חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

שריר ארוך? קצר ? ערן 06/07/08 16:52
שלום משה. אני יודה לך אם תוכל להסביר לי את ההבדל בין שריר ארוך לשריר קצר (למען הסר בלבול איני מתכוון לגדול וקטן), ולהסביר איך מפתחים כל אחד מהם? ואיזה מהם מפתחים בחד"כ? כמו כן הפנייה לספר או מאמר שמרחיב בנושא יהיה לעזר גם כן בתודה מראש.
לערן משה, מנהל הפורום 06/07/08 17:39
שריר ארוך הוא שריר שרקמות החיבור שבתוכו מאפשרות מתיחנ בטווח גדול.
שריר מקוצר הוא שריר שרקמות החיבור בתוכו התקצרו הקשה למתוח אותו.
אדם שנמצא זמן רב ללא תנועה , גבס במפרק המרפק למשל, מקצר את שריריו ויצטרך לעמול קשה כדי להחזירם לאורכם הנורמאלי.
שים לב : אימון בחדר הכושר אינו גורם להתקצרות שרירית ואפילו תורם לשימור טווח התנועה
מנופים דודי 06/07/08 16:17
למשה שלום האם פשיטת מרפקים במפרק המרפק
זה מנוף 3
ושאלה נוספת האם כאשר עושים כפיפת מרפקים
במיד פוזישן האם הכופפי מרפק יהיו במנוף 2
זה משהו ששמעתי שבגלל המנח במיד ואני חושב
שהמנח היד לא משנה בתרגיל זה מה דעתך
תודה משה
מנופים משה, מנהל הפורום 06/07/08 17:47
Triceps פועל במנוף מספר אחד בעל חיסרון מכאני.
Biceps+Brachialis פועלים במנוף מספר שלוש בעל חיסרון מכאני , המשקולת רק מעצימה את החיסרון.
Brachioradialis פועל במנוף מספר שתיים.
מידפוזישיין לא משנה את סוג המנוף
סוג המנוף יוסי כהן 06/07/08 12:46
משה שלום האם יש קשר בין מספר החזרות לסוג המנוף שבו עובד השריר לדוגמה ברכיורדאליס עובד במנוף מסוג 2 ואילו הביספס במנוף 3 האם ידוע לך על מחקרים להיפרטרופיה לפי סוג המנוף האם יש שוני בין מספר החזרות אני לא מדבר על המשקל
יוסף אביעד בכר 06/07/08 13:41
החופש עושה לך טוב?
ליוסי משה, מנהל הפורום 06/07/08 17:48
אין קשר בין מספר החזרות או היפרטרופיה לסוג המנוף.
סוג המנוף יוסי כהן 06/07/08 12:46
משה שלום האם יש קשר בין מספר החזרות לסוג המנוף שבו עובד השריר לדוגמה ברכיורדאליס עובד במנוף מסוג 2 ואילו הביספס במנוף 3 האם ידוע לך על מחקרים להיפרטרופיה לפי סוג המנוף האם יש שוני בין מספר החזרות אני לא מדבר על המשקל
איזה שוני יכול להיות?! פייה בגופיה 06/07/08 14:14
אין שום קשר בין שני הדברים !
טווח חזרות זה פרמטר לפיתוח מרכיבים כאלו או אחרים בשריר.
וסוג מנוף זה אלמנט קנזיולוגי ומכני.

עשית סלט וקצצת אותו דק דק (:
סוג המנוף יוסי כהן 06/07/08 12:46
משה שלום האם יש קשר בין מספר החזרות לסוג המנוף שבו עובד השריר לדוגמה ברכיורדאליס עובד במנוף מסוג 2 ואילו הביספס במנוף 3 האם ידוע לך על מחקרים להיפרטרופיה לפי סוג המנוף האם יש שוני בין מספר החזרות אני לא מדבר על המשקל
קירוב כתף שירה 06/07/08 01:13
בישיבה קירוב כתף כנגד "פולי עליון" במכשיר ה"וינץ''" לטיסימוס פועל בחיסרון מכני כאשר A: מפרק כתף
f:מתחת לבית השחי .
השאלה איפה W?
תודה
שרירי בטן טל 06/07/08 00:05
משה שלום
בתרגיל בטן בתלייה כאשר הרגליים אנכיות לקרקע (המנח כשלעצמו אינו נכון) אבל בהתייחס לשאלה
האם שרירי הבטן פועלים מתחילת התנועה?
ואם כן האם זה בגלל אליופסואס?
תודה
בטן בתלייה משה, מנהל הפורום 06/07/08 17:57
הבטן עובדת כל הזמן מלמטה למעלה.
היא פועלת בעקבות פעולתו של Iliopsoas וכדי לייצב את האגן ולמנוע סיבובו לפנים.
שכמות טל 05/07/08 23:33
מהי אם בכלל תרומתן של השכמות ב:
א. בהטיי''ת גו פשיטת מרפק כנגד משקולית יד
ב. בישיבה פשיטת כתף כנגד משקולת יד (2 ידיי''ם)
תדה
לטל משה, מנהל הפורום 06/07/08 17:59
בהטיית גו פשיטת מרפק - מקרבי השכמות פועלים ליצוב השכמה
התרגיל השני אינו מובן פשיטת כתף בישיבה ?
סיבוב אגן לפנים / לאחור שירה 05/07/08 23:16
משה שלום
האם קיי''מת "חוקיות" בה בפשיטת גו סיבוב האגן יהי''ה תמיד לאחור ובכפיפת גו סיבוב האגן יהי''ה תמיד לפנים?
תודה
כן משה, מנהל הפורום 06/07/08 18:01
אם התנועה היא בשרשרת פתוחה ,הגו חופשי לנוע על הרגליים המקובעות , אד אכן קיימת החוקיות שציינת.
ראי את הפעילות המתרחשת בשעת פיטת גו בכיסא רומי
לחיצת כתף דודי 05/07/08 23:12
למשה שלום
בתרגיל לחיצת כתף בישיבה איזה טווח מומלץ
ולמה איזה שתי טעיות נפוצות יש ומהו המומנט
הכי גדול ולמה
מה ההבדל בין כוח מוחלט לבין כוח יחסי האם כוח
מוחלט זה לדוגמא מתח ויחסי זה פולי עליון
והאם מומלץ לבצע כפיפת מרפקים במנח יד פרונציה
לחיצת כתף משה, מנהל הפורום 06/07/08 18:11
אתה מוזמן לבצע התרגיל בטווח מלא. כי אין כל סיבה להגבלה, פשוט מאוד.
המומנט הכי גדול מופיע כאשר האמה מקבילה אל הקרקע.
אחת הטעויות הנפוצות היא הקשתה של הגב בשעת הלחיצה.
וביצוע בטווח חלקי.
בעניין כוח מוחלט ויחסי ,הדבר קשור ליכולת להביא את מלוא כוח לידי ביטוי אפנה אותך למייל של דר'' יוסי חלבה שעוסק בהגדרות של תורת האימון:
yossih@wingate.org.il.
עבודה איזומטרית של פושטי המרפק? טל 05/07/08 22:55
בשכיבה על הגב ע"ג ספסל פשיטת כתף כנגד פולי תחתון (במכשיר הכבל קרוס).
א. האם התרגיל תקין במנח זה?
ב.האם פושטי המרפק עובדים איזומטרית אם בכלל?
תודה
פול אובר משה, מנהל הפורום 06/07/08 18:13
הייתי ממליץ לבצע תרגיל זה בהטיית גו כנגד פולי עליון.
לטעמי המנח שתארת אינו נוח יחסית.
פושטי המרפק פועלים איזומטרית כדי לייצב את המרפק בשעת הפעולה
תוכנית אימונים שגיא 05/07/08 18:08
משה שלום,
אני בן 24. בכושר טוב. אני רוצה להתאמן בשיטת AB אך ברשותי רק שלושה ימי אימונים בשבוע. בהתאם לכך, בניתי תוכנית כזו שתאפשר לי לעבוד על כל קבוצת שרירים פעמיים בשבוע. התוכנית היא כזו: A- חזה, כתפיים ורגליים ( סופר סט) ויד קדמית. אימון B- גב, רגליים יד אחורית ויד קדמית (סופר סט) ואימון C - חזה, גב וכתפיים. לכל שריר שלושה סטים, שמונה חזרות בעצימות של 85% מ 1RM. בנוסף עבודה על בטן פעמיים בשבוע. מה דעתך על תוכנית זו? והאם ניתן לשפר אותה?
לפי תוכנית זו יש רק פעם בשבוע יד אחורית גל 05/07/08 18:24
לפי תוכנית זו יש רק פעם בשבוע יד אחורית, לכן אולי כדאי לך להוסיף את תרגיל היד האחורית ב C?
צודק שגיא 05/07/08 19:45
צודק, לא שמתי לב. בנוסף, אפשר להוריד את האימון של יד אחורית ויד קדמית לשני תרגילים באימון
שלום משה יולי 05/07/08 16:29
אני מתאמנת בחד"כ אימון כוח במשך שעה וחצי ,
האימון הוא עצים - אני מתאמנת במשקלים המקסימליים שלי .אחרי האימון אני אוכלת יוגורט ממותק
אח"כ אני מתאמנת אימון אירובי במשך שעה , ואני מנסה להישאר בדופק של שריפת שומנים .
רציתי לדעת האם האימון כוח הוא באמת אפקטיבי - אם אין פירוק של שריר כתוצאה מהאירובי .
והאם אני יכולה לעבוד באירובי בדופק גבוה יותר , בלי שיהיה פירוק שריר.
אין פירוק שריר בעקבות פעילות אירובית משה, מנהל הפורום 08/07/08 12:59
אם התזונה שלך מספקת , אז לא צריכה להיות בעייה.
יוגורט ממותק אינו התשובה.
אנא צרי קשר עם איילת בפורום תזונה ותפרטי בדיוק את ההכנסה וההוצאה האנרגטית שלך
רק רציתי.... פייה בגופיה 05/07/08 10:13
להגיד שבת שלום (:
keto diet percentages xhfbfseiliazmn bfhblifs 18/03/19 12:21
<a href=http://ketodietecrt.com/#>keto diet bacon</a> keto diet guidelines <a href="http://ketodietecrt.com/#">what can i eat on a keto diet</a>
sbfodonexxr thnodone 18/03/19 15:42
<a href=http://ketodietmenuwxr.com/#>keto diet meals delivered</a> beans keto diet <a href="http://ketodietmenuwxr.com/#">keto diet desserts</a>
keto diet net carbs jtvfavoiptxzt gynancet 18/03/19 22:50
<a href=http://ketodietplanecyh.com/#>keto diet meal ideas</a> best keto diet recipes <a href="http://ketodietplanecyh.com/#">2 week keto diet</a>
rhfodoneosk thsodone 20/03/19 09:45
<a href=http://ketodietrecipesxef.com/#>pros and cons of keto diet</a> what is keto diet plan <a href="http://ketodietrecipesxef.com/#">can you drink alcohol on a keto diet</a>
side effects of the keto diet jfhorarfzt ikqjitaf 20/03/19 13:51
<a href="http://ketodietlistdfk.com/#">keto diet wikipedia</a> type 1 diabetes and keto diet <a href="http://ketodietlistdfk.com/#">keto diet explained</a>
premier diet keto shark tank hgcjcuntydu tgnblive 21/03/19 07:49
<a href="http://whatisketodiettuj.com/#">list of foods to eat on keto diet</a> good side dishes for keto diet <a href="http://whatisketodiettuj.com/#">step by step keto diet plan</a>
אימון AB או כל הגוף בן 05/07/08 06:42
שלום משה,
אני בן 39 ומתאמן מספר שנים בחדר כושר וכבר ניסיתי את כל הקומבינציות של האימונים. אני יכול להגיע לחדר כושר רק 3 פעמים בשבוע ועדיין מנסה להגיע לתדירות אימונים שתהיה אפקטיבית עבורי (לעליה במסת שריר).
כבר ניסיתי לעשות אימון כללי של כל שרירי הגוף במשך 3 פעמים בשבוע. לאחר מכן עברתי לאימון AB במשך 4 פעמים בשבוע. לאחר מכן התאמנתי יום כן יום לא (בשיטת AB).
AB ארבע פעמים בשבוע היה לי קשה מדי בגלל שהייתי זקוק ליותר זמן להתאוששות בין אימון לאימון. אימון של יום כן יום לא (בשיטת AB) גם לא מתאים לי כי זה יוצא 4 פעמים בשבוע וגם נופל לפעמים על סופישבוע, שבהם אני מעדיף לנוח. כעת אני מתלבט בין אימון כללי של כל שרירי הגוף 3 פעמים בשבוע (בימים קבועים) לבין אימון AB גם כן 3 פעמים בשבוע (בימים קבועים). בשיטה זו יוצא שאני עובד שבוע אחד ABA ובשבוע שלאחר מכן BAB . האם בשיטה זו השרירים מקבלים מספיק גירוי? ומה באמת עדיף לי בתנאים שציינתי? אימון כללי 3 פעמים בשבוע או AB שלוש פעמים בשבוע?
שאלה שנייה: לאחר אימון משקולות אני משלב לפעמים אימון אירובי (ריצה קלה) של 20 עד 30 דקות. בימים שאני עובד רק על משקולות אני שותה שייק חלבון מיד בתום האימון, ובימים שבהם אני משלב גם אימון אירובי אני שותה את החלבון רק אחרי האימון האירובי. האם זה בסדר או שאולי אני צריך לשתות שייק חלבון מיד אחרי המשקולות ורק אז לעבור לאימון האירובי?
תודה.
אימונים מפוצלים משה, מנהל הפורום 05/07/08 07:21
בהתאם לתיאור שלך הייתי ממליץ להתאמן 3 פעמים בשבוע.
אין לך זמן לארבעה אימונים וגם ההתאוששות שלך ארוכה במקרה שכזה.
עדיפים שלושה אימונים מהנים מאשר ארבעה הגורמים לך לשיבוש והתלבטות.
מרכיבי האימון הרבה יותר חשובים ואתה מוזמן לנסות את הפעולות הבאות :
ערוך שני תרגילים ברצף ללא הפסקה ביניהם למשל סקווט ולחיצת כתפיים ללא הפסקה , 30 שניות עד 45 שניות הפסקה ושוב שני סטים זהים ללא הפסקה.
רצף שני יהייה מכרעים ולחיצת חזה ללא הפסקה ולאחר מנוחה קצרה חזור על אותם התרגילים.
השיטה , סופר סט , פשוטה מאוד ונועדה לגרום לגירוי עצים של השרירים.
התייעץ עם המדריך כדי להרכיב תוכנית שלמה, בסופה תרגיש ששלושה אימונים בשבוע יספקו אותך.
בעניין חלוקת הגוף קשה לי לענות , הדבר דורש התנסות שלך והסקת מסקנות רק לאחר שתיישם את השיטה.
בעניין שתיית חלבונים, אם התזונה שלך מאוזנת , אתה לא פוסח על ארוחות ואוכל מכל טוב , אז אני חושב שאתה מבזבז את כספך !
צור קשר עם איילת מפורום תזונה כדי להגיע למסקנה הסופית.
אתה מוזמן לעדכן אותי
בהמשך לתשובתך רן 05/07/08 17:01
לפי תשובתך אני אמור לשלב בסופר-סט שני תרגילים שונים שעובדים על שרירים שונים (כמו סקווט+לחיצת כתפיים או מכרעים+לחיצת חזה) אבל האם אני יכול לעשות סופר-סט באותו תרגיל עצמו? (לדוגמה: לחיצת חזה ולאחר 30 שניות מנוחה - שוב אותה לחיצת חזה)? האם הביצוע הזה ייחשב לסופר-סט? והאם לחיצת חזה שלאחריה (עם מנוחה קצרה מאוד) תרגיל פרפר (שעובד גם הוא על שרירי החזה...) ייחשב לסופר סט?
אני עובד בתוכנית A על שרירי הגב+כתפיים+יד אחורית, ובתוכנית B אני עובד על שרירי החזה+יד קדמית+רגליים.
איזה סופר סטים אני יכול לעשות לפי התוכנית הזאת? לדוגמה: תרגיל חזה+תרגיל יד קדמית (עם מנוחה של 30 שניות ביניהם) ייחשב לסופר-סט אפקטיבי?
אני יודע שעדיף לעבוד באימון מפוצל מאשר על כל הגוף באותו אימון, אבל גם באימון של כל הגוף אפשר לשלב סופר סטים או שאז, בגלל ריבוי התרגילים זה יוצר עומס גדול מדי?
ועוד שאלה: אם עושים לדוגמה תרגיל לחיצת חזה ומיד אחריו עוברים לתרגיל הבא (לדוגמה יד+קדמית) ללא כל מנוחה בין התרגילים, האם זה גם נחשב סופר סט? או שזה כבר מוגזם? (לא נראה לי שזה דרופ-סט, זה נראה יותר כמו סופר-סט. אני צודק?
סופר סט משה, מנהל הפורום 06/07/08 18:23
סופר סט אינה שיטה מדעית מדוייקת.
המטרה היא להתיש את השריר ואם אתה מבצע שני סטים ללא הפסקה , אז זה נחשב לסופר סט.
דרופ סט היא שיטה טובה מאוד שגורמת לכישלון שרירי , בדיוק כפי שמבקשים מתאמני חדר הכושר.
אם אתה מרגיש מספיק חזק ואתה מעוניין להגביר כוח ומסה , אתה מוזמן להשתמש בדרופ סט.
אני מציע שתתיעץ עם מדריך לפני שתתחיל כיוון שהדבר דורש פיקוח ועיין מיומנת שתראה אותך מבצע זאת
posh casino online mncjcuntyde jnmblive 15/03/19 20:19
<a href="http://freecasinogames.us.org/#">online casino europa</a> play online casino games <a href="http://freecasinogames.us.org/#">free online casino casino online slots</a>
[1-10]...[381-390]   391 392 393 394 395 396 397 398 399 400   [401-404]