חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

להצרת היקפים ? לינור 18/04/18 08:33
שלום רב אני מעוניינת בהצרת היקפי הגוף מה עליי לעשות ? האם שיעורי עיצוב חיטוב זה מספיק או שמכשירים בחדר כושר עדיף ? ומה עוד ?
עדיף בחדר הכושר משה שחר, מנהל הפורום 22/04/18 19:01
שם תבצעי תרגילים בפיקוח ותאמני את כלל שרירי הגוף שיתפתחו.
שרי שמתפתח, יחד עם רקמת שומן שקטנה, זה הסוד לחיטוב.
השוני בניתוח תנועה ביו מתח אופקי לאנכי יריב 17/04/18 05:53
משה שלום רב.
אני מעוניין לשלב גם מתח אופקי (חתירה הפוכה inverted row או שקוראים לזה מתח אוסטרלי)
עם מתח רגיל (אנכי), אני סבור שיש שוני משום הכיוון והזיוות בתנועה, חתירה הפוכה מושם דגש יותר על הטרפז ועל המעוינים ... מה דעתך
האם יש הבדל
תודה וחג עצמאות שמח.
ההבדל בין עליית מתח רחבה לבין צרה משה שחר, מנהל הפורום 17/04/18 14:22
אין דגש על שריר כזה או אחר.
אחיזה רחבה קה יותר לביצוע יחסית לצרה, עשה את מה שנוח לך ואתה מתחבר אליו. באחיזה צרה זה הרבה יותר נעים לביצוע.
לא הובנתי נכון ולכן הוסיף תמונה יריב סעדון 17/04/18 19:51
אני מדבר על צורה שונה של מתח , כאשר הרגלים מונחות על הקרקע והחזה מתחת למוט , אתה מרים את הגוף עד לנגיעה של החזה במוט כול זה שהרגלים בשיפוע על הקרקע
קובץ מצורף
עדיין אותו הבדל משה שחר, מנהל הפורום 22/04/18 19:03
לא תוכל להדגיש את מקרבי השכמות, חתירה רחבה היא פעולה פחות נוחה לשרירים ( עדיין מומלצת ) לכן הקושי שתרגיש.
כלומר שני התנועות זהות מבחינתך יריב 22/04/18 19:47
אני מנסה להבין אותך
כי לפי מה שכתוב יש שוני מסויים
אבל אני מבין ממך שתנועת קירוב השכמות יעילה יותר במתח ...
אירובי גני 16/04/18 13:50
האם לרדת במשקל חייב הליכה ?או שתזונה זה הכי חשוב ?
שילוב בין השניים משה שחר, מנהל הפורום 17/04/18 14:19
פעילות גופנית המלווה בתזונה מספקת, הם השילוב הנכון.
לשניהם את צריכה יעוץ מקצועי.
סטודיו סי ציפי 11/04/18 12:50
היי שלום אני מתאמנת סטודיו סי 10 שנים שזה משקלים נמוכים והרבה חזרות כל פעם עולה לי השאלה אם אני לא מבזבזת את הזמן שלי במשקל נמוך והרבה חזרות האם יותר יעיל ומחטב משקל גבוהה ופחות חזרות ? מעוניינת בחיטוב מרגישה תקועה בסטודיו סי מה דעתך על שיטה זו ומה עדיף לדעתך לתשובתך אודה
שיטות אימון שונות משה שחר, מנהל הפורום 17/04/18 14:18
מבלי להתייחס לשיטתו של כל אחד, אני חושב שכדאי לנסות את חדר הכושר , מקום המאפשר עליה במשקל בו תשתמשי.
כך יכולותייך ישתפרו ובמקביל, בעזרת איש מקצוע , תוכלי גם להפחית במשקל.
חדר הכושר יענה היטב על צרכייך.
ביצוע מקבילים בפינת השיש במטבח יריב 04/04/18 12:41
חג שמח ומועדים לשמחה
אני מתאמן על מקבילים לריצפה
אבל גם התנסיתי בביצוע תרגיל המקבילים בפינת השיש במטבח , פינה בזווית 90 מעלות
לדאבוני אני מרגיש "טבעי" ונוח בביצוע התרגיל בפינת החדר , מה עוד שאני מרגיש חזק את היד האחורית , אני תוהה לדעת האם זה בסדר ונכון בביצוע כזה , אם כן השקול לוותר על המתקן
תודה
אם זה נוח ובטיחותי, אז אין בעיה משה שחר, מנהל הפורום 07/04/18 22:50
כמובן שכדאי להתאמן בסביבה נוחה כמו בחדר הכושר אבל אם אין אפשרות, תרגיש בנוח.
כפיפות בטן בתליה מהתקרה ש 26/03/18 23:05
שלום רב,

הופתעתי לראות את בני בן ה12 תלוי הפוך בזמן אימון כאשר ראשו למטה ורגליו למעלה, ומבצע באופן הזה הרבה מאד כפיפות בטן.
אני מדברת על 300 כפיפות בטן.
באמצע היו הפסקות. הבעיה היא שכשהוא משתחרר בעצמו מהתליה המיוחדת (בתנאים שנראו בטיחותיים לעין בלתי מקצועית כמו שלי), הוא אדום, נשימתו קצרה, ולפעמים קצת מסוחרר. שותה מים, נח קצת, ונתלה חזרה.
האם טמונה גם סכנה בכזה סוג של אימון?
האם נחוצות החזרות המרובות הללו?
יש לציין גם שבני הוא היחיד מהחוג שמסוגל לבצע זאת.
אודה על הסבר שירגיע אותי:
מה מיוחד בכפיפות בטן בתליה הפוכה, והאם מתאים לגיל של הבן שלי ועל מה יש להקפיד כאשר כן בוחרים כזה אימון.
מדובר בילד אתלט למדי.

בתודה רבה מראש!!
ש.
אכן ילד אתלטיקה ורציני משה שחר, מנהל הפורום 01/04/18 15:57
300 החזרות מעידות על כושר מעולה. אין עם התרגיל בעיה ובתנאי שיעשה זאת תחת פיקוח. אני מניח שהוא מתאמן בחדר הכושר ודאי שיאמן גם את השרירים האחוריים, זוקפי הגו ולא רק את הבטן
אכן ילד אתלטיקה ורציני משה שחר, מנהל הפורום 01/04/18 15:57
300 החזרות מעידות על כושר מעולה. אין עם התרגיל בעיה ובתנאי שיעשה זאת תחת פיקוח. אני מניח שהוא מתאמן בחדר הכושר ודאי שיאמן גם את השרירים האחוריים, זוקפי הגו ולא רק את הבטן
לידה מור 26/03/18 00:27
היי משה
האם לאחר לידה תקינה ניתן לחזור לאימונים מיד ? או או שצריך להמתין ? אם כן אז מה הסיבה ?
יש המלצות מיוחדות ללידה בניתוח קיסרי ? תודה :)
חזרה לאימונים משה שחר, מנהל הפורום 26/03/18 08:58
אם הרופא החליט שהצלקת החלימה והוא מאשר לך לחזור, אין כל בעיה ואין צורך להמתין.
אם יש דימום או שעדיין מופיע כאב, ברופא עצמו יגביל אותך כך שמבחנתי, אין בעיה.
לידה מור 28/03/18 13:57
ובלידה תקינה ? ניתן לחזור מיד ?
אכן, באישור הרופא משה שחר, מנהל הפורום 01/04/18 15:52
חזרה הדרגתית ובעזרת מדריך
קרע במינסקוס רוני 13/03/18 11:58
שלום ,
בבדיקת MRI אובחן קרע במינסקוס דבר שגורם לי לכאבים ומגבלה בכיפוף הרגל
אני מתאמן חדר כושר ואף עולה על הליכון ומדרגה
הוצע לי עיסוי ופיזיותרפיה ע"י מעסה ואמר שיתכן ויוכל להעלים את הכאב והמגבלה
האם יתכן ???
זו שאלה לפורום פציעות משה שחר, מנהל הפורום 14/03/18 11:17
אנא פנה אליו.
פריקתי, דחיסתי, מסובב שרון 08/03/18 22:34
היי משה,
להרבה תרגילים נוהגים לתת הנחיות לא לעבור זווית ספציפית במפרק(לא להגיע לזווית נמוכה מ 90 מעלות)

לדוגמה בלחיצת רגליים במכונה, פשיטת מרפקים מפולי עליון, פשיטת רגליים במכונה וכו''.....
לא ליישר מרפקים עד הסוף בכפיפת מרפקים בפריצ''ר
לא ליישר מרפקים עד הסוף בלחיצת חזה וכו''.....
מה עומד מאחורי הנחיות אלו? האם מדובר בסיכון לפציעה, או שמא לשמור על מתח מתמשך בתרגיל?
לגבי preacher curl מובן לי שזווית היישום כאשר המרפקים ישרים היא קטנה ויכולת השריר לפתח כוח פחותה אך האם מלבד זה יש סיכון בביצוע התרגיל עד יישור מלא?
ובכללי מבין שלושת העומסים (דחיסתי,פריקתי,מסובב) מי מהם הכי מסוכן

אשמח לתשובה במיוחד לגבי preacher curl
ובכלל כל הסוגיה הזאת של הזוויות והנעילות של המפרקים
90 מעלות זו סיסמה משה שחר, מנהל הפורום 10/03/18 17:34
היא מתאימה לחלק מההמלצות לביצוע תרגילים ולחלק בכלל לא קשורה.
אם במפרק הברך מדובר, יש המלצה לבצע מכרעים ולדאוג שהזווית בברך תעמוד על 90 מעלות, ממש כאשר יורדים קרוב אל הקרקע.
ההמלצה נובעת מהתפתחות הלחץ: ככול שהכפיפה בברך גדולה יותר, כך הלחץ גדול יותר( מו בדיפ סקווט ).
פיסוק גדול, גורם לביצוע טוב יותר עם לחץ קטן יותר.
בעניין המרפק, אין הגבלה תנועתית, עבדי בטווח מלא. אם המשקל בו השתמשת גדול,תרגישי שהיד מתוחה, ממש מתוחה בתחילת התנועה ולכן לא מומלץ לעבוד בטווח מלא, מפשיטת מרפק מלאה ( זה בדיוק מה שקורה בספת פריצר ) ואכן, תאורטית יש סיכון לפציעה אבל מעשית אף אחד לא יעבוד פה בטווח מלא.

בעניין לחיצת החזה, עבדי בטווח מלא, אין הנחייה לעבוד בטווח חלקי, זה סיפור עם ( אין על אותו משקל מכשפות ).
פשיטת ברך במכונה, עבדי בטווח מלא.
לקינוח, אין כוח מסוכן- פריקתי, סיבובי או דחיסתי, כולם כוחות הפועלים כל היום על גופנו.
סכנה קיימת בעומס גדול או בשימוש יתר ... תרימי משקלים גבוהים ותהיני מהאימון בלי לחשוש
תודה רבה שרון 10/03/18 18:38
אימון ביתי ירון 07/03/18 09:48
שלום לכולם,

אני מעוניין לקנות מוט ופלטות לאימון ביתי לאימוני חזה, ידיים.

אני מתלבט בין מוט ישר לW האם תוכלו להגיד לי יתרונות ומגבלות בין השניים?

בנוסף, ראיתי מוט ישר באורך של 1.20 האם ניתן לקבל את אותו אפקט מאשר מוט יותר ארוך? אני מנסה לחשוב במקביל על משהו שיהיה פרקטי כי אין לי מקום לספסל וכל זה.

בכל אופן אשמח להמלצה מכוונת ויעילה.

תודה רבה.
תקנה מוט ישר משה שחר, מנהל הפורום 08/03/18 09:36
וכמה שיותר פלטות.
חוץ מזה, אני מניח שזה ימצא חן בעינך ובסוף תרשם לחדר הכושר אז חשוב שוב.
היי משה ירו 08/03/18 10:53
תודה על המענה,

אך לא קיבלתי תשובות על חלק מהשאלות...האם האורך של המוט יש לו השפעה??
אין השפעה לאורך המוט משה שחר, מנהל הפורום 10/03/18 17:25
אתה צריך מוט שיהייה לך נוח לאחיזה לכן כדאי, לפני שתרכוש, לבצע כמה סטים עם המוט בו בחרת.
אימון כנגד קפיצים בהשוואה לאימון משקולות? ארנון 05/03/18 22:19
שלום. אני מתאמן במכשיר שנקרא ''''chest expander'''' (ניתן בחיפוש קצר בגוגל לראות תמונה)
זהו מכשיר קפיצים שצריך למתוח אותו ובכך הוא מאמץ את השריר. ברצוני לשאול האם אימון כזה כנגד קפיצים יכול לגרום לעלייה במסת שריר כמו אימון משקולות?
האם ישנם יתרונות או חסרונות לאימון כזה בהשוואה לאימון כנגד משקולות?
תודה מראש.
הזכרת לי את ילדותי משה שחר, מנהל הפורום 06/03/18 07:48
איפה שהוא באמצע שנות השבעים, אבא שלי היה מתאמן עם זה ואני אחריו.
זה לא מחליף משקולות, אין בכלל השוואה.
מציע שתעבוד להנאתך עם הקפיצים אבל עבוד קודם כל בחדר הכושר.
מדוע אימון זה פחות יעיל? ארנון 06/03/18 13:13
מדוע אימון זה פחות יעיל מאימון משקולות? הרי גם באימון כנגד קפיצים אני מרגיש מאמץ רב בשרירים.
לאיזו מטרה אימון כנגד קפיצים כן יכול להיות יעיל?
אינו יעיל בהשווא למשקולות, לא שאינו יעיל בככל משה שחר, מנהל הפורום 06/03/18 18:13
למה ? פשוט : המאמץ עם משקל גבוה הוא מאמץ קשה יותר. אם אתה נהנה מהקפיצים ואינך מעוניין במשקולות, אז עשה את מה שגורם לך להנאה, חשוב שתתתחבר לסגנון הפעילות הגופנית בו תתמיד.
תרגילים לבטן שטוחה אור 05/03/18 11:14
שלום, אני אשה רזה אבל יש לי בטן מהלידות. אני מקפידה לעשות ריצה ולאכול נכון (בדרך כלל...) אבל לא מצליחה להיפטר מהבטן. כמה זמן וכמה פעמים בשבוע כדאי לבצע תרגילי בטן כדי לשפר את המראה שלה ? תודה מראש
קשה לענות מבלי לראות משה שחר, מנהל הפורום 05/03/18 11:29
אבל... הבטן עלולה שלא לחזור לקדמותה, היא עברה שינוי.
הדבר תלוי בגיל ובגנטיקה ולכן קשה לדעת.
חוץ מזה, אני מציע שתתאמני במרבית ימי השבוע ובחדר הכושר, שם תקבלי הנחייה מקצועית המתאימה לך.
קורס מדריכי חדר כושר דניאל 05/03/18 09:00
בוקר טוב,

אני מאוד מעוניינת להירשם לקורס מדריכי הכושר הקרוב ברמת גן ומאוד אשמח לדבר אם מישהו שאחראי בנושא לגבי אפשרות של פיצול/הארכת הקורס המתקיים בשעות הבוקר.

הנציגה שחזרה אליי לא יכלה לעזור בנושא ואשמח לדעת למי ניתן לפנות.

תודה!
צור קשר עם מנהל התלמידים משה שחר, מנהל הפורום 05/03/18 11:27
09-8639451 או במייל :
ornab@wingate.org.iol
אם עדיין לא תקבל תשובה , פנה אלי :
moshes@wingate.org.il
בן 81 גיורא גיורא 03/03/18 14:08
שלום רב,
מדי פעם אני עולה על אופני כושר ביתי.
כהרגלי אני מדווש כ 15 דקות ומגיע לדופק 115.
לאחרונה עלה לי הדופק תוך 3 דקות ל 135
מייד הפסקתי . זה הבהיל אותי.
אודה לכם מאוד על תשובה.
אני מציע שתקבע בדיקה ברפואת ספורט משה שחר, מנהל הפורום 05/03/18 11:25
אל תיבהל . התשובה הטובה ביותר תינתן על ידי רופא מקצועי, לא דרך האתר.
pushdown/pressdown שרון 22/02/18 19:19
היי משה לגבי התרגיל פשיטת מרפקים כנגד פולי עליון. האם ההמלצה לעמוד קרוב ככל הניתן לפולי היא כדי להפחית עומס מהגב התחתון או שיש מטרה אחרת בהמלצה?
אני עמדתי פעם רחוק מהפולי שניאור 24/02/18 21:40
במקום 2 פריצות דיסק בצוואר, עד היום אני עם מקבע לגב לא נעים
הפולי מושך אותך קדימה משה שחר, מנהל הפורום 25/02/18 21:21
וזה ממש לא נוח, לייצב את גופך כנגד התנגדות שמושכת קדימה. חוץ מזה, טווח התנועה במרפק קטן.
אם כבר לעמוד, עמוד קרוב ובהטיית גו, הטייה שגורמת להפחתת הלחץ מהגב.
pushdown/pressdown שרון 26/02/18 10:20
מודה לך מאוד
10   [11-20]...[391-397]
25.5.18 יום פתוח למסלולי הלימוד של מכון וינגייט

משתלם להשתלם

מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן