חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה

איילת וינשטיין –  RD. MSc, תזונאית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2017). מרצה במכללת תל חי, דיאטנית המכביה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט.  

עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום תזונה גם בפייסבוק. הקליקו לכניסה

זרעי פשתן אלי 11/10/19 12:52
האם יש יתרונות תזונתיים לזרעי פשתן לא טחונים? אם כן, מהם? אלי
זרעי פשתן לא קלויים יפה 11/10/19 09:56
האם יש תועלת תזונתית בהוספת זרעי פשתן לא קלויים לסלט ירקות? האם יש בהם סיבים וחומצות שומן בריאים? חג שמח. יפה
לא טחונים יפה 20/10/19 11:34
היי,
בשאלתי מ-11.10 נפלה טעות, לצערי, ואני מתנצלת.
כוונתי הייתה לזרעי פשתן לא טחונים (בניגוד לכתוב שם "לא קלויים").
אודה על תשובה.
יפה
שלום. באיזה שעות צריך להיחשף לשמש ? תודה 06/10/19 14:10
וכמה זמן צריך להיחשף ? ואיך צריך להיחשף ?
כמה כוסות מים הכי הרבה מותר לשתות ביום ? מים 13/09/19 13:36
כמה מים הכי הרבה מותר לשתות ביום ?
הפרדה בין אוכל ושתייה ליאת 11/08/19 20:20
האם צריך להפריד בין הארוחה לשתייה?
תודה רבה.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:56
שלום

אם יש בעיה בריאותית או תחושת מלאות, צרבת, צריכה אנרגטית מועטה מידי וכו'' אז יש המלצה להפריד שתייה מאכילה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
הרבה ארוחות ביום. יוסי 11/08/19 16:35
הבנתי שרצוי לאכול 5-6 ארוחות ביום.
הנוהג שלי הוא לאכול "קצת ביסים" כל חצי שעה / שעה. כלומר יוצא שאני אוכל המון ארוחות קטנטנות כל יום.
זה תקין?
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:55
שלום

זו יכולה להיות בעיה אם זה מפריע לך, אם אתה רעב, אם יש לך יעדים שאתה מרגיש שאתה לא משיג
אם מצבך הבריאותי טוב, אתה מאוזן מבחינת כמות הקלוריות היומית והרכב נכון, אתה במשקל תקין ובדיקות הדם גם - אין בעיה

ממליצה לך לבדוק מדוע אתה לא אוכל ארוחות מסודרות ותחומות שישיעו אותך ואולי יפחיתו את הצורך לנשנש

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
כולסטרול טוב נמוך רון 04/08/19 00:49
שלום.

אני בן 45, עם 15% שומן, טבעוני, ומקפיד לאכול המון שומן מהצומח (טחינה, פשתן, ועוד ועוד).

בבדיקת הדם שלי יצא שכל ערכי השומן בדם שלי נמוכים (אבל עדיין בתוך הטווח הרצוי).
אבל! גם הכולסטרול הטוב נמוך, והוא אפילו קצת מתחת לטווח הרצוי.

האם אני בבעיה?

הערכים שהתקבלו:
cholesterol 107.9
tryglicerides 47
hdl 38
ldl 60.4
non hdl cholesterol 70

המון תודה :-)
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:53
שלום

הhdl שלך בטווח הנמוך של הנורמה, ישנם כמה מחקרים שקושרים תזונה לכולסטרול טוב אך העדויות מעטות במיוחד לנוכח התזונה שלך שנראה שהיא טובה ומכילה הרכב טוב של חומצות שומן. לרוב הערך הוא גנטי, פעילות גופנית יכולה מעט לעזור

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
איך להיות מלאת אנרגיה בבוקר רינת 29/07/19 10:07
שלום רב.
אני בת 52 וכל בוקר כמעט אני קמה די עייפה. רציתי לשאול איזה תזונה נכונה כדאי לי לאכול בערב ובבוקר כדי שאהיה מלאת אנרגיה ולא אהיה עייפה זה חשוב לי. אני לא אצל דיאטנית או משהו כזה.

אני מודה לכם,
יום נפלא
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:48
שלום

תחושת אנרגיה יכולה להיות קשורה להרבה מאוד דברים וקשה לדעת מה אצלך יהיה מתאים מבלי להכיר
ממליצה לך לבצע בדיקות דם כלליות ולראות אם יש סיבה שם לעייפות
ארוחות בוקר טובות ומזינות שנותנות אנרגיה :
חביתה עם לחם מלא וירקות \ שייק ירוק עם פרי \ יוגורט עם שיבולת שועל ופרי חתוך \ אגוזים לא קלויים עם פרי ...
להתאמת תפריט מותאם לך ולמטרותייך כולל התייחוסת לבדיקות הדם מוזמנת להתקשר למרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 098639436

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
בוטנים וחלבון אפי 26/07/19 19:06
שלום

לפעמים אין לי זמן להכין קטניות.
קופסא עם בוטנים (לא קלויים) מהווה אופציה לקטניות שלא דורשות זמן הכנה.

אני מודע לכמות השומן הגבוהה שיש בבוטנים, אין לי שום בעיה עם זה, אני נשאר רזה תמיד.

השאלה שלי:
האם שילוב של דגנים עם בוטנים, ייתן את אותה איכות חלבון כמו שילוב של דגנים עם עדשים/אפונה/וכיו"ב ?

תודה :-)
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 10:57
שלום

כן
ב100 גרם יהיה בסביבות 26 גרם חלבון כמו בשאר הקטניות

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
סידן אלי 24/07/19 08:49
האם נכונה הטענה שהסידן במוצרי חלב הוא חסר ערך כי הוא סינטטי, לעומת סידן טבעי הנמצא במזונות שונים כגון קינואה, אורז מלא, טופו, קייל ועוד?
והאם נכונה הטענה שחלב עיזים/כבשים מזין ובריא יותר מחלב בקר?
אלי
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 10:48
שלום

גם חלב ומוצריו מכילים באופן טבעי סידן, הם מקור טוב לסידן, כמו כן גם מוצרים שמקורם מהצומח כמו שציינת
ישנם אנשים שצריכת חלב בקר גורמת להם לתחושת אי נוחות במערכת העיכול או סימפטומים נוספים, וחלב כבשים\עיזים נותן להם מענה. הרכב החלבים די דומה, תלוי בתזונה של החיה - ישנו שוני בחלק מהרכיבים - מומלץ לצרוך מה שאתה מרגיש שמתאים לך ובכמויות מתונות

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
כמה חלבונים ביום? אסף 16/07/19 09:20
שלום,

אני רוכב לעבודה 11 ק"מ רכיבה מאומצת (נגד השעון) ולא מישורית. כמובן שאותו הדבר בדרך חזרה הביתה. אני עושה את זה 5 ימים בשבוע כל שבוע. בנוסף אני עושה כשעה של פעילות נוספת בערב 3 פעמים בשבוע (ddp yoga).

שאלתי היא מה צריכה להיות התזונה שתתאים לפעילות הזו? כמה חלבונים ופחמימות עליי לצרוך ובאיזה זמן?
קראתי שיש לצרוך חלבונים בחלון הזמן של 45 דקות לאחר הרכיבה ביחד עם פחמימות לספיגה טובה של החלבון. האם זה נכון? כמה חלבונים עליי לצרוך ביום ע"מ שהשרירים ימשיכו להתפתח?

תודה מראש.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 10:42
שלום

הדרישות שונות מאדם לאדם ותלויות בין היתר גם בגיל במשקל במטרות ובמצב הבריאותי
באופן כללי לגבי צריכת החלבון - מה שחשוב זה להגיע לצריכה היומית שהיא לאדם המתאמן נעה בין 1-1.8 גרם לק"ג, יותר מאשר תזמון צריכת החלבון
כדאי לך לחלק את החלבון בין הארוחות על מנת שהשרירים ימשיכו להיבנות במהלך היום
למשל לצרוך 20-30 גרם בארוחה
בנוסף לחלבונים לצרוך פחמימות מורכבות, ירקות ומעט שמן בכל ארוחה

התאמת התזונה היא אישית - מוזמן להתקשר ולתאם פגישה עם תזונאי קליני וספורט שיתאים לך תפריט מותאם. לפרטים - המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 098639436

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ממתיק מלאכותי ופגיעה בבריאות אלה 12/07/19 07:45
שלום,
במשך תקופה ארוכה (שנים) צרכתי כ 15-20 שקיות סטיביה ביום, פלוס כ2 קופסאות מסטיקים ללא סוכר (כ 60 גרם) וכ 5-6 קרטיבים ללא סוכר.
האם אפשר שצריכה כזו גרמה לי נזק בריאותי כלשהו?
אני חוששת ומנסה כעת להפחית משמעותית.
תודה
השימוש בממתיקים מלאכותיים שנוי במחלוקת איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 14/07/19 17:37
אין הסכמה לגבי מדניות השימוש בממתיקים מלאכותיים
מצד אחד מאפשר " לחסוך קלוריות"
אולם מצד שני מרגיל את הגריה לטעם מתוק להתעצם
בנוסף מחקר אחרון שנערך במכון ויצמן גילה ששימוש מוגבר בממתיקים הגביר סיכון לתחלואה בסוכרת שנובעת מעמידות רקמות לפיעלות האינסולין.

לעומת זאת הסימון החדש של משרד הבריאות - מדגיש הפחתה בסוכר גם במחיר של שימוש בממתיקים.

האמת היא כפי הנראה כמו תמיד באמצע

לא לפחד מנזק אולם גם לא להגזים בכמויות.

בריאות
איילת
ממתיקים וסוכרת אלי 24/07/19 09:09
המחקר של חוקרי מכון ויצמן לא גילה ששימוש בממתיקים מלאכותיים מגביר תחלואה בסוכרת. מה שהוא גילה זה שיש קשר בין שימוש בממתיקים מלאכותיים לבין תחלואה, כאשר לא ברור בכלל האם הממתיקים גרמו לתחלואה, או התחלואה גרמה לשימוש בממתיקים במקום בסוכר, הידוע כגורם לסוכרת. האפשרות השנייה נראית סבירה יותר, מאחר שעד כה לא הוכח נזק מממתיקים. אלי
עלים רוני 10/07/19 02:55
כמה כוסות של עלים ירוקים מותר לאכול ביום
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 14/07/19 11:51
שלום

אם אין בעייה בריאותית או קונטראידיקציה עם תרופה בה צריך להתאים את מינון התרופה לצריכת ויטמין k (קומדין למשל) אין הגבלה לכמות מסויימת - אך כמו תמיד מומלץ לגוון גם בירקות שאתה אוכל

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
שמירה על משקל תקין. שיר 06/07/19 11:18
שלום, אני רזה מטבעי (גובהי 1.63 ומשקלי כ53 ק"ג, בת 31). אבל אני מגבילה את עצמי ולפעמים נותרת רעבה כי אני חוששת מעלייה במשקל. רופא (אך לא תזונאי) אמר לי שאם אני עוסקת בפעילות גופנית בכל יום (אני מתונה, הליכה של שעה ביום ומעט אימוני כח), מותר לי לאכול מה שארצה ללא חשש. האם זה נשמע הגיוני?
תודה
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 08/07/19 15:05
שלום

עלייה במשקל היא פונקציה בעיקר של מאזן אנרגיה חיובי. אם תאכלי יותר מהקלוריות שאת מוציאה את תעלי במשקל ואם את מפחיתה את כמות הקלוריות את כנראה תרדי במשקל. ביצוע פעילות גופנית משמעה העלאה בהוצאה האנרגטית ולכן את יכולה לאכול כמות קלוריות גדולה ממה שהיית רגילה ועדיין לשמור על המשקל.
אם את מצליחה לשמור על משקל הגוף שלך ככל הנראה את מצליחה לעשות את האיזון ולאכול בכמות שאת צריכה ולא מעבר. ויש כמובן את הנטייה הטבעית של הגוף.
הכל עיניין של איזון ולא כדאי להגזים בשום דבר
בכל מקרה לא כדאי להיות רעבה ואפשר לסדר את האכילה ככה שתגרום לך להיות שבעה ועדיין לשמור על צריכה קלורית מתאימה
את מוזמנת להתייעץ במרכז לרפואת ספורט בנכון וינגייט 098639426

בברכה
עינב גרוסמן דיאטנית קלינית
עליה במשקל עקב גיל 40 י. 01/07/19 21:01
שלום, כל חיי הייתי מתוסכלת תת משקל עם כל ההשלכות החברתיות וההתפתחותיות שקלתי 46 קג בגיל 17 ועד גיל 32 עלית 3 קילו ל-49 קג. גובה 1.7.
לא עשיתי בכוונה ולא המלחתי לעלות קילו.

בגיל 34 חל מפנה של עליה והיום בגיל 43 אני 65 קילו ושוב מתוסכלת למרות שיגידו שזה בסדר. מבחינתי זה לא בסדר אני רואה את כל השומן.
מעבר לזה שבגדים שקניתי שנה שעברה או לפני שנתיים לא עולים.. יש בטן , השמנה בירכיים
גם בכתפיים התרחבתי.

בגדול אצלנו במשפחה אין שמנים מצד אמא יש נטיה לסכרת.
אימי ואחותה ממש רזות וכל חייהן שמרו על משקל תקין של רזה וחתיכה.

אני לא יצאתי כך אני בטוחה שאם לא אעצור את זה יהיה לי קשה.

מה ניתן לעשות? אני לא אוכלת הרבה והפניה לתזוניאית בטח לא אקבל.
מבחינת ספורט, אני עולה מדרגות ואוהבת ללכת ( לא הליכה מהירה).

דבר אחרון שאציין: בגילאי ה-30 סבלתי כמעט עשור מכאבי מפרקים ולא הצליחו לעלות על הבעיה. היתכן שאלו כאבי גדילה? בכל מקרה זה מנע ממני תזוזה והכניס אותי לדיכי. לא יכולתי לדרול על הרגלים והייתי מדדה.

תודה
שינוי משקל לאורך השנים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/07/19 16:46
י יקרה
כפי שאת מתארת העליה במשקל לא בהכרח קשורה לגיל ונובעת יותר מהתנהלות פסיבית ובהעדר מודעות לתזונה
אני ממליצה בחום שתקבלי הדרכה\ ייעוץ תזונה להתנהלות תזונתית מטיבה
ובנוסף הנחיות לפעילות גופנית למרות המגבלות ברגליים

זאת לא גזרה משמיים, אולם כדי לשנות יש להשקיע מאמץ מיוחד

בהצלחה
איילת
10   [11-20]...[251]
אל תחמיצו את אירוע הדגל של ספורט הנשים בישראל, "אתנה הולכות רחוק" ביום שישי, ה-25.10.19, החל מהשעה 8:00 בפארק הרצליה

נבחרת ישראל בג'ודו, ללא שגיא מוקי ואורי ששון, יצאה לאיחוד האמירויות לקראת גרנד סלאם אבו דאבי שייפתח ב-27.10.19

שנת הלימודים תש"ף בבית הספר למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט תיפתח ביום שישי, ה-1.11.19

שיא ישראל לאנסטסיה גורבנקו ב-200 מ' מ.א בבריכת 25 מ' בתוצאה 2:08:01 דקות בליגת ה-ISL בארה"ב

שיא ישראל לאנסטסיה גורבנקו ב-400 מ' מ.א בבריכת 25 מ', בתוצאה 4:37:68 דקות בליגת ה-ISL בארה"ב