חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

ריצה בהליכון וכאבי גב מרדכי 30/08/18 17:08
שלום משה,

לאחרונה שמעתי ממספר מעסים מוסמכים שריצה על מסילה מגבירה סיכוי לכאבי גב (עקב תנוחת האגן שאינו משוחרר אם הבנתי נכון), וזה לעומת ריצה בחוץ שהיא הרבה פחות בעייתית. כך לטענתם.

האם ידוע לך משהו על כך?
אשמח לפירוט.

תודה
זו שמועה משה שחר, מנהל הפורום 01/09/18 19:21
אני לא יודע מה זה אגן לא משוחרר וכל השאר שמועות.
מרדכי, מציע שתחליף חברים...
מסלול ריצה מחבר 27/08/18 18:43
היי אפשר בבקשה המלצה למסלול ריצה? (הליכון)
להשכרה


תודה
לא אוכל להמליץ אבל משה שחר, מנהל הפורום 29/08/18 20:42
מניסיון, תבדוק את שירות התיקונים , באיזו מהירות מתחייבים להגיע.
תודה תודה 01/09/18 00:12
יציבה צח 19/08/18 02:08
למה כשמדברים על יציבה נכונה
מבקשים לקחת כתפיים אחורנית
מה היתרון בכתפיים אחורנית ? למה זה ״נכון יותר״?
זה לא נכון משה שחר, מנהל הפורום 19/08/18 18:44
אולי זה נראה טוב בעיני המתבונן, לא יותר מזה.
לכל אחד יש את עקומות עמוד השדרה שלו ואם הן לא נראות סטנדרטיות, יש הנוהגים להעיר, אני לא חושב שזה נכון.
צניחת רחם סימה 26/07/18 19:15
תודה לך על התשובה אבל לא הבנתי אם במצבי מותר לי לרוץ או שזה גורם לצניחה ומוריד יותר את האיברים שציינת? ואם לא לרוץ אז איזה פעילות כן אפשר לבצע שלא תפגע ברחם ובשלפוחית?
מצבך מחייב פיקוח ועיצה רפואית משה שחר, מנהל הפורום 27/07/18 20:10
יש צניחה, היא משמעותית, את חייבת יעוץ רפואי....
הריון וגו שון 26/07/18 16:30
שלום משה שתי שאלות בבקשה :)
האם מותר לעשות כפיפות בטן בהריון באופן חופשי בכל הטרימסטרים? ( כמובן במידה וזה מרגיש נוח )

ואדם שמבצע סקוואט ומנח האגן שלו אינו סימטרי
- שני הpsis אינם באותו הגובה וצד אחד נראה מפגר מהצד השני במעט, שלא כתוצאה ממחסור בכח , אלא למשל כתוצאה מסקוליאוזיס , האם נכון לתרגל סקוואט ללא חשש עם משקלים והעמסה לינארית רגילה ?
הריון וגו שון 26/07/18 16:33
אציין שבשני המקרים גם במקרה כפיפות הבטן וגם במקרה הסקוואט אין תחושת כאב חשודה שאינה אופיינית לתרגיל והכל מרגיש בסדר גמור .
בעניין ההריון וסקווט משה שחר, מנהל הפורום 27/07/18 20:26
מותר לחזק את שרירי הבטן, אין כל סיבה להימנע מזה או מפעילות בטוחה אחרת.

בעניין הסקווט, אני מניח שהתכוונת לגובה ה- ASIS.
אם אדם לא סימטרי , אז מה ?

לחלק גדול מהאוכלוסיה אין סימטריה מלאה, מותר וכדאי לבצע...
צניחת רחם סימה 25/07/18 19:04
שלום יש לי שאלה אישית
אני לאחר 4 לידות די צפופות בת 44. לאחרונה התחלתי להתאמן בריצה ובבדיקה האחרונה אצל הרופא הוא מצא שיש לי צניחת רחם לא רצינית אבל די משמעותית.
השאלה שלי היא האם הריצות יכולות לפגוע ברחם ולהפיל אותו יותר? uמה לגבי שלפוחית השתן? האם הריצה יכולה לגרום לה לצנוח? ואם כן אז איזה פעילות גופנית אתה ממליץ לי לעשות?
אודה לתשובתך.
צניחת רחם די משמעותית משה שחר, מנהל הפורום 25/07/18 20:45
לידות עלולות להחליש את קרקעית האגן ולהרחיב את הנרתיק , את פי הטבעת ואת צינורית השתן. במקרה שלך, לא אוכל לעזור ואת זקוקה למעקב של רופא.
אין לי ספק שאימון גופני עשוי לעשות טוב ולחזק את הקרקעית אבל הוא לא יכול להחזיר את הרחם מעלה.
אגב, גם שלפוחית השתן עלולה לצנוח וגם המעי...
ספורט להורדת שומן אורן אוראל 25/07/18 13:45
היי אני מנסה להוריד קצת בטן שיש לי.
שמעתי מהמאמן שם שיש שילוב אינטגרלי הוא קרא לזה.
שאני הולך שתי דק ואז רץ מהר דקה, ואז שוב הולך שתי דק ואז רץ מהר דקה, ככה 12 דק..
הוא אמר שזאת השיטה הכי טובה, זה באמת תהליך שיוריד לי את הבטן? (כמובן עם אוכל נכון)
כי פשוט רצים 40 דק אפילו שעה, ו12 דק נשמע לי ככ קצת. אשמח לדעת קצת יותר, תודה
כרטיס אשראי משה שחר, מנהל הפורום 25/07/18 16:59
אתה יכול לרוץ 40 דקות ? אם אתה בעל כושר שכזה, אז רוץ 40 דקות, זה עדיף מ- 12 דקות.

אתה צריך להתייחס לכרס כאל חשבון בנק: רוצה להפחית בחשבון, התחל לבזבז ולגהץ את כרטיס האשראי.
איך לבזבז ? בצורה הנוחה ביותר שמתאימה לך, בדרך כלל בריצה.
חוץ מזה, עשה אימון כוח ובשני המקרים, כל המרבה , הרי זה משובח.
אימון אינטרוולים מעניין יותר, כולל ריצה עצימה יחסית ומנוחה אבל גם ריצה רציפה טובה....
עליה במשקל שלא לטעמי דורין 24/07/18 19:38
שלום,
אני מאוד רזה והחלטתי שהגיע הזמן להתאמן. כבר חודשים שאני רשומה לחדר הכושר ויום אחד גיליתי שאין לי יותר את "הרווח" בין הרגליים. אז נכון שאני רעבה יותר אבל בגלל שהשרירים שלי נהיו גדולים יחסית למה שלא היה קודם מרגיש לי שאני עבה יותר ושמנה יותר. אז איך אפשר להגיע למצב הקודם שבו הייתי רזה אבל שאהיה גם חזקה? לא רוצה רגליים נפוחות רוצה להיות רזה כמו קודם וחזקה. זה קשור אולי לתזונה? אני משתדלת עכשיו לאכול פחות. מה שכן רוב התרגילים שאני מבצעת הם לרגליים ולידיים.
את צריכה יעוץ אישי משה שחר, מנהל הפורום 25/07/18 16:54
כמה קלוריות להכניס ולהוציא, זה מאוד אישי.
אני רק יכול לברך אותך שהגדלת את המסה השרירית, סימן לכך הוא איבוד הרווח.
זה מעיד שהמסה הייתה נמוכב יחסית ועכשיו היא טובה.
עלייך להתייחס למסה השרירית כדבר טוב, לא כעודף שיש להפחית.
מסה שרירית טובה כי היא מגרה למשל את העצמות וגורמת לעצמותייך להישמר מפני דלדול.
בעקבות המסה השרירית תוכלי גם לראות את השרירים, מה שמכונה " חיטוב".
חוץ מזה, אני מציע שתקבלי יעוץ לגבי התרגילים, אין בהדגשת שריר כזה או אחר, כל השרירים חשובים לך.

בעניין התזונה, תוכלי לפנות לפורום תזונה.
לחזור להתאמן שירה 24/07/18 08:50
שאלה כללית . ככל שאני מתבגרת יש פחות כח ומאד קשה להתמיד באימונים יש רעיון איך להחזיר את המשמעת שאבדה? אני מנויה לחדר כושר כבר הרבה שנים .תזונה ספורט ובריאות הם נושאים שתמיד שמתי עליהם דגש ולאחרונה קשה לי להתמיד . אימונים אישיים או לצרף איתי חברה לא אפשרי.
מוטיבציה ? משה שחר, מנהל הפורום 24/07/18 09:19
תקראי את הכתבה על טדי קפלן ותקבלי השראה...

https://www.wingate.org.il/Index.asp?CategoryID=634&ArticleID=4954&VolumeID=30
פילטיס מכשירים אופיר 23/07/18 17:00
שלום,
קראתי את אחת התשובות שלך לאישה שהתלוננה על כאבי גב שהיא עושה פילטיס מכשירים.
רציתי לדעת למה שיהיו כאבי גב בפילטיס מכשירים? האם זה לא בריא לגב או מאמץ אותו?
אני בעצמי כבר שנתיים עושה פילטיס מכשירים ולא מוצאת שזה לא בריא לגב... אולי התכוונת בגלל המשקל של הדחיפה של המיטה?
אשמח לדעת אם אתה ממליץ על זה או אולי על פעילות אחרת... לא רוצה להרוס לעצמי את הגב ואשמח אם תוכל להמליץ על כל פעילות גופנית כלשהי לאחר גיל 30 בקטע בריאות והנה בלבד
תודה.
אז ככה משה שחר, מנהל הפורום 24/07/18 09:08
כותרת הפעילות הגופנית : פילטיס, חדרי כושר, יוגה, עיצוב חיטוב,מיצוק מיצוי, אימון פונקציונאלי, ספינינג ואם היה לי זמן אז הייתי מונה יותר, הכותרת שהאדם המודרני העניק למאמץ הגופני, אינה משנה לגוף שלנו.
הרקמות מרגישות את העומס ומגיבות בהתאם לעומס : אם העומס כולל משקולות כבדות, התגובה תהייה גדולה יותר, אם העומס הוא עומס מתיחה אז תהייה אלסטית יותר.
אם העומס כולל משקל נמוך, התגובה תהייה מתונה יותר.
אם העומס כולל עבודה בטווחי תנועה מלאים כמו : כפיפה מלאה, פשיטה מלאה, סיבוב מלא וכדומה, אזי זה לא מומלץ !
אם את עושה את זה במסגרת חוג שמכונה X או מכונה Y, זה ממש לא משנה.
במקרה זה, אני מסתכל על העומס העובר דרך עמוד השדרה, לא על כותרת.
איזו פעילות ? קודם כל עשי פעילות שאת מתחברת אליה ונהנית.
שנית, כדאי שיהייה עומס מתגבר ולא משהו שישאיר אותך באתה רמת כושר.
ממליץ עקרונית על פעילות שתגביר את כוח השריר ופעילות אירובית.
כפיפות בטן אבי 23/07/18 11:56
שלום אני כבן 30.
רציתי לקבל בבקשה המלצות לתרגילי בטן,אשר לא יגרמו לי לכאבי גב.

אשמח לתשובה ותודה לכל העוזרים :)
קשה להעביר מסר דרך הפורום אבל משה שחר, מנהל הפורום 24/07/18 09:10
ממליץ ששתיג לכנס שלנו, 14.9.18, שם אעביר סדנה מעשית בדיוק לצרכים שלך.
חלבונים לשריר לירון 18/07/18 16:09
היי,
אני בת 40 והתחלתי אימוני כוח (משקולות עד 4 קילו בחדר כושר ופילטיס מכשירים)
השאלה שלי היא אם אני לא אוכלת בשר האם זה יפגע לי בבניית השריר?
עד כמה לתזונה יש חשיבות בעיצוב וחיטוב הגוף ובבניית השרירים כי אני רוצה לראות תוצאות מהר
תודה לירון.
תוצאות ומהר משה שחר, מנהל הפורום 19/07/18 07:35
לירון
יום אחד הבחנתי שתלמיד שלי משתמש בסטרואידים, יש סימנים.
שאלתי אותו למה הוא עושה את זה שהרי יש לזה השלכות קשות על כל הגוף והוא ענה :
"אני רוצה מסה ועכשיו"... אמרתי לו שהגוף לא עובד כמו משלוח הודעת ווצאפ ולך אגיד, אל תתייחסי לזמן.
עיצה נוספת : השתמשי במשקל הולך וגדל, למה את מגבילה את עצמך ? אם את בריאה אז קדימה.
דבר נוסף, יש לי תלמידים טבעוניים שהם בעלי מסה שרירית גדולה, לעניות דעתי זה בסדר.
אני מציע לפנות גם לפורום תזונה, שם יוכלו להוסיף למה שכתבתי.
חלבונים לשריר לירון 18/07/18 16:09
היי,
אני בת 40 והתחלתי אימוני כוח (משקולות עד 4 קילו בחדר כושר ופילטיס מכשירים)
השאלה שלי היא אם אני לא אוכלת בשר האם זה יפגע לי בבניית השריר?
עד כמה לתזונה יש חשיבות בעיצוב וחיטוב הגוף ובבניית השרירים כי אני רוצה לראות תוצאות מהר
תודה לירון.
שרוול לחץ המונע זרימת דם מוגברת דוד ע 11/07/18 09:36
קראתי כתבה של מולי אפשטיין לגבי שרוולים שמונעים זרימה מוגברת של דם למתאמנים מבוגרים מעל גיל 40
מה שמאפשר (מסיבה לא ברורה ) לעילה במסת שריר למרות הגיל המבוגר
שאלתי היא : האם המחקר סופי ואפשר להתאמן בהתאם ללא חשש
ושאלה שניה :איפה ניתן להשיג את השרוולים האילו
מכיר את השרוולים, לא את המאמר משה שחר, מנהל הפורום 15/07/18 16:50
לכן מציע שתפנה אל מולי אפשטיין ישירות.
כאבים במותן ימין ובטן תחתונה נטלי 05/07/18 15:46
שלום רב.
לפני חודשיים התחלתי אימון במכון כושר הכולל גם חוגים.בת 52.
אני נוהגת לבצע כמעט 5 ימיםב שבוע עבודה על קרוס טריינרבתוכנית שריפת שומנים אירובית בה השיפועים משתנים ומהירות במטרה לשרוף קלוריות ולרדת במשקל.ובנוסף מעט עבודה על מכשור הידראולי בחדר כושר אבל ממש בקטנה. בערך פעמיים בשבוע ויומים בשבוע עד שלושה פילטיס. מזה שבועיים חשה כאבים בגב תחתון והקרנה למותן ימין. לא ברור לי האם זה יכול להיות כתוצאה מהאימון? לפני שאתחיל בירורים ורופאים וכיוצב אשמח לתגובת המומחים
הגם אתה ברוטוס ? משה שחר, מנהל הפורום 10/07/18 20:38
האמת היא שאת צריכה בדיקה רפואית, אף אחד לא יוכל לענות לך בצורה רצינית דרך הפורום.
אני רק יכול לשער : יש תרגילים בפילטיס שגורמים לעומס מיותר על הגב התחתון אולי זו הסיבה ? משהו בסגנון " הגם אתה ברוטוס ? "

אם את:
1. סוחטת את גבך בתנועת רוטציה
2. כופפת אותו בתנועה מלאה.
3. מקשיתה אותו בטווח מלא ועוד כמה דברים....

אז זה לא תקין !
ומקווה שהבנת את עניין ברוטוס

  10   [11-20]...[391-393]
מבדק הזהב
הדרך לבריאות טובה הנשמרת לאורך זמן


גישות בטיפוח מומחיות בספורט

תזונה תומכת למערכת החיסון



תרומת הביומכניקה לאימון



מערכת היחסים בין מאמן לספורטאי



פגיעות ברך ומשמעותן לעתידו של הספורטאי



פותחים שנה באקדמיית וינגייט עם הפנים לזירה הבינלאומית



תסמונת הרצועה האיליו-טיביאלית ITBS