חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 
פורום תזונה

בן אל ברקוביץ, תואר ראשון ושני במדעי התזונה M.Sc. RD, תזונאי ספורט במרכז לרפואת ספורט ולמחקר, מכון וינגייט. תזונאי נבחרות הטאקוונדו, כדורעף החופים והטריאתלון. מרצה לתזונת ספורט בבית הספר למאמנים במכון וינגייט ותזונאי האקדמיה למצוינות בספורט. מייעץ לספורטאים צעירים ובוגרים, מקצוענים וחובבים.

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

תוסף ויטמין d טבעוני יוסי 18/01/20 19:48
שלום
מאחר ובחורף אני לא נחשף כלל לקרני השמש, ומאחר ואני לא צורך מוצרים מהחי, אני חושש מחוסר בויטמין d.

ראיתי את התוסף הזה:
ויטמין d3 ליפוזומלי של חברת אקוסופ.

https://www.ecosupp.co.il/product/ויטמין-d3/

האם הספיגה שלו תהיה יעילה כמו זו של תוסף שאינו טבעוני?

המון תודה :-)

תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/01/20 13:14
שלום

לא אוכל להמליץ על מוצר מחברה מסויימת דרך הפורום
לאקוסאפ אכן פתרונות לתוספי תזונה להשלמה תונתית שהם טבעונים
בכל מקרה, לאחר נטילה של מספר שבועות מומלץ לבצע בדיקה חוזרת ולראות שאכן רמותיו בדם עולות

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ויטמין b 12 מתן 17/01/20 23:13
אני רץ 8 קלומטר אחת לשבוע.
לאחרונה התחילו להופיע לי נימולים בידייים וברגליים, ובזמן האחרון הנימולים הוחלפו בתחושת שריפה בכפות הרגליים.
בדקתי ויטמין b12 שעומד על 174.
האם זה ערך תקין?
התחלתי ליטול תוסף למציצה מתחת ללשון - תוך כמה זמן אתחיל לדעתך להרגיש בשינויי?
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/01/20 13:13
שלום

בי12 בערך של 174 הוא נמוך ביחס לנורמה, בי12 תת לשוני (למציצה מתחת ללשון) הוא אחד מהדרכים להעלות את רמותיו בדם, יש להתייעץ עם הרופא המטפל מה הדרך המתאימה ביותר להעלות את הרמות שלו אצלך

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
מחסור ב- בי 12 מתן 19/01/20 14:36
תודה רבה על המענה.

הרופא נתנה לי כדורי מציצה מתחת ללשון (1,000 מק"ג), אך רציתי לדעת תוך כמה זמן בערך אתחיל להרגיש בשינוי.

שוב תודה רבה
ויטמין d מהצומח יוסי 09/01/20 21:56
ערב טוב.
האם התוסף ויטמין d הזה יעיל ונספג כמו תוסף שאינו טבעוני?

https://www.ecosupp.co.il/product/%d7%95%d7%99%d7%98%d7%9e%d7%99%d7%9f-d3/

רב תודות
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 19/01/20 13:11
שלום

לא ניתן להמליץ על מוצר מחברה מסויימת דרך הפורום

בברכה
עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
ויטמין d של אקוסאפ איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 19/01/20 13:59
ויטמין d3 של אקוסאפ הינו ויטמין d ליפוזמאלי- טכנולוגיה שמאפשרת ספיגה טובה יותר
למרות שהוא ממקור חי הוא מסופק כויטמין d#- שזה המצב הפעיל של הויטמין
ולכן למיטב נסיוני הינו תוסף טוב

בריאות
איילת
גזר רונית 08/01/20 17:13
שלום
האם זה נכון שכאשר אוכלים גזר אז צריך לאכול איתו משהו שומני, אחרת חלק גדול מהויטמינים שבו לא יספגו?
תודה
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 15/01/20 15:01
שלום

גזר מכיל שלל ויטמינים, בינהם גם ויטמין a שהוא ויטמין המסיס בשומן ועל מנת שייספג יש צורך במזון שומני
אפשר להוסיף לסלט מעט שמן זית, טחינה , אגוזים למשל לשיפור הספיגה, ויטמיני b וויטמין c שגם הם נמצאים בגזר הינם מסיסים במים ולא דורשים סביבה שומנית על מנת להיספג

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
קרטנואידים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 19/01/20 10:35
גזר מהווה מקור עשיר לקרטנואידים במיוחד מסוג בטא
רכיבים אלו הם נגזרת טרום ויטמין a- ונחשבים מססים בשמן.
ויספגו בצורה טובה יותר בתוספת של מעט שמן
בריאות
איילת
הורדת אחוזי שומן דני 24/12/19 18:19
הי
מסוף חודש אוגוסט אני בגירעון קלורי של 500 קלוריות בממוצע ביום. שורף בממוצע 2700 קלוריות ביום וצורך בממוצע 2200. אני עושה כ 4 אימוני כח בשבוע של שעה- שעה וחצי + אימון יוגה 1 של שעה וחצי ואימון נוסף של שעה ריצה, כ 10 ק"מ.
הורדתי בעקביות כ 0.5 קילו בשבוע מ 84 ק"ג ב 25/8 והיום כ 76 ק"ג, אך אחוזי השומן נותרו בערך ללא שינוי כ 20-21%.
במקביל אני צורך כ 120 גרם חלבון ביום.
לא ברור לי למה אחוזי השומן לא יורדים???
אודה לעזרתך
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 15/01/20 14:58
שלום

במהמשך לשאלתך על שילוב אימונים למצבך הבריאותי - יש לוודא שמצבך הבריאותי תקין לפני שאתה ממשיך בדיאטה מסויימת לשיפור הרכב הגוף
באופן כללי יש להתאים את סוג האימון שאתה עושה ואת התזונה בהתאם למטרותייך ומצבך הבריאותי

לגבי הנתונים שציינת - יש לבדוק איך התבצעה מדידת אחוז השומן מכיוון שירידה של 8 ק"ג בשילוב אימוני כוח אמורה להראות ירידה מסויימת באחוז השומן

אם ברצונך לבדוק ולקבל מענה מותאם לך, לבצע את הבדיקות המתאימות, להפגש עם רופא ופייולוג להתאמת תוכנית עבורך - אתה מוזמן לבדוק במזכירות רפואת ספורט במכון וינגייט 098639426

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
תחושה שאני עומד להתעלף יום אחרי אימון אלון 18/12/19 19:37
לא בטוח שזה הפורום המתאים אבל אני אנסה.... שלום, בן 48, מתאמן קרדיו 3 פעמים בשבוע, 50 דקות בכל פעם, סביב 80 אחוז מדופק מקסימאלי. קורה לי מידי פעם שיום אחרי אימון קרדיו אני מרגיש חולשה רבה מאוד עד כדי רגע מעילפון. המצב הוא כזה שאני נמנע מלעשות פעולות הכי פשוטות כמו עלייה במדרגות. החולשה באה לידי ביטוי ביתר שאת בשעות הבוקר עד צהריים ביום שאחרי האימון. האימון עצמו עובר בסדר גמור. אני משתדל לאכול מספיק טוב אחריו. עשיתי אקג, ריווי חמצן, ולחץ דם באותו יום שזה קרה לי והיה תקין. עשיתי אקו דופלר שבועיים לפני והיה תקין (הייתה איסכמיה קלה במסתם המיטרטלי אבל נאמר לי שזה בסדר). בדיקות דם תקינות.
למישהו יש רעיון מה זה???
תודה.
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 15/01/20 14:54
שלום

לצערי לא ניתן תשובה מספיק טובה במסגרת הפורום, אתה צריך לבדוק עם הרופא שלך מה עשויה להיות הסיבה ואיך תוכל להמשיך לבצע פעילות וגם לשמור על עצמך

בברכת בריאות שלמה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
סוכר שאינו מיוצר בבית חרושת אלי 05/12/19 20:52
האם קיים סוכר שאינו מיוצר בבית חרושת לסוכר, כלומר סוכר טבעי בניגוד לסוכר תעשייתי?
אם קיים סוכר טבעי, מי מייצר אותו?
אלי
סוכרים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 19/01/20 10:33
כל סוכר שמשווק עובר תהליך תעשייתי
יש להבחין בין סוכר המצוי באופן טבעי במזון
סוכר מוסף- שמקורו מסלק\ קני סוכר ובתהליך עיבוד מפיקים מהם את הסוכר
וממתיקים מלאכותיים שחלקם טבעיים כגון סוכר הנזירים וסטביה לעומת מלאכותיים כגון: אספרטיים סוכרלוז, מליטול ועוד....

בריאות
איילת
תחליף לאכילת פירות חנה 01/12/19 16:14
הצילו
שלום רב,
בשנה האחרונה אני נאלצת להשתמש בתרופות פסיכיאטריות כגון סרוקוול ועוד תרופות שמעלות את המשקל ואת רמת הסוכר בדם. עליתי השנה כ-18 קילוגרם ורמת הסוכר עלתה בצורה מסוכנת. בהתייעצות עם רופא משפחה ורופאים אחרים נאמר לי שאין ברירה ואני חייבת להמשיך לקחת תרופות אלה, למרות תופעות הלוואי. התחלתי לעשות דיאטה דלת פחמימות - אני אוכלת המון ירקות וחלבונים - ללא דגנים וקטניות וללא פירות. תוך זמן קצר התחלתי לרדת במשקל וגם רמת הסוכר בדם הולכת ומשתפת. שאלתי היא : האם קיים כדור של ויטמינים שיכול לפצות את הגוף על העדר הפירות - בבתי המרקחת יש עשרות סוגים ואני לא יודעת
איזה סוג יכול לבוא במקום הפירות. גם בקופת חולים לא יודעים. אולי תוכלי לעזור לי?
בברכה
חנה
למה כדור, אפשר ירקות איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/19 10:24
ההבדל בין פירות לירקות הוא כמות הסוכר
ולכן העשרת התפריט בירקות מהווה תחליף לסיבים לויטמינים והמנראלים
בריאות
איילת
תחליף למוצרי חלב בארוחת בוקר יסמין 18/11/19 13:56
שלום,

מסיבות רפואיות הומלץ לי להפחית צריכה של מוצרי חלב, כדי להפחית ליחה. אני מחפשת תחליפים, ומדובר בעיקר בהחלפה של מוצרי חלב לארוחת הבוקר. בבוקר אני אוכלת בין היתר קורנפלקס עם חלב, ויוגורט.

יש לכם רעיון לתחליפים לחלב (כדי "לרכך" את הקורנפלקס ובכל זאת לאכול אותו) וליוגורט?

תודה רבה
חלב טבעוני איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/19 09:36
תמיד אפשר ללכת על דייסת שיבולת שועל על בסיס מים או על ארוחת ביצים+ ירקות
אבל אם רוצים לתת מענה דומה אפששר לאכול גרנולה+חלב שקדים או חלב שיבולת שועל או חלב אורז
שימו לב חלב תעשייתי מכיל לא מעט סוכר וכמות החלבון בו קטנה
ניתן ליצור חלב שקדים בהכנה ביתית
להשרות שקדים במים למשך הלילה, בבוקר לקלוף את הקליפה החומה של השקדים , להכניס למעבד מזון או נינג''ה ולטחון היטב
את מה שמתקבל לסנן בעזרת בד חיתון
מתקבלים
1. חלב שקדים- ללא מתיקות
2. אבקת שקדים- שניתן לשלב בשייק ים\ עוגיות\ גרנולה
בריאות
איילת
הרזיה ומשקולות מדריכה 16/11/19 11:06
שלום . רציתי לדעת איך לשלב אימון משקולות עצים מצד אחד ומצד שני ירידה באחוזי שומן

תודה 🙂
ירידה באחוזי שומן איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/19 07:55
אימון משקולות חיוני בתהליכי ירידה במשקל, כאשר רוצים למנוע ירידה של מסה רזה
אמנם תהליך הירידה במשקל יתמתן בשל הפחתה של איבוד מסה רזה, אולם התהליך יאפשר התמדה בירידה ובשמירה על משקל המטרה

תוכנית אימון יש לקבל ממאמן ולא מדיאטנית :)

איילת
גיל, קולגן וטבעונות. רון 03/11/19 16:09
הבנתי שעם הגיל קצב התהליכים הקטבוליים של רקמות החיבור בגוף מתחיל לעלות על זה של התהליכים האנבוליים.
ולכן, במיוחד עבור ספורטאים, חושב לתת דגש על צריכת קולגן בתזונה.
ניסיתי קצת לחקור בנושא באינטרנט, ונתקלתי בשתי דעות שונות.

א
אין תחליף לאכילת רקמות חיבור מהחי.
ישנם תוספי תזונה של קולגן/ג''לטין אותם רצוי לצרוך יחד עם ויטמין c לפני האימון.

ב
החלבונים מהם מורכב הקולגן הם ליזין, גליצין, פרולין. הם נפוצים מאד בקטניות.
לכן צריך לשנות את יחס הדגנים/קטניות בתזונה כך שיהיה יותר לטובת הקטניות.
חשוב לאכול קטניות יחד עם ויטמין c לפני האימון.

איזה אופציה היא הנכונה?
או שאף אחת מהן?
קולגן מבנה חלבון מורכב איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/19 07:52
לבניית קולגן בגוף חשוב לספק חומצות האמינו החיוניות אולם כדי שהגוף יצליח לבנות קולגן בצורה מיטבית יש לוודא שיש גירוי הורמונאלי מיטבי

אספקת חומצות אמינו בגיל המבוגר לא תפצה על שינויים הורמונאליים.
התוספים המשווקים כקולגן הם למעשה פפטידים קצרי שרשרת שבצורה פטנטית הצליחו שלא יתעכלו ויתפרקו בעיכול ולכן נמצא, בכל הקשור לביוטי- שמסייעים בעידוד תהליכי התחדשות של קולגן בעור.
למיטב ידיעתי- כל תוספי הקולגן מופקים מהחי ולכן לא מהווים מענה לטבעונים

איילת
סוגי קקאו אלעד 24/10/19 22:42
שלום,
במה נבדל קקאו 85% שקונים בסופר מקקאו טבעי?
אלעד
טבעי זה לא מחייב איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/12/19 07:47

בציון של 85% הכוונה ש85% מהרכב הקקאו ממוצקי קקאו,
באמירה טבעי אין מחויבות מיוחדת רק אמירה שכל רכיבי המוצר מקורם מהטבע.. להזכירכם גם סוכר הוא טבעי
בריאות
איילת
זרעי פשתן אלי 11/10/19 12:52
האם יש יתרונות תזונתיים לזרעי פשתן לא טחונים? אם כן, מהם? אלי
ראה תשובה לשאלתך בהמשך עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 09:51
בברכה

עינב
זרעי פשתן לא קלויים יפה 11/10/19 09:56
האם יש תועלת תזונתית בהוספת זרעי פשתן לא קלויים לסלט ירקות? האם יש בהם סיבים וחומצות שומן בריאים? חג שמח. יפה
לא טחונים יפה 20/10/19 11:34
היי,
בשאלתי מ-11.10 נפלה טעות, לצערי, ואני מתנצלת.
כוונתי הייתה לזרעי פשתן לא טחונים (בניגוד לכתוב שם "לא קלויים").
אודה על תשובה.
יפה
מומלץ לטחון על מנת לקבל את היתרונות הבריאותיים עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 09:50
שלום

על מנת לקבל את התועלות התזונתיות מזרעי הפשתן יש לשבור את הקליפה העוטפת אותם - לטחון
מכילים סיבים תזונתיים (2-3 גרם לכף) וחומצת שומן חיוניות ממשפחת אומגה 3

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית
שלום. באיזה שעות צריך להיחשף לשמש ? תודה 06/10/19 14:10
וכמה זמן צריך להיחשף ? ואיך צריך להיחשף ?
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 03/11/19 10:01
שלום

זמן החשיפה המדויק תלוי גם בגוון העור ובעונות השנה. מומלץ לפזר את החשיפה לשמש במהלך השבוע ולא בשעות החמות עקב הסיכון למלנומה

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
  10   [11-20]...[251-253]
חוזרים לשמור על כושר: מועדון הספורט למנויים מחדש פעילותו החל מיום רביעי, ה-15.7.20 בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות. נשמח לראותכם!

יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-17 ביולי, בשעה 9:30

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן