חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 
פורום תזונה

בן אל ברקוביץ, תואר ראשון ושני במדעי התזונה M.Sc. RD, תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט. תזונאי נבחרות הטאקוונדו, כדורעף החופים והטריאתלון. מרצה לתזונת ספורט בבית הספר למאמנים במכון וינגייט ותזונאי האקדמיה למצוינות בספורט. מייעץ לספורטאים צעירים ובוגרים, מקצוענים וחובבים.

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

קפה רועי 04/03/20 11:31
אוקיי תודה איילת כעקרון אחרי שאכלתי סנדוויץ בבוקר כעבור כמה זמן הקיבה מתרוקנת?זאת אומרת כמה זמן אחרי שאכלתי אני יכול לשתות קפה שהספיגה בגוף תהיה טובה?
ספיגת ויטמינים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 29/03/20 13:58
פינוי קיבה אינו ערך קבוע ואחיד
קיימת שונות אישית, כלומר לאנשים שונים מתפנה הקיבה אחרת והרכב המזון משפיע גם הוא על ריקון הקיבה- תכולה של מזון חומצי חלבונים ושומנים מעכבת את השהות בקיבה

אמנם קפה או קקאו עשויים הפחית ספיגה שויטמינים ומנראליים, אולם ההשפעה מאוד קטנה ולכן אין צורך בהפרדה בין שתיה קפה לאכילת המזון

בריאות
איילת
סלניום בכוסמת ש 29/02/20 14:16
שלום, אני אוכלת 2 אגוזי ברזיל ליום. הבנתי שאין לצרוך יותר משניים בגלל כמות הסלניום שבו. האם אפשר לאכול בנוסף לאגוזים ליום, גם כוסמת, אשר בין היתר עשירה בסלניום?
סלניום במזון איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 03/03/20 08:18
מזונות שונים במיוחד דגנים מלאים כגון כוסמת ואורז מלא עשויים להכיל סלניום
תכולת הסלניום מושפעת מתאי הקרקע ותכולת מי ההשקייה של הגידולים
ולכן היא משתנה ולא אחידה
ולכן למיטב ידיעתי אין הנחיות ברורות להרכבי מזון שונים

בסוף המשפט הישן מנצח: " הכל במידה"

בריאות
מלח מועשר ביוד ירון 28/02/20 11:53
ברכיבים של המלח מועשר ביוד של "מלח הארץ" מופיעים:

חומרים מונעי התגיישות
e535 , e500i , e551

א- האם החומרים האלו בטוחים בהנחה שאני צורך בערך 4-5 גרם מלח ביום?

ב- האם עדיף במקום לצרוך מלח רגיל, ולקחת יוד כתוסף תזונה?

תודה רבה.
מלח מועשר ביוד ירון 28/02/20 11:52
ברכיבים של המלח מועשר ביוד של "מלח הארץ" מופיעים:

חומרים מונעי התגיישות
e535 , e500i , e551

א- האם החומרים האלו בטוחים בהנחה שאני צורך בערך 4-5 גרם מלח ביום?

ב- האם עדיף במקום לצרוך מלח רגיל, ולקחת יוד כתוסף תזונה?

תודה רבה.
חומרים מונעי התגיישות איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 03/03/20 08:15
מדובר בתוסף מזון שמשמש בתעשיית המזון כחומר מונע התגיישות (anticaking agent) השתפקידו למנוע יצירת גושים לשמירה על מרקם אחיד של המלח
למיטב ידיעתי אין בעיה בריאותית בצריכה של תוספי מזון אלו
בריאות
קפה רועי 24/02/20 08:32
היי איילת יש לי שאלה אם אני רוצה שקפה יעורר אותי בצורה הכי טובה אני צריך לשתות אותו שעה שעתיים אחרי ארוחה או שלשתות אותו על קיבה ריקה? כי מה שאני יודע הוא נספג הכי טוב שהקיבה ריקה
שונות אישית בתגובה לקפאין איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 03/03/20 08:09
הרכבי המעורר בקפה הינו קפאין ואכן ספיגתו טובה יותר על קיבה ריקה

אולם מכיוון שקיימת שונות אישית גדולה ביכולת של הגוף להפוך את הקפאין מהמזון השתיה או התוספים לחומר פעיל, דבר המושפע מגנטיקה ביצור חלבון שמקודד לאנזים המאקב את הקפאין.
כך שאנשים שונים יגיבו אחרת ולכן אין מפתח אחיד להמלצת המינו ותזמון קפה כמעורר
ממליצה ךבדקו מספר דרכים ולבחון מה הכי נכון עבורך

בריאות
תחליף גבינת מוצרלה ענבל 13/02/20 18:39
האם חיקוי גבינת מוצרלה נופל בערכו התזונתי או בבריאותו מגבינת מוצרלה אמיתית? אני מסתכלת על המוצר "בנוסח מוצרלה" של כפיר ורואה ברכיבים 60% רכיבי חלב מפוסטרים ואין תוספת של שומן צמחי. בערכים התזונתיים אני רואה שהערכים קצת יותר בריאים מאשר במוצרלה אמיתית (למשל 17% שומן לעומת 22-18%), סידן גבוה. אולם בכתבה ב-ynet משנת 2013 מתארים שהתחליפים כולם רעים. מה דעתכן?
https://www.ynet.co.il/articles/0,7340,l-4326654,00.html
בדיקת הרכב וסימון תזונתי איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 03/03/20 08:05
אכן התשובה בגוףף השאלה
מכיוון שמדובר בגבינה בה לא מוסף שומן צמחי מוקשה ההרכב התזונתי דומה למקור ולא צריה להיות בעיה
המבחן הבא- הינו מבחן הטעם

בריאות
איילת
יחס בין דגנים וקטניות רון 10/02/20 22:50
שלום.

ב100 גרם עדשים יש 25 גרם חלבון, וב100 גרם אורז יש (בערך) 7 גרם חלבון.

כאשר מכינים מג''דרה, אז בשביל שהיחס בין הכמויות של חלבון הדגן לחלבון הקטניה יהיה חצי/חצי, צריך 100 גרם עדשים ו350 גרם אורז?

או שבשביל חלבון מלא צריך 100 גרם עדשים ו100 גרם אורז?

היחס צריך להיות חצי/חצי במשקל ברוטו, או במשקל החלבון?
יחס קטניות דגנים לאיזון חלבון ממקור צמחי איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 03/03/20 08:03
שלום
כדי לספק חלבון בכמות ואכות מספקת יש להקפיד לצרוך מזונות עשירים בחלבון ולהקפיד על איכות החלבון.
איכות החלבון מוגדרת בהתאם לאספקת חומצות האמינו החיוניות בחלבון.
במקור טבעוני- הקטניות מהוות מקור החלבון העקרי אולם חלקן לא מכילות מספיק חומצת אמינו חיונית מתיונין שאותה ניתן להשלים בעזרת שילוב עם דגנים מלאים, אגוזים, זרעים- כגון טחינה ועוד.
לא חייב לספק את כל חומצות האמינו בארוחה אחת ולכן אין חשיבות ליחס קטניות ודגנים בארוחה.
היחס יקבע במכלול היומי ומקורות החלבונים בכלל התפריט.
כמו כן בהתאם לרצון לשמור על יחסי פחמימות חלבונים בתפריט

בריאות
איילת
שמן בסוף הבישול? אסף 10/02/20 22:10
במידה ואני מבשל מרק כ40 דקות בישול, כאשר יש בו שמן חמניות בכבישה קרה.
זה יפגע בכמות הויטמין e שבו?
אולי עדיף להוסיף את השמן בסוף הבישול?
תודה מראש, אסף.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/02/20 12:59
שלום

ויטמין e הוא רגיש לחימום, כלומר בחימום הוא מתחמצן ונהרס, לכן לא להסתמך על שמן מחומם כמקור טוב לויטמין e. יש מקורות נוספים ליטמין זה, צירפתי לך לינקים:

לקריאה נוספת על ויטמין e :
https://lpi.oregonstate.edu/mic/vitamins/vitamin-e?fbclid=iwar0xkgyu9fyxqkq-ikoxno4pyrvlayj_b4uikr8hzx6tr9secfbwhy8xolg#safety
טבלה עם מונות העשירים בויטמין e :
https://nutritiondata.self.com/foods-000103000000000000000-w.html?fbclid=iwar09opglqqpxag_mje8giqqzupelcq1lpbvqapgfvqko-fe7zrtw79s6ebw

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
דרושים עובדים לעבודה מהבית אילן 19/05/20 01:01

אם אתם מחפשים עבודה מהבית, אצלנו באתר תקבלו גישה לאלפי הצעות עבודה מהבית בכל התחומים! אתר אפטיל וורקס - עבודה מהבית, וכל זה בעלות של 200 שקלים תשלום חד פעמי, לפרטים שלחו הודעה בוואצפ 052-6540924 או למספר 050-9557487

יש לנו עבודה מהבית בהקלדה, עבודה מהבית בשירות לקוחות, עבודה מהבית במכירות, עבודה מהבית בהייטק, עבודה מהבית בשיווק שותפים, עבודה מהבית באיביי, עבודה מהבית באמזון, עבודה מהבית בצילום ועוד המון, בתשלום חד פעמי של 200 שקלים תקבלו גישה לכל האלפי משרות והצעות עבודה מהבית שבאתר שלנו.
כמה זמן לאכול לפני אימון בחדר כושר? דוד 09/02/20 12:59
שלום, אני נוהג להתאמן בחדר הכושר באזור שתיים שלוש בצהריים. אני רוצה שיהיה לגוף שלי הרבה אנרגיה לאימון אבל מצד שאני אני לא רוצה להכביד על הבטן שתפריע לאימון. אז כמה זמן לפני האימון כדאי לאכול? מה כדאי לאכול והאם לאכול ארוחה משביעה מאוד או ארוחה קלילה?
תודה מראש.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/02/20 12:40
שלום

התאמת התזונה היא אישית ולפי מה שמרגיש לך מתאים לך
העקרון הוא ארוחה קלילה לפני בסמוך לאימון על מנת שלא תכביד עליך, ארוחות לדוגמא כשעתיים לפני האימון - כריך עם גבינה \ טונה \ חזה עוף \ ממרח סויה \ חמאת בוטנים \ דגני בוקר עם מעט חלב \ יוגורט עם גרנולה \ חביתה לחם ומלפפון... ולשתות מים
אם אתה מרגיש צורך אפשר "לתדל" אנרגיה ולאכול לקראת האימון תמר \ בננה \ לחם עם ריבה
את הארוחה הגדולה יותר אחרי האימון בהתאוששות

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
שילובי מזון שומניים רונית 08/02/20 20:10
לגבי מאכלים שרצוי לאכול אותם יחד עם שמן ע"מ לאפשר ספיגה של ויטמינים, למשל גזר:
האם חובה לערבב אותם פיזית יחדיו, למשל שמן/טחינה בסלט?
או שאפשר לאכול גזר, ואחרי 2-3 דקות מאכל שומני?
זה משנה מה מבינהם אוכלים קודם?
תודה :-)
תבלינים קרמינטביים שירי 03/02/20 14:12
אומרים שתבלינים קרמינטביים כגון קימל/גינגר/שמיר/אניס וכיו"ב עוזרים במניעת גזים במערכת העיכול.

האם המניעה הזו באה על חשבון משהו?
למשל על חשבון ספיגה יעילה של ויטמינים ומינרליים?

תודה ויום טוב
צום יומי איתיה 29/01/20 11:31
שוב שלום,
לאחרונה שומעים על תאוריה נוספת בתחום התזונה:
יש לצמצם את שעות האכילה ( עד ל8 שעות יומיות) ולהגדיל את פרק הזמן של הימנעות ממזון( עד 16 שעות יומיות) יש לך דעה בנושא? כספורטאי זה סותר הרבה פרקים בחינוך שלי.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/02/20 11:42
שלום

אכילה בטווחי זמן מוגבלים, כמו בדיאטות המבוססות על צומות, נחקרו ונראומתוצאות מעורבות. לא נמצא יתרון לדיאטה של צום על פני דיאטה של הגבלה קלורית ממושכת ואחידה לשיפור הרכב גוף, ולכן ההתאמה תעשה לפי העדפה אישית, סבילות והמטרות הספורטיביות.
ההתמקדות בתהליך להפחתת מסת השומן תוך שמירה או עליית במסת הגוף הרזה צריכות להיות בצריכת כמות חלבון בכמות מתאימה, ביצוע אימוני התנגדות והתאמת קצב הירידה במשקל. השאלה אם דיאטות המבוססות על צומות יכולות להחליף הגבלה קלורית רציפה, נשארה ללא מענה.

דיאטה המבוססת על צום לסירוגין יכולה להיטיב עם אחד ולהרע לאחר. אין הוכחה שתתרום לשיפור הביצועים הספורטיביים

אפשר לומר ששינוי בהרכב הגוף יכול להתרחש על ידי ביצוע של טווח דיאטות רחב (מתפריט דל בשומן עד דל בפחמימה/קטוגני וכל מה שביניהם) ויש להתייעץ עם איש מקצוע, דיאטן קליני, להתאמה אישית של הרכב הדיאטה וקצב השינוי במשקל ובהרכב הגוף בהתאמה לתוכנית האימונים השנתית.

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
גזר כתום מול סגול וגם חמאה לעומת שמן בעוגה איתיה 28/01/20 18:05
שלום,
לאחרונה אני מכין עוגות שמרים. מכל מיני שמרים ומתכונים שונים. אני מדען בהכשרתי ולכן לא מפסיק לשנות וללמוד. ידידה סוכרתית ביקשה ממני להשתמש בחמאה ולא בשמן וטענה כי בריא יותר לכולם. יותר טעים אבל איכותי יותר?
זרעתי גזר סגול בגינה. לא ממש מכיר את ההבדלים בין הגזרים הכתומים, סגולים או צהובים (חיוורים). בכתום, הרגיל מתוק יותר אך מה לגבי הבדלים נוספים?
תודה-
מלח מועשר ביוד ירון 22/01/20 19:30
ברכיבים של המלח מועשר ביוד של "מלח הארץ" מופיעים:

חומרים מונעי התגיישות
e535 , e500i , e551

א- האם החומרים האלו בטוחים בהנחה שאני צורך בערך 4-5 גרם מלח ביום?

ב- האם עדיף במקום לצרוך מלח רגיל, ולקחת יוד כתוסף תזונה?

תודה רבה.
ראה תשובה בהמשך איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 03/03/20 08:19
השריית שקדים ניצן 21/01/20 14:46
האם לאחר השריית שקדים הערך התזונתי כגון החלבון משתנה? מכיוון שלאחר ההשרייה המשקל של השקד עולה עקב המים
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/02/20 11:32
שלום

השרייה לא משנה את כמות החלבון בשקדים, אך כן מפחית את החומצה הפיטית ותורמת לזמינות טובה יותר של רכיבים תזונתיים

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
  10   [11-20]...[251-253]
חוזרים לשמור על כושר: מועדון הספורט למנויים מחדש פעילותו החל מיום רביעי, ה-15.7.20 בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות. נשמח לראותכם!

יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-17 ביולי, בשעה 9:30

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן