:55
תודה רבה על התייחסותך!
כאבי גו תחתון על פיטבול לילוש 24/08/08 09:49
שלום לאלון היקר . יש לי תלמידה בת 60 עם בעיות גב תחתון .גם כאשר אני משיבה אותה על הפיטבול היא מתלוננת שעושה לה לחץ בחוליות התחתונות..לדעתי היא פשוט יותא מידי נוקשה באחיזת הגוף שלה והיא מפחדת..אבל חשוב לי לשמוע מה דעתך?..תודה אלון ושבוע טוב
יש לי רעיון !! אלון קלרון - מנהל הפורום 24/08/08 22:02
ישיבה על פיטבול אינו דבר כל כך פשוט לאוכלוסייה המבוגרת. הסיבות הן לרוב פחד מנפילות, תגובות איטיות ירידה ביכולת לשמר שווי משקל.
על מנת להפוך את הנושא להדרגתי ניתן בהתחלה לנסות ולבצע את התרגילים על גליל.
לגליל פחות דרגות חופש כך שרוב אנשים מרגישים יותר ביטחון.
לאחר שתרגיש יותר בטוחה ניתן יהיה לנסות שוב את הפיטבול. תרגילים עם שתי רגליים על הקרקע עם תמיכת ידיים ולאט לאט להתקדם בדרגות הקושי.
בהצלחה
גלוקוז אמין כנדריטין Gumpa 24/08/08 00:48
שלום.
אני בן 28, רוכב על אופניים כ-8 שעות בשבוע בעצימות גבוהה.
יש לי כאבים באחת הברכיים. לאחר צילום הברכיים האורטופד אמר שיש לי דלקת בסחוס. הוא הפנה אותי לפיסוטרפיה והמליץ לי להתחיל לקחת גלוקוז אמין (מגה גלופלקס ושות'').

פיסיוטרפיסט שדיברתי איתו אמר לי שלא כדאי לי לקחת את הכדורים הללו כי הם מתאימים לטיפול בבעיות שיש לאנשים מבוגרים ולא לבעיות שלי.

האם כדאי לי לקחת את הכדורים?
השאלה היא לא דווקא צעיר או מבוגר אלה האם... אלון קלרון - מנהל הפורום 24/08/08 21:56
...יש לכדורים בכלל תועלת.
ככל הידוע לי אין עדות מחקרית חותכת הקובעת את מידת היעילות של התוסף המדובר ויכולתה לשקם סחוס שנפגע.
כידוע הסחוס המפרקי לוקה באספקת דם - הסיבה העיקרית לחוסר יכולתה להשתקם.
מה שבטוח הוא שלקיחת התוסף אינו מזיק ובאופן חד משמעי הוכח מעבר לכל ספק שהוא מאוד מועיל לאלו המוכרים אותו.
אולי בפורום תזונה תוכל לקבל מידע נוסף.
כונדרופויה פטלה דו צדדית בברכיים כאבי בירכיים 21/08/08 15:30
שלום.כתבתי לך בעיניין בעיה בבירכיים של כונדרופויה פטלה דו צדדית והבעיה שלי ביגלל עבודה שדורשת עמידה לאורך שעות ותודה על התשובה שלך.
פשוט שכחתי לספר שליפני כשבועיים עשיתי תרגיל של כיפוף הברך וישור שלה ללא מישקל סתם כשאני יושב על כיסא (4 סטים של כ-15 פעמים) וכשעה אח"כ רכבתי כרבע שעה על אופניים במכון כושר ופיתאום הרגשתי כאב.הפסקתי לירכוב למשך דקה ואז כשהרגשתי שהכל בסדר חזרתי לירכב עוד 5 דק''.למחרת הרגשתי שהברך יותר רגישה במצבים מסויימים כמו בזמן שאני מכופף את הברך לאורך זמן או בתנועות מסויימות כשהכאב הוא בצדדים של הברך וגם במרכז הברך אולי באיזור הפיקה.
האם אני צריך להימנע מתרגילים של כיפוף הברך או שהכאבים הם ביגלל משהו אחר שקשור אולי לרגע בו הרגשתי כאב בזמן הרכיבה על אופניים?
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 23/08/08 21:54
באופן עקרוני תרגילים בהם הברך בזווית של כיפוף מגבירה את הלחץ על מפרק הפיקה-ירך.
לדוגמא: עלייה וירידה במדרגות ותרגיל Squat.
ייתכן והשילוב של התרגילים שביצעת היה עומס מעל למה שהברך שלך מסוגל לשאת נכון להיום.
למרות זאת המשך לחזק את שרירי הברך, ירך וקרסול - אך בהדרגתיות.
ראה תרגילים לדוגמא:
http://www.med.umich.edu/1libr/guides/knee/kneeart.htm
תרגילי למתאמן עם בלט דיסק שרון 21/08/08 15:29
חיוך
היי אלון,
צהריים טובים,

אילו תרגילי גב היית ממליץ לבחורה עם בלט דיסק אשר רוצה ךחזק אץ אותו איזור והאם יש איזו שהיא בעיה שתחזק במקביל את שרירי הבטן?

אודה בעובר טיפולך המסור,
המשך יום טוב
שרון
תרגילים לגב אלון קלרון - מנהל הפורום 22/08/08 11:57
תרגילים לשמירה על טווחי תנועה בעמוד השדרה:
http://backshak.com/Back%20Ex.jpg

בנוסף יש בהחלט מקום לחיזוק שרירי הבטן, בייחוד תרגילים המחזקים את שרירי הליבה (Core muscles)
ראה אתר זה:
http://exercise.about.com/cs/abs/l/bl_core.htm
שאלה נוספת שרון 23/08/08 18:13
היי אלון,
תודה על תשובתך אך יש לי שאלה נוספת,

אם ניתן לתת לאותו מתאמן גם את התרגילים הבאים , אם לא אשמח לקבל הסבר:
1. בישיבה משיכת פולי עליון מצב צר
2. בישיבה במכונה יעודית חתירה מצב צר(קיימת תמיכה מלא לעמ"ש)
בשכיבת אפיים פשיטת גו כשכפות הידיים מתחת לסנטר

אודה בעבור טיפולך המסור,
המשך יום טוב
תרגילים לגב אלון קלרון - מנהל הפורום 22/08/08 12:00
תרגילים לשמירה על טווחי תנועה בעמוד השדרה:
http://backshak.com/Back%20Ex.jpg

בנוסף יש בהחלט מקום לחיזוק שרירי הבטן, בייחוד תרגילים המחזקים את שרירי הליבה (Core muscles)
ראה אתר זה:
http://exercise.about.com/cs/abs/l/bl_core.htm
שבר בכף רגל שמאל tennis fracture אורי גולני 21/08/08 12:21
מעדתי ונוצר שבר בכף הרגל ב 29.06.08. שהיתי בגבס 4 שבועות, הגבס הוסר טרם השלמת אחוי השבר, אושר לי דריכה מלאה על כף הרגל, והומלץ על פזיוטרפיה. נקבעה לי בקורת ב 07.09.08. עדיין לא פניתי לפיזיוטרפיה. אני מבצע הליכה זהירה של שעה על שפת הים אחת ליומיים. ככלל אני מרגיש בשפור ניכר. כף הרגל עדיין נפוחה. תנועת המפרק לכוון התנועה (pitch ) אינה מלווה בכאבים. בציר ה roll אינני מנסה עדיין. ההליכה שלי איטית ואינה טבעית ולאחרונה אני מרגיש כאב לפעמים בברך רגל ימין בזמן עליה במדרגות.
(1) האם יש חריג/מדאיג בתאור הנ"ל?(2) האם הליכה זהירה על חול ים לא רטוב (מיצרת תנועה בroll) מותרת/רצויה גם אם כואב אבל נסבל? (3) שחיה מותרת/מומלצת? (4) כללים בעליה/ירידה במדרגות?(5) מתי נכון לפנות לפיזיוטרפיה?(5) מהו הצפי להחלמה מלאה? (6) האם אני צפוי לסבול מכאבים בעונות מעבר?, ואם כן איך אם בכלל ניתן למזער תופעה זו (7) המלצות נוספות?(8) היכן ניתן ללמוד עוד על הנושא?
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 21/08/08 22:47
1. תלונותייך אינן חריגות.
2. כן
3. כן
4. על מנת להקל על הכאב מבצעים את העלייה תחילה עם הרגל החזקה ואת הירידה מתחילים עם הרגל הפגועה.
5. עכשיו.
6. בסבירות גבוהה התשובה היא לא.
7. קבל ייעוץ פיזיותרפי בזמן הקרוב.
8. http://www.targetwoman.com/athene/tennis%20fracture
רענון / קורס עזרה ראשונה אבישי 20/08/08 22:57
שלום לכל המאמנים
בימים אלה מתארגנת קבוצת מאמנים המועניינת לעבור קורס / רענון בעזרה ראשונה.
המטרה לגייס כמה שיותרמשתתפים על מנת להוזיל את עלות הקורס.

לפרטים והצטרפות
0545901617

יש לציין שהקורס יועבר ע"י חברה מוכרת.
אשמח לדעת ארז אברהם 20/08/08 21:29
אני מיתאמן כיום למטרת כוח Power LIFTINGכאשר אני עובד על השריר חזה גדול בלחיצת חזה כנגד מוט חופשי במישקל של 150 קילו 4 חזרות. אני יודע שבמהלך האימונים העצימים האלה אני יכול ליפצוע את הסחוסים שלי אז האים יש משהו שאני יכול בכדי לימנוע זאת מבחינה של תוסף מסויים או שיטה מסויימת לחזק תמיפרקים אני ממש אשמח אים תוכל לעזור לי כי אני ממש מאמן את עצמי לבד ואין לי מישהו שיכול לכוון אותי
אשמח לענות אלון קלרון - מנהל הפורום 21/08/08 11:08
בהקשר לתוספי מזון עדיף שתשאל בפורום תזונה.
חשוב שתחזק את גם את השרירים האנטגוניסטים, במקרה של תרגיל זה מדובר במקרבי השכמה - Rhomboids, MiddleTrapezius. בנוסף חשוב לבצע מתיחות לשריר הפקטורליס.

המטרה היא למנוע מצב בו תקבל מנח יציבתי של "כיפוף יתר" (קיפוזיס).
ראה קישורית:
http://www.med.umich.edu/1libr/sma/sma_xrhomboi_art.htm
ארד ארד 18/08/08 22:19
היי אלון רציתי לדעת האם יש סטאג במסלול לימודי הספורטתרפיה ואם כן מה אורכו והיכן הוא מתקיים?
תודה רבה
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 19/08/08 23:58
ישנו סטז'' - בשלב זה הוא רשות כלומר רק למי שמעוניין.
הוא מתקיים בסוף שנה ב ללימודים.
אורך הסטז 50 שעות והוא מתקיים בצמידות לפיזיותרפיסטים המתמחים בתחום הספורט.
המשך שאלה ארד סקוול 20/08/08 14:12
אוקיי תודה והיכן הוא מתקיים?
האם הוא בתשלום נוסף אלון או חלק מהקורס?
ולמה הוא רק למי שמעונין למה הוא לא חלק אינטגרטיבי מהשלמת הקורס וקבלת התעודה?

האם תוכנית הקורס שונה השנה (נובמבר) מהשנתיים האחרונות?

תודה רבה ארד.
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 20/08/08 15:34
אני רואה שעדיין נשארו לך הרבה שאלות והתלבטויות בנוגע לקורס ספורטתרפיה, ולתחום באופן כללי. לכן אני מציע שתקבע פגישת ייעוץ מסודרת כדיי לקבל את כל התשובות.
הפורום הוא בנושא פציעות ספורט ולא דווקא שאלות לימודיות.
יציבה נכונה מיה 18/08/08 21:34
במהלך ריצה יש נטיה של רגל ימין החוצה, מעין זריקה של הרגל. נאמר לי שזה קשור כנראה לדרך שבה החזקתי את הילדים בצד שמאל של הגוף. אשמח לדעת מהי הדרך לטפל בכל כיוון שאני נהנית לרוץ. אני עוסקת בשחיה וריצה בתחיומים אילו הקושי כמעט לא בא לידי ביטוי.
תודה יום נפלא
מיה
למה לשנות ? אלון קלרון - מנהל הפורום 18/08/08 21:53
אם אין לך בעיות וכאבים בזמן הפעילות שאת מבצעת אני לא רואה למה צריך לשנות משהו.
יש להרבה ספורטאים, גם ברמה האולימפית, הרגלי תנועה שאינם בהכרח על פי תבניות "קונבנציונליות". אז מישהו מציע לשנות אצלם משהו ?
אם אין בעיות ו/או כאבים לא צריך למהר לשום מקום.
חשש לקרע בשריר התאומים איציק 17/08/08 08:23
אתמול הייתי בבריכה ופתאום באמצע השחיה נתפס לי שריר התאומים , זה קורה הרבה בבריכה אז חשבתי שמנוחה קלה וזה יעבור , היום עוד כואב לי השריר קצת קשה לי ללכת על הרגל
האם זה קרע בשריר או משהו אחר ?
ואם כן מהי תקופת ההחלמה
תגובה אלון קלרון - מנהל הפורום 18/08/08 21:46
ייתכן שכן, אבל לרוב כאשר מתרחש קרע של סיבי השריר הכאב הינו חד ודוקר ולרוב אינו מאפשר המשך פעילות.
הבשורה הטובה היא שקרעים בשריר מחלימים באופן יחסי מהר.
במקרה שלך עניין הקרע אינו וודאי. בכל מקרה מומלץ שבימים הקרובים תבצע תרגילי מתיחה בהתאם לקישורית:

http://www.med.umich.edu/1libr/sma/sma_xachille_art.htm
חזרה לפעילות בעקבות שבר בעצם הבריח יוסי עדני 14/08/08 23:10
שלום אלון,
יש לי נער שאני מאמן, בן 16 שמשחק כדורגל, שלפני שבועיים שבר את עצם הבריח.
הוא רצה לעשות סקוואט בסמית'' ולא נתתי לו.
איזה תרגילים ניתן לתת לו בחדר הכושר? האם אפשר לתת לו תרגילים כמו מכרעים עם משקולות?
סבלנות עם שברים אלון קלרון - מנהל הפורום 15/08/08 12:46
באופן עקרוני זמן החלמה לשבר מסוג זה הוא בין 4-6 שבועות. על מנת שהאיחוי יהיה כמה שיותר טוב ממליצים במשך תקופה זו על לבישת חגורת בצורת שמינייה. ראה קישורית:
http://www.calortho.net/shoulder_images/clavicle_figure8.gif
בקשר לתרגילים במשך תקופה המטרה היא שמירה על טווחי הכתף, וחיזוקים איזומטרים לשרירי הכתף.
בכל מקרה כדיי להתייעץ עם הפיזיותרפיסט המטפל שלו על מנת למנוע טעויות ובעיות בדיעבד.
[1-10]...[181-190]   191 192 193 194 195 196 197 198 199 200   [201-204]
20.10.17 יום פתוח ללימודים במכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן