חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה

איילת וינשטיין –  RD. MSc, תזונאית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2017). מרצה במכללת תל חי, דיאטנית המכביה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט.  

עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום תזונה גם בפייסבוק. הקליקו לכניסה

תחליף גבינת מוצרלה ענבל 13/02/20 18:39
האם חיקוי גבינת מוצרלה נופל בערכו התזונתי או בבריאותו מגבינת מוצרלה אמיתית? אני מסתכלת על המוצר "בנוסח מוצרלה" של כפיר ורואה ברכיבים 60% רכיבי חלב מפוסטרים ואין תוספת של שומן צמחי. בערכים התזונתיים אני רואה שהערכים קצת יותר בריאים מאשר במוצרלה אמיתית (למשל 17% שומן לעומת 22-18%), סידן גבוה. אולם בכתבה ב-ynet משנת 2013 מתארים שהתחליפים כולם רעים. מה דעתכן?
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,l-4326654,00.html
יחס בין דגנים וקטניות רון 10/02/20 22:50
שלום.

ב100 גרם עדשים יש 25 גרם חלבון, וב100 גרם אורז יש (בערך) 7 גרם חלבון.

כאשר מכינים מג''דרה, אז בשביל שהיחס בין הכמויות של חלבון הדגן לחלבון הקטניה יהיה חצי/חצי, צריך 100 גרם עדשים ו350 גרם אורז?

או שבשביל חלבון מלא צריך 100 גרם עדשים ו100 גרם אורז?

היחס צריך להיות חצי/חצי במשקל ברוטו, או במשקל החלבון?
שמן בסוף הבישול? אסף 10/02/20 22:10
במידה ואני מבשל מרק כ40 דקות בישול, כאשר יש בו שמן חמניות בכבישה קרה.
זה יפגע בכמות הויטמין e שבו?
אולי עדיף להוסיף את השמן בסוף הבישול?
תודה מראש, אסף.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/02/20 12:59
שלום

ויטמין e הוא רגיש לחימום, כלומר בחימום הוא מתחמצן ונהרס, לכן לא להסתמך על שמן מחומם כמקור טוב לויטמין e. יש מקורות נוספים ליטמין זה, צירפתי לך לינקים:

לקריאה נוספת על ויטמין e :
https://lpi.oregonstate.edu/mic/vitamins/vitamin-e?fbclid=iwar0xkgyu9fyxqkq-ikoxno4pyrvlayj_b4uikr8hzx6tr9secfbwhy8xolg#safety
טבלה עם מונות העשירים בויטמין e :
https://nutritiondata.self.com/foods-000103000000000000000-w.html?fbclid=iwar09opglqqpxag_mje8giqqzupelcq1lpbvqapgfvqko-fe7zrtw79s6ebw

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
כמה זמן לאכול לפני אימון בחדר כושר? דוד 09/02/20 12:59
שלום, אני נוהג להתאמן בחדר הכושר באזור שתיים שלוש בצהריים. אני רוצה שיהיה לגוף שלי הרבה אנרגיה לאימון אבל מצד שאני אני לא רוצה להכביד על הבטן שתפריע לאימון. אז כמה זמן לפני האימון כדאי לאכול? מה כדאי לאכול והאם לאכול ארוחה משביעה מאוד או ארוחה קלילה?
תודה מראש.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/02/20 12:40
שלום

התאמת התזונה היא אישית ולפי מה שמרגיש לך מתאים לך
העקרון הוא ארוחה קלילה לפני בסמוך לאימון על מנת שלא תכביד עליך, ארוחות לדוגמא כשעתיים לפני האימון - כריך עם גבינה \ טונה \ חזה עוף \ ממרח סויה \ חמאת בוטנים \ דגני בוקר עם מעט חלב \ יוגורט עם גרנולה \ חביתה לחם ומלפפון... ולשתות מים
אם אתה מרגיש צורך אפשר "לתדל" אנרגיה ולאכול לקראת האימון תמר \ בננה \ לחם עם ריבה
את הארוחה הגדולה יותר אחרי האימון בהתאוששות

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
שילובי מזון שומניים רונית 08/02/20 20:10
לגבי מאכלים שרצוי לאכול אותם יחד עם שמן ע"מ לאפשר ספיגה של ויטמינים, למשל גזר:
האם חובה לערבב אותם פיזית יחדיו, למשל שמן/טחינה בסלט?
או שאפשר לאכול גזר, ואחרי 2-3 דקות מאכל שומני?
זה משנה מה מבינהם אוכלים קודם?
תודה :-)
תבלינים קרמינטביים שירי 03/02/20 14:12
אומרים שתבלינים קרמינטביים כגון קימל/גינגר/שמיר/אניס וכיו"ב עוזרים במניעת גזים במערכת העיכול.

האם המניעה הזו באה על חשבון משהו?
למשל על חשבון ספיגה יעילה של ויטמינים ומינרליים?

תודה ויום טוב
צום יומי איתיה 29/01/20 11:31
שוב שלום,
לאחרונה שומעים על תאוריה נוספת בתחום התזונה:
יש לצמצם את שעות האכילה ( עד ל8 שעות יומיות) ולהגדיל את פרק הזמן של הימנעות ממזון( עד 16 שעות יומיות) יש לך דעה בנושא? כספורטאי זה סותר הרבה פרקים בחינוך שלי.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/02/20 11:42
שלום

אכילה בטווחי זמן מוגבלים, כמו בדיאטות המבוססות על צומות, נחקרו ונראומתוצאות מעורבות. לא נמצא יתרון לדיאטה של צום על פני דיאטה של הגבלה קלורית ממושכת ואחידה לשיפור הרכב גוף, ולכן ההתאמה תעשה לפי העדפה אישית, סבילות והמטרות הספורטיביות.
ההתמקדות בתהליך להפחתת מסת השומן תוך שמירה או עליית במסת הגוף הרזה צריכות להיות בצריכת כמות חלבון בכמות מתאימה, ביצוע אימוני התנגדות והתאמת קצב הירידה במשקל. השאלה אם דיאטות המבוססות על צומות יכולות להחליף הגבלה קלורית רציפה, נשארה ללא מענה.

דיאטה המבוססת על צום לסירוגין יכולה להיטיב עם אחד ולהרע לאחר. אין הוכחה שתתרום לשיפור הביצועים הספורטיביים

אפשר לומר ששינוי בהרכב הגוף יכול להתרחש על ידי ביצוע של טווח דיאטות רחב (מתפריט דל בשומן עד דל בפחמימה/קטוגני וכל מה שביניהם) ויש להתייעץ עם איש מקצוע, דיאטן קליני, להתאמה אישית של הרכב הדיאטה וקצב השינוי במשקל ובהרכב הגוף בהתאמה לתוכנית האימונים השנתית.

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
גזר כתום מול סגול וגם חמאה לעומת שמן בעוגה איתיה 28/01/20 18:05
שלום,
לאחרונה אני מכין עוגות שמרים. מכל מיני שמרים ומתכונים שונים. אני מדען בהכשרתי ולכן לא מפסיק לשנות וללמוד. ידידה סוכרתית ביקשה ממני להשתמש בחמאה ולא בשמן וטענה כי בריא יותר לכולם. יותר טעים אבל איכותי יותר?
זרעתי גזר סגול בגינה. לא ממש מכיר את ההבדלים בין הגזרים הכתומים, סגולים או צהובים (חיוורים). בכתום, הרגיל מתוק יותר אך מה לגבי הבדלים נוספים?
תודה-
מלח מועשר ביוד ירון 22/01/20 19:30
ברכיבים של המלח מועשר ביוד של "מלח הארץ" מופיעים:

חומרים מונעי התגיישות
e535 , e500i , e551

א- האם החומרים האלו בטוחים בהנחה שאני צורך בערך 4-5 גרם מלח ביום?

ב- האם עדיף במקום לצרוך מלח רגיל, ולקחת יוד כתוסף תזונה?

תודה רבה.
השריית שקדים ניצן 21/01/20 14:46
האם לאחר השריית שקדים הערך התזונתי כגון החלבון משתנה? מכיוון שלאחר ההשרייה המשקל של השקד עולה עקב המים
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/02/20 11:32
שלום

השרייה לא משנה את כמות החלבון בשקדים, אך כן מפחית את החומצה הפיטית ותורמת לזמינות טובה יותר של רכיבים תזונתיים

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
תוסף ויטמין d טבעוני יוסי 18/01/20 19:48
שלום
מאחר ובחורף אני לא נחשף כלל לקרני השמש, ומאחר ואני לא צורך מוצרים מהחי, אני חושש מחוסר בויטמין d.

ראיתי את התוסף הזה:
ויטמין d3 ליפוזומלי של חברת אקוסופ.

https://www.ecosupp.co.il/product/ויטמין-d3/

האם הספיגה שלו תהיה יעילה כמו זו של תוסף שאינו טבעוני?

המון תודה :-)

תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/01/20 13:14
שלום

לא אוכל להמליץ על מוצר מחברה מסויימת דרך הפורום
לאקוסאפ אכן פתרונות לתוספי תזונה להשלמה תונתית שהם טבעונים
בכל מקרה, לאחר נטילה של מספר שבועות מומלץ לבצע בדיקה חוזרת ולראות שאכן רמותיו בדם עולות

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ויטמין b 12 מתן 17/01/20 23:13
אני רץ 8 קלומטר אחת לשבוע.
לאחרונה התחילו להופיע לי נימולים בידייים וברגליים, ובזמן האחרון הנימולים הוחלפו בתחושת שריפה בכפות הרגליים.
בדקתי ויטמין b12 שעומד על 174.
האם זה ערך תקין?
התחלתי ליטול תוסף למציצה מתחת ללשון - תוך כמה זמן אתחיל לדעתך להרגיש בשינויי?
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/01/20 13:13
שלום

בי12 בערך של 174 הוא נמוך ביחס לנורמה, בי12 תת לשוני (למציצה מתחת ללשון) הוא אחד מהדרכים להעלות את רמותיו בדם, יש להתייעץ עם הרופא המטפל מה הדרך המתאימה ביותר להעלות את הרמות שלו אצלך

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
מחסור ב- בי 12 מתן 19/01/20 14:36
תודה רבה על המענה.

הרופא נתנה לי כדורי מציצה מתחת ללשון (1,000 מק"ג), אך רציתי לדעת תוך כמה זמן בערך אתחיל להרגיש בשינוי.

שוב תודה רבה
ויטמין d מהצומח יוסי 09/01/20 21:56
ערב טוב.
האם התוסף ויטמין d הזה יעיל ונספג כמו תוסף שאינו טבעוני?

https://www.ecosupp.co.il/product/%d7%95%d7%99%d7%98%d7%9e%d7%99%d7%9f-d3/

רב תודות
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/01/20 13:11
שלום

לא ניתן להמליץ על מוצר מחברה מסויימת דרך הפורום

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ויטמין d של אקוסאפ איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 19/01/20 13:59
ויטמין d3 של אקוסאפ הינו ויטמין d ליפוזמאלי- טכנולוגיה שמאפשרת ספיגה טובה יותר
למרות שהוא ממקור חי הוא מסופק כויטמין d#- שזה המצב הפעיל של הויטמין
ולכן למיטב נסיוני הינו תוסף טוב

בריאות
איילת
גזר רונית 08/01/20 17:13
שלום
האם זה נכון שכאשר אוכלים גזר אז צריך לאכול איתו משהו שומני, אחרת חלק גדול מהויטמינים שבו לא יספגו?
תודה
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 15/01/20 15:01
שלום

גזר מכיל שלל ויטמינים, בינהם גם ויטמין a שהוא ויטמין המסיס בשומן ועל מנת שייספג יש צורך במזון שומני
אפשר להוסיף לסלט מעט שמן זית, טחינה , אגוזים למשל לשיפור הספיגה, ויטמיני b וויטמין c שגם הם נמצאים בגזר הינם מסיסים במים ולא דורשים סביבה שומנית על מנת להיספג

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
קרטנואידים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 19/01/20 10:35
גזר מהווה מקור עשיר לקרטנואידים במיוחד מסוג בטא
רכיבים אלו הם נגזרת טרום ויטמין a- ונחשבים מססים בשמן.
ויספגו בצורה טובה יותר בתוספת של מעט שמן
בריאות
איילת
הורדת אחוזי שומן דני 24/12/19 18:19
הי
מסוף חודש אוגוסט אני בגירעון קלורי של 500 קלוריות בממוצע ביום. שורף בממוצע 2700 קלוריות ביום וצורך בממוצע 2200. אני עושה כ 4 אימוני כח בשבוע של שעה- שעה וחצי + אימון יוגה 1 של שעה וחצי ואימון נוסף של שעה ריצה, כ 10 ק"מ.
הורדתי בעקביות כ 0.5 קילו בשבוע מ 84 ק"ג ב 25/8 והיום כ 76 ק"ג, אך אחוזי השומן נותרו בערך ללא שינוי כ 20-21%.
במקביל אני צורך כ 120 גרם חלבון ביום.
לא ברור לי למה אחוזי השומן לא יורדים???
אודה לעזרתך
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 15/01/20 14:58
שלום

במהמשך לשאלתך על שילוב אימונים למצבך הבריאותי - יש לוודא שמצבך הבריאותי תקין לפני שאתה ממשיך בדיאטה מסויימת לשיפור הרכב הגוף
באופן כללי יש להתאים את סוג האימון שאתה עושה ואת התזונה בהתאם למטרותייך ומצבך הבריאותי

לגבי הנתונים שציינת - יש לבדוק איך התבצעה מדידת אחוז השומן מכיוון שירידה של 8 ק"ג בשילוב אימוני כוח אמורה להראות ירידה מסויימת באחוז השומן

אם ברצונך לבדוק ולקבל מענה מותאם לך, לבצע את הבדיקות המתאימות, להפגש עם רופא ופייולוג להתאמת תוכנית עבורך - אתה מוזמן לבדוק במזכירות רפואת ספורט במכון וינגייט 098639426

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
10   [11-20]...[251-252]
כנס WInTech לחדשנות טכנולוגית בתחום הספורט יתקיים ב-24.2.20 במכון וינגייט. יש לכם רעיון חדשני שישנה את עולם הספורט? הירשמו עכשיו!

יום פתוח לקורסים ולמסלולי הלימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן, יתקיים ביום שישי ה-6.3.20 בשעה 9:30. הירשמו עכשיו

הכנס השנתי של מכון וינגייט לפיטנס לתנועה יתקיים ב-3.4.20. מספר המקומות מוגבל

צפוניים? מוזמנים להפנינג הפתיחה של שלוחת ביה"ס החדשה ב-20.3.20, בקניון עזריאלי קריית אתא. ההרשמה באתר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט