חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

אופניים לבעיות ברכיים מרים 22/11/18 15:44
למי שיש בעיות בברכיםי
אפשרי לעשות התעמלות באופניים
יש אופניים שמומלץ ויש שלא ?

מה האופן שבו מומלץ לעבוד ?
תודה
שאלה טובה אבל משה שחר, מנהל הפורום 25/11/18 11:24
כדאי להפנות אותה לפורום פציעות ספורט.
חוץ מזה, יש הרבה בעיות ברכיים לכן אני לא חושב שמישהו יכול להתייחס ספציפית לשאלתך...
בעיות ברכיים ואופניים ארנון 07/01/19 17:14
סבלתי מפגיעה באחת הברכיים . לאחרש עברתי מס רופאים מומחים בפציעות ספורט ו/או ברכיים שלא מצאו פתרון הגעתי לרופא שהמליץ על שחייה או אופניים .

באופניים - המשקל אינו על השלד / סחוס. רק השרירים עובדים .
התחלתי בעדינות ולאט לאט הגדלתי מאמץ .הדגש הוא על עליית מאמץ מאוד סבלנית ואיטית.כל פעם שהרגשתי שיפור בכשר הגברתי ממש מעט .
- זהו המקרה שלי ,וכל כאב עלול להגיע ממקור בעיה אחרת . חושב שהכרחי להתייעץ עם רופא מומחה בברכיים
משקל BMI ענת בן-אליהו 18/11/18 12:56
הי לאחרונה נתקלתי במחשבון BMI באתר של חדר כושר גוף ראשון, http://www.goof1.co.il/calculators/ לפי המחשבון שם כתוב לי שאני במשקל עודף, אבל בפועל אני די נאה ולא נראה שיש לי הרבה להוריד. איך אוכל לדעת כמה עליי להוריד ואיך לבחור מסלול תזונה ואולי גם אימונים מתאים? מאיפה מתחילים?
מאיפה מתחילים משה שחר, מנהל הפורום 18/11/18 18:43
מתחילים מבדיקה מקצועית שעושה תזונאית.
אחר כך מקבלים תוכנית מסודרת לאימון בחדר הכושר ומחוצה לו.

אפשרות נוספת היא להתאמן תחת פיקוח ללא בדיקת אחוז שומן וללא דיוק מרבי, תבחרי מה מתאים לך.
בכל מקרה, אל תיבהלי מנתונים שכאלה אבל יתכן בהחלט שאחוז השומן שלך גבוה אבל מפוזר בצורה שלא מפריעה לך.
לסיכום, צרי קשר אם תרצי עם רפואת ספורט בוינגייט. שם יסבירו לך בדיוק
אימון מישקולות לילדים שמעון 13/11/18 01:27
שלום רב

האם יש אמת בכך שאימון מישקולות לילדים עלול לפגוע בגדילה, או שזה סתם מיתוס. ספציפית לילד בן 14 וחצי שרוצה להתחזק.

תודה, שמעון.
מיתולוגיה יוונית עתיקה משה שחר, מנהל הפורום 15/11/18 11:29
הילד יכול להתאמן ולהרים משקולות מעל לראש והכל בסדר...
אימוני כוח בביית ציפי 31/10/18 12:40
שלום רב אני התחלתי לעשות אימוני כוח בביית עם משקולות חופשיות ומוט השאלה היא כמה פעמים בשבוע צריך לעשות אימוני בכדי להתחטב ולעלות מסת שריר ?
ואיך 12*3 זה בסדר או 15חזרות ? תודה
קשה להמליץ כך משה שחר, מנהל הפורום 31/10/18 21:20
מה המשקל ? מהן יכולותייך ? אי אפשר להמליץ המלצות או לרשום מרשם כלשנו בלי להכירך. את צריכה יעוץ מקצועי והייתי ממליץ להרשם לחגר כושר, אולי בעתיד להתאמן לבד.
זמן רועי 30/10/18 11:19
אי אפשר לעצור את הזמן משה?
יפה רועי 30/10/18 11:17
חחחח חזק משה
הזמן עובר רועי 25/10/18 19:31
היי משה מה שלומך? מה אתה אומר על זה שהזמן בחיים עובר כל כך מהר ושאנשים מזדקנים ? עם הזיקנה באים הרבה מחלות וקמטים בפנים. חבל שאי אפשר להישאר צעיר לנצח
רגע נוסטלגי משה שחר, מנהל הפורום 28/10/18 08:10
בוב דילן שר על זה ואיחל לבנו שישאר צעיר לנצח...
קינזיולוגיה שרון 23/10/18 12:49
היי אני עושה קורס מדריכת חדר כושר ונשאר לי מבחן אחרון בקינזיולוגיה שאני עושה אותו שוב .
אני מרגישה שנאי כל הזמן טועה שאלות על הכיווצים ובחירת שריר נכון שמופעל .
יש לנו למשל במבחן תמונה של תרגיל מסויים מא'' לב''
וצריך לבחור את השריר הנכון ואת הכיווץ המתים לו . יש אופציה תמיד לכיווץ סטטי גם לכן זה יותר מבלבל.
האם תוכל לתת הסבר מפורט על סוגי הכיווצים ? לתת דוגמא לתרגיל אקצנטרי ? ובתרגילי מתיחות ונמגישות איך אוכל לדעת אם השריר עובד קונצרי או איזומטרי ?
שלחתי אלייך את המייל האישי משה שחר, מנהל הפורום 28/10/18 08:08
אענה לך שם..
הרבה חזרות משקל נמוך סימי 03/10/18 21:15
היי רציתי לברר האם יש טעם באימון של 2 קילו לדוגמא ככ60 חזרות או שיותר חזק לעבוד משקל 5 קילו כפול 10 כפול 3 סטים האם יש טעם באימון של הרבה חזרות משקל נמוך אשמח לתשובתך כמובן מעונניית בחיטוב במסת שריר
אם את בריאה משה שחר, מנהל הפורום 03/10/18 22:57
אני חושב שאין טעם בשני ק"ג. יש טעם במשקל הולך וגדל עם תועלות גדולות יותר.
הרבה חזרות משקל נמוך סימי 03/10/18 21:15
היי רציתי לברר האם יש טעם באימון של 2 קילו לדוגמא ככ60 חזרות או שיותר חזק לעבוד משקל 5 קילו כפול 10 כפול 3 סטים האם יש טעם באימון של הרבה חזרות משקל נמוך אשמח לתשובתך כמובן מעונניית בחיטוב במסת שריר
מסת שריר ציפי 03/10/18 12:09
שלום אני בת 46 גובה 170 משקל 61.5 אחוז שומן 28 מסת שריר 43,52 מים 3 עצם רציתי לדעת אם מסת השריר שלי נמוכה ואם כן האם אימונים עם משקל גבוהה יעלה לי את המסת שריר ? מעוניינת להיתחטב תודה
הנאים השרירים בענייך ? משה שחר, מנהל הפורום 03/10/18 22:46
מסת השריר מתאימה את עצמה לסביבה : אם פועל עליה לחץ כמו באימון משקולות, היא תתפתח. האם כמות כזו או אחרת טובה ? זה עניין יחסי. לך יהייה טוב וחברתך תרצה יותר למשל.
מה אני מציע ? אני חושב שאת צריכה להתאמן עם משקל ההולך ועולה ולהגדיל את המסה השרירית, היא לא מסה גדולה ... רק אז תראי את החיטוב בו את מעוניינת.
אם את מעוניינת בצשובה מסםרית, חברותי בפורום תזונה עוסקות במדידה ובהשוואה.
ביצוע פולי בצורה נכונה נאור 23/09/18 15:38
שלום, ראיתי שיש המבצעים את תרגיל הפולי בצורות שונות ורציתי לשאול אם כולן נכונות או שעדיף לוותר על חלקן:
1. גב ישר, המוט יורד לפני ראש המתעמל.
2. הגב באלכסון מעט לאחור, או כל הזמן או רק בזמן המשיכה, המוט יורד לפני הפנים... (אני חושב שהופכים ככה את התרגיל לסוג של חתירה ומאבדים מהאפקט..)
3. גב ישר, מוט יורד מאחורי הראש. (ישנם הטוענים שזה מזיק לחוליות העורף.)

אשמח אם אפשר גם לקבל לינק לביצוע הנכון ביותר שלו ואם אפשר גם לביצוע הנכון ביותר של חתירה (במכשיר שלא תומך את הבטן בזמן הביצוע)
המון המון תודה מראש.

משיכת פולי עליון משה שחר, מנהל הפורום 24/09/18 13:34
במכשיר זה יש חמש אפשריות :
1. משיכה רחבה מאחורי העורף- ממש לא נוח.
2. משיכה רחבה לפני הפנים- אפשר להרים כך משקל נמוך יחסית.
3-4-5 : משיכה באחיזה צרה בסופינציה, פרונציה או מידפוזישיין, האחרוני נוחה מאוד ואפשר להרים איתה משקל גבוה. אם אתה מושך באחיזה צרה, הגו נוטה לאחור וזה בסדר... זה הרבה יותר נוח להטות את הגו ולמשוך את הפולי.

אין כל נזק לחוליות הצוואר, אין בכלל קשר לחוליות הצוואר .

שאלה למשה שחר דודו כהן 21/09/18 14:26
אהלן משה יש לי שאלה
אני מתאמן כבר מספר שנים בתוכנית ab 3 4 פעמים בשבוע.

התוצאות טובות.

השאלה בכדי לשמר את השרירים באיזון ופרופרציה אם יש תקופה שאני מתאמן פעם בשבוע או פחות אפילו
יש צורך לעשות אימון גוף מלא באותו שבוע?
או להשאיר את התוכנית איך שהיא ולהספיק נגיד רק אימון a ?
אני עושה כל הגוף כל פעם שלא בא שבוע פלוס בשביל שלא יעבוד על שריר אחד יותר ואחר פחות זה נכון?
תכנון אימון משה שחר, מנהל הפורום 24/09/18 13:28
אם אתה מפספס שבוע או יותר, אני מעדיף שתחזור לאימון כולל ולא לחלוקה.
אם תסתפק באימון A , מה הטעם ? הרי שאר השרירים ינוחו הרבה יותר זמן...
אבקש עזרה בניתוח תנועה אביגייל 08/09/18 19:13
אני צריכה בבקשה ניתוח תנועה לתרגיל BIRDDOG
( עמידת 6 - פשיטת ירך וכפיפת כתף נגדית )
תודה רבה.
תרגיל לחיזוק זוקפי הגו משה שחר, מנהל הפורום 09/09/18 09:01
התרגיל נחשב לאחד הטובים לחיזוק ושיקום ליקויי עמוד שדרה או כאבי גב תחתון.
https://www.wingate.org.il/Index.asp?ArticleID=5069&CategoryID=131

צרפתי קישור שמסביר באופן עקרוני את תרגילי השיקום...
מקווה שלזה התכוונת.
כנס ב14.9 ליאור 05/09/18 19:47
היי משה
איזה סדנאות אתה מעביר בכנס הקרוב?
ואיך אני נרשם?
תודה
כנס 14.9 משה שחר, מנהל הפורום 07/09/18 11:14
אני מעביר סדנה מעשית של תרגילי בטן, לאלה שלא מכירים את התרגלים שלי.
נרשמים דרך האתר, אי חושש שהסדנה שלי סגורה....
  10   [11-20]...[391-393]
מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן


גישות בטיפוח מומחיות בספורט

תזונה תומכת למערכת החיסון



תרומת הביומכניקה לאימון



מערכת היחסים בין מאמן לספורטאי



פגיעות ברך ומשמעותן לעתידו של הספורטאי



פותחים שנה באקדמיית וינגייט עם הפנים לזירה הבינלאומית



תסמונת הרצועה האיליו-טיביאלית ITBS