חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

אימון כח ללא מזון גיא 20/07/17 14:19
אהלן משה, האם כאשר אני מבצע אימון כח לדוגמא אימון מחזורי למשך חצי שעה כאשר אני קם בבוקר ללא ארוחה ורק הכנסתי תמר לדוגמא. האם האימון יעיל או שבעצם אני פוגע בשריר כי אין לו מספיק מאגרים ?
האם ביצעת אימון יעיל ? היית אנרגטי ? משה שחר, מנהל הפורום 21/07/17 11:12
אם אכן האימון היה טוב אז הכל בסדר, תזמון הארוחה יכול להיות גם אחרי האימון... אין לדעתי זמן קבוע בו צריך לאכול וגם אין חלון הזדמנויות.
אני מציע שתפנה גם לפורום תזונה ושאל את דעתם.
קשה להעביר את המסר דרך הפורום אבל משה שחר, מנהל הפורום 01/08/17 17:39
לא פגעת בשריר, מכסימום לא תהייה לך אנרגיה לביצוע האימון.
אני אישית לא אוכל אלא לאחר האימון ( זה לא מחקרי סתם מספר מנסיוני).
המסה השרירית נשמרת ואפילו עלתה ואני מרגיש אנרגטי באימון אז... אני לא ממליץ לחשוב בצורה סכמטית, עשה את מה שנוח לך ויסלחו לי חברי התזונאים.
כיווץ אקסצנטרי וקונצנטרי יעל 19/07/17 19:21
שלום משה ותודה על התשובות המקצועיות והזריזות הקודמות. שאלה לי אליך בתור המומחה לאנטומיה.
מהו הכיווץ השרירי של הגאסטרוקנמיוס בעת ניתור.איזה כיווץ (אקסצנטרי/קונצנטרי) מתרחש בניתוק מהקרקע ומה קורה בנחיתה (בלימה)?
סוגי כיווצים משה שחר, מנהל הפורום 21/07/17 11:10
בשעת הניתור מעלה, השריר יעבוד בכיווץ קונצנטרי.
שלב הבלימה הוא אקסצנטרי..
הרמת משקולות בן 8 איציק 16/07/17 16:11
בני בן ה - 8 מעוניין להרים משקולות בבית האם מותר לו ?במידה וכן,באלו משקלים מותר ?
מותר לבנך להרים משקולות משה שחר, מנהל הפורום 17/07/17 12:45
זה יעשה רק טוב לגופו ולביטחון העצמי.
את המשקל כדאי לקבוע על פי התרשמות אישית, בזמן הכנת תוכנית אימונים מסודרת בה ינחו אותו בדרך הפעלת המכשירים וכל השאר.
הרמת הראש בדדליפט אלון 14/07/17 08:44
משה שלום מהי לדעתך הדרך הנכונה לבצע דדליפט להסתכל לעצמך כל הזמן בעיניים שהסנטר נשארת למטה קצת או להרים טיפה את הראש ולהסתכל לתקרה במיוחד בשלב של ההרמה? תודה
הראש בדד ליפט משה שחר, מנהל הפורום 14/07/17 22:58
עדיף שהראש יהייה מהמשך לעמוד השדרה כדי שכולו ישאר ניטרלי.
זה המנח בו העומסים שנוצרים יפוזרו טוב יותר.
הרמת הבטן בדחיקת חזה אלון 14/07/17 08:39
משה שלום האם הדרך הנכונה לבצע דחיקת חזה היא באמצעות הרמת הבטן שיהיה מקום להכניס את היד מאחוריי הגב התחתון? אני אף פעם לא עושה ככה תמיד שהמשקל מכריח אותי להרים את הבטן כואב לי העמוד שדרה מהי הדרך הנכונה לדעתך? תודה
זו המציאות, לא הדרך הנכונה משה שחר, מנהל הפורום 14/07/17 22:56
אדם המשתמש במשקל גבוה, ירים את האגן ויקשית את גבו, מעשה שאינו מומלץ.
העמוד המוקשת " השבור " יעמוד בעומס מיותר.
הפעולה הזו, לדעתי, נועדה לייצב את איזור החזה והשכמות, איזור שיהווה בסיס טוב לביצוע התרגיל.

אם כואב לך, נסה להניח את הרגליים על ספה שתניח לפני הרגליים או להניח את הרגליים למעלה על קיר, פעולה שתמנע את יצירת הקשת והגורם לכאב יעלם.
למשה - גוד מורנינג לעומת דדליפט יוסי 14/07/17 08:05
התרגיל Good Morning לעומת דדליפט - אין ספק שבתרגיל Good Morning, כאשר הגו מקביל לקרקע, המומנט גדול יותר מאשר בדדליפט משום שהמשקל נמצא בקצה המנוף, בעוד שבדדליפט המשקל קרוב יותר לציר התנועה (המוט ליד הירך). לכן, הסיכוי לשמור על מנח גו תקין ב-Good Morning נמוך יותר והסיכון הכללי לפציעה בתרגיל עולה. אם כך, באילו מקרים (אם בכלל) נעדיף את ה-Good Morning על הדדליפט?
זה שני תרגילים שונים, למה להשוות ? משה שחר, מנהל הפורום 14/07/17 22:52
אני מניח שאתה משווה בגלל הלחץ הגול שנוצר בשני התרגילים, הלחץ הפועל על הגב התחתון .

דד ליפט הוא תרגיל רגליים כללי במהלכו יעדו גם שרירי הידיים כמו לטיסימוס.
גוד מורנינג הוא תרגיל לזוקפי הגו ופושטי הירך, תרגיל " המעניש" את עמוד השדרה ולדעתי אינו מתאים לביצוע של האוכלוסיה הכללית בחדר הכושר.
חוץ מהלחץ הגדול והמיותר, נגעת גם בנקודה החשובה : הסיכוי לשמור על עמוד שדרה ניטרלי.
אם לבצעו, רק לאחר תרגוטל ארוך ורק במינון נמוך.
תקופות מסה וחיטוב מרדכי 14/07/17 08:03
שלום משה,

אשמח שתעשה סדר בבלגן:

האם בסופו של דבר הדרך האופטימלית עבור האדם הממוצע להגיע למסה גדולה עם אחוז שומן נמוך (10% ומטה) היא לעבוד לפי תקופות מסה וחיטוב לסירוגין?

האם המרכיב העיקרי שמשתנה בין התקופות הוא המאזן הקלורי הכללי? הרי האימונים יכולים להיות די דומים, ואין שום הכרח לעבוד ב-RM גבוה דווקא בחיטוב.

אשמח לפירוט שיעשה סדר בדברים.
תודה רבה
אלה מונחים המתאימים למפתחי גוף משה שחר, מנהל הפורום 14/07/17 22:47
אולי גם כאלההמשתמשים בחומרים למיניהם.

אדם רגיל שמתאמן בחדר הכושר לא צריך תקופות של עליה במסת השומן שתלווה בתקופת דיאטה חריפה וירידה בשריר ובשומן.
אפשר לבנות את המסה השרירית ולהישאר באחוז שומן נמוך וקבוע.

RMגבוה לא קשור לחיטוב, זה מיתוס, סיפור עם , אין קשר בין מספר החזרות לחיטוב.
שאלה למשה שחר דני גאולה 11/07/17 09:57
אהלן
אני מתאמח התוכנית איי בי 3 4 פעמים בשבוע כבר שנה
שבוע הבא טס לטיול 3 חודשים
ולא יודע כמה יצא לי להיתאמן

מנבה לבוא 4 פעמים עדיין אבל יכול להיות יצא לי לבוא 1 2 בשבוע או וףאולי בכלל לא
איזה תוכנית עליי לעשות אם לא ידוע מראש כמה פעמים בשבוע אני יתאמן

תודה
עבוד על כל שרירי הגןף, ללא חלוקה משה שחר, מנהל הפורום 11/07/17 13:48
fbw- כל הגוף.
אם אין זמן לחלוקה ולעבודה עצימה, אל תחפש התקדמות אלא שימור או ניסיון לשמראת הכושר באמצעות הפעלה של כלל השרירים... חלוק היא פריבילגיה של אלה שיש להם זמן ויכולת.
דדליפט עם HEX BAR אלון 10/07/17 04:01
שלום משה האם דדליפט עם HEX BAR יחלק את העומס בין שרירי הבטן וזוקפי הגב הרבה יותר בצורה שווה מאשר דדליפט קלאסי עם מוט אולימפי? ומה לדעתך היתרונות והחסרונות של דדליפט עם HEX BAR ? האם עבודה כזאתי תעבוד יותר על הטרפז ופחות על הלטיסימוס דורסי שעובד חזק בתור מייצב בדדליפט עם מוט רגיל? במידה ומישהו לא יודע מה זה HEX BAR אני מצרף תמונה https://www.google.co.il/search?q=hex+bar&num=100&source=lnms&tbm=isch#imgrc=KilJzOnH2ERTZM: תודה
עומס בדד ליפט משה שחר, מנהל הפורום 11/07/17 14:04
לגבי חלוקת עומסים, קשה לדעת ולא חושב שיש קשר.
הדבר היחיד שמשתנה הוא מנח כף היד, אתה מחזיק את המוט במיד פוזישיין שזו אחיזה מאוד נוחה ויכולה לסייע בפיתוח כוח כופפי המרפק, מה שלא רלוונטי בתרגיל הזה.
אני לא רואה קשר בין המוט לבין עבודה נמוכה יותר של שריר כזה או אחר.

אם אתה משתמש במוטות שונים, מה שאמור להשתנות זו תבנית הביצוע ויתכן שהביצוע יהייה קצת שונה.
דוגמה דומה : סקווט עם מוט לעומת סקווט בסמיט משין : התבנית התנועתית משתנה , ראה את השינוי שיש בגב...
התאמת אימון אלעד 03/07/17 23:30
משה שלום,

לפני כמה זמן, קיבלתי מתאמן ( אני מאמן אישי) חדש לטיפולי. מדובר בבחור שמן ביותר (שוקל כמאתיים קילו על 1.74 מטר גובה), ולמותר לציין שאינו מרבה בתנועה. לאחרונה, הוא החל להתאמן בחדר הכושר והתחיל דיאטה, והוא ככל הנראה עתיד לעבור ניתוח בריאטרי.

המתאמן סובל מכאבי גב (בעיקר גב תחתון) וכאבי מפרקים שונים, ללא ממצא קליני. הוסבר לו ע"י רופא כי מקור הכאבים הוא במשקלו העצום.

השאלה שלי היא, כיצד אני אמור לאמן בן אדם במשקל כזה מבלי לגרום נזק למפרקים שלו? האם אני יכול למשל להוריד אותו לסקווט בבטחה? האם למתאמן כזה מתאים בכלל אימון התנגדות אנאירובי ועבודת משקולות? האם יש יתרון לעבוד עם מטופל כזה על תרגילי משקל גוף או עזרים כמו TRX במקום משקולות?
זו בדיוק האוכלוסיה שזקוקה לאימון אישי משה שחר, מנהל הפורום 07/07/17 10:27
לפי הנתונים שהצגת , יש להביא בחשבון את הבעיות האפשריות הבאות :
1. כאבי גב תחתון שמקורם בלחץ הגדול המופעל על הגב, גם אם לא מצאו, יש מקור לכאב.
2. לחץ דם- תברר אם הוא מאוזן.
3. סוכרת- תברר אם יש רקע.
אלה הנושאים העיקריים איתם הייתי נזהר.

לעניין התרגילים, הוא זקוק לאימון כוח ואימון אירובי.
המטרות העיקריות הן עליה במסת השריר וירידה במסת השומן ולכן, נסה למצוא את התרגילים הנוחים לו, מנחים נוחים ותרגילים שלא יעמיסו על המפרקים, במיוחד לא על הגב והברכיים.
סקווט למשל ניתן לבצע גם כקימה מכיסא, לא צריך מוט ולעיתים לא צריך משקולות.
ניתן לרדת לסקווט חלקי, חצי סקווט.
תרגילים כמו לחיצת כתפיים ולחיצת חזה ( משקולות יד ) הם נוחים לכולם.
תרגילי בטן וזוקפי גו, כאלה שלא יוצרים עומס על הגב ( לא יודע אם למדת אצלי אבל אני מציג בשיעורים תרגילים שכאלה ).
אין יתרון ברצועות, יש יתרון בתרגילים הנוחים והבטוחים והמוכרים לך.

לסיכום : אירובי ( הליכה ), כוח בתרגילים שלא יעמיסו והרבה אלתורים, אין ברירה כיוון שתצטרך ללמוד יחד איתו מה נוח לו.



אין על משה - הוא תותח שחר שוורץ 05/08/17 13:45
אין על משה - הוא תותח , אדם צנוע בעל ידע רב מאוד , נהניתי מאוד בשיעורים עמו , מסביר בצורה ברורה וצנועה, וגורם לכל אדם להתחבר לאימוני חדר כושר וכן ובעיקר שובר הרבה סטיגמות.
אבקות חלבון דוד 03/07/17 19:56
יחס של אבקות
בהנחה שאני זקוק לאבקת חלבון ואני רוצה לרדת במשקל
מה היחס בין ה חלבון לפחממה שצריך 1/1 1/2 וכו
זו שאלה לפורום תזונה משה שחר, מנהל הפורום 07/07/17 10:18
וחוץ מזה, כדאי לקבל יעוץ תזונתי מדוייק.
הליכת חקלאי אלון 03/07/17 12:29
שלום משה האם התרגיל הליכת חקלאי שהולכים עם 2 משקולות יד יכול לעזור לפתח את השרירי הבטן? או שאין מספיק גירוי בתרגיל הזה והוא בעיקר עובד על הטרפזים, הרחב הגבי והאמות? תודה רבה
זה לא גירוי מספק לבטן משה שחר, מנהל הפורום 03/07/17 19:27
הבטן תעבוד אבל לא בעוצמות גבוהות...
השרירים העיקריים הם השרירים שציינת, חוץ מהרחב הגבי.
שימוש באבקות חלבון אחרי קיצור קיבה חיים 03/07/17 08:56
שלום.
לפני שנתיים עברתי ניתוח מעקף קיבה (סוג של "קיצור קיבה"). ירדתי 50 ק"ג ולפני מס'' חודשים התחלתי להתאמן בחדר כושר.
אמנם שריריי התחזקו ומעט "החטבתי", אבל אני רוצה קצת יותר להתנפח", והבנתי שכל השרירנים מסביבי עושים זאת באמצעות אבקות חלבון.
הייתי רוצה להשתמש בהן אבל אני חושש להשמין.
האם שימוש באבקות חלבון גורם להשמנה?
איך משתמשים בהן נכון, אם הן לא?

בתודה מראש.
אבקת החלבון לא גרמה לעליה במסה משה שחר, מנהל הפורום 03/07/17 19:24
האימון והתזונה המתאימה גרמו לזה, אולי גם שימוש בסטרואידים.
אם תשתמש באבקת חלבון , זה בתנאי שאתה זקוק לזה ובהתייעצות עם תזונאי.
עצתי, לפני שתשתמש במשהו , חפש מדריך טוב איתו תעבוד בעוצמות המתאימות ליכולתך.
עבודה קשה והתשה שרירית תעזור להתפתחות השרירית, לא שימוש בחלבון כזה או אחר...
אנטומיה יובל 30/06/17 20:19
משה שלום.

יש לי שאלה קצת מוזרה, האם יש הבדל באנטומיה (כמובן מלבד איברי המין) בין גברים לנשים?

למשל, האם אנטומית החזה של הגבר זהה לחזה הנשי ונבדל רק בגודל?

האם גבר ואישה צריכים להתאמן באותם תרגילים ורק לשנות משקל?

תודה.
שאלה טובה- תשובה עקרונית משה שחר, מנהל הפורום 01/07/17 23:00
אם נסתכל על התמונה הכללית , אין כמעט הבדל.
יש אפילו דמיון באברי המין ובעניין החזה, לגברים יש שד לא מפותח שיכול להתפתח ויש גם אפשרות להניק.

אגב, האגן הנשי לא כל כך שונה מהאגן הזכרי ובסך הכל לאשה יש נרתיק ורחם ולנו אין.
לאור הזהות , אני לא חושב שיש הבדל בין תוכניות האימון של אשה לבין זו של גבר.
המשקל אולי שונה אבל שום דבר אחר לא.

שריר הדר 25/06/17 12:04
הי
שריר מתעייף כי אין לו מספיק חמצן וחומרים לATP נכון? זה סוכר אם לא טועה.
אז מדוע כאשר השריר גדל יש יותר יכולת לעבוד לזמן ארוך יותר מבלי להתעייף?
יש לו יותר במאגרים מלכתחילה?
עייפות שרירית משה שחר, מנהל הפורום 25/06/17 17:30
עייפות שרירית נגרמת גם בגלל דלדול מאגרי ATP CP וגם בגלל הצטברות חומצת חלב או מחסור בחמצן.
היכולת להתמודד עם חומצת החלב, היא זו שמשתפרת , היכולת לפזרה מבלי שתפריע לכיווץ השרירי.... ( אם הבנתי את שאלתך )
ממשיכה הדר 26/06/17 21:49
כלומר ככל שהשריר מתחזק כך היכולת התמודדות עם חומצת החלב היא זו שמשתפרת וגורמת להתעייפות מאוחרת? לא שיש לו יותר במאגרים כבר סוכר או חמצן או משהוא כזה נכון? (קראתי על זה פעם ונראה לי לא הבנתי נכון)

אפשרי גם לתת הבהרה עד כמה שניתן על מה זאת אומרת יכולת "התמודדות עם חומצת החלב"?
מה זה אומר?
תודה רבה
יכולת פיזור חומצת החלב משה שחר, מנהל הפורום 29/06/17 07:40
השאלה העיקרית היא " ריכוז חומצת חלב מיוצרת בשריר לעומת פיזורו "
חומצת החלב מיוצרת מממוחזרת .
הפיזור נעשה על ידי השרירים הפחות פעילים ובאמצעות הכבד.
חומצה זו מפוזרת באמצעות מערכת לב וכלי דם ...אם הריכוז עולה והפיזור קטן, החומצה מפריעה לתהליך הגליקוליזה ומפריעה ליצירת קשר אקטין מיוזין, זו העייפות השרירית המורגשת, חוסר היכולת להמשיך בצורה חופשית בתהליך הכיווץ וחוסר היכולת להמשיך ולייצר אנרגיה במסלול הגליקוליזה האנאירובית לקטית.
  10   [11-20]...[391-393]
מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן


גישות בטיפוח מומחיות בספורט

תזונה תומכת למערכת החיסון



תרומת הביומכניקה לאימון



מערכת היחסים בין מאמן לספורטאי



פגיעות ברך ומשמעותן לעתידו של הספורטאי



פותחים שנה באקדמיית וינגייט עם הפנים לזירה הבינלאומית



תסמונת הרצועה האיליו-טיביאלית ITBS