חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה
איילת וינשטיין – דיאטנית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2016). דיאטנית המכבייה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט. 




עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

לקטוז אילנה 19/05/16 18:39
בגבינת סימפוניה 5% מצוין בין הרכיבים לקטוז
האם זה הוספה של סוכר או הכוונה לסוכר עצמו שנמצא בחלב והאם זה מותר לחולי סכרת לציין שבכף שזה 20 גרם מצויין שיש 0.9 גרם סוכר
לקטוז תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 23/05/16 12:08
שלום

לקטוז הוא סוכר החלב ולא סוכר מוסף
חולי סוכרת מחשבים את כמות הפחמימה הכללית שיש במוצר, יש שמתייחסים אחרת למוצרי חלב ולסוכר החלב מבחינת ספירת הפחמימה, גישות שונות. בכל מקרה שמדובר בחולי סוכרת ההתאמה היא אישית

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אכילה לפני ספינינג רותי 18/05/16 22:52

עשיתי ספינינג ב-8:00 בבוקר ולא אכלתי כלום לפני
האם נגרם לי נזק?
האם לא היה תועלת משיעור הספינינג? כי הרגשתי שאני לא מתאמצת בכלל ולא הזעתי. האם זה קשור לזה שלא אכלתי כלום לפני?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 19/05/16 10:38
שלום

סביר להניח שלא נגרם לך נזק גם אם לא אכלת כלום לפני אימון ספינינג. מומלץ לאכול משהו קטן לפני אימון בבוקר, את יכולה להסתפק גם בתמר או קרקר או אפילו בחצי כוס של מיץ פרי מסונן. הזעה היא לא בהכרח מדד למאמץ.

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
שתיית נס קפה חנה 16/05/16 12:27
שלום
כמה כוסות של נס קפה עם שליש חלב מומלץ לשתות ביום. אני בת 56
קפה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 17/05/16 10:07
שלום

לשתיית קפה יתרונות בריאותיים, עם זאת, בצריכה רבה מידי עלולים להיות גם השפעות שליליות על הבריאות אצל חלק מהאנשים. בגילך בכדי לשמור על מסת העצם מומלץ לשתות עד 3 כוסות קפה ביום

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
צריכת קלוריות ביום אימון כושר 3 פעמים בשבוע סהר קדם 16/05/16 02:06
היי אני בן 21 מתאמן 3 פעמים בשבוע אימון משקולות בחדר כושר המשקל שלי הוא 56 והגובה שלי 165 מנסה להבין כמה קלוריות אני צריך לצרוך ביום ניסיתי לחשב במחשבון bmr והתלבלתי. אני אוכל ביום 2000 קלוריות זה מספיק?
הוצאה אנרגטית יומית עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 17/05/16 09:48
שלום

השיטה הטובה ביותר לדעת כמה קלוריות את צריך לצרוך ביום היא לבצע בדיקת חילוף חומרים במנוחה הנקראת RMR. אפשר לחשב בקירוב מה היא ההוצאה האנרגטית היומית שלך בנוסחאות, אם הינך מתאמן כדאי להציב בנוסחא המתייחסת להרכב הגוף ועל כן לבצע בדיקת אחוז שומן מקדימה ולהציב בנוסחא. הערכה גסה אתה יכול לראות ממה שאתה אוכל האם זה גורם לך לעלייה או ירידה במשקל, במידה והמשקל ללא שינוי ככל הנראה אתה אוכל בכמות השווה להוצאה האנרגטית שלך.
את הבדיקה והמדידות ניתן לבצע במרכז לרפואת ספורט במכון וינגייט, לפרטים : 098639420

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
איך המשקל עלה 3 קילו ביום אחד? מיטל 12/05/16 21:50
עשיתי היום טעות
נשקלתי היום בבוקר 58.5 ק"ג

ואכלתי על הבוקר פיתה עם שוקולד ובייגל טוסט ויוגורט ו-6 עוגיות שוקולד צ''יפס

ובצהריים אכלתי לאפה עם קבאב וצ''יפס

ונשקלתי בערב וראיתי במשקל 61.2 קילו

עלייה של 2.7 קילו מהבוקר!!!

וכמעט לא שתיתי כלום כל היום!!! השתן שלי צהוב

קיבלתי הלם טראומה מהמשקל!!!

האם אכלתי 21,000 קלוריות היום שעליתי כמעט 3 קילו?

אני מיובשת אם אני אשתה עכשיו מים אני אגיע ל-62 קילו- 4 קילו יותר מהבוקר!!!

איך אני אוריד את ה-3 קילו שהעליתי היום?

קרה אסון היום! איך אכלתי את הלאפה עם הצ''יפס המטוגן??? על הבוקר אכלתי פיתה ובייגלה טוסט! איך לא התאפקתי בבוקר?

תכננתי לאכול היום בריא !!! אחרי שראיתי שאתמול שקלתי ככה רציתי היום לרדת במשקל ובמקום זה עליתי 3 קילו!!!

אם אני מחר אני יאכל 500 קלוריות אז אני אוריד את המשקל שהעליתי?

אני כל כך פוחדת שאם אני יאכל מחר אז אני אשקול מחר 63 קילו

הבטן שלי התנפחה כמו בלון בבוקר הבטן לא הייתה נפוחה ועכשיו נהייתה בלון כרס גדול מהלאפה.

מה לעשות במצב הזה? אני חייבת להוריד את ה-3 קילו! אכלתי היום ממש הרבה הגזמתי כל כך בחיים לא אכלתי כזה כמות! אני מרגישה מפוצצת!
בטווח של היממה השינוי של המשקל לא מעיד על שינוי בשומן איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 15/05/16 19:07
אכילה במהלך היממה גורמת לעליה של מזון שטרם התעכל ונותר במערכת העיכול
העליה יכולה להיות גם משינוי מצב הנוזלים בגוף.
תהליך בו המזון יהפוך להיות בעודף קלורי לשומן הינו ארוך יותר ולא מתבטא בשינוי שציינת
אכילה מופרזת ליום אחד עשויה להתבטל ולא להתבטא בעליה בשומן ובתנאי שמייד אחרי יום זה חוזרים לאכילה מאוזנת ובכמויות מותאמות לדרישה האישית
בריאות
איילת
לאכול קמח לא אפוי - זה בסדר? יוני 06/05/16 17:52
במסגרת תוכנית הפיתוח גוף שלי הייתי שותה עד עכשיו אבקת גיינר שכוללת חלבון ופחמימה. לאחרונה הבנתי שהפחמימה שם מורכבת כולה מגלוקוז טהור שזהו פחמימה פשוטה עם אינדקס גליקמי גבוה מאד. לכן אני מעוניין להחליף את הגיינר באבקה המכילה חלבון בלבד ואת הפחמימה שבגיינר בפחמימה מורכבת עם אינדקס גליקמי נמוך. מצאתי שקמח תירס עונה על הקריטריונים האלה. מבחינת טעם, טעמתי קמח מעורבב עם מים וצירפתי לזה שוקולית ו2 כפיות סוכר ויצא בסדר גמור. השאלה האם זה בריא ובסדר לצרוך קמח ככה כמו שהוא לא אפוי (מעורבב עם מים ואבקת חלבון) ? אני מעוניין לצרוך כ-3 כוסות כאלה ביום. האם זה בסדר או מסוכן? ואם זה מסוכן, באיזה דרך יהיה אפשר לצרוך את הפחמימה הזו במצב של אבקה? כי אני לא מעוניין בלחמים או במזון שלם כי יותר קשה לצרוך כמויות גבוהות של אוכל ככה. אולי חימום במיקרוגל של הקמח ישפיע על הבקטריות שעל הקמח כמו תנור רגיל? תודה מראש!!!
למה אף אחד לא עונה? יוני 11/05/16 14:45
בבקשה תענו לשאלה שלי
סליחה על העיכוב במתן המענה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 15/05/16 19:08
מקווה שהתשובה מספקת ומאפשרת לך לדעת מה לעשות בהמשך
קמח ללא בישול איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 15/05/16 19:04
אין בעיה עקרונית לצרוך קמח שלא עבר בישול
אולם מכיוון שאתה מעוניין להשתמש בכמות גדולה אני ממליצה בחום לגוון סוגי קמח
ומקורות לפחמימות כגון- שילוב של פיצפוצי אורז, שיבולת שועל טחונה לדק ואפילו שילוב של צריוס או ברנפלקס בתערובת
גיוון חיוני לשמירה על איזון מרכיבי המזון ומבטיח אספקה גדולה יותר של רכיבי מזון מצד אחד.
ופחות מצבים של עודף- שעלול להיות לא רצוי מבחינת הגוף
בריאות
איילת
דקסטרוזה בלחם חן 05/05/16 12:03
שלום
בלחם קל מחיטה מלאה ודגנים של עין בר בפיקוח
האגודה לסוכרת יש במרכיבים דקסטרוזה
האם אין סתירה בין השניים והאם אפשר לשלב לחם זה בדיאטה לסוכרת.
בתודה
מופחת סוכרים ועשיר בסיבים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 15/05/16 18:59
תו התקן מוענק ללחם על סמך קרטריונים של כמות מוגדרת של פחמימות, בלי התיחסות אם מדובר בסוכר מוסף או סוכר ממקור טבעי של הדגן
וכמות סיבים
ולכן הלחם קיבלת את תו התקן.
כפי הנראה כמות הסוכר המוסף קטנה וכמות הסיבים בלחם הנ"ל גבוהה
בריאות
איילת
איך ניתן לדעת אם אדם מימש עכג 01/05/16 18:23
את מלוא פוטנציאל הגדילה שלו ?
לוחיות גדילה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 15/05/16 18:57
במפרק של ילדים ובני נוער קיימות לוחיות גדילה, כשהגדילה מסתיימת הלוחיות מתקרבות ולא ניתן לראות מרווח בינהם בצילום רנטגן
זה האמצעי היחיד שמעיד על מימוש מירבי של פוטנציאל גדילה.
כמובן שניתן לעקוב אחרי שינויים של גדילה לגובה ומוטת ידיים ואם חלה התיצבות במרבית המקרים זה מעיד על סיום הצמיחה בתנאי שאין מחסור קלורי או כפי שמקובל לחשב היום כשמתיים מצב חיובי של זמינות אנרגטית
בריאות
איילת
אגוזי מלך אילנה 01/05/16 08:40
שלום
אני קונה אגוזי מלך בשקית סגורה בסופר
איך אני יכולה לדעת אם הם טריים?
מה הסימנים שאני צריכה לבדוק
סימני טריות באגוזי מלך עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 01/05/16 14:31
שלום

אגוזי מלך בקליפתם הקשה נשמרים טוב יותר מאשר הקלופים, לכן אם יש לך אפשרות מומלץ לקנות שלמים ולפצח בעצמך
לגבי הקלופים הארוזים בסופר, בדקי שאין כרסומים באגוז, פירורים רבים בשקית לעיתים בצבע שחור לבן או אבקה, נוכחות של "קורי משי" דביקים המעידים על עש
בנוסף להפעיל שיקול דעת ולראות שהם בעלי צבע צורה ומרקם אופיניים ללא כתמים
כמובן לבדוק את התוקף על גבי האריזה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אגוזי מלך המשך אילנה 02/05/16 18:09
תודה
שמתי לב שבשקיות שאני קונה יש בליטות לבנות על האגוזים האם זה המראה שלהם או מעיד על חוסר טריות?
כמו כן בשקיות יש פרורים לבנים והשקית מבפנים עם סימני שמן. האם כל זה מעיד על אי טריות ויש להמנע?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 08/05/16 13:19
שלום

מבלי לטעום קשה לדעת

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
תופעות לוואי למורפיום איתיה 30/04/16 22:56
שלום,
עברתי ניתוח גדול בכתך לפני כשבועיים. די מהר נותרתי עם קו הגנה יחיד לכאב. מורפין סינטטי. לא באמת הכינו אותי שעצירות קשה הינה חלק נלווה לצריכת מורפין. אפילו לא קוראים לזה תופעת לוואי אלא חלק מהשפעות. הרופא ביקש ממני לא לצרוך תרופות לעצירות אז ניסיתי מהידוע לי: שזיפים מיובשים, סלק, שמן זית ,טחינה והרבה מים. אני רק יודע שלא הכל חלק.. יש המלצות נוספות?
השיפור מתקדם אך באופן איטי מידי.
תודה
פתרון טיפולי איתיה 01/05/16 12:02
שלום,
רופא המשפחה שינה את ההוראות ונתן לי טיפול לעצירות כל עוד אני לוקח מורפיום.
מורפיום ועצירות עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 01/05/16 14:34
שלום

עצירות היא תופעת לוואי של שימוש במורפיום ונהוג לתת טיפול לעצירות בזמן הנטילה. לפי תשובתך השנייה אני מניחה שהסתדרת

רפואה שלמה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אין פיקוח על הפורום? דוד 30/04/16 15:27
למה אף אחד לא מוחק את הספאם המסריח הזה?
זה פורום מקצועי או פח זבל של מודעות?
"אורז" מפלסטיק דוד 20/04/16 19:12
לקוחה סיפרה לי שהיא ראתה איזה תחקיר על זה שבסין מייצרים ומשווקים "אורז" שבעצם עשוי מפלסטיק. שמעת על הזוועה הזאת? האם החרא הזה נמכר בישראל?
אורז מפלסטיק? איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 29/04/16 08:43

בבירור שביצעתי בנושא נאמר לי שיתכן שמדובר בכתבה על מדפסות תלת מימד שקיים נסיון בעולם להדפסת מזון.
אני מכירה נסיון להדפסה של גרעינים עם געין מסיבים תוונתיים כך שחדוות הפיצוח נשמרת בלי הקלוריות הנלוות.
הנושא ממש ראשוני ובודאי שלא עבר לפסים מסחריים כך שלמיטב ידעתי לא ניתן לרכוש בשוגג מזון " מודפס"

חג שמח ושבת שלום
איילת
צורך למתוק S 20/04/16 18:55
היי
לפעמים יש בי צורך למתוק(ממתק בלבד)
שאין לי שום שליטה אך להתנגד לזה..
אמרו לי שבמקום ממתק לקחת פרי..
אבל זה לא עוזר
מה לעשות?
מתוק עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 21/04/16 08:55
שלום

רובנו נולדים עם העדפה ברורה למתוק, הצורך למתוק יכול לנבוע מהרבה סיבות. לפעמים הסיבה היא הרגל ולא צורך פיזיולוגי אמיתי. אם הינך בריא ואתה יכול להסתפק בכמות קטנה של מתוק, אתה בהחלט יכול לשלב אותו בשגרת יומך. למשל - 2-3 קוביות שוקולד מריר (עדיף 70% מוצקי קקאו), תמר ו5 שקדים, פרוסת לחם עם כפית טחינה וכפית דבש. אם תוסיף לאכילת המתצוק שתייה של מים או משקה חם כלשהוא ללא תוספת סוכר זה יגדיל את נפח הארוחה בלי להוסיף קלוריות ואף יכול לסייע בהרגעה.
אפשר לשלב קינמון במשקאות ומאכילים - עשוי להוריד מעט את הצורך למתוק.


בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
מאגר של ערכים תזונתיים על המאכלים שגיא 19/04/16 00:55
שלום,

אני בונה מחשבון קלוריות וויטמינים בעברית שיהיה ממש נוח לטלפון.

אתם מכירים במקרה מקור מהימן של נתונים, שנוח לעבוד איתו?
משרד הבריאות איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 20/04/16 08:57
מישרד הבריאות לקראת סקר מבת ריכז נתוני סימון תזונתי של מזונות בהתאם למזונות בישראל
הם מהווים מקור אמין וטוב
רק שהתוכנה שלהם לא ידידותית
חג שמח
איילת
למידע נוסף איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 20/04/16 09:00
http://www.health.gov.il/UNITSOFFICE/ICDC/MABAT/Pages/mabat.aspx
אחוזי שומן באוכל שמעון 07/04/16 23:33
שלום, הייתי רוצה לדעת איך מסתכלים נכון על אחוז השומן במזון.
סתם לדוגמה בחטיף מיני חלבה (25 ג'') יש כמעט כ-7 ג'' שומנים וב-100 ג'' כ-28 ג'' .

אז במקרה הזה איך בד"כ קובעים את האחוז שומן רק בחטיף עצמו או לפי ה-100 ג'' ?
תודה מראש. :)
חישוב אחוז השומן במזון עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 10/04/16 09:39
שלום

אחוז השומן כמה גם שומן יש ב100 גרם מוצר
בחטיף שתארת יש 28% שומן וב25 גרם מוצר יש 7 גרם שומן

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
[1-10]   11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   [21-30]...[241]
משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן