חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

משקל מ.ד 28/03/20 14:03
שלום רב אני בן 39 1.80 שוקל 83.4 ק"ג, ע"פ בי אם איי, אני בעודף משקל. לפני מספר חודשים , התאמנתי יותר באימונים אירוביים וירדתי למשקל של 80, שזה מתחת לעודף משקל ולכן התחלתי לעבוד בחדר כושר , עד עכשיו התחלתי לעלות במשקל האם זה בסדר?
איך יודעים שאני מעלה מסת שריר ולא שומן
ע"פ טבלאות גוף לפי מבנה גובה אני גם בעודף משקל, למעשה חוץ מבדיקת אחוז שומן, אני בעודף נראה לי , תחתלתי לתאמן חודש דצמר -פ''ב סבולת שריר, וחודש מרץ עד הקורונה עברתי לא יי..
עכשיו אני מתאמן שלוש אימוני כח של טי אר אקס ו שלוש אימונים אירוביים?
אשמח לדעתך מקצועית?
שאלה למשה שחר רצי רמי 27/03/20 00:07
יש לי שאלה
אם אני לא עובד על שריר מסויים נניח לא מתאמן חזה
בכלל לכמה חודשים
ומתאמן בזמן הזה על שאר השרירים נניח פעם בשבוע
אחרי כמה חודשים חוזר לאמן את
כל הגוף גם את החזה
החזה מתאזן לאותו קו עם שאר השרירים מתישהו
או שהוא נשאר בפיגור?

התעוררות חזי 25/03/20 21:42
כעקרון משה מקלחת קרה זה דרך טובה להתעורר על הבוקר? אפשר לעשות מקלחת קרה גם בצהריים שמרגישים עייפות?
התעוררות חזי 24/03/20 08:04
היי משה איזה תרגילים טובים בשביל להזרים את הדם בגוף? כלומר בשביל להתעורר בבוקר מהשינה האם שכיבות סמיכה זה תרגיל טוב בשביל להתעורר?
הייתי מציע ריצה קלילה משה שחר, מנהל הפורום 24/03/20 22:18
וגם מקלחת קרה.
למקלחת יש גם בסיס פזיולוגי: כלל חיישני הטמפרטורה מודיעים למוח על הקור וזה מעורר את המוח.
שאלה אבי 23/03/20 18:58
האם האם נכון לומר שאותו שריר שעבד בכיווץ הקונצנטרי יעבוד גם האקסצנטרי וגם השרירים הסינרגיסטים כנל.
נכון משה שחר מנהל הפורום 24/03/20 00:33
אותם השרירים פועלים בשני השלבים.
מייצבים דן 23/03/20 18:43
מייצבים בלחיצת חזה עם משקולת יד בשכיבה
בעניין המונח מייצבים משה שחר מנהל הפורום 24/03/20 00:36
בכל תרגיל יש המון שרירים מייצבים.
אני מבין לפי שאלתך שאתה לומד במסגרת קורס.
בקורס, אין צורך לדון בכל מייצב קטן ובמקרה של לחיצת החזה, אין יצוב מאסיבי ולכן מבחינתך, אין מייצבים.
מייצבים דן 23/03/20 18:42
מייצבים לחיצת חזה כנגד משקולת יד
מייצבים דן 23/03/20 18:42
מייצבים לחיצת חזה כנגד משקולת יד
קורונה דרור 23/03/20 07:55
אוקיי תודה משה מקווה שיעבור מהר הנגיף הזה ושנחזור במהירות לשיגרה
קורונה דרור 21/03/20 10:18
היי משה מה אתה חושב על הנגיף קורונה? מעניין אותי לשמוע את דעתך זה נגיף מסוכן או לא כ"כ ?מה אתה חושב שיהיה?
אכן נגיף מסוכן משה שחר, מנהל הפורום 22/03/20 00:09
ןהתוצאות מראות זאת: מספר המתים מהוירוס גדול.
למזלנו אנו חיים בתקופה מודרנית בה הרפואה מתקדמת ויודעים מהו וירוס או חיידק וכיצד למנוע התפשטות של מגפה.
ההסטוריה העולמית מלאה בתיאורי מגפות קשות שגרמו למותם של מייונים.
מציע שתחפש בגוגל מידע על "המוות השחור" ותבין מה עלול להתרחש בקלות רבה, גם בתקופתנו אנו.
אני נוהג לסמוך על הרשויות ומבין מאוד את הצורך בהפרדה ומניעת מגע בין האנשים, הדברים נכתבו בדם.
תרגיל אחד בילבד איתן 16/03/20 21:36
האם יש תרגיל שעובד בו בזמן על כל הגוף?
דד ליפט משה שחר, מנהל הפורום 17/03/20 23:16
עובד על כל שרירי הגוף אבל כל קבוצה עובדת ברמה שונה.
לנו בחדר הכושר יש מנהג לקבוע לאיזה שריר מיועד כל תרגיל אבל, אם נבדוק בציציות, יש תרגילים בהם כל הגוף יפעל וברמות שונות.
בעניין הדדליפט מנחם 20/03/20 07:26
היי משה,

אני שנים מבצע דדליפט (ומדריך בעצמי), בממוצע בין 5-8 חזרות, ואין עוררין על כך שהוא אכן תרגיל חזק מאוד העובד על כל הגוף.

שתי בעיות לעניות דעתי יש בדדליפט:
1. הוא יוצר כאבים ונוקשות באזור הפאשיה הגבית-מתנית (tlf). האזור הופך להיות מאוד נוקשה עקב העומס הרב המופעל עליו, וזאת, כאמור, למרות החזרה נכונה של הגוף והימנעות מ-ppt במהלך התרגיל.

2. המוט לעיתים "חומק" מבין האצבעות. קשה מאוד לאחוז מוט כבד בדדליפט מבלי שהאצבעות יהיו החוליה החלשה בשרשרת (גם עם רצועות, וגם עם אחיזה שונה בשתי הידיים - עילית ביד אחת ותחתית ביד שנייה).

בקיצור, התרגיל מעולה, אבל יש לו גם מחירים.

אשמח לתגובה ממך, גם אם אתה חולק עליי.

תודה,

מנחם
אכן תרגיל שיש ללמוד את השימוש בו משה שחר, מנהל הפורום 22/03/20 00:15
לא הייתי מגדירו כתרגיל "עם מחיר", הייתי אומר שיש ללמוד אותו זמן רב ולהתקדם בצורה איטית.
השליטה בגב היא הדבר החשוב ביותר, השמירה על עמוד שדרה ניטרלי או "נעול" וההבנה שאין ליצור במהלכו תנועה בחוליות.
בעניין האצבעות זה נכון וזה עלול לפגוע גם בכתף במגלל המשיכה החזקה.

המחיר ? תלוי במשקל וטכניקה שלך.
גם אם הטכניקה מושלמת אבל אתה משתמש במשקל גדול, אין ספק שיש פה בעיה.
שלח אלי מייל, אעביר אליך משהו בנושא:
mosshc@gmail.com
מכשיר כושר רוטט אן 09/03/20 00:49
שלום ברצוני להתייעץ על מכשיר שראיתי בערוץ הקניות.
האם השימוש במכשיר רטט בלינק בטוח לשימוש? הכוונה שלא עושה זעזוע לשרירים ..
אני יודעת שהוא לא מחליף פעילות ספורטיבית, זה למטרה לחזור לעצמי אחרי לידה ..
אשמח לחוות דעת , לינק-
https://youtu.be/jnaifqvrlp0
לא הצלחתי לראות את הסרטון אבל משה שחר 09/03/20 23:35
בהשוואה חאימון בחדר הכושר, אין באימוני רטט תועלת לדעתי.
מבחינתי זה גימיק, מצטער.
מזמין אותך לעשות את הדבר הנכון, חדר כושר.
שאלה לגבי פציעה דוד דוד 19/02/20 01:11
יש לי פציעה בשריר החזה
כשאני מתאמן חזה כואב לי
אז אני מתאמן על כל שרירי הגוף ובנתיים לא עובד חזה עד שהפציעה תעבור
השאלה אם אני לא מפתח חוסר פרופרציה ?
או לעבוד בנתיים על מה שאפשר וברגע שיחזור להתאמן מסודר זה יתאזן בחזרה ?
אל תדאג משה שחר מנהל הפורום 19/02/20 06:26
עבוד על כל הגוף חוץ מהחזה, לא תפתח חוסר פרופורציה שהרי מדובר בשבועות או בחודשים ספורים.
כאב ברך בסקווט אלי 18/02/20 23:48
שלום משה,

אני בן 32. כבר 15 שנה אני מתאמן ומבצע דיפ סקווט עם מוט.
אני יורד עד 15 מעלות לפני הסוף.

בשבועות האחרונים, מעט לפני סוף השלב האקצנטרי, יש נקודה שבה לוחץ לי בשתי הברכיים (מעט דוקר) בחלק הקדמי מתחת לפיקה. לא משהו שמגביל באופן ממשי את יכולתי להרים משקל כבד, אבל בכל זאת - מטריד.
אגב, אין קשר למשקל המורם. זה כואב גם עם מעט משקל.

מה אתה מציע?

תודה
זו שאלה לפורום פציעות ספורט משה שחר מנהל הפורום 19/02/20 06:23
ובאופן עקרוני, פשוט אל תגיע לזווית בה זה כואב, לא משנה מה הסיבה.
הסיכון ברוטציה בעמוד השרדה מרדכי 13/02/20 21:58
שלום משה,

אני הרבה שנים מאמן, ולאחרונה קראתי מספר מחלוקות בעניין הבא (המתייחס לכל האוכלוסיות, לאו דווקא לספורטאים). אשמח לשמוע דעתך:

האם אתה בעד תרגילי התנגדות הכוללים רוטציה בעמוד השדרה, כדוגמת חוטב עצים בפולי אמצעי בעמידה?
ומה עם כפיפה המשולבת ברוטציה, כדוגמת חוטב עצים בעמידה בפולי עליון או כפיפת גו אלכסונית בשכיבה?

ידע שהעומסים עמם עמוד השדרה (והגוף בכלל) הכי פחות ערוך להתמודד הם פיתול, גזירה וכפיפה. אם, כך, מדוע להסתכן ולתת אותם כתרגיל?

תודה,

מרדכי
אז אגיד לך את דעתי משה שחר, מנהל הפורום 17/02/20 07:03
העניין תלוי לא רק בתנועתיות:
הוא תלוי בגנטיקה, במינון כלומר כמות החזרות, תלוי במהירות התנועה ועוד.
עקרונית, אין צורך בתנועתיות עמוד שדרה וזה גורם סיכון לליקויים של עמוד השדרה.

שני המשפטים האחרונים שרשמת לא נכונים, זה לא ידוע, עמוד השדרה יכול להתמודד עם זה אבל זה תלוי מה שכתבתי ומיותר.
עומסי דחיסה ומתיחה מרדכי 18/02/20 16:03
התכוונתי לכך שעמוד השדרה מתמודד מצוין עם עומסי דחיסה ומתיחה, ופחות עם עומסי גזירה, פיתול וכפיפה.

למשל: מוט של 200 ק"ג שמונח על הטרפזים בעמידה לפני ביצוע סקווט לא מסוכן בכלל לבריאות עמוד השדרה, כמו גם תליית מתח עם משקל שמחובר לגוף. לעומת זאת, ביצוע כפיפת גו אלכסונית או פשיטת גו עם אחוז נמוך מאוד של משקל ביחס לשתי הדוגמאות הקודמות עלול לגרום בקלות רבה יותר לנזק חולייתי או דיסקלי.

האם אני טועה?

תודה
העומסים המדוברים הם כל העומסים משה שחר מנהל הפורום 19/02/20 06:32
כולל גזירה שלא כתבת ועומסים משותפים כמו לחץ וגזירה.
כל העומסים , בשילוב מהירות, מינון , זמן העומס וגנטיקה, הם עלולים לפגוע.
אי אפשר לזהות כמו הסקווט ולהגיד שהוא טוב או לא טוב.
צריך לחפש את הזווית הנכונה לביצוע ואת המינון בו העומס עובר... לכן זה מורכב.
שלח אלי את מספר הטלפון שלך משה שחר מנהל הפורום 17/03/20 23:17
אשלח אליך משהו
10   [11-20]...[401]
נקבע מועד חדש: טקס הפתיחה של המשחקים האולימפיים בטוקיו יתקיים ב-23.7.21. בהצלחה!

אתכם גם בימי קורונה: אל תחמיצו את סדרת ההרצאות המקוונות של ביה"ס למאמנים ולמדריכים

נלחמים על הכושר: נבחרת השחייה הפראלימפית מתאמנת בבריכה הלאומית במכון וינגייט

המרכז לרפואת ספורט ולמחקר של מכון וינגייט, ממשיך גם בימים אלו לשרת את ספורטאי ההישג המגיעים למכון

שחקן הבדמינטון האולימפי, מישה זילברמן יתאמן בתקופה הקרובה במכון וינגייט, המכון הלאומי למצוינות בספורט

פעילות הספורט ההישגי במכון וינגייט נמשכת במתכונת מצומצמת בהתאם להנחיות משרד הבריאות ומשרד התרבות והספורט

בהתאם להנחיות משרד הבריאות, הלימודים בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן מושבתים מה-13.3.20 ועד להודעה חדשה

מנויים יקרים, בהתאם להוראות משרד הבריאות, מה-14.3.20, לא תתקיים פעילות במועדון הספורט: לא יתקיימו שיעורי סטודיו ומתקני הכושר, טניס השולחן, מגרשי הטניס והבריכות יהיו סגורים עד להודעה חדשה

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים של מכון וינגייט