חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

אופני ספינינג ביתים לא ארמסטרונג 30/08/17 04:15
שלום,
מה המשקל המינימלי של גלגל התנופה ברכישת אופני ספינינג ביתים שכדאי שיהיה עבור אשה במשקל 50 קילו- רוכבת ובכושר מצוין? בעלי חנויות שונות מציעים לי לעיתים 14 קילו וטוענים שכל משקל מעבר לכך סתם מיותר ולא שמיש. אשמח להכוונה ולערכית סדר בנושא,
תודה
לא יודע משה שחר, מנהל הפורום 01/09/17 11:08
לא התנסיתי בזה מתוך חוסר עניין... מזמין את מי שהתנסה ויודע, לענות.
היפרדות בטנית שיר 15/08/17 00:51
היי משה , כחצי שנה לאחר לידה , מרגישה שקיימת היפרדות של שרירי הבטן ומרווח של לפחות 2 ס''''מ בעיקר בזמן כפיפת הגו למשל בתרגיל כפיפת גו .
האם ישנם תרגילים שעשויים להחמיר את הבעיה אותם פחות מומלץ לעשות ? תרגילים שמומלץ לעשות ?
האם זה מסוכן ?
התייעצת עם הרופא ? משה שחר, מנהל הפורם 15/08/17 12:44
לנשים רבות יש היפרדות וזה לא מגביל את פעולתן הספורטיבית. דרגת ההיפרדות קובעת והרופא המטפל צריך לקבוע אם לטפל בזה ( חיבור מחדש ) או שזה זניח.

תרגילים רבים יוצרים לחץ תוך בטני וזו הבעיה העיקרית. הלחץ שנוצר עלול להגדיל את הפתח לכן דרושה בדיקה רפואית.
סקווט, כפיפת מרפקים , לחיצת חזה ואפילו פשיטת מרפקים ותרגילי בטן שונים, כל אלה יוצרים לחץ תוך בטני גדול ולכן, פני אל הרופא
תגובה יוסי בלייר, פיזיותרפיסט מוסמך, המרכז לרפואת ספורט מכון וינגייט 22/08/17 14:34
היי שיר

ישנן מספר פיזיותרפיסטיות המתמחות ברצפת אגן וטיפול לנשים לאחר הריון. יוכלו לכוון אותך לתרגול המתאים אשר אצל רופאים לא קיים הידע
תוכנית אימונים ותזונה אורן 14/08/17 23:14
שלום, במשך החודשיים האחרונים חזרתי להתאמן, אימוני כוח וכושר, אחרי כמעט 7 חודשים שלא התאמנתי. אני לא יודע אילו תרגילים לבצע בדיוק כדי לעבות את השרירים הרצויים, (לא בהכרח המסויימים כי אני יודע שעבודה נכונה נעוצה העבודה על כל החגורה/איזור) וכיצד לעבוד על הבטן למראה חטוב. אשמח לעצות כיצד לבנות תוכנית, מה במיוחד לאכול אחרי או לפני אימון, אילו תרגילים לבצע, באיזו תדירות להתאמן וכל הגורמים האחרים שיעזרו לי להגיע לתוצאות הרצויות.

בתודה,
אורן
אתה זקוק למדריך משה שחר, מנהל הפורם 15/08/17 12:39
אי אפשר לבנות תוכנית רצינית דרך הפורום.
התייעץ עם מדריך או מדריכה והם יבנו תוכנית מתאימה לצרכיך ויותר חשוב, ישנו את התוכנית בהתאם למשוב שיקבלו ממך.
תשובה אורן 17/08/17 23:51
האם המדריך שנמצא בחדר בכושר יעשה זאת עבורי?
הראש הקצר והארוך של הבייספס אלון 07/08/17 17:15
משה שלום בתרגיל בדקה 2:04 על איזה ראש של הבייספס יהיה רוב העומס על הקצר או הארוך?

https://www.youtube.com/watch?v=GPJSJvfBw2Q

העומס על שני הראשים של בייספס זהה משה שחר, מנהל הפורום 07/08/17 19:21
אי אפשר לפתח את אחד הראשים של בייספס או לבודד אותו.
בסך הכל זו מכונה המיועדת לבייספס ללא אפשרות לגירוי של ראש כזה או אחר.
משקולת ריצה לקרסוליים /רגליים מה דעתך? יריב סעדון 06/08/17 12:40
משה שלום רב
אני מעוניין לבצע תרגילים אירוביים כמו על דילגית
קפיצות במקום , סמוך קום וגם לשם תוספת משקל לידיים יחד עם משקולות ידיים
מה דעתך על אביזר זה האם הוא בטוח לרגליים כאשר קופצים איתו וכו
תודה יריב
אביזר עזר נחמד משה שחר, מנהל הפורום 07/08/17 19:18
שיוסיף לדרגת הקושי של האימון, הוא בטוח וטוב למי שלא מתאמן בחדר הכושר אלא בבית.
למתוח את רקמת החיבור אלון 05/08/17 22:04
משה שלום האם לדעתך שיטות אימון שמבוססות על פאמפ שזה אומר הרבה סטים עם מנוחות קצרות מאוד בין לבין של 15-30 שניות יכול למתוח את רקמת החיבור של השריר ולתת גירוי יותר טוב להיפרטרופיה בגלל הזרימת דם החזקה לשריר? תודה רבה
אין קשר בין הדברים משה שחר, מנהל הפורום 07/08/17 19:17
אין קשר בין סטים רבים לבין לבין מתיחה של רקמות החיבור .
יש קשר לסבולת שרירית ולה יש קשר להיפרטרופיה.
אימון קשה נגד תזונה נכונה אלון 29/07/17 08:07
משה שלום כמה לדעתך אימון קשה ואינטנסיבי באחוזים חשוב לצורך פיתוח מסת שריר? וכמה אחוזים מתוך התהליך תהיה התזונה? הרבה אנשים אומרים שאימון קשה לא יכול לנצח תזונה גרועה והאימון הוא בסך הכל 10 אחוז מהתהליך אבל האימון הוא לא למעשה החלק החשוב ביותר כי הוא זה שנותן איתות לגוף לבנות עוד מסת שריר? אני שואל את זה כי הרבה מאוד אנשים שאני מכיר וגם אני בעבר מתאמנים קשה אימון קצר ויעיל של מקסימום שעה וחצי בין 3 ל-4 פעמים בשבוע מקפידים על עומס מכני וסטרס מטבולי ונזק שרירי ולא מצליחים להתקדם והם אוכלים מתי שהם יכולים לא עוקבים אחריי הכמות או הקלוריות אז רציתי לדעת כמה אחוזים אתה חושב האימון בחדר כושר תופס? בבקשה לא לשלוח אותי לפורום תזונה עיקר השאלה קשורה לאימון בחדר כושר וגם שמה עינב כל הזמן מדלגת עליי תודה
מצרף קובץ שפורסם באתר משה שחר, מנהל הפורום 29/07/17 21:39
תקציר של כנס שערכנו.
אני לא חושב שאפשר לענות על שאלתך ולחלק לאחוזים.
מסה שרירית תלויה ברמת הורמוני המין ( ולצערנו , בחלק גדול מהמקרים גם בשימוש בחומרים אסורים ), בגיל, בתזונה ובעוצמת האימון.
זה לא שחור ולבן ואתה מבולבל כיוון שאתה רואה אנשים מפותחים על ידך שמספרים סיפור כזה או אחר. קח בחשבון שחלק משתמש בסטרואידים ומנסיוני רבים המשתמשים.
קובץ מצורף
אימון כח ללא מזון גיא 20/07/17 14:19
אהלן משה, האם כאשר אני מבצע אימון כח לדוגמא אימון מחזורי למשך חצי שעה כאשר אני קם בבוקר ללא ארוחה ורק הכנסתי תמר לדוגמא. האם האימון יעיל או שבעצם אני פוגע בשריר כי אין לו מספיק מאגרים ?
האם ביצעת אימון יעיל ? היית אנרגטי ? משה שחר, מנהל הפורום 21/07/17 11:12
אם אכן האימון היה טוב אז הכל בסדר, תזמון הארוחה יכול להיות גם אחרי האימון... אין לדעתי זמן קבוע בו צריך לאכול וגם אין חלון הזדמנויות.
אני מציע שתפנה גם לפורום תזונה ושאל את דעתם.
קשה להעביר את המסר דרך הפורום אבל משה שחר, מנהל הפורום 01/08/17 17:39
לא פגעת בשריר, מכסימום לא תהייה לך אנרגיה לביצוע האימון.
אני אישית לא אוכל אלא לאחר האימון ( זה לא מחקרי סתם מספר מנסיוני).
המסה השרירית נשמרת ואפילו עלתה ואני מרגיש אנרגטי באימון אז... אני לא ממליץ לחשוב בצורה סכמטית, עשה את מה שנוח לך ויסלחו לי חברי התזונאים.
כיווץ אקסצנטרי וקונצנטרי יעל 19/07/17 19:21
שלום משה ותודה על התשובות המקצועיות והזריזות הקודמות. שאלה לי אליך בתור המומחה לאנטומיה.
מהו הכיווץ השרירי של הגאסטרוקנמיוס בעת ניתור.איזה כיווץ (אקסצנטרי/קונצנטרי) מתרחש בניתוק מהקרקע ומה קורה בנחיתה (בלימה)?
סוגי כיווצים משה שחר, מנהל הפורום 21/07/17 11:10
בשעת הניתור מעלה, השריר יעבוד בכיווץ קונצנטרי.
שלב הבלימה הוא אקסצנטרי..
הרמת משקולות בן 8 איציק 16/07/17 16:11
בני בן ה - 8 מעוניין להרים משקולות בבית האם מותר לו ?במידה וכן,באלו משקלים מותר ?
מותר לבנך להרים משקולות משה שחר, מנהל הפורום 17/07/17 12:45
זה יעשה רק טוב לגופו ולביטחון העצמי.
את המשקל כדאי לקבוע על פי התרשמות אישית, בזמן הכנת תוכנית אימונים מסודרת בה ינחו אותו בדרך הפעלת המכשירים וכל השאר.
הרמת הראש בדדליפט אלון 14/07/17 08:44
משה שלום מהי לדעתך הדרך הנכונה לבצע דדליפט להסתכל לעצמך כל הזמן בעיניים שהסנטר נשארת למטה קצת או להרים טיפה את הראש ולהסתכל לתקרה במיוחד בשלב של ההרמה? תודה
הראש בדד ליפט משה שחר, מנהל הפורום 14/07/17 22:58
עדיף שהראש יהייה מהמשך לעמוד השדרה כדי שכולו ישאר ניטרלי.
זה המנח בו העומסים שנוצרים יפוזרו טוב יותר.
הרמת הבטן בדחיקת חזה אלון 14/07/17 08:39
משה שלום האם הדרך הנכונה לבצע דחיקת חזה היא באמצעות הרמת הבטן שיהיה מקום להכניס את היד מאחוריי הגב התחתון? אני אף פעם לא עושה ככה תמיד שהמשקל מכריח אותי להרים את הבטן כואב לי העמוד שדרה מהי הדרך הנכונה לדעתך? תודה
זו המציאות, לא הדרך הנכונה משה שחר, מנהל הפורום 14/07/17 22:56
אדם המשתמש במשקל גבוה, ירים את האגן ויקשית את גבו, מעשה שאינו מומלץ.
העמוד המוקשת " השבור " יעמוד בעומס מיותר.
הפעולה הזו, לדעתי, נועדה לייצב את איזור החזה והשכמות, איזור שיהווה בסיס טוב לביצוע התרגיל.

אם כואב לך, נסה להניח את הרגליים על ספה שתניח לפני הרגליים או להניח את הרגליים למעלה על קיר, פעולה שתמנע את יצירת הקשת והגורם לכאב יעלם.
למשה - גוד מורנינג לעומת דדליפט יוסי 14/07/17 08:05
התרגיל Good Morning לעומת דדליפט - אין ספק שבתרגיל Good Morning, כאשר הגו מקביל לקרקע, המומנט גדול יותר מאשר בדדליפט משום שהמשקל נמצא בקצה המנוף, בעוד שבדדליפט המשקל קרוב יותר לציר התנועה (המוט ליד הירך). לכן, הסיכוי לשמור על מנח גו תקין ב-Good Morning נמוך יותר והסיכון הכללי לפציעה בתרגיל עולה. אם כך, באילו מקרים (אם בכלל) נעדיף את ה-Good Morning על הדדליפט?
זה שני תרגילים שונים, למה להשוות ? משה שחר, מנהל הפורום 14/07/17 22:52
אני מניח שאתה משווה בגלל הלחץ הגול שנוצר בשני התרגילים, הלחץ הפועל על הגב התחתון .

דד ליפט הוא תרגיל רגליים כללי במהלכו יעדו גם שרירי הידיים כמו לטיסימוס.
גוד מורנינג הוא תרגיל לזוקפי הגו ופושטי הירך, תרגיל " המעניש" את עמוד השדרה ולדעתי אינו מתאים לביצוע של האוכלוסיה הכללית בחדר הכושר.
חוץ מהלחץ הגדול והמיותר, נגעת גם בנקודה החשובה : הסיכוי לשמור על עמוד שדרה ניטרלי.
אם לבצעו, רק לאחר תרגוטל ארוך ורק במינון נמוך.
תקופות מסה וחיטוב מרדכי 14/07/17 08:03
שלום משה,

אשמח שתעשה סדר בבלגן:

האם בסופו של דבר הדרך האופטימלית עבור האדם הממוצע להגיע למסה גדולה עם אחוז שומן נמוך (10% ומטה) היא לעבוד לפי תקופות מסה וחיטוב לסירוגין?

האם המרכיב העיקרי שמשתנה בין התקופות הוא המאזן הקלורי הכללי? הרי האימונים יכולים להיות די דומים, ואין שום הכרח לעבוד ב-RM גבוה דווקא בחיטוב.

אשמח לפירוט שיעשה סדר בדברים.
תודה רבה
אלה מונחים המתאימים למפתחי גוף משה שחר, מנהל הפורום 14/07/17 22:47
אולי גם כאלההמשתמשים בחומרים למיניהם.

אדם רגיל שמתאמן בחדר הכושר לא צריך תקופות של עליה במסת השומן שתלווה בתקופת דיאטה חריפה וירידה בשריר ובשומן.
אפשר לבנות את המסה השרירית ולהישאר באחוז שומן נמוך וקבוע.

RMגבוה לא קשור לחיטוב, זה מיתוס, סיפור עם , אין קשר בין מספר החזרות לחיטוב.
שאלה למשה שחר דני גאולה 11/07/17 09:57
אהלן
אני מתאמח התוכנית איי בי 3 4 פעמים בשבוע כבר שנה
שבוע הבא טס לטיול 3 חודשים
ולא יודע כמה יצא לי להיתאמן

מנבה לבוא 4 פעמים עדיין אבל יכול להיות יצא לי לבוא 1 2 בשבוע או וףאולי בכלל לא
איזה תוכנית עליי לעשות אם לא ידוע מראש כמה פעמים בשבוע אני יתאמן

תודה
עבוד על כל שרירי הגןף, ללא חלוקה משה שחר, מנהל הפורום 11/07/17 13:48
fbw- כל הגוף.
אם אין זמן לחלוקה ולעבודה עצימה, אל תחפש התקדמות אלא שימור או ניסיון לשמראת הכושר באמצעות הפעלה של כלל השרירים... חלוק היא פריבילגיה של אלה שיש להם זמן ויכולת.
[1-10]   11 12 13 14 15 16 17 18 19 20   [21-30]...[391-394]
מוקי שגיא (81 ק"ג) ראשון בדירוג האולימפי העולמי, אורי ששון (מעל 100 ק"ג) דורג שמיני, פלצ'יק (100 ק"ג) ושמאילוב (66 ק"ג) במקום השלישי

יום פתוח ללימודי יוגה יתקיים ביום שישי, ה-22.3.19 החל מהשעה 9:30

אקוותלון אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט יתקיים ב-23.3.19. המכון ייסגר לתנועת רכבים בשעות 11:30-6:00

גרנד סלאם יקטינבורג: אורי ששון (100 ק"ג+) זכה במדליית הכסף, פיטר פלצ'יק (90 ק"ג) זכה במדליית הארד

מדליית זהב לשגיא מוקי (81 ק"ג) בגרנד סלאם יקטינבורג שברוסיה

אנסטסיה גוברנקו קבעה שיא ישראלי חדש ב-100 מ' גב בתוצאה 1:02:21 ד' ושיא ישראל לנוער ב-200 מ' חופשי בתוצאה 2:02:44 ד'

מדליית זהב לגילי כהן (52 ק"ג, נשים) ומדליית ארד לברוך שמאילוב (66 ק"ג) בגרנד סלאם יקטינבורג

מדליית זהב לארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע בגביע העולם בבאקו

שלוש מדליות זהב ללינוי אשרם, המתעמלת האומנותית, בגרנד פרי בספרד בתרגילי החישוק, האלות והסרט

לונה צ'מטאי סלפטר ניצחה את חצי מרתון רומא בתוצאה 1:06:40 ש', שיפור של 1.25 ד' משיאה הלאומי
אך התוצאה לא תוכר כשיא


ג'ודו: מדליות ארד לחניכי אקדמיית וינגייט, אריאל שולמן ורות לביא, בגביע אירופה בזאגרב