חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה

איילת וינשטיין –  RD. MSc, תזונאית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2017). מרצה במכללת תל חי, דיאטנית המכביה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט.  

עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום תזונה גם בפייסבוק. הקליקו לכניסה

סוכר שאינו מיוצר בבית חרושת אלי 05/12/19 20:52
האם קיים סוכר שאינו מיוצר בבית חרושת לסוכר, כלומר סוכר טבעי בניגוד לסוכר תעשייתי?
אם קיים סוכר טבעי, מי מייצר אותו?
אלי
תחליף לאכילת פירות חנה 01/12/19 16:14
הצילו
שלום רב,
בשנה האחרונה אני נאלצת להשתמש בתרופות פסיכיאטריות כגון סרוקוול ועוד תרופות שמעלות את המשקל ואת רמת הסוכר בדם. עליתי השנה כ-18 קילוגרם ורמת הסוכר עלתה בצורה מסוכנת. בהתייעצות עם רופא משפחה ורופאים אחרים נאמר לי שאין ברירה ואני חייבת להמשיך לקחת תרופות אלה, למרות תופעות הלוואי. התחלתי לעשות דיאטה דלת פחמימות - אני אוכלת המון ירקות וחלבונים - ללא דגנים וקטניות וללא פירות. תוך זמן קצר התחלתי לרדת במשקל וגם רמת הסוכר בדם הולכת ומשתפת. שאלתי היא : האם קיים כדור של ויטמינים שיכול לפצות את הגוף על העדר הפירות - בבתי המרקחת יש עשרות סוגים ואני לא יודעת
איזה סוג יכול לבוא במקום הפירות. גם בקופת חולים לא יודעים. אולי תוכלי לעזור לי?
בברכה
חנה
למה כדור, אפשר ירקות איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/19 10:24
ההבדל בין פירות לירקות הוא כמות הסוכר
ולכן העשרת התפריט בירקות מהווה תחליף לסיבים לויטמינים והמנראלים
בריאות
איילת
תחליף למוצרי חלב בארוחת בוקר יסמין 18/11/19 13:56
שלום,

מסיבות רפואיות הומלץ לי להפחית צריכה של מוצרי חלב, כדי להפחית ליחה. אני מחפשת תחליפים, ומדובר בעיקר בהחלפה של מוצרי חלב לארוחת הבוקר. בבוקר אני אוכלת בין היתר קורנפלקס עם חלב, ויוגורט.

יש לכם רעיון לתחליפים לחלב (כדי "לרכך" את הקורנפלקס ובכל זאת לאכול אותו) וליוגורט?

תודה רבה
חלב טבעוני איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/19 09:36
תמיד אפשר ללכת על דייסת שיבולת שועל על בסיס מים או על ארוחת ביצים+ ירקות
אבל אם רוצים לתת מענה דומה אפששר לאכול גרנולה+חלב שקדים או חלב שיבולת שועל או חלב אורז
שימו לב חלב תעשייתי מכיל לא מעט סוכר וכמות החלבון בו קטנה
ניתן ליצור חלב שקדים בהכנה ביתית
להשרות שקדים במים למשך הלילה, בבוקר לקלוף את הקליפה החומה של השקדים , להכניס למעבד מזון או נינג''ה ולטחון היטב
את מה שמתקבל לסנן בעזרת בד חיתון
מתקבלים
1. חלב שקדים- ללא מתיקות
2. אבקת שקדים- שניתן לשלב בשייק ים\ עוגיות\ גרנולה
בריאות
איילת
הרזיה ומשקולות מדריכה 16/11/19 11:06
שלום . רציתי לדעת איך לשלב אימון משקולות עצים מצד אחד ומצד שני ירידה באחוזי שומן

תודה 🙂
ירידה באחוזי שומן איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/19 07:55
אימון משקולות חיוני בתהליכי ירידה במשקל, כאשר רוצים למנוע ירידה של מסה רזה
אמנם תהליך הירידה במשקל יתמתן בשל הפחתה של איבוד מסה רזה, אולם התהליך יאפשר התמדה בירידה ובשמירה על משקל המטרה

תוכנית אימון יש לקבל ממאמן ולא מדיאטנית :)

איילת
גיל, קולגן וטבעונות. רון 03/11/19 16:09
הבנתי שעם הגיל קצב התהליכים הקטבוליים של רקמות החיבור בגוף מתחיל לעלות על זה של התהליכים האנבוליים.
ולכן, במיוחד עבור ספורטאים, חושב לתת דגש על צריכת קולגן בתזונה.
ניסיתי קצת לחקור בנושא באינטרנט, ונתקלתי בשתי דעות שונות.

א
אין תחליף לאכילת רקמות חיבור מהחי.
ישנם תוספי תזונה של קולגן/ג''לטין אותם רצוי לצרוך יחד עם ויטמין c לפני האימון.

ב
החלבונים מהם מורכב הקולגן הם ליזין, גליצין, פרולין. הם נפוצים מאד בקטניות.
לכן צריך לשנות את יחס הדגנים/קטניות בתזונה כך שיהיה יותר לטובת הקטניות.
חשוב לאכול קטניות יחד עם ויטמין c לפני האימון.

איזה אופציה היא הנכונה?
או שאף אחת מהן?
קולגן מבנה חלבון מורכב איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/19 07:52
לבניית קולגן בגוף חשוב לספק חומצות האמינו החיוניות אולם כדי שהגוף יצליח לבנות קולגן בצורה מיטבית יש לוודא שיש גירוי הורמונאלי מיטבי

אספקת חומצות אמינו בגיל המבוגר לא תפצה על שינויים הורמונאליים.
התוספים המשווקים כקולגן הם למעשה פפטידים קצרי שרשרת שבצורה פטנטית הצליחו שלא יתעכלו ויתפרקו בעיכול ולכן נמצא, בכל הקשור לביוטי- שמסייעים בעידוד תהליכי התחדשות של קולגן בעור.
למיטב ידיעתי- כל תוספי הקולגן מופקים מהחי ולכן לא מהווים מענה לטבעונים

איילת
סוגי קקאו אלעד 24/10/19 22:42
שלום,
במה נבדל קקאו 85% שקונים בסופר מקקאו טבעי?
אלעד
טבעי זה לא מחייב איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/19 07:47

בציון של 85% הכוונה ש85% מהרכב הקקאו ממוצקי קקאו,
באמירה טבעי אין מחויבות מיוחדת רק אמירה שכל רכיבי המוצר מקורם מהטבע.. להזכירכם גם סוכר הוא טבעי
בריאות
איילת
זרעי פשתן אלי 11/10/19 12:52
האם יש יתרונות תזונתיים לזרעי פשתן לא טחונים? אם כן, מהם? אלי
ראה תשובה לשאלתך בהמשך עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 09:51
בברכה

עינב
זרעי פשתן לא קלויים יפה 11/10/19 09:56
האם יש תועלת תזונתית בהוספת זרעי פשתן לא קלויים לסלט ירקות? האם יש בהם סיבים וחומצות שומן בריאים? חג שמח. יפה
לא טחונים יפה 20/10/19 11:34
היי,
בשאלתי מ-11.10 נפלה טעות, לצערי, ואני מתנצלת.
כוונתי הייתה לזרעי פשתן לא טחונים (בניגוד לכתוב שם "לא קלויים").
אודה על תשובה.
יפה
מומלץ לטחון על מנת לקבל את היתרונות הבריאותיים עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 09:50
שלום

על מנת לקבל את התועלות התזונתיות מזרעי הפשתן יש לשבור את הקליפה העוטפת אותם - לטחון
מכילים סיבים תזונתיים (2-3 גרם לכף) וחומצת שומן חיוניות ממשפחת אומגה 3

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית
שלום. באיזה שעות צריך להיחשף לשמש ? תודה 06/10/19 14:10
וכמה זמן צריך להיחשף ? ואיך צריך להיחשף ?
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 10:01
שלום

זמן החשיפה המדויק תלוי גם בגוון העור ובעונות השנה. מומלץ לפזר את החשיפה לשמש במהלך השבוע ולא בשעות החמות עקב הסיכון למלנומה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
כמה כוסות מים הכי הרבה מותר לשתות ביום ? מים 13/09/19 13:36
כמה מים הכי הרבה מותר לשתות ביום ?
לפי התחושה שלך אסף 30/10/19 17:31
זה אינדיוידואלי,
אם תשתה יותר מידי תרגיש כאבי בטן/ראש
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 09:46
שלום

המלצות לשתיית מים הן אינדבדואליות

תלוי בין היתר באורח החיים, באימונים, בהזעה, במשקל

שתן שקוף במהלך היום הוא מדד לשתייה מספקת

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית
הפרדה בין אוכל ושתייה ליאת 11/08/19 20:20
האם צריך להפריד בין הארוחה לשתייה?
תודה רבה.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:56
שלום

אם יש בעיה בריאותית או תחושת מלאות, צרבת, צריכה אנרגטית מועטה מידי וכו'' אז יש המלצה להפריד שתייה מאכילה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
הרבה ארוחות ביום. יוסי 11/08/19 16:35
הבנתי שרצוי לאכול 5-6 ארוחות ביום.
הנוהג שלי הוא לאכול "קצת ביסים" כל חצי שעה / שעה. כלומר יוצא שאני אוכל המון ארוחות קטנטנות כל יום.
זה תקין?
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:55
שלום

זו יכולה להיות בעיה אם זה מפריע לך, אם אתה רעב, אם יש לך יעדים שאתה מרגיש שאתה לא משיג
אם מצבך הבריאותי טוב, אתה מאוזן מבחינת כמות הקלוריות היומית והרכב נכון, אתה במשקל תקין ובדיקות הדם גם - אין בעיה

ממליצה לך לבדוק מדוע אתה לא אוכל ארוחות מסודרות ותחומות שישיעו אותך ואולי יפחיתו את הצורך לנשנש

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
כולסטרול טוב נמוך רון 04/08/19 00:49
שלום.

אני בן 45, עם 15% שומן, טבעוני, ומקפיד לאכול המון שומן מהצומח (טחינה, פשתן, ועוד ועוד).

בבדיקת הדם שלי יצא שכל ערכי השומן בדם שלי נמוכים (אבל עדיין בתוך הטווח הרצוי).
אבל! גם הכולסטרול הטוב נמוך, והוא אפילו קצת מתחת לטווח הרצוי.

האם אני בבעיה?

הערכים שהתקבלו:
cholesterol 107.9
tryglicerides 47
hdl 38
ldl 60.4
non hdl cholesterol 70

המון תודה :-)
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:53
שלום

הhdl שלך בטווח הנמוך של הנורמה, ישנם כמה מחקרים שקושרים תזונה לכולסטרול טוב אך העדויות מעטות במיוחד לנוכח התזונה שלך שנראה שהיא טובה ומכילה הרכב טוב של חומצות שומן. לרוב הערך הוא גנטי, פעילות גופנית יכולה מעט לעזור

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
איך להיות מלאת אנרגיה בבוקר רינת 29/07/19 10:07
שלום רב.
אני בת 52 וכל בוקר כמעט אני קמה די עייפה. רציתי לשאול איזה תזונה נכונה כדאי לי לאכול בערב ובבוקר כדי שאהיה מלאת אנרגיה ולא אהיה עייפה זה חשוב לי. אני לא אצל דיאטנית או משהו כזה.

אני מודה לכם,
יום נפלא
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:48
שלום

תחושת אנרגיה יכולה להיות קשורה להרבה מאוד דברים וקשה לדעת מה אצלך יהיה מתאים מבלי להכיר
ממליצה לך לבצע בדיקות דם כלליות ולראות אם יש סיבה שם לעייפות
ארוחות בוקר טובות ומזינות שנותנות אנרגיה :
חביתה עם לחם מלא וירקות \ שייק ירוק עם פרי \ יוגורט עם שיבולת שועל ופרי חתוך \ אגוזים לא קלויים עם פרי ...
להתאמת תפריט מותאם לך ולמטרותייך כולל התייחוסת לבדיקות הדם מוזמנת להתקשר למרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 098639436

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
בוטנים וחלבון אפי 26/07/19 19:06
שלום

לפעמים אין לי זמן להכין קטניות.
קופסא עם בוטנים (לא קלויים) מהווה אופציה לקטניות שלא דורשות זמן הכנה.

אני מודע לכמות השומן הגבוהה שיש בבוטנים, אין לי שום בעיה עם זה, אני נשאר רזה תמיד.

השאלה שלי:
האם שילוב של דגנים עם בוטנים, ייתן את אותה איכות חלבון כמו שילוב של דגנים עם עדשים/אפונה/וכיו"ב ?

תודה :-)
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 10:57
שלום

כן
ב100 גרם יהיה בסביבות 26 גרם חלבון כמו בשאר הקטניות

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
10   [11-20]...[251]
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

אליפות אירופה בבריכות קצרות: אנסטסיה גורבנקו סיימה במקום ה-7 בגמר משחה ה-400 מ' מ.א בתוצאה 4:37:92 ד'

מקום 8 ליעקב טומרקין בגמר ה-200 מ' גב בתוצאה 1:53:00 דקות באליפות אירופה בבריכות קצרות

במרוץ לטוקיו: גילי כהן, גפן פרימו, שירה ראשוני, גילי שריר, תמנע נלסון לוי, ענבל שמש ורז הרשקו תשתתפנה בטורניר המסטארס בסין שייפתח ב-12.12.19

שיא ישראל לרביעיית השליחים: מירון חירותי, מרקוס שלזינגר, תומר פרנקל וגל גרומי כהן ב-50*4 חופשי בתוצאה 1:26:90 דקות באליפות אירופה בבריכות קצרות בגלאזגו

רץ המרתון איימרו עלמיה, קבע את הקריטריון האולימפי לטוקיו 2020 כשסיים את מרתון ולנסיה בתוצאה 2:11:02 שעות