חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

זמן חיים 24/05/20 22:04
היי משה מה שלומך? מה אני יעשה אם אני לא רוצה להזדקן? פשוט הזמן בחיים עובר מהר מאוד החיים כל כך קצרים משה
אכן אנחנו חיות מזדקנות משה שחר מנהל הפורום 25/05/20 18:35
ויש לי רעיון, תקרא בויקיפדיה על החולד הערום ואז צור איתי קשר במייל :
mosshc@gmail.com
ריצה חיים 24/05/20 16:13
שלום רב.
על איזה ספר ריצה שאתם מוכרים אתה ממליץ ?
ספר על כושר גופני משה שחר מנהל הפורום 24/05/20 18:25
ספרו של יואב מקל, שכחתי את שמו, יכול לעזור ולהבין מהו כושר גופני וכיצד לשפר.
המוכרת בחנות הספרים תדע על מה מדובר.
להוריד שומן ציצי אורן 17/05/20 10:37
שלום, אני בן 34 שוקל 67 גובה 1.76 מבנה גוף רזה, אבל יש לי קצת שומן בציצי, האם אני צריך להוריד עוד משקל, או שאימוני חזה יסדרו את זה?
והאם צריך אימוני חזה במשקל כבד חזרות קצרות, או משקל קל והרבה חזרות?
תודה
קניקומסטיה משה שחר, מנהל הפורום 17/05/20 14:37
אם אני מזהה נכון אז זה מה שיש לך.
אימון בחדר הכושר לא יתן מענה, מדובר במשהו אחר ואני מציע שתיצור קשר עם רופא, אולי כדאי לבדוק בגוגל ולראות שזה אכן זה.
גניקומסטיה משה שחר, מנהל הפורום 17/05/20 21:12
עם ג בהתחלה.
מליטרי פרס איתן 12/05/20 18:37
שלום רב. בדחיקות מעל הראש, עובד השריר הקדמי של הכתף, וגם השריר האמצעי? ניראה לי שדחיקות אלו מפעילות את כל שרירי הכתפיים, אני צודק? או שאתה יכול לתקן אותי? אולי יש תרגילים יותר תכליתיים לכתפיים?
בברכה, איתן.
שריר הכתף משה שחר מנהל הפורום 13/05/20 08:10
מקובל לחלק את שריר הכתף לשלושה- קדמי , אמצעי ואחורי.
במקרה של מיליטרי פרס, חלקו האחורי של השריר לא עובד ולכן, אני מציע לכולם להכניס תרגיל נוסף לכתף האחורית.
אותו התרגיל, קושי שונה איתן 02/05/20 17:20
שלום רב. בתרגיל ליד אחורית, בפולי בעמידה, כאשר אני דוחף כלפי מטה עם מוט משופע, הרבה יותר קל מאשר משיכה כלפי מטה בעזרת חבל עם כדורים בקצוות. ההבדל משמעותי. השוני באחיזה, כשכפות הידיים כלפי מטה, גורם לעוד שריר להשתתף במאמץ? אם לא, מה הסיבה?
הקושי נובע מחוסר נוחות משה שחר, מנהל הפורום 05/05/20 20:21
ולא מעבודה טובה יותר של השריר.
אין שום סיבה להחזיק באחיזה לא נוחה...
משקל מ.ד 29/04/20 18:03
שלום רב: אני 1.80 שוקל 84 ק"ג , מעריך שמבנה הגוף שלי הוא בינוני בן 39. אחוז השומן שלי הוא 20.7, ואני רוצה לרדת בו האם שתי אימוני טי רק אקס בשבוע , ועוד ארבעה אימוני רכיבה שלמשעה וחצי הם יעילים? האם החלוקה הזאת נכונה?
אני מעדיף אימון משקולות משה שחר, מנהל הפורום 05/05/20 20:16
עדיף אימון מאסיבי בחדר הכושר ולא אימון רצועות.
אימון הרכיבה טוב מאוד, אם הוא נעשה בדופק גבוה ולא דופק של טיול קליל.

בעהיין החלוקה, זה עניין אישיש שלך, אם נוח לך, זו הנוסחה הנכונה.
שילוב אירובי וכוח איתן 26/04/20 17:34
אני מבקש המלצה לשילוב בין אימון אירובי, הליכה מהירה, לבין אימון משקלות. מה קודם למה? או שכדאי לתת מרווח זמן (כמה זמן) בין האימונים? ( יש לי אפשרות לכך. אני פנסיונר) אני מתאמן 3 ימים abc ולאחר מכן יום מנוחה.
הנוחות שלך קובעת משה שחר מנהל הפורום 27/04/20 06:41
הסדר יהיה סדר בו תרגיש נוח כלומר, ששני האימונים יהיו מבחינתך איכותיים.
אם ההליכה תפריע לאימון הכוח, אז הפוך את הסדר וההיפך.
אפשר לנסות את שתי האופציות ולהחליט...
דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית במילוי סקרים, שכר אילן 04/06/20 08:05
דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית במילוי סקרים, שכר גבוה, לפרטים נוספים שלחו לנו הודעה בוואצפ למספר 052-6540924 צוות אפטיל וורקס - עבודה מהבית aptilworks2020@gmail.com
משקל מ.ד 21/04/20 10:13
משה שלום:
האם יש לך המלצה לדגם מסוים של משקל הרכב גוף?
האם לצרכים שלי (בדיקת עליית משקל , מסת שריר ,אחוז שומן) משקל שמודד אחוז שומן מספיק לי, או צריך משקל שבודק את כל הרכב הגוף
קליפר ידני יספיק משה שחר מנהל הפורום 23/04/20 15:25
אין צורך לדעתי במכשור מתוחכם, ההבדל במדידות לא משמעותי... גם את תטעה במדידה זה בסדר כי התוצאות יתנו לך כיוון מסויים של עלייה או ירידה.
דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית במילוי סקרים, שי 04/06/20 07:59

דרושים עובדים לעבודה קלה מהבית במילוי סקרים, שכר גבוה, לפרטים נוספים שלחו לנו הודעה בוואצפ למספר 052-6540924 צוות אפטיל וורקס - עבודה מהבית aptilworks2020@gmail.com
חדר כושר בבית איתן 20/04/20 09:58
תהיתי בלבי, האם בשביל "להראות טוב"'', להבדיל מבודי בילדר, אפשר למעשה להסתפק בסט של משקולות יד, ספסל והרבה משמעת עצמית. אם אני מנתח את כל התנועות שמבצעים עם המכונות בחדר הכושר, הכל חוזר על עצמו, ואפשר את הכל לבצע עם משקולות יד שאפשר להחליף להן את הצלחות.
תהיות לבך נכונות משה שחר מנהל הפורום 20/04/20 21:04
כדי להראות טוב, אפשר גם לבצע תרגילים עם משקל גוף בלבד, אין חובה במשקל גבוה ואין חובה להתאמן בחדר הכושר.
אימוני כוח לסובלים מהשמנת יתר חולנית אלכס 19/04/20 16:30
משה שלום,

אני מאמן חדר כושר חדש יחסית.

דוד שלי סובל כבר שנים מהשמנת יתר חולנית באופן קיצוני (שוקל כמאתיים קילו על 1.78 מטר).

לאחרונה החליט בשעה טובה לגשת לניתוח בריאטרי.

הבעיה היא שהרופא מסרב לנתח אותו עד שירד כעשרים קילו.

הוא פנה אליי, וביקש שאקח על עצמי לבנות לו תפריט ותכנית אימונים אותה יוכל לבצע בחדר הכושר בבניין שלו (חדר כושר קטן למדי אך יש מספיק מכשירים בשביל הבייסיק).

אני מאוד חושש, שכן אין לי כל ניסיון באימון קבוצה כה חריגה, אך ככל הנראה כן אעשה זאת בסוף.

השאלה היא כזאת:

האם מלבד האובייס כמו הליכה/קרוס טריינר/אופניים יש טעם בכלל לתת לו תרגילי משקולות (אבהיר שאני מדבר רק על המצב כרגע בו הוא נדרש לירידה מהירה במשקל, ברור שבהמשך לאחר הניתוח וכחלק משינוי אורח החיים כן אמליץ לו להתאמן עם משקולות בסופו של דבר) כחלק מתהליך הירידה במשקל?

אם כן, אילו תרגילים מומלצים? באילו מנחים? אילו תרגילים אסור בשום אופן אם יש כאלה? למה צריך לשים לב במהלך האימון? אילו הגבלות יש באימון אדם עם השמנת יתר כה קיצונית?

חשוב לציין שבסה"כ הוא במצב בריאותי סביר, עם רמות סוכר מאוזנות (לוקח מטפורמין 850 מ"ג ×3) ועם יתר לחץ דם קל.

לעזרתך אודה.
אוכל לענות רק לגבי האימון משה שחר מנהל הפורום 19/04/20 18:01
ולגבי תרופות או מחלות נלוות, תצטרך רופא.
בעניין התרגילים, תצטרך להתנסות לבד, תבדוק מה הוא מסוגל, פשוט.
אנשים כאלה סובלים משחיקת סחוס ומליקויי גב לכן לא הייתי מבצע תרגילים כמו סקווט עם משקל.



חוץ מזה, כדאי שיקבל יעוץ תזונתי, הוא חולה וז2וק ליעוץ מדוייק ולא דרכך.
דבר אחרון, אין מהר, אין ירידה מהירה.
הוא צריך לבצע, כמו כולם, פעילות מדורגת.
תודה ושאלת המשך אלכס 20/04/20 19:07
כלומר אם אני מבין אותך נכון אתה סבור שכן חשוב לשלב אימון משקולות בנוסף לאימון האירובי?

בהנחה שכן, על מה היית ממליץ?

נגיד בנץ'' פרס ועבודה עם פולי (למשל משיכת פולי עליון) לא אמור להוות בעיה? מה לגבי מכרעים ללא משקל?

שאלה אחרונה:

אני מניח שיש לעבוד איתו בשיטה של משקל נמוך (אני מתכוון כמובן לאחר ההיכרות הראשונית וההתחלה) ומספר חזרות גבוה, הרי המטרה היא לסייע ולתמוך בתהליך הירידה במשקל, לא להעלות מסת שריר, האם אני צודק?

כמובן אגב שהוא מקבל יעוץ רפואי וליווי תזונתי, כאמור מדובר בהכנה לניתוח בריאטרי כך שאנשי הקופה בלופ ובסוד העניינים.

תודה רבה על כל העזרה!
המטרה כרגע היא לרדת במשקל משה שחר, מנהל הפורום 20/04/20 21:09
אבל כדאי לדעתי לרדת תוך שמירה על המסה השרירית ומסת העצם.
דיאטה מהירה ללא פעילות, עלולה לגרום לירידה לא רצוייה במסת העצם ולפגיעה.
בעניין התרגילים, זה ממש לא משנה, אין פה עניין של חיזוק ספציפי של שריר כזה או אחר ואין פה עניין ספורטיבי, רק כושר כללי.
תחליט אתה תוך כדי התנסות.
זוכרים מכשיר אימון בשם bullworker? מוטי 18/04/20 13:16
שלום, זוכרים שהיה פעם מכשיר אימון פופולרי בשם bullworker?
מדוע נעלמה לחלוטין הפופולריות שלו? האם הוא אינו יעיל או אפילו גורם נזק גופני?
למה נעלם ? זה מכשיר של שנות השבעים משה שחר, מנהל הפורום 18/04/20 18:24
מה יש בו ? חדרי הכושר התפתחו מאז והם הרבה יותר מעניינים...
אני צריך המלצה למכשירי אימוני כוח בבית מוטי 18/04/20 23:36
אני מעוניין לקנות מכשיר לאימוני כוח שאפשר לעשות בבית בתקופה זו.
לכן חשבתי על bullworker פשוט כי זה מה שאני מכיר.
האם יש לך המלצה למכשירים יותר מודרניים ויעילים, אך כאלו שלו תופסים הרבה מקום בבית?
תודה.
מה רע במשקולות חופשיות? משה שחר מנהל הפורום 19/04/20 17:55
אין צורך במכשיר, רובם מיותרים.
קח שתי משקולות הכי כבדות ועבוד.
תודה מוטי 20/04/20 13:05
תודה על התשובה
תפקיד זוקפי גו בפשיטת ירך מירב 15/04/20 12:47
האם זוקפי הגו עובדים בפשיטת ירך בכיוון איזומטרי בלבד?

באופן כללי-מה היא בתנועה שמבצעים שרירים אלו?
תודה
אכן הם פועלים משה שחר, מנהל הפורום 16/04/20 06:21
אם אין תנועה שמגדילה את הלורדוזה, הם פשוט עובדים כדי לייצב את החוליות.
ירידה בכושר יוסי 14/04/20 21:27
בעקבות דלקת בברכיים נאלצתי להפסיק את אימוני הספרינטים שלי למשך שבועיים. רציתי לשאול האם ההפסקה הזאת תפגע משמעותית בכושר שלי ? תודה רבה .
הפסקה של שבועיים אינה קריטית משה שחר מנהל הפורום 16/04/20 06:19
אני מתרשם שאתה ספורטאי רציני, לא כולם מבצעים ספרינטים.
אכן, תרגיש ירידה אבל החזרה מהירה.
אני מציע שתבצע כל אימון כוח אפשרי ואפשר לבצע פעולות שונות שיגדילו את הדופק מבלי לרוץ.
דחיקה בשכיבה איתן 13/04/20 10:12
האם דחיקת מוט עם משקולות בשכיבה על ספה מפעילה את כל שריר החזה? או שיש צורך גם בדחיקה על ספה אלכסונית? על פי האיורים האנטומים של שריר החזה, זה שריר אחד.
זה אכן שריר אחד אבל משה שחר מנהל הפורום 14/04/20 00:04
בעל כיוון סיבים שונה ולכן אפשר להפעיל חלקים שונים באמצעות תרגילים שונים.
חוץ מזה, המוח מסוגל להפעיל יחידות קטנות מאוד בתוך שריר גדול כך שתמיד כדאי לשנות זוויות
עלית מתח איתן 08/04/20 22:15
חג שמח. מה ההבדלים בעליית מתח עם אחיזה כשכף היד כלפי או כשכף היד ממני והלאה?
ההבדל הוא ביכולת השרירים לייצר אפקט משה שחר, מנהל הפורום 11/04/20 20:00
האחיזה הכי חזקה והכי נוחה, היא האחיזה שנקראת "פטישים", אז השרירים ביד הכי חזקים.
אם גב כף היד מופנה אליך, זו הזווית הכי גרועה.
מה לבחור ? אם אתה מאוצן, הקשה על עצמך ואם לא, נסה לבצע עליות מתח או כפיפות מרפקים בזווית הפטישים הנוחה.
תודה רבה. אין כמוך.👍👍👍👍👍 איתן 12/04/20 07:34
תודה רבה איתן 12/04/20 07:46
אין כמוך.
  10   [11-20]...[401-403]
חוזרים לשמור על כושר: מועדון הספורט למנויים מחדש פעילותו החל מיום רביעי, ה-15.7.20 בהתאם ובכפוף להנחיות משרד הבריאות. נשמח לראותכם!

יום פתוח ללימודי נטורופתיה עם ראשת המסלול, ד"ר מירה כהן שטרקמן, יתקיים ביום שישי, ה-17 ביולי, בשעה 9:30

חודש ביצוען של בדיקות הארגומטריה במרכז לרפואת ספורט ולמחקר

נמשכת ההרשמה למגוון קורסים ומסלולי לימוד בביה"ס למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן