חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום תזונה

איילת וינשטיין –  RD. MSc, תזונאית ספורט קלינית, ראש מדור תזונה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר ע"ש ריבשטיין במכון וינגייט. דיאטנית ראשית של ספורטאי המשלחות האולימפית והפארלימפית: (2000-2017). מרצה במכללת תל חי, דיאטנית המכביה 2017, יו"ר ועדת התמחות בתזונת ספורט מטעם משרד הבריאות ורכזת שיתוף הפעולה וינגייט-ארומה מטעם מכון וינגייט.  

עינב גרוסמן
– דיאטנית ספורט קלינית B.Sc RD במרכז לרפואת ספורט ולמחקר במכון וינגייט, ראש תחום תזונה ומרצה בבית-הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן במכון וינגייט.
עובדת עם ספורטאי האקדמיה למצוינות בספורט במכון וינגייט ועם ספורטאים ומתבגרים. בוגרת קורס טיפול תזונתי בסוכרת, הפקולטה לרפואה, אוניברסיטת תל אביב ובעלת ניסיון עם חולים מורכבים.
מנחת סדנאות לאורח חיים בריא ולירידה במשקל.

קישורים:

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום תזונה גם בפייסבוק. הקליקו לכניסה

דרושים משווקי שותפים, שיודעים להביא לידים ולקוחות פוטנציאלים בכל התחומים יניב 18/08/19 20:40
דרושים משווקי שותפים, שיודעים להביא לידים ולקוחות פוטנציאלים בכל התחומים לעבודה מהבית, שכר גבוהה, העבודה מתאימה לכל מי שיודע או יודעת להביא לידים ולקוחות ולא משנה לאיזה תחום, לפניות שלחו לנו מייל jobsandworks2019@gmail.com
יניב
הפרדה בין אוכל ושתייה ליאת 11/08/19 20:20
האם צריך להפריד בין הארוחה לשתייה?
תודה רבה.
הרבה ארוחות ביום. יוסי 11/08/19 16:35
הבנתי שרצוי לאכול 5-6 ארוחות ביום.
הנוהג שלי הוא לאכול "קצת ביסים" כל חצי שעה / שעה. כלומר יוצא שאני אוכל המון ארוחות קטנטנות כל יום.
זה תקין?
כולסטרול טוב נמוך רון 04/08/19 00:49
שלום.

אני בן 45, עם 15% שומן, טבעוני, ומקפיד לאכול המון שומן מהצומח (טחינה, פשתן, ועוד ועוד).

בבדיקת הדם שלי יצא שכל ערכי השומן בדם שלי נמוכים (אבל עדיין בתוך הטווח הרצוי).
אבל! גם הכולסטרול הטוב נמוך, והוא אפילו קצת מתחת לטווח הרצוי.

האם אני בבעיה?

הערכים שהתקבלו:
cholesterol 107.9
tryglicerides 47
hdl 38
ldl 60.4
non hdl cholesterol 70

המון תודה :-)
איך להיות מלאת אנרגיה בבוקר רינת 29/07/19 10:07
שלום רב.
אני בת 52 וכל בוקר כמעט אני קמה די עייפה. רציתי לשאול איזה תזונה נכונה כדאי לי לאכול בערב ובבוקר כדי שאהיה מלאת אנרגיה ולא אהיה עייפה זה חשוב לי. אני לא אצל דיאטנית או משהו כזה.

אני מודה לכם,
יום נפלא
בוטנים וחלבון אפי 26/07/19 19:06
שלום

לפעמים אין לי זמן להכין קטניות.
קופסא עם בוטנים (לא קלויים) מהווה אופציה לקטניות שלא דורשות זמן הכנה.

אני מודע לכמות השומן הגבוהה שיש בבוטנים, אין לי שום בעיה עם זה, אני נשאר רזה תמיד.

השאלה שלי:
האם שילוב של דגנים עם בוטנים, ייתן את אותה איכות חלבון כמו שילוב של דגנים עם עדשים/אפונה/וכיו"ב ?

תודה :-)
סידן אלי 24/07/19 08:49
האם נכונה הטענה שהסידן במוצרי חלב הוא חסר ערך כי הוא סינטטי, לעומת סידן טבעי הנמצא במזונות שונים כגון קינואה, אורז מלא, טופו, קייל ועוד?
והאם נכונה הטענה שחלב עיזים/כבשים מזין ובריא יותר מחלב בקר?
אלי
דרושים לעבודה מהבית יניב ברקאי 16/07/19 11:24
לחברת הייטק גדולה דרושים עובדים לעבודה בהייטק, העבודה מתאימה לכל מי שמתמחה בתחום ההייטק באשר הוא, לפניות שלחו לנו מייל: workshightech2019@gmail.com
כמה חלבונים ביום? אסף 16/07/19 09:20
שלום,

אני רוכב לעבודה 11 ק"מ רכיבה מאומצת (נגד השעון) ולא מישורית. כמובן שאותו הדבר בדרך חזרה הביתה. אני עושה את זה 5 ימים בשבוע כל שבוע. בנוסף אני עושה כשעה של פעילות נוספת בערב 3 פעמים בשבוע (ddp yoga).

שאלתי היא מה צריכה להיות התזונה שתתאים לפעילות הזו? כמה חלבונים ופחמימות עליי לצרוך ובאיזה זמן?
קראתי שיש לצרוך חלבונים בחלון הזמן של 45 דקות לאחר הרכיבה ביחד עם פחמימות לספיגה טובה של החלבון. האם זה נכון? כמה חלבונים עליי לצרוך ביום ע"מ שהשרירים ימשיכו להתפתח?

תודה מראש.
דרושים לעבודה מהבית יניב ברקאי 15/07/19 21:53
לחברת הייטק גדולה דרושים עובדים לעבודה בהייטק, העבודה מתאימה לכל מי שמתמחה בתחום ההייטק באשר הוא, לפניות שלחו לנו מייל: workshightech2019@gmail.com
דרושים קלדנים לעבודה קלה ונוחה מהבית אפטיל וורקס 14/07/19 20:20

לעבודה בהקלדה מהבית דרושים כותבים שמעוניינים לעבוד מהבית בתור קלדנים, המשרה לא דורשת ניסיון, לפניות שלחו מייל worksfromhome2021@gmail.com
ממתיק מלאכותי ופגיעה בבריאות אלה 12/07/19 07:45
שלום,
במשך תקופה ארוכה (שנים) צרכתי כ 15-20 שקיות סטיביה ביום, פלוס כ2 קופסאות מסטיקים ללא סוכר (כ 60 גרם) וכ 5-6 קרטיבים ללא סוכר.
האם אפשר שצריכה כזו גרמה לי נזק בריאותי כלשהו?
אני חוששת ומנסה כעת להפחית משמעותית.
תודה
השימוש בממתיקים מלאכותיים שנוי במחלוקת איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 14/07/19 17:37
אין הסכמה לגבי מדניות השימוש בממתיקים מלאכותיים
מצד אחד מאפשר " לחסוך קלוריות"
אולם מצד שני מרגיל את הגריה לטעם מתוק להתעצם
בנוסף מחקר אחרון שנערך במכון ויצמן גילה ששימוש מוגבר בממתיקים הגביר סיכון לתחלואה בסוכרת שנובעת מעמידות רקמות לפיעלות האינסולין.

לעומת זאת הסימון החדש של משרד הבריאות - מדגיש הפחתה בסוכר גם במחיר של שימוש בממתיקים.

האמת היא כפי הנראה כמו תמיד באמצע

לא לפחד מנזק אולם גם לא להגזים בכמויות.

בריאות
איילת
ממתיקים וסוכרת אלי 24/07/19 09:09
המחקר של חוקרי מכון ויצמן לא גילה ששימוש בממתיקים מלאכותיים מגביר תחלואה בסוכרת. מה שהוא גילה זה שיש קשר בין שימוש בממתיקים מלאכותיים לבין תחלואה, כאשר לא ברור בכלל האם הממתיקים גרמו לתחלואה, או התחלואה גרמה לשימוש בממתיקים במקום בסוכר, הידוע כגורם לסוכרת. האפשרות השנייה נראית סבירה יותר, מאחר שעד כה לא הוכח נזק מממתיקים. אלי
עלים רוני 10/07/19 02:55
כמה כוסות של עלים ירוקים מותר לאכול ביום
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 14/07/19 11:51
שלום

אם אין בעייה בריאותית או קונטראידיקציה עם תרופה בה צריך להתאים את מינון התרופה לצריכת ויטמין k (קומדין למשל) אין הגבלה לכמות מסויימת - אך כמו תמיד מומלץ לגוון גם בירקות שאתה אוכל

בברכה

עינב גרוסמן
דיאטנית קלינית
שמירה על משקל תקין. שיר 06/07/19 11:18
שלום, אני רזה מטבעי (גובהי 1.63 ומשקלי כ53 ק"ג, בת 31). אבל אני מגבילה את עצמי ולפעמים נותרת רעבה כי אני חוששת מעלייה במשקל. רופא (אך לא תזונאי) אמר לי שאם אני עוסקת בפעילות גופנית בכל יום (אני מתונה, הליכה של שעה ביום ומעט אימוני כח), מותר לי לאכול מה שארצה ללא חשש. האם זה נשמע הגיוני?
תודה
תשובה עינב גרוסמן מנהלת הפורום 08/07/19 15:05
שלום

עלייה במשקל היא פונקציה בעיקר של מאזן אנרגיה חיובי. אם תאכלי יותר מהקלוריות שאת מוציאה את תעלי במשקל ואם את מפחיתה את כמות הקלוריות את כנראה תרדי במשקל. ביצוע פעילות גופנית משמעה העלאה בהוצאה האנרגטית ולכן את יכולה לאכול כמות קלוריות גדולה ממה שהיית רגילה ועדיין לשמור על המשקל.
אם את מצליחה לשמור על משקל הגוף שלך ככל הנראה את מצליחה לעשות את האיזון ולאכול בכמות שאת צריכה ולא מעבר. ויש כמובן את הנטייה הטבעית של הגוף.
הכל עיניין של איזון ולא כדאי להגזים בשום דבר
בכל מקרה לא כדאי להיות רעבה ואפשר לסדר את האכילה ככה שתגרום לך להיות שבעה ועדיין לשמור על צריכה קלורית מתאימה
את מוזמנת להתייעץ במרכז לרפואת ספורט בנכון וינגייט 098639426

בברכה
עינב גרוסמן דיאטנית קלינית
עליה במשקל עקב גיל 40 י. 01/07/19 21:01
שלום, כל חיי הייתי מתוסכלת תת משקל עם כל ההשלכות החברתיות וההתפתחותיות שקלתי 46 קג בגיל 17 ועד גיל 32 עלית 3 קילו ל-49 קג. גובה 1.7.
לא עשיתי בכוונה ולא המלחתי לעלות קילו.

בגיל 34 חל מפנה של עליה והיום בגיל 43 אני 65 קילו ושוב מתוסכלת למרות שיגידו שזה בסדר. מבחינתי זה לא בסדר אני רואה את כל השומן.
מעבר לזה שבגדים שקניתי שנה שעברה או לפני שנתיים לא עולים.. יש בטן , השמנה בירכיים
גם בכתפיים התרחבתי.

בגדול אצלנו במשפחה אין שמנים מצד אמא יש נטיה לסכרת.
אימי ואחותה ממש רזות וכל חייהן שמרו על משקל תקין של רזה וחתיכה.

אני לא יצאתי כך אני בטוחה שאם לא אעצור את זה יהיה לי קשה.

מה ניתן לעשות? אני לא אוכלת הרבה והפניה לתזוניאית בטח לא אקבל.
מבחינת ספורט, אני עולה מדרגות ואוהבת ללכת ( לא הליכה מהירה).

דבר אחרון שאציין: בגילאי ה-30 סבלתי כמעט עשור מכאבי מפרקים ולא הצליחו לעלות על הבעיה. היתכן שאלו כאבי גדילה? בכל מקרה זה מנע ממני תזוזה והכניס אותי לדיכי. לא יכולתי לדרול על הרגלים והייתי מדדה.

תודה
שינוי משקל לאורך השנים איילת וינשטיין, מנהלת הפורום 04/07/19 16:46
י יקרה
כפי שאת מתארת העליה במשקל לא בהכרח קשורה לגיל ונובעת יותר מהתנהלות פסיבית ובהעדר מודעות לתזונה
אני ממליצה בחום שתקבלי הדרכה\ ייעוץ תזונה להתנהלות תזונתית מטיבה
ובנוסף הנחיות לפעילות גופנית למרות המגבלות ברגליים

זאת לא גזרה משמיים, אולם כדי לשנות יש להשקיע מאמץ מיוחד

בהצלחה
איילת
10   [11-20]...[251]
מדליית ארד לפיטר פלצ'יק בגרנד פרי זאגרב

מדליית זהב לטוהר בוטבול (73 ק"ג) בגרנד פרי זאגרב, קרואטיה

מדליית כסף לשחקן הבדמינטון, מישה זילברמן ב"גביע האתגר" בלאגוס, ניגריה

מדליית זהב לאדיסו גואדיה בריצת 3000 מ' בתוצאה 8:35:04 דקות במשחקים האולימפיים האירופאיים לנוער בבאקו, אזרבייג'אן

קריטריון לטוקיו 2020 ושיא ישראל למירון חירותי ב-50 מ' חופשי בתוצאה 22:01 שניות באליפות העולם בשחייה בדרום קוריאה

שיא ישראל לתומר פרנקל ב-100 מ' פרפר בתוצאה 52.15 שניות באליפות העולם בדרום קוריאה

קריטריון לטוקיו 2020 ושיא ישראל לנבחרת השליחים: גל כהן-גרומי, תומר פרנקל, דניאל תמיר ודניס לוקטב, ב-200*4 מ' חופשי בתוצאה 7:11:99 ד' באליפות העולם בדרום קוריאה

שיא ישראל וקריטריון קבוצתי לטוקיו 2020 לנבחרת השליחים: אנסטסיה גורבנקו, אנדראה מורז, תומר פרנקל ואיתי גולדפדן, ב-100*4 בתוצאה 3:48:06 ד' באליפות העולם בדרום קוריאה

מדליית ארד לאדם מראענה ב-100 מ' גב בתוצאה 56.63 שנ' בפסטיבל האולימפי האירופי לנוער בבאקו, אזרבייג'אן

שיא ישראל וקריטריון לטוקיו 2020 ללונה צ'מטאי סלפטר בריצת 5000 מ' בתוצאה 14:59:02 ד' בליגת היהלום בלונדון

שיא ישראל חדש למירון חירותי (מכבי חיפה) ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.49 שניות באליפות העולם בדרום קוריאה

נבחרת הדקר של ישראל סיימה במקום ה-8 באליפות העולם בסיוף בבודפשט, הונגריה

שיא ישראל וקריטריון לטוקיו 2020 לאנסטסיה גורבנקו (מכבי קריית ביאליק) ב-200 מ' מ.א בתוצאה 2:11:92 דקות באליפות העולם בדרום קוריאה

2019 שנת המפנה של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט: ייבנה בניין התעמלות רב תכליתי ורחב ידיים וייסלל מחלף חדש לכביש החוף