חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה

איילת וינשטיין –  RD. MSc, תזונאית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2017). מרצה במכללת תל חי, דיאטנית המכביה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט.  

עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום תזונה גם בפייסבוק. הקליקו לכניסה

גיל, קולגן וטבעונות. רון 03/11/19 16:09
הבנתי שעם הגיל קצב התהליכים הקטבוליים של רקמות החיבור בגוף מתחיל לעלות על זה של התהליכים האנבוליים.
ולכן, במיוחד עבור ספורטאים, חושב לתת דגש על צריכת קולגן בתזונה.
ניסיתי קצת לחקור בנושא באינטרנט, ונתקלתי בשתי דעות שונות.

א
אין תחליף לאכילת רקמות חיבור מהחי.
ישנם תוספי תזונה של קולגן/ג''לטין אותם רצוי לצרוך יחד עם ויטמין c לפני האימון.

ב
החלבונים מהם מורכב הקולגן הם ליזין, גליצין, פרולין. הם נפוצים מאד בקטניות.
לכן צריך לשנות את יחס הדגנים/קטניות בתזונה כך שיהיה יותר לטובת הקטניות.
חשוב לאכול קטניות יחד עם ויטמין c לפני האימון.

איזה אופציה היא הנכונה?
או שאף אחת מהן?
סוגי קקאו אלעד 24/10/19 22:42
שלום,
במה נבדל קקאו 85% שקונים בסופר מקקאו טבעי?
אלעד
זרעי פשתן אלי 11/10/19 12:52
האם יש יתרונות תזונתיים לזרעי פשתן לא טחונים? אם כן, מהם? אלי
ראה תשובה לשאלתך בהמשך עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 09:51
בברכה

עינב
זרעי פשתן לא קלויים יפה 11/10/19 09:56
האם יש תועלת תזונתית בהוספת זרעי פשתן לא קלויים לסלט ירקות? האם יש בהם סיבים וחומצות שומן בריאים? חג שמח. יפה
לא טחונים יפה 20/10/19 11:34
היי,
בשאלתי מ-11.10 נפלה טעות, לצערי, ואני מתנצלת.
כוונתי הייתה לזרעי פשתן לא טחונים (בניגוד לכתוב שם "לא קלויים").
אודה על תשובה.
יפה
מומלץ לטחון על מנת לקבל את היתרונות הבריאותיים עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 09:50
שלום

על מנת לקבל את התועלות התזונתיות מזרעי הפשתן יש לשבור את הקליפה העוטפת אותם - לטחון
מכילים סיבים תזונתיים (2-3 גרם לכף) וחומצת שומן חיוניות ממשפחת אומגה 3

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית
שלום. באיזה שעות צריך להיחשף לשמש ? תודה 06/10/19 14:10
וכמה זמן צריך להיחשף ? ואיך צריך להיחשף ?
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 10:01
שלום

זמן החשיפה המדויק תלוי גם בגוון העור ובעונות השנה. מומלץ לפזר את החשיפה לשמש במהלך השבוע ולא בשעות החמות עקב הסיכון למלנומה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
כמה כוסות מים הכי הרבה מותר לשתות ביום ? מים 13/09/19 13:36
כמה מים הכי הרבה מותר לשתות ביום ?
לפי התחושה שלך אסף 30/10/19 17:31
זה אינדיוידואלי,
אם תשתה יותר מידי תרגיש כאבי בטן/ראש
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 09:46
שלום

המלצות לשתיית מים הן אינדבדואליות

תלוי בין היתר באורח החיים, באימונים, בהזעה, במשקל

שתן שקוף במהלך היום הוא מדד לשתייה מספקת

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית
הפרדה בין אוכל ושתייה ליאת 11/08/19 20:20
האם צריך להפריד בין הארוחה לשתייה?
תודה רבה.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:56
שלום

אם יש בעיה בריאותית או תחושת מלאות, צרבת, צריכה אנרגטית מועטה מידי וכו'' אז יש המלצה להפריד שתייה מאכילה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
הרבה ארוחות ביום. יוסי 11/08/19 16:35
הבנתי שרצוי לאכול 5-6 ארוחות ביום.
הנוהג שלי הוא לאכול "קצת ביסים" כל חצי שעה / שעה. כלומר יוצא שאני אוכל המון ארוחות קטנטנות כל יום.
זה תקין?
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:55
שלום

זו יכולה להיות בעיה אם זה מפריע לך, אם אתה רעב, אם יש לך יעדים שאתה מרגיש שאתה לא משיג
אם מצבך הבריאותי טוב, אתה מאוזן מבחינת כמות הקלוריות היומית והרכב נכון, אתה במשקל תקין ובדיקות הדם גם - אין בעיה

ממליצה לך לבדוק מדוע אתה לא אוכל ארוחות מסודרות ותחומות שישיעו אותך ואולי יפחיתו את הצורך לנשנש

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
כולסטרול טוב נמוך רון 04/08/19 00:49
שלום.

אני בן 45, עם 15% שומן, טבעוני, ומקפיד לאכול המון שומן מהצומח (טחינה, פשתן, ועוד ועוד).

בבדיקת הדם שלי יצא שכל ערכי השומן בדם שלי נמוכים (אבל עדיין בתוך הטווח הרצוי).
אבל! גם הכולסטרול הטוב נמוך, והוא אפילו קצת מתחת לטווח הרצוי.

האם אני בבעיה?

הערכים שהתקבלו:
cholesterol 107.9
tryglicerides 47
hdl 38
ldl 60.4
non hdl cholesterol 70

המון תודה :-)
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:53
שלום

הhdl שלך בטווח הנמוך של הנורמה, ישנם כמה מחקרים שקושרים תזונה לכולסטרול טוב אך העדויות מעטות במיוחד לנוכח התזונה שלך שנראה שהיא טובה ומכילה הרכב טוב של חומצות שומן. לרוב הערך הוא גנטי, פעילות גופנית יכולה מעט לעזור

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
איך להיות מלאת אנרגיה בבוקר רינת 29/07/19 10:07
שלום רב.
אני בת 52 וכל בוקר כמעט אני קמה די עייפה. רציתי לשאול איזה תזונה נכונה כדאי לי לאכול בערב ובבוקר כדי שאהיה מלאת אנרגיה ולא אהיה עייפה זה חשוב לי. אני לא אצל דיאטנית או משהו כזה.

אני מודה לכם,
יום נפלא
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 11:48
שלום

תחושת אנרגיה יכולה להיות קשורה להרבה מאוד דברים וקשה לדעת מה אצלך יהיה מתאים מבלי להכיר
ממליצה לך לבצע בדיקות דם כלליות ולראות אם יש סיבה שם לעייפות
ארוחות בוקר טובות ומזינות שנותנות אנרגיה :
חביתה עם לחם מלא וירקות \ שייק ירוק עם פרי \ יוגורט עם שיבולת שועל ופרי חתוך \ אגוזים לא קלויים עם פרי ...
להתאמת תפריט מותאם לך ולמטרותייך כולל התייחוסת לבדיקות הדם מוזמנת להתקשר למרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 098639436

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
בוטנים וחלבון אפי 26/07/19 19:06
שלום

לפעמים אין לי זמן להכין קטניות.
קופסא עם בוטנים (לא קלויים) מהווה אופציה לקטניות שלא דורשות זמן הכנה.

אני מודע לכמות השומן הגבוהה שיש בבוטנים, אין לי שום בעיה עם זה, אני נשאר רזה תמיד.

השאלה שלי:
האם שילוב של דגנים עם בוטנים, ייתן את אותה איכות חלבון כמו שילוב של דגנים עם עדשים/אפונה/וכיו"ב ?

תודה :-)
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 10:57
שלום

כן
ב100 גרם יהיה בסביבות 26 גרם חלבון כמו בשאר הקטניות

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
סידן אלי 24/07/19 08:49
האם נכונה הטענה שהסידן במוצרי חלב הוא חסר ערך כי הוא סינטטי, לעומת סידן טבעי הנמצא במזונות שונים כגון קינואה, אורז מלא, טופו, קייל ועוד?
והאם נכונה הטענה שחלב עיזים/כבשים מזין ובריא יותר מחלב בקר?
אלי
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 10:48
שלום

גם חלב ומוצריו מכילים באופן טבעי סידן, הם מקור טוב לסידן, כמו כן גם מוצרים שמקורם מהצומח כמו שציינת
ישנם אנשים שצריכת חלב בקר גורמת להם לתחושת אי נוחות במערכת העיכול או סימפטומים נוספים, וחלב כבשים\עיזים נותן להם מענה. הרכב החלבים די דומה, תלוי בתזונה של החיה - ישנו שוני בחלק מהרכיבים - מומלץ לצרוך מה שאתה מרגיש שמתאים לך ובכמויות מתונות

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
כמה חלבונים ביום? אסף 16/07/19 09:20
שלום,

אני רוכב לעבודה 11 ק"מ רכיבה מאומצת (נגד השעון) ולא מישורית. כמובן שאותו הדבר בדרך חזרה הביתה. אני עושה את זה 5 ימים בשבוע כל שבוע. בנוסף אני עושה כשעה של פעילות נוספת בערב 3 פעמים בשבוע (ddp yoga).

שאלתי היא מה צריכה להיות התזונה שתתאים לפעילות הזו? כמה חלבונים ופחמימות עליי לצרוך ובאיזה זמן?
קראתי שיש לצרוך חלבונים בחלון הזמן של 45 דקות לאחר הרכיבה ביחד עם פחמימות לספיגה טובה של החלבון. האם זה נכון? כמה חלבונים עליי לצרוך ביום ע"מ שהשרירים ימשיכו להתפתח?

תודה מראש.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 11/09/19 10:42
שלום

הדרישות שונות מאדם לאדם ותלויות בין היתר גם בגיל במשקל במטרות ובמצב הבריאותי
באופן כללי לגבי צריכת החלבון - מה שחשוב זה להגיע לצריכה היומית שהיא לאדם המתאמן נעה בין 1-1.8 גרם לק"ג, יותר מאשר תזמון צריכת החלבון
כדאי לך לחלק את החלבון בין הארוחות על מנת שהשרירים ימשיכו להיבנות במהלך היום
למשל לצרוך 20-30 גרם בארוחה
בנוסף לחלבונים לצרוך פחמימות מורכבות, ירקות ומעט שמן בכל ארוחה

התאמת התזונה היא אישית - מוזמן להתקשר ולתאם פגישה עם תזונאי קליני וספורט שיתאים לך תפריט מותאם. לפרטים - המרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט 098639436

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ממתיק מלאכותי ופגיעה בבריאות אלה 12/07/19 07:45
שלום,
במשך תקופה ארוכה (שנים) צרכתי כ 15-20 שקיות סטיביה ביום, פלוס כ2 קופסאות מסטיקים ללא סוכר (כ 60 גרם) וכ 5-6 קרטיבים ללא סוכר.
האם אפשר שצריכה כזו גרמה לי נזק בריאותי כלשהו?
אני חוששת ומנסה כעת להפחית משמעותית.
תודה
השימוש בממתיקים מלאכותיים שנוי במחלוקת איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 14/07/19 17:37
אין הסכמה לגבי מדניות השימוש בממתיקים מלאכותיים
מצד אחד מאפשר " לחסוך קלוריות"
אולם מצד שני מרגיל את הגריה לטעם מתוק להתעצם
בנוסף מחקר אחרון שנערך במכון ויצמן גילה ששימוש מוגבר בממתיקים הגביר סיכון לתחלואה בסוכרת שנובעת מעמידות רקמות לפיעלות האינסולין.

לעומת זאת הסימון החדש של משרד הבריאות - מדגיש הפחתה בסוכר גם במחיר של שימוש בממתיקים.

האמת היא כפי הנראה כמו תמיד באמצע

לא לפחד מנזק אולם גם לא להגזים בכמויות.

בריאות
איילת
ממתיקים וסוכרת אלי 24/07/19 09:09
המחקר של חוקרי מכון ויצמן לא גילה ששימוש בממתיקים מלאכותיים מגביר תחלואה בסוכרת. מה שהוא גילה זה שיש קשר בין שימוש בממתיקים מלאכותיים לבין תחלואה, כאשר לא ברור בכלל האם הממתיקים גרמו לתחלואה, או התחלואה גרמה לשימוש בממתיקים במקום בסוכר, הידוע כגורם לסוכרת. האפשרות השנייה נראית סבירה יותר, מאחר שעד כה לא הוכח נזק מממתיקים. אלי
עלים רוני 10/07/19 02:55
כמה כוסות של עלים ירוקים מותר לאכול ביום
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 14/07/19 11:51
שלום

אם אין בעייה בריאותית או קונטראידיקציה עם תרופה בה צריך להתאים את מינון התרופה לצריכת ויטמין k (קומדין למשל) אין הגבלה לכמות מסויימת - אך כמו תמיד מומלץ לגוון גם בירקות שאתה אוכל

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
10   [11-20]...[251]
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

טניס שולחן: טל ישראלי, חניך אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, זכה במדליית ארד קבוצתית באליפות הונגריה הפתוחה

נבחרת הנשים בג'ודו מארחת במכון וינגייט מחנה אימון בין-לאומי בהשתתפות נבחרות מבריטניה ומאוזבקיסטן

מדליית ארד לאנסטסיה גורבנקו במשחה ה-200 מ' מ.א בתוצאה 2:13:52 דקות בתחרות סבב ה-Pro Swim בגרינסברו ארה"ב

מקום ראשון למטפסים הפראלימפיים, מיכאל שפייזר ומור ספיר, באליפות הולנד הפתוחה לטיפוס פראלימפי

מדליית כסף לשחיין מרקוס שלזינגר ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.35 שניות (בבריכות קצרות) בגביע "ניקו סאפיו" בגנואה