חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

חלוקת האימון היומי איתן 06/08/20 14:48
אני מתאמן חזה ויד אחורית באותו האימון, בסבב של כל 4 ימים. כל פעם שעה בדיוק. אפשר וכדאי לפצל את האימון הזה לשעה בבוקר חזה, ושעה אחה"צ יד אחורית?
ריצה רועי 05/08/20 14:36
היי משה האם גם ריצה קצרה של כמה דקות זה מעורר את המוח בהשוואה למקלחת קרה?
מים קרים רועי 05/08/20 11:25
היי משה רציתי לשאול כמה פעמים ביום כדאי לעשות מקלחת קרה בשביל להתעורר? והאם זה נכון שאני ירגיש יותר את ההשפעה של המקלחת הקרה כאשר אני מאוד עייף? לצורך העניין אם בצהריים נוחתת עליי עייפות ואז אני עושה מקלחת קרה אני ירגיש יותר את ההשפעה של המקלחת ?מאשר שאני לא כ"כ עייף ואז עושה מקלחת קרה אשמח לתשובה ממך משה
מים קרים רועי 03/08/20 09:52
היי משה רציתי לשאול האם גם מים לא כל כך קרים מעוררים את המוח? כי שאני עושה מקלחת קרה בקיץ בימים אלה בשביל להתעורר המים לא כל כך קרים ( כמובן שאני סוגר לגמרי את המים החמים ופותח רק קרים)
גם טוב משה שחר, מנהל הפורום 03/08/20 20:43
כל מגע בו החיישנים פועלים בבת אחת, מגע כמו מיים או מכות( ראה אצנים למרחקים קצרים שממש מכים את עצמם בפנים לפני הזינוק), כל מגע כזה הוא מעורר לכן לא חייבים ממש מי קרח.
גומיות התנגדות בהשוואה למשקולות? יוסי 25/07/20 21:07
ישנו מגוון רחב של גומיות בחוזק ועומס התנגדות משתנה, ממש כמו שיש מגוון של משקלים במשקולות.
האם אימון כנגד גומיות יכול לגרום להיפרטרופיה? איך זה בהשוואה לאימון כנגד משקולות?
הסיבה שאני מעדיף גומיות היא: שלקנות מגוון משקולות במגוון משקלים זה יקר ובעיקר תופס הרבה מקום בבית.
אין תחליף למשקולות משה שחר, מנהל הפורום 28/07/20 01:12
אימון גומיות טוב, אפשר לבצע איתו תרגילים רבים אבל, בהשוואה למשקולות כבדות, הוא אינו טוב, פשוט.
תוכל לנמק קצת? יוסי 28/07/20 14:12
מדוע אימון גומיות פחות יעיל מאימון משקולות?
תודה.
איך מודדים יעילות משה שחר מנהל הפורום 30/07/20 17:52
1. האם ההתנגדות גורמת לפיתוח כוח או בבולת שרירית טובים יותר ?

2. האם המסה השרירית עולה ?

3. האם ההתנגדות בה בחרת נוחה לעבודה עם מגוון תרגילים.

4. עוד שיקולים אחרים

המשקולות עולות על הגומיות בכל הפרמטרים.

אם השיקול הוא כלכלי, אז יש יתרון לגומיות.

שאלה - מתיחה פלסטית נדב מאמן 25/07/20 00:23
היי,
רציתי לשאול: איך זה יכול להיות שבמתיחה פלסטית אין היפרטרופיה שרירית למרות קרעים מיקרוסקופיים המתרחשים בזמן המתיחה בשריר. כאמור, בכיווץ של השריר באימון היפרטרופיה בחדר הכושר מתרחש שם גם קרעים מיקרוסקופיים ולאחריו היפרטרופיה.
אז למה במתיחה פלסטית שנוצרים בה קרעים מיקרוסקופיים לא יהיה היפרטרופיה גם ?
איזה עומס יש במתיחה ? משה שחר, מנהל הפורום 25/07/20 19:28
העומס המכני, המתיחה, לא רלוונטית לבניית שריר ואם יש נזק מקרוסקופי, הוא מתוקן ולא באמצעות תוספת של אברונים מתכווצים.
בקיצור, זה לא עומס מכני או מטבולי.
הגנה על הידיים במתקן סולם אופקי שרון 21/07/20 15:13
כיצד אוכל להגן על כפות ידיי החבולות בעת אימון במתקן "סולם הקופים" האופקי?? כפפות חדכ רגילות מקשות על האחיזה
אתה צריך " עוריות לידיים" משה שחר מנהל הפורום 22/07/20 00:25
אלה משטחי עור עבים שמשמשים מתעמלים בהתעמלות מכשירים... הם מספקים הגנה מכסימלית מפני חיכוך.
מחפש לשכור ציוד כושר מחד״כ שסגור אור 12/07/20 13:28
שלום,

לאור המצב, אני מחפש לשכור מחדר כושר שכרגע לא פתוח (במרכז) ציוד כושר (משקולות, ספסל ואולי אופני ספינינג), זאת עד שיחזרו חדרי הכושר לפעול.

אשמח לדעת אם מישהו יודע על אפשרות שכזו.

תודה!
סיבים אדומים - סיבים לבנים נדב מאמן 10/07/20 23:27
שלום,
אשמח לדעת לגבי השרירים העיקריים בגוף את חלוקת הסיבים שלהם: סיבים אדומים וסיבים לבנים.
האם קיים מקור מידע כזה (לא מצאתי) ?
מידע על כך יוכל לעזור לי בבניית תוכנית אימונים ותכנון עומסים אצלי ומתאמניי.
אין חלוקה כזו משה שחר מנהל הפורום 11/07/20 09:20
בדיקת סוגי הסיבים נעשית בצורה ישירה כאשר לוקחים ביופסיה מנקודה מסויימת בשריר או מתוך גופות.
היחס בין סוגי הסיבים משתנה בין האוכלוסיות ואין חלוקה זהה.
חוץ מזה, אין לדעתי מה לעשות עם מידע זה, לא תוכל לתכנן אימון כזה או אחר בהתאם למידע שתקבל, זה נחמד לדעת שיש סיבים לבנים או אדומים אך מידע זה אינו ישים.
תשובה - סיבים נדב מאמן 11/07/20 14:31
למשל, ידוע לי ששריר התאומים הוא ברובו בדרך כלל בעל סיבים לבנים ולכן אעבוד עליו באימון על יותר כוח ומספר חזרות נמוך יחסית. לשאר השרירים אין לי מושג מה היחס ולכן זה מעניין אותי לדעת.
אז לא, המידע הזה לא יעזור בקביעת מספר החזרות משה שחר, מנהל הפורום 11/07/20 23:02
אז מה אם הסיבים לבנים ? זה לא מעיד על כלום.
יש הבדל למשל בין גסטרוכנמיוס לבין סולאוס שנמצא מתחתיו : גסטרו לבן בעיקרו וסולאוס אדום.
שניהם עובדים ביחד בשעת הרמת עקבים.
האם האימון שלהם שונה ? לא... עזוב.
אני מציע שתשתמש בשיטות אימון מעניינות כמו סופר סט או התשה מוקדמת, זה הרבה יותר מעניין.
שאלה למשה שחר דני פדידה 10/07/20 02:25
היי משה יש לי שאלה
הייתה לי פציעה בכתף אחורית שבגללה לא יכולתי לנתאמן על גב
המשכתי להתאמן 4 חודשים בלי להץאמן גב
הץוכנית המקורית שלי היא ab
פעמיים בשבוע עבודה על כל שריר

השאלה
האם בגלל שלא עבדתי גב שחוזר להתאמן עכשיו
עם הזמן הגב יחזור לאותו קו שך החזה או ישאר בפיגור?
והאם צריך לתת לא יותר עבודה משאר השרירים כי הוא מאחור או פשוט לעבוד רגיל ויתאזן עם הזמן?
הגב יחזור, אל תדאג משה שחר, מנהל הפורום 10/07/20 22:29
גם אם הפסקת לתקופה כזו, עבוד כרגיל, אין צורך בעבודה גדולה יותר, אתה אדם מאומן ולכן החזרה תהייה מהירה יחסית.
לימודים מאמנת 09/07/20 00:59
היי משה

רציתי לדעת מה שם האתר שאתה ממליץ עליו

למי שלומד אנטומיה ?
לא ממליץ על שימוש באתר משה שחר מנהל הפורום 10/07/20 22:23
אם את תלמידה אצלנו, אין אתר שיגע בדיוק בחומר בו את עוסקת.
כל האתרים מלאי מידע, הרבה מעבר למה שאת צריכה כך שזה יסבך אותך, מיותר
..
מנוחה באימון מפוצל abc איתן 06/07/20 22:19
אני מתאמן בחלוקה ל3 חלקים. חזה יד אחורית. למחרת גב יד קדמית. למחרת רגליים וכתפיים. יום למחרת מנוחה.כלומר כל 4 ימים חזרה לאותם השרירים. אני שואל האם זו חלוקה הגיונית מבחינת יום המנוחה? או שצריך חלוקת ימי מנוחה אחרת ולהוסיף ימי מנוחה.
אם החלוקה נוחה לך משה שחר מנהל הפורום 10/07/20 22:20
אז זו האינדיקציה הטובה ביותר.
אם המנוחה לא מספקת, אתה תרגיש שהביצוע לא תקין ואפילו ירידה ביכולות אז,סביר שהמנוחה שלך והחלוקה שלך טובים.
בעניין הרגליים, הייתי מציע לחלק את הרגליים, לפזר את שרירי הרגליים בין אימון a לבין אימון b, אין חובה לאימון רגלים כולל.
תרגיל לשריר התאומים נדב מאמן 04/07/20 21:03
שלום,
רציתי לשאול איך אפשר לבודד את ראשי הגסטרוקנמיוס (אם בכלל) בתרגילים השונים בחדר הכושר.
בנוסף, האם רוטציה כלשהי במפרק הירך תגרום לשינוי עבודה גם בשריר התאומים עצמו ?
תודה רבה,
אשמח לפירוט.
גסטרוכנמיוס משה שחר, מנהל הפורום 06/07/20 00:07
לא ניתן לבודד את אחד הראשים ולעבוד עליו יותר.. גם אם רואים שיש פעילות גדולה יותר של הראש הלטרלי או המדיאלי זה לא מעיד על כלום, פשוט כלום.

מקובל לבצע רוטציות בירך ואז לעבוד על גסטרוכנמיוס, גם לזה אין משמעות.
sled איתן 23/06/20 20:18
אימון sled נכלל במסגרת אימון אירובי, או כאימון במשקלות?
התכוונת לאימון מזחלות ? משה שחר, מנהל הפורום 25/06/20 00:16
למשהו אחר ?
מזחלת לדחיפה או משיכה איתן 25/06/20 13:32
יש לי ארגז גדול שאני מעמיס אותו באבנים, ללא גלגלים, ואז דוחף אותו בעזרת ידית שבניתי לו, הלוך וחזור מספר פעמים לאורך 50 מטר. פעם עם הידית וחזור בגרירה עם חבל שקשור לארגז. מד דופק לב מראה לי 125, אני בן 66.
זה אימון כללי, לא הייתי מכניס אותו לקטגוריה משה שחר, מנהל הפורום 25/06/20 17:46
הדופק עלה אבל לא כמו בריצה, השרירים פעלו אבל , בהשוואה למשקולות יד, ניתן להשיג יותר.
זה אימון כוללני שתורם לכושר הגופני הכללי.
אנחנו עושות שיחות וידאו חמות בוואצפ ומוכרות כללי 20/07/20 08:42


אנחנו עושות שיחות וידאו חמות בוואצפ ומוכרות סרטונים פרטיים שלנו:

054-8307207 קארין

054-8310836 מרינה

055-2664759 קארין
מה עם הכושר שלי? אלון 23/06/20 14:41
שלום. בן 48, רזה, בריא (עשיתי בדיקות מאמץ וכל הנלווה לזה), רץ 3 פעמים בשבוע, 50 דקות בכל פעם, במשך כמה חודשים כבר. אני מנטר את הדופק כדי שלא יעלה יותר מ 85 אחוז מהמקסימום, ברגע שהוא עולה אני עובר להליכה עד שהוא יורד ל 75 אחוז. מה שמוזר לי הוא שישנם פעמים בהם לוקח לי 25 דקות להגיע לדופק 85 אחוז אבל ישנן גם פעמים (מעטות יותר) שאני מגיע לדופק זה תוך 5-10 דקות. הכושר הוא אותו כושר אז למה זה קורה?
קשה לדעת משה שחר, מנהל הפורום 23/06/20 23:16
ואני מציע שתגיע לרפואת ספורט בוינגייט,בדיקת מאמץ המלווה בבדיקת דם, יתכן ויתנו את התשובה.
10   [11-20]...[401-404]
יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-14.8.20, בשעה 10:00

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן