חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה

איילת וינשטיין –  RD. MSc, תזונאית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2017). מרצה במכללת תל חי, דיאטנית המכביה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט.  

עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום תזונה גם בפייסבוק. הקליקו לכניסה

רוני רוני 16/03/17 16:51
קראתי שבמעיים יש תאים שיודעים כמה חלבונים פחמימות ושומן אוכלים האם זה נכון? והאם בזמן רעב הם מסמלים למוח מה לאכול יותר או פחות מאבות המזון האלו?
מצב מטבי איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 23/03/17 14:42
רוני, ההנחה הזאת הינה תקות כל האנושות
שכן בהתאם לצרכינו נאכל
ובא מזור לכל בעיות המחסור והעודף
והרי אנו יודעית שלא כך הדבר
יש הסוברים שבע"ח ובבני אדם, בילדות קיים מנגנון המכוון אכילה לצורך השלמת מחסורים של מינראליים
אולם גם מידע זה שוני במחלוקת ולא ברור לחלוטין
בריאות
איילת
B12 עופרה 12/03/17 18:08
שלום רב,

אני בחורה בת 38 איני צמחונית אך אוכלת מעט בשר אולי פעם בשבוע , ייתכן ויש לי חסר ב- B12?

העור שלי נראה יבש ולא חיוני ייתכן שזה קשור?

קראתי שבמוצרי חלב יש גם ויטמין זה , האם זה נכון או שאין כמו בשר אדום גם בהיבט של הספיגה וגם בהיבט של הכמות?
בי12 עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 21/03/17 12:21
שלום

בי12 הוא ויטמין שמקורו בתזונה מבעלי חיים - בשר, דג, גבינה, ביצים, חלב ומוצריו וכו''
לכן מומלץ לגוון באכילת מזונות המכילים ויטמין בי12
כוס חלב 250 מ"ל תכיל בסביבות 1 מק"ג של בי12, קרוב למחצית מהדרישה היומית לבוגרים
בנוסף, כדאי לבצע בדיקת דם כלליות שכוללות גם בי12 וברזל

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
פרג וסידן רונן 11/03/17 22:22
שלום.
כבר כשנתיים אני טבעוני.
המקור העיקרי שלי לסידן הוא טחינה משומשום מלא.
הצרה היא שבשביל להגיע ל 1000mg סידן ליום צריך לאכול המון טחינה, כלומר המון קלוריות.

לאחרונה קראתי במקרה כי ב100 גרם פרג יש 1500mg סידן.
כלומר אני יכול להחליף את מקור הסידן העיקרי שלי לפרג ואז להגיע למכסה היומית עם הרבה פחות קלוריות.

אבל:
1- אם פרג הוא כזה מקור טוב לסידן אז למה הוא לא מופיע ברשימת מקורות הסידן של אתרים טבעוניים למינהם. פיספסתי משהו?

2- בשביל לספוג את הסידן שבפרג, חייבים לטחון אותו?
או שאפשר (לדוגמה) להוסיף כף פרג לא טחון לסלט.

תודה רבה וחג שמח :-)
דילגתם על השאלה שלי בטעות? רונן 22/03/17 10:07
טבעונות וסידן איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 23/03/17 14:44
סידן ניתן לשלב בתפריט צמחוני גם ממקור של ירקות עליים ירוקים וקטניות
לגבי הפרג
אבדוק ואשיב לך
מקורות סידן רונן 24/03/17 08:49
בירקות עליים וקטניות כמות הסידן קטנה, שלא לומר אפילו זניחה.
המקורות בהם יש סידן בכמות מכובדת הן טחינה משומשום מלא, וסייטן מועשר בסידן.
ולאחרונה קראתי על כמות הסידן בפרג, אבל משום מה כשאני מחפש על מקורות סידן באתרים שממליצים על תזונה טבעונית אין שם התייחסות אליו.
לכן פניתי אליך :-)
אם אמורים לשמור על כמות סוכר אוריב 10/03/17 12:06
יציבה בדם לאורך היום,אז איך מרזים במשקל?
אם לגוף לא חסר סוכר אז למה שהוא ירוקן את תאי השומן במצב של עודף משקל?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 21/03/17 12:06
שלום

ירידה במשקל מורכבת מגורמים רבים, העיקרי הוא גרעון אנרגטי
שמירה על רמות סוכר יציבות מסייעת בכך
שהסוכר יציב יש תחושה של רגיעה בגוף
כשאתה נמצא בצום או בסטרס הגוף מפרק סוכר מהמאגרים הגליקוגן ובכך רמות בסוכר בדם נשארות יציבות
בכדי לרדת בשומן בגוף, יש צורך בגרעון אנרגטי (כלומר הפחתה בכמות הקלוריות הנצרכת)

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אינסולין אלון 09/03/17 18:34
שלום איילת רציתי לדעת אם אני צורך פחמימות שנספגות מהר אחריי האימון וגורם להפרשת אינסולין גבוהה האם במצב כזה אחריי אימון קטבולי קשה האינסולין שהופרש גם יגרום להרחבה של תאי השומן? או יעודד אגירה של שומן? או שאחריי אימון קטבולי קשה האינסולין ישמש את הגוף רק בלהכניס את החומצות אמינו שצרכתי לשריר כי השרירים עייפים וצמאים אחריי האימון ולא יעודד אגירה של תאי השומן? אני שואל כי לאחרונה התחלתי לאכול אחריי אימון ארוחה רק עם חלבון ושומנים בריאים כמו אומגה 3 בלי פחמימות רק אחריי 3 שעות מתום האימון אני צורך ארוחה עם פחמימות זה בשביל לאפשר להורמון טסטוסטרון שנמצא ברמה גבוהה בזרם הדם אחריי אימון לשרוף שומן יותר ביעילות, תשובתך? תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 22/03/17 11:47
שלום

לאינסולין מגוון תפקידים בגוף, האינסולין הוא הורמון אנבולי, גם לתאי השריר וגם לרקמת השומן
שיש כמות גדולה של אינסולין בדם עקב תנגורת או חוסר רגישות של התאים לאינסולין וליקוי בפינוי הסוכר בדם למשל כמו במחלת הסוכרת יגרום ליצירה של שומנים מסוג טריגליצרידים
אכילת פחמימות גורמת להפרשת אינסולין שמעודד תהליכים אנבוליים בשריר, גם צריכה של חומצה אמינית בשם לאוצין בכמות של 2-2.5 גרם בארוחה היא טריגר לתהליכים אנבוליים בשריר כמו האינסולין ללא נוכחות של פחמימות (מבוגרים יצטרכו כמות לאוצין גדולה יותר מכיוון שהשריר פחות רגיש)

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
עינב בבקשה לענות על השאלה שלי על גבול שריפת השומנים אלון 09/03/17 15:53
ראה תשובה בצמוד לשאלה איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 09/03/17 16:29
מתוק אליאב 08/03/17 19:47
שלום,
אפשר לדעת פיזיולוגית למה אם יש לי חשק למתוק ואני מחכה איתו כמה דקות החשק יורד ופתאום אני לארוצה את המתוק הזה?
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 09/03/17 14:51
שלום

הנטייה לטעם המתוק היא לרוב מולדת, החשק למתוק יכול לנבוע מסיבות רבות לאו דווקא פיזיולוגיות, רגשיות, עייפות, מצב רוח ועוד.... ולפעמים זה עיניין של הרגל - כמו משנהו מתוק ליד הקפה או מתוק כקינוח לארוחה, או מתוק בלילה וכו''
סיבות פיזיולוגיות לחשק למתוק יכולות להיות אם אין לך מספיק פחמימות בתפריט, או שאתה רעב כי לא אכלת הרבה זמן או שרמת הסוכר שלך נמוכה
אם היית רעב ואכלת משהו קטן וחיכית כמה דק, הרעב לרוב חולף. אם החשק למתוק הגיע בגלל חסק אנרגטי או פחממתי מסויים והוא סופק אז גם החשק עשוי לרדת

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אכילת פירות במשולב עם מזון אחר? ערן 08/03/17 15:36
שלום

במספר מקומות מצויין כי כדאי לאכול פירות במנותק מאוכל אחר: חצי שעה לפני הארוחה או שעה אחריה.
האם זה נכון?
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 09/03/17 14:17
שלום

לא ידוע לי על הנחייה להפריד אכילת פרי מאכילת מזונות אחרים

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
אם הבחירה כאשר אני רעב היא רונן 04/03/17 15:01
בידי ,מה לאכול ומתי,לרוב בשעת רעב אני לא אבחר בעוגה או שוקולד,אלא דברים יותר מזינים?
אם גם בעוגה ושוקולד יש את אבות המזון,אבל לרוב הבחירה הטבעית לא תיהיה אילו..
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 09/03/17 14:36
שלום

עדיפות לאכול מזונות מזינים המכילים את כל אבות המזון ולא ממתקים ועוגות, האחרונית יכילו כמות סוכר גבוהה ושומן כמו מרגרינה או חמאה
יש אפשרות להכין עוגות בריאות יותר, כאלו שיכילו כמות סוכר מופחתת ושמן איכותי - וניתן לשלב פרוסה קטנה כקינוח לארוחה כשמאוד מתחשק לך

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
שיר שיר 01/03/17 23:43
האם זה נכון שסרטונין נותן תחושת מלאות ושובע למרות שהקיבה לא מלאה ?
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 09/03/17 14:54
שלום

סרטונין הוא אחד הנוירוטרנסמיטורים במוח שמשתתפים בבקרת צריכת מזון - דהיינו מנגנון רעב ושובע. רמות סרטונין גבוהות משרות תחושה של שובע ורגיעה
ישנם גורמים רבים המשפיעים על שובע, בינהם כפי שכתבת גם מלאות הקיבה


בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
הי,האם מאכלים שיש בהם מור 01/03/17 22:28
שומן גבוה יותר כמו שוקולד בורקסים וכו-אומר שהם גם משביעים כמו מאכלים אורז ולחם שבהם אין אחוז שומן גבוה? לכן כמות האכילה שלהם תיהיה זהה?
תודה
ראה תשובה קודמת לאותה השאלה ששאלת בעבר עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 09/03/17 14:56
שלום

התשובה בצמוד לשאלתך הקודמת

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ממשיך שאלה קודמת פשוט לא ענו לי להמשך רמי 01/03/17 20:43
מה זאת אומרת "צורך פיזיולוגי מסויים?"
דרישה פזיולוגית איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 09/03/17 16:28
מכלול רכיביתצ הדרושים לתפקוד מערכות בפרט והגוף בכלל
גבול שריפת שומנים יומי אלון 01/03/17 02:14
שלום האם יש גבול לכמה גרם שומן הגוף יכול לשרוף ביום אחד? יש לגוף מנגנון הגנה בקטע הזה? ומה הגבול? 300 גרם? 400 גרם? אם את לא יכולה להגיד בוודאות אשמח אם תיתני לי מספר סטטיסטי שיהיה לי להסברים בחדר כושר תודה
שומן איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 09/03/17 16:27
ראשית לא שורפים שומנים כי אם מנצלים שומן כמקור אנרגיה או לצרכי בניה
היכולת לנצל שומן משתנה מאדם לאדם והיא תלויה בגורמים גנטיים ובאימון ( סוג, משך עצימות, מידת הכושר) ועוד
ולכן לא ניתן לקבועמשקל מדוייק של ניצול שומן ביממה
בריאות
וחג פורים שמח
איילת
חלבונים אורן 27/02/17 00:01
נכון שצריך כמות מסויימת של חלבונים בגוף?
אז נאמר ואני אני אוכל ארוחה עם חלבונים ,כמה זמן בערך החלבונים נשארים בגוף?
כי אם נגיד ארוחה אחת היא עם חלבונים והשנייה בלי,האם זה שהשנייה בלי כבר יוצר חסר בחלבון?
תודה
תשובה עינב גרוסמן, מנהלת הפורום 28/02/17 14:25
שלום

הדרישה לחלבונית היא יומית ונמדדת ביחידות של גרם לק"ג, למשל לאדם בוגר מינימום צריכת החלבון היא 0.8-1 גרם חלבון לק"ג ליום, לספורטאים הדרישה עולה. יש משמעות לתזמון צריכת החלבון במהלך היום בהקשר של שובע ובניית שריר, לכן מומלץ לפזר את הצריכה לאורך היום ולא לצרוך את כל הכמות בארוחה אחת
רוב המזונות מכילים חלבונים כך שקשה להגיע לאכילת ארוחה ללא חלבונים כלל
לא יווצר חסר בחלבון אם אתה מגיע לדרישות היומיות שלך ומדלג על צריכת חלבון בארוחה אחת
בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
תזונה רמי 22/02/17 22:06
שלום,
יכול להיות שאני רעב אבל לא כל אוכל שיש מולי (שבדכ אני אוהב) אתחשק לאכול אותו למרות הרעב?
האם יש לזה הסבר פיזיולוגי?
רעב רגשי ורעב פזיולוגי איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 26/02/17 15:29
תחושת רעב עשויה להתעורר ממספר רב של סיבות
בין השאר בשל צורך פיזיולוגי מסויים לוא דווקא בשל צורך קלורי
בדרך כלל רעב סלקטיבי נובע מרעב רגשי- ובמקרה זה הרעב מכוון לפחמימות
בריאות
איילת
המשך רמי 26/02/17 18:35
מה זאת אומרת "צורך פיזיולוגי מסויים?"
[1-10]   11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   [21-30]...[251-253]
נקבע מועד חדש: טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו יתקיים ב-23.7.21. בהצלחה!

אתכם גם בימי קורונה: אל תחמיצו את סדרת ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים

נלחמים על הכושר: נבחרת השחייה הפראלימפית מתאמנת בבריכה הלאומית במכון וינגייט

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג המגיעים למכון

שחקן הבדמינטון האולימפי, מישה זילברמן יתאמן בתקופה הקרובה במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט