חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה

איילת וינשטיין –  RD. MSc, תזונאית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2017). מרצה במכללת תל חי, דיאטנית המכביה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט.  

עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום תזונה גם בפייסבוק. הקליקו לכניסה

תוספות ויטמינים חיים 26/05/20 13:46
שלום רב.
אני בן 38. רץ פעמיים בשבוע10 ק"מ וכן מתאמן בחדר כושר פעמיים בשבוע למשך שעה.
רציתי לשאול האם יש המלצות לקחת איזשהו תוספות תזונה ויטמנים או דברים אחרים ?

תודה רבה
חיים
קפה מומתק עמית 25/05/20 19:04
באיזו מידה, אם בכלל, נשמרים יתרונות הקפה כאשר ממתיקים אותו בממתיק מלאכותי? עמית
להעלות במסה אורן 24/05/20 00:31
שלום, אני בן 34 שוקל 66 67...
גובה שלי הוא 176 סמ
אני רץ 6 קמ בערך פעמיים 3 פעמים בשבוע, כל יתר השבוע אני מתאמן בחדרכ, העבודה שלי פיזית, אבל לרוב אני לא מתאמץ יותר מידי, קח שלא הייתי לוקח את זה בחשבון.
השאלה שלי זה כמה קלוריות אני אמור לאכול ביום בשביל שאני אעלה במסה, אבל לא במשקל(בשומן)..
יש לי אפשרות לדעת כמה קלוריות אני שורף במנוחה? המכשיר היחידי שיש לי זה משקל של שיומי עם אפליקציה, אני לא יודע עד כמה הנתונים שם של שריפת קלוריות במנוחה מדוייקים.
אני לא רוצה להיות מר עולם, רוצה גוף חטוב עם ידיים טיפה גדולות עם טיפה מסה בידיים...האם אני צריך להיות בפלוס קלוריות? או שאם אני אוכל מספיק חלבונים ולא אעבור את הקלוריות שאני שורף ביום (הכוונה לא להיות בפלוס קלוריות) האם אני אוכל טיפה להתנפח?
תודה
הקפאת מים ומזון במיכל פלסטיק . למשל בקבוק מים איתיה 22/05/20 15:13
שלום,
אחרי שנים של הקפאת בקבוקים מים לצריכה בזמן אימון למדתי שיש סוגי פוליפרופילן = פלסטיק, שונים ולמזון עדיף להשתמש בכאלה בעלי משולש שבתוכו מספרי 2, 5, 6, עדיף גם לחפש את הסמל של מוצר הניתן להקפאה. עכשיו מבקש הרחבה: יש הגבלות למשל מספר מחזורי הקפאה. טמפ'' חמה קיצונית . למשל במכונית לאחר אימון בקיץ. מעבר למים" אני מבשל בכמות לצריכה של 3-4 פעמים ומקפיא. האם יש להזהר מבחינת השימוש בכלי הפלסטיק מעבר למצוין למעלה? סליחה שאני סקרן וחפרן. אבל וויקיפדיה ממש לא מספקת . תודה
סוכר ענבים איתיה 12/05/20 21:36
שלום,
אפשר בבקשה לעשות לי סדר לגבי סוכר ענבים? האם דומה לסוכרי פירות אחרים? למה מדד אינדקס גליקמי נמוך? יש בוגלוקוז וסוכרוז כמו באחרים וביחס דומה? אני תמיד חששתי ממנו והגבלתי עצמי. פתאום ראיתי פרסומים מאוד ממליצים . ולא דווקא לבוני השרירים.
תודה
פרומאטון פוקס אריה 04/05/20 20:51
אני לוקח באופן קבוע את הכדורים בבקר 150 מיליגרם אלטרוקסין. בצהרים קרדילוג 1.25 מיליגרם.בצהרים לרקפרס 10 מיליגרם.ובערב סטטור 20מיליגרם וכדור מירו 15 מיליגרם . האם יש איזו סכנה בלקיחת כמוסה אחת בבוקר
קלוריות ופעילות גופנית ירון 29/04/20 15:27
איילת שלום רב,
ידוע לי שעלי לאכול x קלוריות בכדי להוריד במשקל,האם כאשר אני עושה פעילות גופנית (בדכ על הליכון) שבא מצויין כי שרפתי לדוגמא 300 קלוריות,אני יכול לאכול את אותה הכמות הקלורית ולא להשמין?
אם לא,אשמח להבין מדוע אי אפשר או לא נכון לאכול אותה כמות קלוריות ששרפתי בפעילות ולא להוריד במשקל.
תודה
חישוב חלבונים אבי 27/04/20 21:22
שלום, אני בונה לעצמי תפריט תזונה ואני רוצה להגיע בערך ל-100 גרם חלבונים בסך הכל.

האם עלי לספור גם את החלבונים שבלחם, באורז, בשיבולת שועל וכולי?

תפריט התזונה הוא למתאמן וקראתי שאלה לא חלבונים מלאים ואיני יודע אם עלי לספור אותם או לא.

התחלתי לספור רק את החלבונים שבגבינה ובבשר, אך כשאני מוסיף את החלבונים שנמצאים ב"מזונות הפחמימיים" אני מגיע ליותר מדי חלבון ואיני יודע אם זה בריא.

תודה.
כאבי ראש אולי מתזונה יאיר 05/04/20 10:58
שלום אני יאיר בן 23 סובל מזה שנה וחצי מכאבי ראש יש לציין שעברתי כל הבדיקות כדי לשלול חלילה בעייה חמורה. אך עדיין אני סובל מכאבי ראש כמעט כל יום. האם יכול להיות שזה מהתזונה? אני מתאמן ואוכל הרבה אבל לא אוכל גאנק ודברים כאלה.. משתף במשהו שאולי תוכלו לעזור לי. שמתי לב כבר כמה פעמים כאשר אני אוכל סלט פסטה בלילה אני קם יום אחרי עם כאב ראש בפסטה יש דבש מלח פלפל ולימון אולי יש משהו ברכיבים האלה או במשהו שיש בפסטה שקשור לכאבי ראש וככה אוכל פשוט להפסיק לאכול את אותו רכיב? מה יכול להיות שיש ? תודה רבה
משקל מ.ד 23/03/20 10:49
שלום רב אני בן 39 1.80 שוקל 83.4 ק"ג, ע"פ בי אם איי, אני בעודף משקל. לפני מספר חודשים , התאמנתי יותר באימונים אירוביים וירדתי למשקל של 80, שזה מתחת לעודף משקל ולכן התחלתי לעבוד בחדר כושר , עד עכשיו התחלתי לעלות במשקל האם זה בסדר?
איך יודעים שאני מעלה מסת שריר ולא שומן
ע"פ טבלאות גוף לפי מבנה גובה אני גם בעודף משקל, למעשה חוץ מבדיקת אחוז שומן, אני בעודף נראה לי אשמח לתשובתך?
מדד מסת הגוף bmi איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 29/03/20 14:09
מדד מסת הגוף הינו מדד המשמש בהערכה של אוכלוסיות גדולות ופחות מתאים לאדם הבודד
וזאת מכיוון שמיחס רק למשקל ולגובה בלי יכולת לבצע הערכה של הרכב הגוף.
אדם יכול להיות בbmi גבוה- בשל מסת שריר גבוהה או בשל מסת שומן גבוהה- ולשניהם יתקבל ערך זהה בחישוב ה bmi

ניתן ומומלץ לבצע מדידות הרכב גוף
או לפחות לבצע מעקב אחרי היקף הבטן- ההיקף על קו הפופיק בבטן רפויה
ירידה בהקף הבטן משקפת בדרך כלל ירידה במסת שומן
ויטמינים מתאמנת 17/03/20 23:42
אם אני לוקחת ברזל שמכיל 100 גרם של ויטמין c
אני יכולה לקחת תוסף ויטמין c של 1000 גרם לספיגה של הברזל ?
ויטמין c- וברזל איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 29/03/20 14:05
ברזל מצוי בטבע ב2 מצבים
fe+2 ו fe+3

כאשר אוכלים ברזל ממקור צמחי מתקבל ברזל במצב fe+2 בעוד שממקור חי מתקבל ברזל במצב fe+3

רק כאשר אוכלים מזון צמחי כמקור לברזל חשוב להוסיף מזון חומצי כגון מזון המכיל ויטמין c- כדי להפוך אותו ל fe+3

מרבית תוספי המזון מגיעים כבר במצב זהה למצבו של הבזל בגופנו fe+3 ולכן אין צורך בתוסף ויטמין c לצד תוספי הברזל

בכל מקרה ובמיוחד לאור הפרסום שחשוב להקפיד על אכילת מזונות המכילים ויטמין ?c בימים בהם שמירה על תפקוד מיטבי של מערכת החיסון חשובה
שימו לב שהמחקר בחן אכילה של מזון המכיל ויטמין c ופחות שימוש בתוסף של ויטמין c

רק בריאות
איילת
ירקות ומחלות אוטאימוניות חנה 07/03/20 09:43
שלום רב,
אני סובלת חממחלות אוטואימוניות שונות - לופוס, סיוגרן , בעיות בבלוטת התריס וסבוראיק דרמטיטיס. בעקבות כתבה שקראתי באינטרנט ויתרתי על הסוכר והחיטה והמצב שלי השתפר פלאים - ממצב של טרום סוכרת הגעתי ל-83. גם במצבים האוטואימוניות חל שיפור רב. לאחרונה קראתי על הנושא של אנטי נוטריאנטים בצמחים לגבי מצבים אוטואימוניים ורציתי לשאול איזה ירקות נחשבות לפחות רעילים מירקות אחרים מבחינת הנושאים שהזכרתי.
לפעמים אני מוותרת על ירקות לכמה ימים ומצב הכאבים משתפר מאד אבל אני לא מעוניינת לוותר על כל הירקות אלא רק על הרעילים ביותר מבחינתי.
תודה רבה לך
חנה
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 09/03/20 10:28
שלום

יש קשר בין תזונה והקלה בסימפטומים של מחלות אוטואימוניות, שמירה על משקל גוף תקין והתאמת תזונה לפי המצב הבריאותי. אנ ילר מכירה ירקות רעילים, יכול להיות שההקלה במצבך היא עקב הפחתה בסיבים אם יש בעיה במעי, הפחתת ירקות או ירקות מסויימים אך לא ניתן לייעץ דרך הפורום מבלי להכיר את מצבך לעומק
אני ממליצה לגשת לדיאטן קליני שיתאים לך הנחיות תזונתיות בהתאם למצבך הרפואי

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
גלוטמין איתן 06/03/20 07:46
שלום רב. אני עוסק בפיתוח הגוף בצורה חובבנית. 3 אימונים בשבוע. הומלץ לי ליטול תוסף גלוטמין. השאלה שלי, האם יש לקחת את הגלוטמין כל יום, או רק לאחר אימון?
איתן.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 09/03/20 10:20
שלום

לאיזו מטרה - מדוע לקחת את הגלוטמין ? זו אחת מחומצות האמינו הלא חיוניות (יחידת המבנה הבסיסית של החלבון) שמתקבלת מהמזון והגוף מסוגל לייצר בעצמו

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
קפה רועי 04/03/20 11:31
אוקיי תודה איילת כעקרון אחרי שאכלתי סנדוויץ בבוקר כעבור כמה זמן הקיבה מתרוקנת?זאת אומרת כמה זמן אחרי שאכלתי אני יכול לשתות קפה שהספיגה בגוף תהיה טובה?
ספיגת ויטמינים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 29/03/20 13:58
פינוי קיבה אינו ערך קבוע ואחיד
קיימת שונות אישית, כלומר לאנשים שונים מתפנה הקיבה אחרת והרכב המזון משפיע גם הוא על ריקון הקיבה- תכולה של מזון חומצי חלבונים ושומנים מעכבת את השהות בקיבה

אמנם קפה או קקאו עשויים הפחית ספיגה שויטמינים ומנראליים, אולם ההשפעה מאוד קטנה ולכן אין צורך בהפרדה בין שתיה קפה לאכילת המזון

בריאות
איילת
סלניום בכוסמת ש 29/02/20 14:16
שלום, אני אוכלת 2 אגוזי ברזיל ליום. הבנתי שאין לצרוך יותר משניים בגלל כמות הסלניום שבו. האם אפשר לאכול בנוסף לאגוזים ליום, גם כוסמת, אשר בין היתר עשירה בסלניום?
סלניום במזון איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 03/03/20 08:18
מזונות שונים במיוחד דגנים מלאים כגון כוסמת ואורז מלא עשויים להכיל סלניום
תכולת הסלניום מושפעת מתאי הקרקע ותכולת מי ההשקייה של הגידולים
ולכן היא משתנה ולא אחידה
ולכן למיטב ידיעתי אין הנחיות ברורות להרכבי מזון שונים

בסוף המשפט הישן מנצח: " הכל במידה"

בריאות
10   [11-20]...[251-253]
שר התרבות והספורט החדש, חילי טרופר, ביקר במכון וינגייט ואמר: "זהו מפגש עם ערכים של שאפתנות, מקצועיות ושליחות"

מפעלי קיץ 2020 יתקיימו השנה במתכונת ייחודית המשלבת למידה מקוונת והשתלמות מעשית במכון וינגייט. ההרשמה בעיצומה - אל תחמיצו!

בדרך לשגרה: חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג של ישראל

מועדון הכושר למנויים, שב לפעול בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות

ספורטאי הסגלים האולימפיים של ישראל בספורט היחידני חזרו לאימונים בכפוף להנחיות משרד הבריאות

חודשו הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במתכונת מקוונת