חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

sled איתן 23/06/20 20:18
אימון sled נכלל במסגרת אימון אירובי, או כאימון במשקלות?
התכוונת לאימון מזחלות ? משה שחר, מנהל הפורום 25/06/20 00:16
למשהו אחר ?
מזחלת לדחיפה או משיכה איתן 25/06/20 13:32
יש לי ארגז גדול שאני מעמיס אותו באבנים, ללא גלגלים, ואז דוחף אותו בעזרת ידית שבניתי לו, הלוך וחזור מספר פעמים לאורך 50 מטר. פעם עם הידית וחזור בגרירה עם חבל שקשור לארגז. מד דופק לב מראה לי 125, אני בן 66.
זה אימון כללי, לא הייתי מכניס אותו לקטגוריה משה שחר, מנהל הפורום 25/06/20 17:46
הדופק עלה אבל לא כמו בריצה, השרירים פעלו אבל , בהשוואה למשקולות יד, ניתן להשיג יותר.
זה אימון כוללני שתורם לכושר הגופני הכללי.
אנחנו עושות שיחות וידאו חמות בוואצפ ומוכרות כללי 20/07/20 08:42


אנחנו עושות שיחות וידאו חמות בוואצפ ומוכרות סרטונים פרטיים שלנו:

054-8307207 קארין

054-8310836 מרינה

055-2664759 קארין
מה עם הכושר שלי? אלון 23/06/20 14:41
שלום. בן 48, רזה, בריא (עשיתי בדיקות מאמץ וכל הנלווה לזה), רץ 3 פעמים בשבוע, 50 דקות בכל פעם, במשך כמה חודשים כבר. אני מנטר את הדופק כדי שלא יעלה יותר מ 85 אחוז מהמקסימום, ברגע שהוא עולה אני עובר להליכה עד שהוא יורד ל 75 אחוז. מה שמוזר לי הוא שישנם פעמים בהם לוקח לי 25 דקות להגיע לדופק 85 אחוז אבל ישנן גם פעמים (מעטות יותר) שאני מגיע לדופק זה תוך 5-10 דקות. הכושר הוא אותו כושר אז למה זה קורה?
קשה לדעת משה שחר, מנהל הפורום 23/06/20 23:16
ואני מציע שתגיע לרפואת ספורט בוינגייט,בדיקת מאמץ המלווה בבדיקת דם, יתכן ויתנו את התשובה.
שאלה למשה שחר משה כהן 03/06/20 00:14
היי משה יש לי 2 שאלות
1.אם מתאמן מסויים
הגיע למסת שריר גבוה בכל השרירים
מפסיק מסיבה כלשהי לאמן שריר מסויים לתקופה וממשיך לעבוד על השרירים האחרים
לאחר שחוזר להתאמן על השריר שהזניח לתקופה
השריר חוזר לאותו מקום (כח וגודל) עם שאר השרירים השרירים ?
או שהוא נשאר בפיגור?

2.אם יש מתאמן שמבצע תוכנית ab 3 פעמים בשבוע
ומתאמן עוד פעם 1 בבית עושה רק שכיבות שמיכה 10 סטים
זה טוב ?
או שלא כדאי כי אז החזה יהיה יותר חזק משאר הגוף?
הפסקת אימונים משה שחר, מנהל הפורום 03/06/20 20:15
אם מתאמן מזניח שריר וחוזר, השריר יחזור לקדמותו אבל, כמובן, הדבר תלוי בזמן ההפסקה.
האם הפסיק לשנה ? אם הפסיק לתקופה קצרה, אין בעיה, זה קרה עכשיו לכולנו בתקופת הקורונה.

בעניין החלוקה, אני לא רואה בזה דבר רע, אם אין לו זמן אז שיעשה שכיבות סמיכה, 10 סטים עד כישלון שרירי זה יפה.
הזכרת לי את נערותי, אני התחלתי להתאמן כך, 10 סטים כפול 30 חזרות בגיל 12..
תגובה למשה משה 04/06/20 01:53
אבל זה לא נורא שיוצא לו לעבוד יותר עך החזה בשבוע
לא יוצר חוסר סימטריה?
אז יהיה לך חזה יותר מפותח משה שחר מנהל הפורום 07/06/20 17:25
אני מניח שלא תתנגד.
זה לא יוצר חוסר סימטריה, אולי רק מסה גדולה יותר וזה עניין ויזואלי שלך.
ניפוח רגליים אולגה 02/06/20 11:09
שלום רב,
אני מתאמנת מזה מספר שנים בחדר כושר/ חוגים בין 3-4 פעמים בשבוע.
עיקר המטרה שלי זה לחטב את הגוף (עד כמה שאפשר, לא מקצועי) . ניסיתי כל מני סוגי תוכניות למשל יותר חוגי אירובי במשקל נמוך ופחות משקלים כבדים בחדר כושר ותקופה שעשיתי להפך כלומר, הרמת משקלים גבוהים. כאשר הייתי מתאמנת הרבה בחדר כושר במשקלים יחסית כבדים עבורי למשל בתרגילי סקווט התוצאה הייתה שהרגליים שלי היו מתנפחות בצורה מאוד דרסטית. השאלה שלי איך אני נמנעת מלגיע למצב שהרגליים שלי מתנפחות אלא יותר טיפה למצק אותם ולעבוד יותר על הישבן? האם לעבוד במשקלים נמוכים יותר? יותר חוגים במשקלים נמוכים ופחות אימוני כח במשקלים גבוהים או להפך? אודה להכוונה אולי סוג מסויים של סקווטים. תודה מראש
ניפוח= היפרטרופיה משה שחר, מנהל הפורום 03/06/20 20:10
אז ככה: את מרימה משקל גבוה וסביר שאת צעירה.
המשקל גורם להתפתחות שרירית, בין אם מספר החזרות גבוה או משקל גבוה :
את מתישה את השריר והוא מגיב ומתפתח.
המנח מיצוק הוא מונח לא מקצועי, אין דבר כזה.
אם את מעוניינת לפתח שריר מסויים פשוט עבדי עליו יותר, משקל גבוה , מספר חזרות גבוה, מנוחה קצרה וכולי.
ההתשה השרירית תגרום בסופו של דבר להיפרטרופיה.
חוגים למינהם פחות אטרקטיבים, כבודם במקומם והם מהנים את מי שמשתתף בהם.
המשקלים ממש נמוכים ולא נראה לי שזה יענה על הצרכים שלך, אין כמו חדר הכושר בעניין התפתחות שרירית.
מכרעים, סטיף לג דד ליפט, דד ליפט: אלו תרגילים שעובדים על הישבן, תצטרכי הנחיה של מדריך.
מים קרים שחר 31/05/20 22:37
היי משה גם אני ניסיתי להתקלח בבוקר במים קרים וזה ממש מעורר ואין צורך להשתמש בקפה בכלל זה ממש מעורר מקלחת קרה . העניין שזה קצת לא נעים להתקלח במים קרים על הבוקר
מים קרים שחר 30/05/20 17:58
היי משה רציתי לשאול אותך מה אתה חושב לעשות מקלחת קרה בבוקר ובמהלך היום? זה דרך טובה להתעורר?אתה ממליץ על זה?זה טוב?
אני נוהג להתקלח במיים פושרים כל בוקר משה שחר, מנהל הפורום 31/05/20 13:43
וכך מתעורר בשניה, אם גם אתה כזה, אהי בעד.
לעניין המקלחת הקרה ס יש לזה אפקט פיזיולוגי שגורם, כנראה, לפעילות גבוהה של חיישני הטמפרטורה , מה שגורם לעוררות.
מנוחה בין סטים באימון משקלות איתן 27/05/20 13:12
מה החשיבות של משך המנוחה בין הסטים? דקה זה הכרחי או שאפשר מנוחה יותר קצרה או ארוכה? יש הבדל בהשפעה על ההתקדמות הספורטיבית בין מנוחה ארוכה לקצרה?
אם אתה מתאמן רגיל בחדר הכושר משה שחר מנהל הפורום 29/05/20 14:56
אז לא הייתי קורא לזה "חשיבות".
אם תקטין את זמן הנוחה, לא תאפשר התאוששות נורמאלית לקראת הסט הבא וכך בעצם תקשה על השריר, זהו.
הקושי והכישלון השרירי מובילים לאפקט הרצוי של כוח ומסה...
זמן חיים 24/05/20 22:04
היי משה מה שלומך? מה אני יעשה אם אני לא רוצה להזדקן? פשוט הזמן בחיים עובר מהר מאוד החיים כל כך קצרים משה
אכן אנחנו חיות מזדקנות משה שחר מנהל הפורום 25/05/20 18:35
ויש לי רעיון, תקרא בויקיפדיה על החולד הערום ואז צור איתי קשר במייל :
mosshc@gmail.com
ריצה חיים 24/05/20 16:13
שלום רב.
על איזה ספר ריצה שאתם מוכרים אתה ממליץ ?
ספר על כושר גופני משה שחר מנהל הפורום 24/05/20 18:25
ספרו של יואב מקל, שכחתי את שמו, יכול לעזור ולהבין מהו כושר גופני וכיצד לשפר.
המוכרת בחנות הספרים תדע על מה מדובר.
להוריד שומן ציצי אורן 17/05/20 10:37
שלום, אני בן 34 שוקל 67 גובה 1.76 מבנה גוף רזה, אבל יש לי קצת שומן בציצי, האם אני צריך להוריד עוד משקל, או שאימוני חזה יסדרו את זה?
והאם צריך אימוני חזה במשקל כבד חזרות קצרות, או משקל קל והרבה חזרות?
תודה
קניקומסטיה משה שחר, מנהל הפורום 17/05/20 14:37
אם אני מזהה נכון אז זה מה שיש לך.
אימון בחדר הכושר לא יתן מענה, מדובר במשהו אחר ואני מציע שתיצור קשר עם רופא, אולי כדאי לבדוק בגוגל ולראות שזה אכן זה.
גניקומסטיה משה שחר, מנהל הפורום 17/05/20 21:12
עם ג בהתחלה.
מליטרי פרס איתן 12/05/20 18:37
שלום רב. בדחיקות מעל הראש, עובד השריר הקדמי של הכתף, וגם השריר האמצעי? ניראה לי שדחיקות אלו מפעילות את כל שרירי הכתפיים, אני צודק? או שאתה יכול לתקן אותי? אולי יש תרגילים יותר תכליתיים לכתפיים?
בברכה, איתן.
שריר הכתף משה שחר מנהל הפורום 13/05/20 08:10
מקובל לחלק את שריר הכתף לשלושה- קדמי , אמצעי ואחורי.
במקרה של מיליטרי פרס, חלקו האחורי של השריר לא עובד ולכן, אני מציע לכולם להכניס תרגיל נוסף לכתף האחורית.
אותו התרגיל, קושי שונה איתן 02/05/20 17:20
שלום רב. בתרגיל ליד אחורית, בפולי בעמידה, כאשר אני דוחף כלפי מטה עם מוט משופע, הרבה יותר קל מאשר משיכה כלפי מטה בעזרת חבל עם כדורים בקצוות. ההבדל משמעותי. השוני באחיזה, כשכפות הידיים כלפי מטה, גורם לעוד שריר להשתתף במאמץ? אם לא, מה הסיבה?
הקושי נובע מחוסר נוחות משה שחר, מנהל הפורום 05/05/20 20:21
ולא מעבודה טובה יותר של השריר.
אין שום סיבה להחזיק באחיזה לא נוחה...
משקל מ.ד 29/04/20 18:03
שלום רב: אני 1.80 שוקל 84 ק"ג , מעריך שמבנה הגוף שלי הוא בינוני בן 39. אחוז השומן שלי הוא 20.7, ואני רוצה לרדת בו האם שתי אימוני טי רק אקס בשבוע , ועוד ארבעה אימוני רכיבה שלמשעה וחצי הם יעילים? האם החלוקה הזאת נכונה?
אני מעדיף אימון משקולות משה שחר, מנהל הפורום 05/05/20 20:16
עדיף אימון מאסיבי בחדר הכושר ולא אימון רצועות.
אימון הרכיבה טוב מאוד, אם הוא נעשה בדופק גבוה ולא דופק של טיול קליל.

בעהיין החלוקה, זה עניין אישיש שלך, אם נוח לך, זו הנוסחה הנכונה.
שילוב אירובי וכוח איתן 26/04/20 17:34
אני מבקש המלצה לשילוב בין אימון אירובי, הליכה מהירה, לבין אימון משקלות. מה קודם למה? או שכדאי לתת מרווח זמן (כמה זמן) בין האימונים? ( יש לי אפשרות לכך. אני פנסיונר) אני מתאמן 3 ימים abc ולאחר מכן יום מנוחה.
הנוחות שלך קובעת משה שחר מנהל הפורום 27/04/20 06:41
הסדר יהיה סדר בו תרגיש נוח כלומר, ששני האימונים יהיו מבחינתך איכותיים.
אם ההליכה תפריע לאימון הכוח, אז הפוך את הסדר וההיפך.
אפשר לנסות את שתי האופציות ולהחליט...
משקל מ.ד 21/04/20 10:13
משה שלום:
האם יש לך המלצה לדגם מסוים של משקל הרכב גוף?
האם לצרכים שלי (בדיקת עליית משקל , מסת שריר ,אחוז שומן) משקל שמודד אחוז שומן מספיק לי, או צריך משקל שבודק את כל הרכב הגוף
קליפר ידני יספיק משה שחר מנהל הפורום 23/04/20 15:25
אין צורך לדעתי במכשור מתוחכם, ההבדל במדידות לא משמעותי... גם את תטעה במדידה זה בסדר כי התוצאות יתנו לך כיוון מסויים של עלייה או ירידה.
  10   [11-20]...[401-405]