חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

תואר אקדמי בתורת האימון סקר חדש אלעד, מנהל הפורום 12/06/08 14:34
בית הספר למאמנים ולמדריכים ע"ש נט הולמן רואה בתלמיד שותף חיוני להצלחה. על מנת לשפר את השירותים אותם אנו מציעים לציבור התלמידים ועל מנת לבדוק אפשרות למסלול לימודים מטעם אוניברסיטה מגרמניה, נודה לך על מענה לשאלון המופיע באתר המכון.
www.wingate.org.il
תוכנית דני 12/06/08 14:33
למשה שלום איזה תוכנית עדיפה למתקדם
אם אפשרי לתת לו תוכנית a.b
או שצריך לתת לו a.b.c
שתי שרירים לאימון.
האם שעושים תרגיל לפושטי הכתף איזה תנועה
מתבצעת באגן
איזה תרגילים יש מבודדים לפושטי הכתף עם מוט
[פולי והאם יש הבדלים בין הביצועים
תודה משה
תשובה משה, מנהל הפורום 13/06/08 10:06
אם הוא מתאמן מתקדם אז ניתן לחלק לשלושה חלקים בתנאי שהוא מתאמן בעוצמה גבוהה ומבצע עד 20 סטים לכל קבוצה ועובד 5-6 ימים בשבוע.
2. תרגיל לפושטי כתף- שאלתך לא מובנת ,אין תנועה באגן בתרגילים אלו.
3. תרגיל מבודד לפושטי כתף- בהטיית גו , פשיטת כתף כנגד פולי עליון. פולאובר עם מוט או משקולת. יש הבדל בטווח התנועה , בפולי עליון אתה משיג את הטווח הגדול ביותר.
יחסי כוחות יוסי כהן 12/06/08 14:15
מה יחס הוח שצריך להיות בין הדו ראשי זרועי לתלת ראשי האם יש מחקרים שמברים על זה
כופפים ופושטים משה, מנהל הפורום 13/06/08 09:30
אי אפשר לבודד רק את biceps ! יש 4 כופפי מרפק עיקריים והבדיקה מעידה על כולם ולא על פרט זה או אחר.
ניתן לשער אחר כך את תרומתו של כל שריר.
לשאלתך , כוחם של כופפי המרפק גדול בכ60-70% יחסית ל-Triceps
יד אחורית יוסי כהן 12/06/08 14:10
עדין לא הבנתי למה רק 7 קילו ולא יותר אם האדם יכול לעשות את התרגיל ב15 קילו לדוגמה וזה מביא אותו לפיצוי יסף אז מה הבעיה בכך אם 7 קילו זה אפילו לא סף גירוי תחתון
ליוסי משה, מנהל הפורום 13/06/08 09:27
7 ק"ג זה לא משקל קדוש.
מניסיוני עם תלמידי והתמאמנים שלי זה המשקל הממוצע בו משתמש מתאמן בחדר הכושר, בתנאי שירים את המרפק למעלה ולא יזייף.
אם מישהו יכול להרים יותר, אין שום בעייה
שבירת לבנים רני 12/06/08 01:46
שלום איש יקר ,
אני מעוניין לדעת האם יש כללי תורת האימון \ מחקרים\כללי יסוד בנוגע לשבירת לבנים\קרשים - כמו שעושים באומניות לחימה ?


תודה רבה



יום טוב
שבירת לבנים משה, מנהל הפורום 12/06/08 09:05
אני לא מכיר את התחום.
הפנתי את שאלתך לאיזידור פלד ,רכז אומניות לחימה בבית ספרנו.
כשיחזור מחול , אמסור את תשובתו
ושוב, תודה רני 14/06/08 00:24
4 ראשי יוסי כהן 11/06/08 22:01
איזה ראש מבין שרירי ה4 ראשי הוא הגדול ביותר
ואיזה ראש הוא בעל היתרון המכני הגדול ביותר
תשובה גיל 12/06/08 09:18
חוץ מ - rectus femoris שמסייע גם בכפיפת ירך, כולם עושים את אותה הפעולה - פשיטת ברך.
לשאלתך - sartorius הוא השריר הכי ארוך בגוף.
מה זה משנה אתה לא יכול להפריד.
QUADRICEPS משה, מנהל הפורום 12/06/08 11:16
Vastus lateralis הוא הגדוליותר.
לארבעת הראשים מרחק זהה מציר התנועה.
זרוע הכוח היא מוגדרת כמרחק האנכי הקצר ביותר בין מרכז ציר בתנועה לבין השריר.
המרחק בין מרכז הציר ( מרכז זה משתנה בכל זווית וזווית) לבין הגיד של השריר הוא הקובע ועומד על כ 4.7 ס"מ
עקרונות זמני המנוחה בין סטים... יוסי 11/06/08 21:58
שלום משה,
מהו הרציונל שבזמני המנוחה בין סט לסט, (10-15 חזרות, דקה, 6-8 חזרות - דקה וחצי, פחות מ-6 - 2 דקות ומעלה)? למה דווקא זמן המנוחה הזה ולא לאפשר לשריר התאוששות ארוכה יותר?
ליוסי- מדע +ניסיון משה, מנהל הפורום 12/06/08 09:00
מהו הרציונל שבזמני המנוחה בין סט לסט, (10-15 חזרות, דקה, 6-8 חזרות - דקה וחצי, פחות מ-6 - 2 דקות ומעלה)? למה דווקא זמן המנוחה הזה ולא לאפשר לשריר התאוששות ארוכה יותר?
מטרת ההתאוששות היא להאפשר לשריר מנוחה מספקת כדי שיצליח לבצע את הסט הבא.
השגת המטרה תלוייה בהרבה גורמים : אחוז המאמץ מתוך RM1'', מידת הריכוז של האדם ,מידת הערנות שלו ועוד...
לכל אדם יכולת התאוששות אישית התלוייה בכושרו הגופני ההנוכחי לכן , בהתאם לעובדות שמניתי, אני לא רואה שיש צורך לעבוד בקו מנחה אחד ולקבוע זמני מנוחה כמו שהצגת.
זמן המנוחה נקבע על פי יכולתו של האדם ועל פי צרכיו בהתאם לאימון .
זמן המנוחה המומלץ נע בין חצי דקה לחמש דקות.
באימון כוח סטנדרטי כדאי להמליץ על 30-90 שניות של מנוחה והכי חשוב, ניסיונך כמאמן עם אותו כל מתאמן באופן אישי , חשוב יותר מכל המלצה ! אתה יכול לבדוק מיידית האם המלצתך טובה או לא ולשנות מייד.
יד אחורית יוסי כהן 11/06/08 21:58
שאלתי אותך בזמנו שאלה לגבי תרגיל ליד אחורית ואתה המלצתה על תרגיל בהטית גו פשיטת מרפק כנגד משקוליות יד ואמרתה לא לעבור את ה7 קילו מה עומד מאחורי טענה זו למה לא לעבור משקל זה
ליוסי משה, מנהל הפורום 12/06/08 08:38
יש המשקל המירבי הממוצע בו משתמשים הבנים בחדר הכושר.
אם התרגיל נעשה כראוי ,הכתף בפשיטה מכסימאלית ונשאר כך במהלך התרגיל , תרגיש את עוצמתו המיוחדת של התרגיל.
Long head of triceps נקלע לאי ספיקה אקטיבית והתנועה קשה מאוד
פושטי גו א 11/06/08 18:17
היי משה מה קורה.כשעושים פשיטת גו בשכיבה האם חייב להרים גם את הרגליים?,אם כן מהו הרציונל העומד מאחורי זה.
תשובה משה, מנהל הפורום 11/06/08 21:29
התרגיל שתארת נקרא סופרמן.
פשיטת הגו והרגליים גורמת ללחץ תוך דיסקאלי גדול מאוד לכן תרגיל זה אינו מומלץ !
בעבודתנו על זוקפי הגב יש להביא זאת בחשבון לכן הייתי מציע להשתמש בתרגיל אחר או רק להרים את הגו מעט
הצעת יעול יוסי כהן 11/06/08 18:08
משה שלום אם אפשר לעדכן כל תקופה מסוימת מחקרים חדשיים בנושא חדר כושר אימון וכו
ליוסי תודה משה, מנהל הפורום 11/06/08 21:30
בהחלט ! אני מתכוון לפרסם בעתיד תקצירי מחקרים.
כאב במפרק כף היד זוהר 11/06/08 14:51
אהלן משה!
אני מדריך בחדר כושר. רציתי להתייעץ איתך:
לאחרונה מס'' מתאמנים פנו אלי לגבי כאבים בפרק כף היד. מהן הסיבות לכך וכיצד עלי להמליץ להם לפעול כמדריך?
אנא פנה לאלון בפורום פציעות משה, מנהל הפורום 11/06/08 21:31
דרושה מדריכת חד"כ רונית 11/06/08 13:08
למועדון כושר ברמת פולג. העבודה במשמרות כולל סופ"ש.
נא לשלוח קורות חיים לפקס 09-8657672
או למייל as5179@zahav.net.il
כיווץ אקצנטרי יוסי 10/06/08 23:40
אני שמעתי מהרצאה של ד"ר איציק מלצר ראש המחלקה לפיזיוטרפיה בבאר שבע שאומר שבכיווץ אקצנטרי יש גם את אלמנט החיכוך מה שמשחרר עוד כוח שמעתה על זה
כיווץ אקצנטרי יוסי 10/06/08 23:39
אני שמעתי מהרצאה של ד"ר איציק מלצר ראש המחלקה לפיזיוטרפיה בבאר שבע שאומר שבכיווץ אקצנטרי יש גם את אלמנט החיכוך מה שמשחרר עוד כוח שמעתה על זה
ליוסי משה, מנהל הפורום 11/06/08 08:13
כן שמעתי על זה . זה נראה הגיוני ברמה התיאורטית אבל קשה להוכחה
סוגי כיווץ יוסי כהן 10/06/08 18:42
למה בכיווץ אקצנטרי היכולת לפתח כוח גדולה יותר מאשר כיווץ קוצנטרי או איזומטרי מה הרציונל שעומד מאחורי טענה זו רצוי עומק בתשובה
תשובה ליוסי משה, מנהל הפורום 10/06/08 23:01
בכיווץ אקצנטרי באים לביטוי שני מרכיבים.
האחד, הכוח אותו אנו נדרשים לפתח קטן יחסית לכיווץ קוצנטרי.
אם בכיווץ קונצנטרי הפעלת 100 אחוז מהיחידות המוטוריות אז בכיווץ האקצנטרי תפעיל כ- 70 אחוז כיוון שאתה נכנע לכוח המשיכה ולא צריך להפעיל כוח גדול מאוד כדי להתגבר עליו.
במילים אחרות , הדרישה ליצירת כוח שרירי קטנה כי אתה מראש מעוניין " לוותר" ולא להתגבר .
המרכיב השני הוא רקמות החיבור שנמתחות בזמן הכיווץ האקצנטרי ,מייצרות כוח פסיבי ומאפשרות גיוס קטן יותר של יחידות מוטוריות. בכיווץ האקצנטרי נכנס בעצם שחקן חדש ושמו Loose connective tissue שמתנהג כמו גומי שנמתח ומייצר כוח פסיבי המסייע בבלימת האיבר.
שני המרכיבים מהווים גורם עיקרי הקובע את פוטנציאל פיתוח הכוח של הכיווץ האקצנטרי

[1-10]...[381-390]   391 392 393 394 395 396 397 398  
מדליית כסף קבוצתית לנבחרת ישראל בהתעמלות אומנותית באליפות העולם בבאקו. לינוי אשרם וניקול זליקמן העפילו לגמר הקרב רב היוקרתי בדרך להשגת הקריטריון לטוקיו 2020

נבחרת הבייסבול של ישראל ניצחה את נבחרת ספרד 0:3 בטורניר הקדם אולימפי בסופו רק נבחרת אחת תזכה בכרטיס לטוקיו 2020

לינוי אשרם (הפועל ראשל"צ), סגנית אלופת העולם בתרגיל החישוק באליפות העולם בהתעמלות אומנותית המתקיימת בבאקו

מדליית ארד ללינוי אשרם בתרגיל הכדור באליפות העולם בבאקו

אליפות ישראל בטיפוס הובלה: נמרוד מרכוס אלוף ישראל לבוגרים. יובל שמלא סיים במקום השני, אלכס חזנוב במקום השלישי. בנשים - נועה שירן אלופת ישראל

מדליית כסף לארטיום דולגופיאט בתרגיל הקרקע ב"גביע האתגר" בפריז