חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

מתלבט עם לקנות מזרון כושר או נעליי ספורט יריב סעדון 19/09/17 12:46
משה, האם נעלי ספורט עדיפות על מזרן כושר בעובי ס"מ וחצי כזה שנמכר בחנויות ספורט כמו מזרון לולאות מבחינת ספיגת זעזועים לרגליים
אני חושב עם להשקיע בנעליים ולא במזרון לשם פעילות אירובית בבית כמו ניתורים וקפיצות
תודה וחג שמח לך ולכל בני משפחתך

שרירים מייצבים במשיכה לפנים בישיבה אלון 18/09/17 19:01
שלום משה האם בתרגיל המשיכה לפנים על הגב שרירי הבטן מתכווצים בצורה איזומטרית או אקסצנטרית? והאם משקלים כבדים בתרגיל הזה יכולים להשפיע על התפתחות שרירית בשרירי הבטן? תודה
בישיבה , משיכת פולי עליון ? משה שחר, מנהל הפורום 19/09/17 08:18
אם התכוונת לתרגיל הזה, הבטן עובדת בכיווץ איזומטרי לא משמעותי ויחסית, זה לא ישפיע על התתפתחות שלהם.
שאלה למשה שחר רמי כהן 09/09/17 00:08
היי משה יש לי שאלה

אני מתאמן בתוכנית ab

עכשיו לא התאמנתי שבועיים בכלל
חוזר להתאמן יום א
מרגיש שעדיף לי לבצע אימון fbw
אבל יוצא לא להתאמן לפעמים יום אחרי יום רצוף

נניח אם אני בא ומתאמן fbw בראשון יכול לפצל בשני ולחזור ל ab ?
או שעדיף לי לחזור כבר ישירות ל ab וזהו?
עדיף לחזור לאימון כולל משה שחר, מנהל הפורום 10/09/17 22:11
ולא לפצל רק בגלל כאבי השרירים שעלולים להופיע, אני לא רואה סיבה לכך.
משה , האם יש עומס על הגב במקבילים ? יריב סעדון 05/09/17 18:37
האם יש עומס מסוים (מבחינת פיזיולוגיה של המאמץ) על הגב האמצעי או זוקפי הגב בביצוע תנועת המקבילים או מתח ? האם יש סיכון לפציעה בגב האמצעי בפרט מקבילים עם טבעות אולימפיות
חשוב לי לדעת משום שיש לי רגישות בגב ( היו לי בעבר כאבי גב תחתון ואמצעי )
תודה
מקבילים משה שחר, מנהל הפורום 10/09/17 22:09
אין עומס ואין כל תנועה לא רצוייה של הגב כך שהכל בסדר.
עבודה עם טבעות לא יוצרת סיכון מיותר לגב.
תרגילים מומלצים לגב לרצים למרחקים ארוכים חיים 05/09/17 15:21
שלום משה,
מהם התרגילים המומלצים לחיזוק והארכת שרירי הגב בקרב רצים למרחקים ארוכים?
תרגילים לזוקפי הגו משה שחר, מנהל הפורום 10/09/17 22:07
https://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=131&ArticleID=5069


צרפתי קישור .
בתרגיל הטוב, יהייה תרגיל בו לא יעשה שימוש בעמוד השדרה והכוח שיעבוד דרכו יהייה נמוך.
הקישור למעלה יבהיר את הנושא..
דרושים לעבודה בהקלדה מכל הארץ מאיר 17/09/17 05:15
דרושים לעבודה בהקלדה מכל הארץ, אנחנו מחפשים עובדים שמוכנים לעבוד בהקלדה, במשך שעתיים שלוש ביום, שכר לפי תוצאות, לפניות שילחו מייל worksonkaldnot@gmail.com
חזרות חלקיות בסקוואט אלון 02/09/17 02:35
משה שלום האם לדעתך זה יהיה בסדר ולא מזיק למפרק של הברך לבצע שיטה של חזרות חלקיות בתרגיל הסקוואט?
לא מזיק משה שחר, מנהל הפורם 04/09/17 22:32
זה פשוט קשה ולא נוח, אי אפשר להגיד שזה מזיק
אופני ספינינג ביתים לא ארמסטרונג 30/08/17 04:15
שלום,
מה המשקל המינימלי של גלגל התנופה ברכישת אופני ספינינג ביתים שכדאי שיהיה עבור אשה במשקל 50 קילו- רוכבת ובכושר מצוין? בעלי חנויות שונות מציעים לי לעיתים 14 קילו וטוענים שכל משקל מעבר לכך סתם מיותר ולא שמיש. אשמח להכוונה ולערכית סדר בנושא,
תודה
לא יודע משה שחר, מנהל הפורום 01/09/17 11:08
לא התנסיתי בזה מתוך חוסר עניין... מזמין את מי שהתנסה ויודע, לענות.
שומן ביטני ניצן 27/08/17 10:12
שלום,גובהי 183 סמ כרגע אני שוקל 73.5 לאחר שירדתי 12 קילו ועדיין נישאר שומן בבטן,האם להמשיך להרזות באמצעות אירובי ואימוני כוח או לבצע רק אימוני כוח בלבד ולאחר מכן תקופת חיטוב?
אירובי וכוח משה שחר, מנהל הפורום 29/08/17 17:54
אתה לא זקוק לתקופות שמאפיינות אוכלוסיה אחרת.
אתה צריך להתאמן בהנחיית מדריך ולבצע את שני האימונים.
שתי שאלות קטנות שרון 26/08/17 15:09
הי,
1. אני מתאמן קרוב לשנתיים, באימון שעובד על כל הגוף.
השאלה אם להמשיך באימון כזה או לעשות אימונים מכוונים לאיזורים ספציפיים בכל פעם?
האם יש תוכנית מומלצת שאפשר לקי מהאינטרנט?
(מתאמן כ-3 פעמים בשבוע, כוח+אירובי)

2. בהרמת משקולות ככשוכבים ומרימים אותם למעלה וחזרה, עדיף לעשות יותר חזרות או פחות חזרות ויותר משקל בכל צד?
אני עושה 12 חזרות של 4 סטים.

תדה רבה מראש.
שתי תשובות קטנות משה שחר, מנהל הפורום 29/08/17 17:52
האחת, אני לא מכיר את יכולותיך וצרכיך בחדר הכושר לכן לא אוכל לייעץ בצורה מדוייקת.

אם אתה מהחוייבים לעצמם ואתה צובר שעות טיסה בחדר הכושר, אני מציע לפצל את האימונים ( AB למשל ) ובתנאי שאתה מתייעץ עם מדריך שינחה אותך.
אל תתפתה לעסקעות שברחוב כלומר, אל תתאמן לפי תוכנית כזו או אחרת המפורסמת ברשת כמו שלא תרצה להשתמש בתרופה לפי המלצה שתקבל ממשהו באינטרנט.

תשובתי זהה גם לשאלה השניה : מה עדיף ? אין עדיפות וכדאי שאיש מקצוע ידריך אותך.
זמן שנדרש לחימום לפני אימון חיטוב יריב סעדון 23/08/17 06:47
אני עובד על חיטוב הבטן בפרט על ידי שמירה והקפדה על מזון מזין ( עשיר בחלבון ) והפחתת הפחמימות הפשוטות שכוללים מזון עשיר בסוכר
יותר סלט ופירות , טונה , טחינה , שקדים שמן זית בשר רזה וכו''... אני לא שמן אבל מעוניין לחטב מעט את אזור הבטן (שומן בטני) , לשאלה שלי האם לעבוד על חימום של 12 דקות ארובי לפני האימון או מספיק 3 דקות לפני ואחרי האימון עדיף לסיים בארובי ממושך יותר?
שאלה שניה האם תרגילי בטן כמו פלאנק, "אופניים" יעילים לשמירה והורדת שומן בטני ?
תודה משה
אחד המיתוסים בעולם הפעילות הגופנית משה שחר, מנהל הפורום 24/08/17 21:26
הוא המיתוס עליו שאלת : הרזייה מקומית או חיטוב מקומי.
אין דבר כזה, אי אפשר לחטב נקודתית באמצעות תרגילים מסויימים, אין קשר בין התרגיל לחיטוב.

2. מטרת החימום היא הכנה לפעילות, אין קשר לשריפת שומנים.

מקווה שעזרתי...
משה לא הובנתי נכון כוונת המשורר אחרת ... יריב בן סעדה 25/08/17 12:54
חיוך
אני מעוניין לרדת במסת שומן ולשם כך אני מקפיד על תזונה מאוזנת יותר , פחות פחמימות פשוטות ויותר פחמימות מורכבות טובות עם דגש על חלבונים ,כלומר בגדול לשלוט על כמות הקלוריות והשומן המיותר ועבודה על ארובי וכוח
אני מאמין ש 80 אחוז ויותר אחראי המזון וכול השאר ספורט לשם חיטוב
אני שאלתי אותך על חימום 3-5 דקות לפני אימון כושר כללי בעצימות קלה האם רצוי על חימום בעצימות גבוהה -בינוני לזמן ארוך יותר
אני מבין שהתשובה חיובית ולכן אני מסיים את האימון שלי בארובי בעצימות גבוהה
תודה משה
הבנתי אבל משה שחר, מנהל הפורום 29/08/17 17:48
מטרת החימום היא לא לבזבז אנרגיה, כי זו פשוט פעולה שלא דורשת אנרגיה יחסית.
חימום ארוך יותר= בזבוז אנרגטי גדול יותר אבל , לעומת האימון האירובי שאתה עורך אחר כך, זה בטל בשישים כלומר בזבוז הקלוריות בחימום לא כזה חשוב.

אם אתה חושב שחימום ארוך יותר יגרום לך לשרוף יותר אחר כך, אז אני חושב שלא.
אין קשר בין החימום, עוצמתו לפני, לבין האנרגיה שתבזבז אחר כך.
ערוך חימום שיכין אותך טוב יותר לפעילות העיקרית שתבצע אחריו.
משה לדעתך רצוי להפריד בין ארובי לאנאירובי? יריב סעדון 29/08/17 19:30
כלומר רצוי לי לעבוד על חימום קל ולבצע אימון כוח נניח יומיים בשבוע ויומיים גם ארובי בעל עצימות גבוהה ( דופק מאמץ גבוה ) ?
להפריד ולא לשלב אחד אחרי השני ( קודם ארובי ולאחר נכן כוח או הפוך ...)
זה תלוי בכושר הגופני ובעצימות המאמץ משה שחר, מנהל הפורום 01/09/17 11:05
אם אתה בעל כושר גופני טוב מאוד, אפשר לבצע את שני האימונים יחדיו.
אם אימון הכוח המקדים יפריע לאימון האירוהי שבא אחריו, פצל בין האימונים.

כוח פעמיים בשבוע ? זה מעט , עדיף לפחות 3.
היפרדות בטנית שיר 15/08/17 00:51
היי משה , כחצי שנה לאחר לידה , מרגישה שקיימת היפרדות של שרירי הבטן ומרווח של לפחות 2 ס''''מ בעיקר בזמן כפיפת הגו למשל בתרגיל כפיפת גו .
האם ישנם תרגילים שעשויים להחמיר את הבעיה אותם פחות מומלץ לעשות ? תרגילים שמומלץ לעשות ?
האם זה מסוכן ?
התייעצת עם הרופא ? משה שחר, מנהל הפורם 15/08/17 12:44
לנשים רבות יש היפרדות וזה לא מגביל את פעולתן הספורטיבית. דרגת ההיפרדות קובעת והרופא המטפל צריך לקבוע אם לטפל בזה ( חיבור מחדש ) או שזה זניח.

תרגילים רבים יוצרים לחץ תוך בטני וזו הבעיה העיקרית. הלחץ שנוצר עלול להגדיל את הפתח לכן דרושה בדיקה רפואית.
סקווט, כפיפת מרפקים , לחיצת חזה ואפילו פשיטת מרפקים ותרגילי בטן שונים, כל אלה יוצרים לחץ תוך בטני גדול ולכן, פני אל הרופא
תגובה יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, המרכז לרפואת ספורט מכון וינגייט 22/08/17 14:34
היי שיר

ישנן מספר פיזיותרפיסטיות המתמחות ברצפת אגן וטיפול לנשים לאחר הריון. יוכלו לכוון אותך לתרגול המתאים אשר אצל רופאים לא קיים הידע
תוכנית אימונים ותזונה אורן 14/08/17 23:14
שלום, במשך החודשיים האחרונים חזרתי להתאמן, אימוני כוח וכושר, אחרי כמעט 7 חודשים שלא התאמנתי. אני לא יודע אילו תרגילים לבצע בדיוק כדי לעבות את השרירים הרצויים, (לא בהכרח המסויימים כי אני יודע שעבודה נכונה נעוצה העבודה על כל החגורה/איזור) וכיצד לעבוד על הבטן למראה חטוב. אשמח לעצות כיצד לבנות תוכנית, מה במיוחד לאכול אחרי או לפני אימון, אילו תרגילים לבצע, באיזו תדירות להתאמן וכל הגורמים האחרים שיעזרו לי להגיע לתוצאות הרצויות.

בתודה,
אורן
אתה זקוק למדריך משה שחר, מנהל הפורם 15/08/17 12:39
אי אפשר לבנות תוכנית רצינית דרך הפורום.
התייעץ עם מדריך או מדריכה והם יבנו תוכנית מתאימה לצרכיך ויותר חשוב, ישנו את התוכנית בהתאם למשוב שיקבלו ממך.
תשובה אורן 17/08/17 23:51
האם המדריך שנמצא בחדר בכושר יעשה זאת עבורי?
בוודאי, זה תפקידו משה שחר, מנהל הפורום 20/08/17 12:47
או שאולי אצלכם זה אחרת ?
הראש הקצר והארוך של הבייספס אלון 07/08/17 17:15
משה שלום בתרגיל בדקה 2:04 על איזה ראש של הבייספס יהיה רוב העומס על הקצר או הארוך?

https://www.youtube.com/watch?v=GPJSJvfBw2Q

העומס על שני הראשים של בייספס זהה משה שחר, מנהל הפורום 07/08/17 19:21
אי אפשר לפתח את אחד הראשים של בייספס או לבודד אותו.
בסך הכל זו מכונה המיועדת לבייספס ללא אפשרות לגירוי של ראש כזה או אחר.
משקולת ריצה לקרסוליים /רגליים מה דעתך? יריב סעדון 06/08/17 12:40
משה שלום רב
אני מעוניין לבצע תרגילים אירוביים כמו על דילגית
קפיצות במקום , סמוך קום וגם לשם תוספת משקל לידיים יחד עם משקולות ידיים
מה דעתך על אביזר זה האם הוא בטוח לרגליים כאשר קופצים איתו וכו
תודה יריב
אביזר עזר נחמד משה שחר, מנהל הפורום 07/08/17 19:18
שיוסיף לדרגת הקושי של האימון, הוא בטוח וטוב למי שלא מתאמן בחדר הכושר אלא בבית.
למתוח את רקמת החיבור אלון 05/08/17 22:04
משה שלום האם לדעתך שיטות אימון שמבוססות על פאמפ שזה אומר הרבה סטים עם מנוחות קצרות מאוד בין לבין של 15-30 שניות יכול למתוח את רקמת החיבור של השריר ולתת גירוי יותר טוב להיפרטרופיה בגלל הזרימת דם החזקה לשריר? תודה רבה
אין קשר בין הדברים משה שחר, מנהל הפורום 07/08/17 19:17
אין קשר בין סטים רבים לבין לבין מתיחה של רקמות החיבור .
יש קשר לסבולת שרירית ולה יש קשר להיפרטרופיה.
10   [11-20]...[391-392]
משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן