חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

זרצר סקוואט אלון 21/07/19 14:35
משה שלום לאחרונה התחלתי לבצע את הזרצר סקוואט הנה קישור לתרגיל שתראה https://www.youtube.com/watch?v=da75bvcftno אני חייב לציין שאני מרגיש את השרירי בטן מאוד חזק בתרגיל וגם אחריי הפעם הראשונה הם כאבו לי כמה ימים אחריי מה ההסבר מאחוריי זה? הרי עם המוט מונח מקדימה על הידיים זה לא אומר שזוקפי הגב יצטרכו לעבוד קשה? איך הבטן באה לידי ביטוי שההתנגדות מונחת מקדימה? תודה
במידה ולא עובד הסרטון אני מצרף עוד אחד אלון 21/07/19 14:38
https://www.youtube.com/watch?v=vpy4admlo1e
הזמן עובר רועי 18/07/19 08:31
יפה משה קראתי עליו בגיל 84 הוא מרים משקולות באמת כל הכבוד
ירכיים באזור המקרבים מרדכי 17/07/19 09:14
שלום משה,

אני מדריך חדר כושר, בן 30, 13% שומן.

לאחרונה שמתי לב שבאזור המקרבים, בחלק המדיאלי העליון של הירך, הרגליים ממש מחככות זו את זו וזה לא נעים.
לא שיניתי את תוכנית האימונים לעבודה יתרה על מקרבים (אני מבצע סקווט רגיל ופיסטול ודדליפט), לכן אני לא רואה סיבה לשינוי.
האם אתה מכיר את התופעה?

תודה
מקרבי הירך משה שחר, מנהל הפורום 19/07/19 10:03
מרדכי, מקרבי הירך פועלים לקרוב, פשיטת וכפיפת הירך.
הם פעילים במרבית תרגילי הרגליים וזכית והם התחילו להתפתח ברמה שכבר מציקה לך.
הסיבה לשינוי היא כל התרגילים המורכבים שאתה מבצע בהם יש כפיפא או פשיטת ירך כמו הסקווט...
דרושים לעבודה מהבית יניב ברקאי 16/07/19 11:27
לחברת הייטק גדולה דרושים עובדים לעבודה בהייטק, העבודה מתאימה לכל מי שמתמחה בתחום ההייטק באשר הוא, לפניות שלחו לנו מייל: workshightech2019@gmail.com
דרושים לעבודה מהבית יניב ברקאי 15/07/19 21:52
לחברת הייטק גדולה דרושים עובדים לעבודה בהייטק, העבודה מתאימה לכל מי שמתמחה בתחום ההייטק באשר הוא, לפניות שלחו לנו מייל: workshightech2019@gmail.com
הזמן עובר רועי 13/07/19 22:43
לא מפחיד אותך משה להתעורר יום אחד ולהיות בן 80 זקן , חולה, חלש ומקומט?
מציע שתחפש בגוגל את טדי קפלן משה שחר, מנהל הפורום 16/07/19 19:55
סיפורו יעזור לך.
הזמן עובר רועי 13/07/19 22:37
חחח חזק משה אבל פעילות גופנית לא מונע ממך לחלוטין מחלות אתה לא חסין נגד מחלות אם תעשה פעילות גופנית
כושר בשעות מאוחרות - לאחר ארוחת הערב יעל 10/07/19 07:39
הזמן שהכי נוח לי לעשות כושר (ריצה קצרה מאוד של 10 דקות וכפיפות בטן) הוא בלילה, כשעתיים אחרי ארוחת הערב. קראתי שאם אני לא אוכלת לאחר האימון לא רק שאני לא בונה שרירים אלא שאפילו פוגעת במסת השריר. האם זה נכון? ואז בעצם הכושר שאני עושה הוא חסר תועלת ואפילו מזיק?
10 דקות של ריצה ? משה שחר מנהל הפורום 10/07/19 22:46
הכל בסדר, לא לדאוג.
10 דקות של ריצה זה לא זה.. את לא יכולה יותר ?
בעניין המלצות התזונה לאחר אימון, ממליץ שתשאלי גם בפורום תזונה. דעתי פשוטה : האימון קצר, השריר לא נבנה וגם לא יתפרק.
השיחות בעניין התזונה של לפני או אחרי נוגעות לאימון בו העוצמה גבוהה יותר וההוצאה הקלורית גבוהה יותר.
הזמן עובר רועי 04/07/19 19:14
היי משה הזמן בחיים כל כך עובר מהר ובני אדם מזדקנים ומגיעים מחלות אי אפשר להיות צעיר לנצח משה? הזמן פשוט טס
רועי, זכור לי ששאלת אותי פעם את אותה השאלה משה שחר, מנהל הפורום 04/07/19 21:05
אל תדאג, תעשה פעילות גופנית, זה מונע מחלות... לכל גיל יש את היתרונות שלו.
אישית, בכל יום הולדת , אני מרים משקל גבוה יותר, נסה את זה ותחייה לנצח.
הזמן עובר רועי 04/07/19 19:14
היי משה הזמן בחיים כל כך עובר מהר ובני אדם מזדקנים ומגיעים מחלות אי אפשר להיות צעיר לנצח משה? הזמן פשוט טס
האם כיווץ איזומטרי יכול להוביל למסה? אלון 26/06/19 09:34
משה שלום האם תרגילים של כיווץ איזומטרי כמו דחיפה של קיר או לשים משקל הכי כבד במשיכה לפנים כנגד פולי עליון ולנסות למשוך את זה למטה יכולים לעזור עם כוח ומסת שריר? האם זה יכול ליצור מתח מכני שיוביל למסת שריר? תודה
סוג הכיווץ משה שחר, מנהל הפורום 27/06/19 20:56
כן בהחלט , כל כיווץ יוצר מתח מכני בשריר.
השאלה אם יש כיווץ מסויים יתרון ליצירת היפרטרופיה מרבית. בזה אין הסכמה.
חוץ מזה, ניסית להתאמן כך? זה אפשרי ? זה מאוד משעמן ואין לו יתרון על פני האימון הרגיך- הקונצנטרי והאקסצנטרי.
איך לאמן נער בן 16 רזה ווארוך ויקטוריה 14/06/19 11:58
שלום לכולם,
אני מאמנת אישית. התחלתי לאמן נער בן 16 רזה שרוצה "לחטב" את הגוף. לגדול מעט במסה השרירית.
מה כדאי, מה מומלץ מאיפה להתחיל?
כמה אימונים בשבוע ואיזה שיעורי בית לתת לו?
תודה לעונים ושבת מקסימה , אני
להתחיל כמו עם כל אחד משה שחר, מנהל הפורום 14/06/19 20:59
הוא צאיך אימון כוח ואימון אירובי.
אימון הכוח יכלול את כל קבוצות השרירים, בדיוק כמו כל אחד אחר שהיה מגיע אלייך.

כמהאימונים? מצידי כל יום. שיבצע כל יופ פעילות הדרגיתית, בעצימות המתאימה, לפי העקרונות שלמדת.
טמפרטורה רצויה בחדר כושר משה 11/06/19 17:11
שלום.
אני מתאמן זה שנים בחדר כושר במרכז הארץ,האימונים שלי אלו אימוני ריצה של כ 17-18 ק"מ 3-4 פעמים בשבוע בזמן של כ 90 דקות כל פעם.
לאחרונה החלו לקרר עד מאוד את חדר הכושר בטענה שהטמפרטורה הנכונה היא 19 מעלות,פניתי להנהלה (וכך גם רבים אחרים) וטענתי שבטמפרטורה נמוכה שכזו הסכנה שבהתקררות היא רבה משום שהשרירים חמים,הגוף מזיע מאוד והטמפרטורה עושה בעצם פעולה הפוכה לגוף - מקררת אותו.
במחקר שעשיתי ברשת גיליתי שההמלצה היא 21-22 מעלות בחדרי כושר,האם זוהי הדעה המקצועית והנכונה?
מנהל פארק המים שבו ממוקם חדר הכושר טען טענה מוזרה לעניות דעתי, כי הטמפרטורה הרצויה לריצה בחדרי כושר היא 16 מעלות והוא בא לקראתנו המתלוננים והעלה ל 19.
בכל אופן ארצה לקרוא את ההתייחסות המושכלת שלך.
זו בעיה שחוזרת על עצמה כל שנה משה שחר, מנהל הפורום 14/06/19 21:16
אני לא יכול לעסזור, רק להשתתף ולהבין את מצוקתך.

אדם או כל חיה אחרת שמבצעת פעילות מייצר חום.
מומלץ לפזר את החום ולא לצבור אותו.
צבירה עלולוה לגרום להפסקת הפעילות ואף למוות.
איך מפזרים ? מזיעים, זה הפטנט הטוב ביותר וגם מקררים , אנחנו בתקופה מודרנית .
בנוסף, ניתן לדאוג לסביבה נוחה יותר, לא חמה ולא לחה, פשוט סביבהה נוחה ונעימה.
אז מה הטמפרטורה הרצויה ? זו בעיה: אם בחדר הכושר יש הרבה אנשיםֿ הם פולטים הרבה חום ואז קרור האוויר הוא קריטי.
אין טפמרטורה מומלצת, אין תקן, אי אפשר ליצור חוקיות בכל דבר.
הדבר צריך להיות הגיוני : אדם שמתלונן שזה מציק לו, אז זה באמת מציק לו וזה לא נורמאלי19 מעלות זה נמוך, ממש נמוך עם עליות חשמל גבוהות...

מה יש להתווכח ? זה מציק... לא עזרתי, רק השתתפתי במצוקתך. זה מוסד שמישהו בודק את צריכת החשמל ? זה מעניין שם מישהו ?
שאלה בנוגע למוט כיפוף שי שגיא 07/06/19 12:41
מאיזה גיל אפשר להישתמש? אני בן 13 ואמא שלי חושבת שזה יכול להזיק לי. האם זה נכון?
לאמא של שי משה שחר 07/06/19 20:13
שי נער צעיר המעוניין בכושר גופני ופיתוח גוף.
אני ממליץ שירשם לחדר הכושר, אין צורך בקניית מכשור שעלול להישאר במרפסת ללא שימוש.
אין שום נזק בשימוש במוט, אין נזק בשימוש במשקולות יד או מוטות או באימון בחדר הכושר.
רק טוב יצא מזה...

תשובה לשי משה שחר, מנהל הפורום 07/06/19 20:14
למה להשתמש במוט ? הרשם לחדר הכושר, חדר הכושר הכי פשוט וזול שתמצא.
קבל תוכנית מתאימה ומשם השמיים הם הגבול....
אל תחשוש מכלום.
תרגילים מעורבים מוט מאיש 01/06/19 23:58
שבוע טוב משה,

רציתי לשאול על דעתך על תרגילים מעורבים,

למשל סקווט עם לחיצת כתפיים, או אין ספור וריאציות שמופיעות במגזינים, בדרך כלל באימוני נשים עם גומיות שבהן משלבים מספר קבוצות שריר באותו תרגיל. אני אישית לא חובב של התרגילים האלה ולא ממליץ עליהם, אבל האם יש בהם איזה שהוא יתרון?
גם אני לא חובב תרגילים משולבים משה שחר, מנהל הפורום 05/06/19 13:08
זה מתאים לשיעורים בהם המשקל נמוך, זה לא אימון בחדר הכושר.
אין בזה יתרון למעט ההנאה בביצוע תרגילים קבוצתיים והחברה מסביב.
אני מעדיף משקל כבד, לא משחק עם משקל נמוך.
10   [11-20]...[391-397]
נבחרת הדקר של ישראל סיימה במקום ה-8 באליפות העולם בסיוף בבודפשט, הונגריה

שיא ישראל וקריטריון לטוקיו 2020 ללונה צ'מטאי סלפטר בריצת 5000 מ' בתוצאה 14:59:02 ד' בליגת היהלום בלונדון

שיא ישראל וקריטריון לטוקיו 2020 לאנסטסיה גורבנקו (מכבי קריית ביאליק) ב-200 מ' מ.א בתוצאה 2:11:92 דקות באליפות העולם בדרום קוריאה

שיא ישראל חדש למירון חירותי (מכבי חיפה) ב-50 מ' פרפר בתוצאה 23.49 שניות באליפות העולם בדרום קוריאה

מדליית זהב לגולשת הרוח, לינוי גבע (הפועל נהריה), באליפות העולם לשיט עד גיל 20 בגדיניה, פולין

מדליות ארד לליאם שגב ולשי קקון (הפועל שדות ים) בסירת הלייזר באליפות העולם בשיט בגדיניה, פולין

מדליית ארד לטל שדה ולנועם חמרי (הפועל שדות ים) במפרשיות ה-420 באליפות העולם בשיט בגדיניה, פולין

נבחרת ישראל בשחייה אומנותית סיימה במקום ה-7 בתרגיל הקומבינציה ובמקום ה-12 בגמר התרגיל הקבוצתי באליפות העולם בדרום קוריאה

מדליית זהב לאורי ששון (100 ק"ג+) בגרנד פרי בודפשט, הונגריה

יצאו לדרך מפעלי הקיץ בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט: יותר מ-400 צעירים ובני נוער יוכשרו להדרכה בענפי ספורט שונים

2019 שנת המפנה של מכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט: ייבנה בניין התעמלות רב תכליתי ורחב ידיים וייסלל מחלף חדש לכביש החוף