חפש רק בנושא זה






 פורום חדרי כושר 
 פורום תזונה 
 פורום נטורופתיה 
 פורום פיזיולוגיה וספורט 
 פורום פציעות ספורט 
 פורום פסיכולוגיה 

פורום חדר כושר
משה שחר – ראש תחום אנטומיה וקינזיולוגיה, בבית הספר למאמנים ולמדריכים על שם נט הולמן במכון וינגייט. רכז קורס מדריכי חדר כושר.  

לפרטים על קורס מדריכי חדר כושר

הגלישה באתר והשימוש בפורומים בכפוף לתקנון האתר

חדש! פורום חדר כושר גם בפייסבוק הקליקו לכניסה

לחיצות חזה יוסי כהן 26/05/08 17:16
בשכיבה לחיצת חזה כנגד מוט במפרק שכמת בית חזה האפר טרפזיוז ולואר טרפזיוזעובדים בצמד כוחות הרבה מתאמנים לאחר אימון זה נתפסים באיזור צואר שכמה האם ידוע לך הסיבה לכך
תשובה משה, מנהל הפורום 29/05/08 11:23
מתנצל אבל שאלתך נמצאה איכשהו למטה.
שרירי הצוואר שנתפסים בדרך כלל הם שריר הסקלנוס.
זה קורה גם בגלל חולשה יחסית וגם בגלל מנגנון הגנה של הצוואר באמצעותו נמנעת תנועה מהירה של הצוואר
היפרטרופיה יוסי כהן 26/05/08 17:08
ידוע שאימון היפרטרופיה מדברים על טווח חזרות בין 8-16 יש הטוענים אפילו 20 שאלתי היא האם לשריר הדו ראשי זרועי כדי ליצור היפרטרופיה מקסמלית מה הטווח חזרות המומלץ לדעתך קרוב ל-8 או קרוב ל16 או שמה אתה טוען שזה תלוי באיזה תקןפת אימון(אני יודע שבשביל היפרטרופיה צירכים עוד תנאים שתתקים אני שואל רק על טווח החזרות)
תשובה ליוסי משה, מנהל הפורום 29/05/08 11:30
ידוע שאימון היפרטרופיה מדברים על טווח חזרות בין 8-16 יש הטוענים אפילו 20 שאלתי היא האם לשריר הדו ראשי זרועי כדי ליצור היפרטרופיה מקסמלית מה הטווח חזרות המומלץ לדעתך קרוב ל-8 או קרוב ל16 או שמה אתה טוען שזה תלוי באיזה תקןפת אימון(אני יודע שבשביל היפרטרופיה צירכים עוד תנאים שתתקים אני שואל רק על טווח החזרות)
מתנצל , שאלתך נעלמה מעיני .
אין טווח חזרות ספציפי המומלץ לדו-ראשי.
מכלל המחקרים שנעשו בעניין נמצאה היפרטרופיה בטווח שציינת אבל אין המלצה נקודתית לגבי דו ראשי . שריר זה מורכב בדיוק כמו שאר השרירים אז מדוע שיגיב אחרת?
אגב, לדעתי קשה מאוד להפריד בין הפרמטרים השונים שמשפיעים על היפרטרופיה כך שיעברו שנים רבות עד שיגיעו למסקנות נחרצות.
דע לך כי חלק נכבד מהמסקנות לגבי היפרטרופיה הוסקו כאשר הנבדקים השתמשו בסטרואידים כך שלדעתי יעברו עוד הרבה מיים בנהר עד שהמחקרים יציגו נתונים משכנעים
תוכנית אימון רחל 26/05/08 16:20
היי משה איזה תוכנית תיתן למישהי שרוצה
למטרת חיטוב והורדת אחוי שומן ושרוב השומן
מתרכז בחלק התחתון
כמה תרגילים וכמה חזרות בתרגיל תיתן לה
והאם זה נכון שעבודה על המותניים כמו כפיפה
צידית יגרום למסה במותניים
חיטוב בטן משה, מנהל הפורום 27/05/08 15:10

מספר החזרות או התרגיל לא קשורים לחיטוב !
אתה צריך לגרום להיפרטרופיה ובמקביל לוודא שהמתאמן נמצא בדיאטה מאוזנת.זה יגרום לחיטוב הרצוי.
אגב, אצל כולם השומן מתרכז בחלק התחתון -אמצעי.
כפיפה צידית תגרום לעלייה במסת השרירים הצידיים אבל לא בצורה שתגרום למראה עבה יותר.
שרירי הבטן הצידיים מאוד דקים לכן אין חשש לבצעם.
אני ממליץ לעבוד על כל שרירי הגוף, לשלב דיאטה מאוזנת ( אולי כדאי להתייעץ עם איילת מפורום תזונה) ולבצע פעילות אירובית
בטן בני 26/05/08 12:04
שעושים תרגיל בטן בתלייה באיזה זווית יש
לבצע והאם יש לבצע עם רגליים אנכיות לקרקע
והאם שרירי בטן פועלים מתחילת התרגיל
ובכפיפות בטן רגילות כמה לעלות
ושעושים קירוב בכתף עם פולי עליון רחב אנחנו
מנצלים את עקומת מתח והכתף יהיה בחיסרון מכני
תשובה משה, מנהל הפורום 26/05/08 15:42
בטן בתליי על מתח או באמצעות מקבילים- תחילת התרגיל כשהברכיים למעלהקרוב אל החזה (לא 90 מעלות) לא לבצע עם רגליים אנכיות אל הקרקע.שרירי הבטן עובדים מהתחלה אך כיוון שבתחילת התרגיל נוצר עומס גדול והשריר העיקרי יהייה אליו פסוס , אז פועלים כפי שתארתי.
כפיפות בטן רגילות לבצע עד כ -30 מעלות.
את שאלתך האחרונה לא הבנתי . בכל מקרה אנחנו לא מנצלים את עקומת אורך-מתח בתרגיל זה
דרופ סט שושי 26/05/08 09:12
שלום רב
האם בדרופ סט את הסט השני צריך לעשות חצי מהמשקל של הסט הראשון?
דרופ סט משה, מנהל הפורום 26/05/08 15:36
בדרך כלל מורידים 10-15 אחוזים בכל סט
רחב גבי יוסי כהן 25/05/08 14:06
מה הסיבה שלאחר אימון חזה בדרך כלל יש כאבים 24-48 שעות לאחר אימון ואילו אחרי אימון לשריר הרחב גבי הרבה פחות שכיח כאבים אלו
תשובה משה, מנהל הפורום 26/05/08 15:35
שני השרירים מורכבים מאותם התאים והסיבה היחידה הניראית לעיין היא עומס האימון.
כנראה שהעומס הכללי שאתה מעמיס באימון ,קטן יחסית.
אני מציע שתכבוד בשיטת "התשה מוקדמת" - תבצע פול אובר כנגד מכונה ומייד חתירה כנגד מכונה, ללא הפסקה ובעומס של RM10 .שלושה עד ארבעה סטים.
אפשרות שנייה היא ששרירי הזרוע הקדמית שלך חלשים יחסית
והם גורמים לך לפתח כוח קטן יחסית בתרגילי הגב.
נסה את המלצתי וספר לי
אצבעות רני 24/05/08 23:33
שלום איש יקר,
אני מעוניין לדעת האם יש שרירים באצבעות של הידיים או שזה רק גידים מונעים ע"י שרירי האמות
, ואם יש - איזה סוג (אדום,לבן,ורוד)?....



תודה רבה



יום טוב
תשובה משה, מנהל הפורום 25/05/08 08:11
את האצבעות מניעים שרירים שנמצאים באמה ושרירים קטנים שנמצאים בכץ היד.
הקש בGoogle את המונח הבא :
hypothenar muscles ( שרירי הזרת ) Thenar muscles ( שרירי האגודל ) ותראה את תמונותהם.
השרירים המניעים את שורש כך היד ושרירים נוספים שמניעים את האצבעות מתחילים מהאמה.
תודה רבה רני 25/05/08 15:17
פיתוח כוח דני 23/05/08 15:52
מדוע באחיזה מיד מפתחים הכי הרבה כוח האם זה
בגלל שהוא במצב הכי מאורך שלו
ולמה הטווח התנועה בקרוס יותר גדול בהרחקת כתף והאם הזווית האופטימלית שלו 120
תשובה משה, מנהל הפורום 25/05/08 07:52

באחיזה במצב בייניים ( midposition) נמצאים כלל השרירים כופפי המרפק זווית בה הם מפתחים את הכוח הגדול ביותר.
כמו בכל שריר , גם במצב זה קשור הכוח המתפתח לשלושה גורמים שחברו יחדיו:
זרוע הכוח של השרירים גדולה בזווית זו , יחסי אורך מתח שלהם טובים , זווית הישום שלהם טובה.
שלושת המרכיבים מצטרפים יחדיו וקובעים את הזווית הנוחה לפעולה.
כתבתי על כך בחוברת קינזיולוגיה.
בעניין כבל קרוס ,המכשיר אינו קובע את טווח התנועה שלך , כאשר תשתמש במשקולות תוכל להגיע לאותה זווית.
Deltoid מגיע בזווית של 120 מעלות לכיווץ מכסימאלי ( האם לזה התכוונת ?)
כן דני 25/05/08 20:31
כן תודה רבה משה
פיתוח שריר יוסי כהן 23/05/08 11:19
ידוע לי שהיפרטרופיה שרירית תלויה במספר החזרות שאלתי היתה אם שינוי התרגיל בכבל או משקוליות יד שאז ההתנגדות היא בזוית אחרת במפרק תשפיע על צורת השריר,או שמה אתה טוען שהשריר יתפתח באותה מידה רק זו דרך לגיוון כדי לא ליצור סטגנציה
תשובה משה, מנהל הפורום 25/05/08 07:46
היפרטרופיה לא תלוייה בזווית אובמכשיר כלשהו.
תחשוב על העומס הכללי , משקל , מספר חזרות ואפילו מהירות העבודה.
אין קשר בין זווית עבודה להיפרטרופיה.
שימוש במכשור שונה מעניק גיוון ומאוד מומלץ לעשות זאת
תחילת תנועה וסוף תנועה יוסי כהן 22/05/08 20:05
האם ידוע על חשיבות בעומס התרגיל תחילת תנועה או סוף תנועה כגון בשכיבה פשיטת מרפק כנגד פולי תחתון שאז בתחילת תנועה הזוית בין הכבל לעצם הנעה היא 90 מעלות עומס הגדול יותר של ההתנגדות או פשיטת מרפק בהטית גו כנגד משקוליות שאז בסוף התנועה הזוית בין המשקולת לעעם הנע 90 מעלות עומס גדול ביותר שאלתי היא האם התרגיל גורם לשינוי אחר בשריר מבחינה התפתחות השריר
תשובה משה, מנהל הפורום 23/05/08 10:32
אין קשר בין זוויות אופטימאליות של שריר או מכונה לבין פיתוח טוב יותר של שריר.
הנושא הקינזיולוגי שלמדת בא לסייע להבין תנועה ולהמליץ על פעולה בזווית זו או אחרת אך לא בעניין היפרטרופיה שרירית.
פיתוח שריר תלוי יותרבמספר החזרות, עוצמת המאמץ ועוד
דו ראשי זרועי יוסי כהן 22/05/08 19:56
אם כך הדבר למה לא נבצע את התרגיל בזוית קטנה מ45 מעלות שא יחס אורך מתח גדול יותר השריר נמצה במצב ארוך יותר
תשובה משה, מנהל הפורום 23/05/08 09:43
זווית של 45 מעלות אינה קדושה.
בזווית זו אתה מגיע למתיחה גדולה , כזו שתאפשר לך עדיין את ביצוע התרגיל .
אין צורך למתוח שריר יותר מידי כי הדבר לא יאפשר ביצוע של התרגיל ואף במקריפ מסויימים עלול לקרום לקריעת סיבים.
כפיפת מרפק מאירה 22/05/08 17:46
למה כפיפת מרפק בעמידהקשה
ואיזה שתי תרגילים ינצלו את אורך מתח משני
צידי העקומה ובאיזה מומנט ההתנגדות החיצונית
הכי גדולה
והאם כבל קרוס יותר קשה ממשקולות בתרגיל
הרחקת כתף כי הרכיב המסובב שלו כבר בתחילת
תרגיל והוא במצב מאורך
תשובה משה, מנהל הפורום 23/05/08 09:40
מאירה את מוזמנת ליצור איתי קשר ישיר.
שאלותייך מורכבות מידי ואי אפשר לענות בקצרה.
תשלחי אלי מייל בבקשה עם מספר הטלפון שלך ואחזור אלייך
Moshes@wingate.org.il
דו ראשי זרועי יוסי כהן 22/05/08 13:41
משה שלום ידוע לי שאי אפשר לעבוד רק על ראש אחד אני שואל מה הרציונל של לעבוד בזווית של 45 מעלות על ספסל מה כל כך מיוחד בזה אפשר להיכנס להסבר מעמיק יותר
תשובה משה, מנהל הפורום 22/05/08 16:26
הרציונל הוא יחסי אורך מתח.
ב 45 מעלות השריר ארוך מאוד ונוצר קושי יחסי.
בהתאם לייחסי אורך מתח השריר אינו מסוגל לפתח מספר גדול של גשרי רוחב וכוחו קטן יחסית.
אני ממליץ לעבוד במנח הקשה הזה כיוון שזה בדיוק מה שאנו מחפשים בחדר הכושר :מאמץ גדול מאוד של השריר בזמן שאתה יושב מקובע במקומך ללא אפשרות לבצע מניפולציות.
כופפי מרפק דני 22/05/08 01:10
איזה תרגלים אפשר לעשות שההתנגדות המרבית
בתחילת תנועה ואיזה התנגדות היא בסוף תנועה
לכופפי המרפק ופושטי המרפק ומה הזווית
האופטימלית שלהם
מהו העיקרון הקינזולוגי שפועל בשכמה ולמה .בתרגיל למרחיקי הכתף
תודה
תשובה משה, מנהל הפורום 22/05/08 16:44
נסה את כפיפת מרפקים כנגד פולי תחתון עם כיסא כומר ותרגיל שני
כפיפת מרפיקם בשכיבה על הבטן.
לטרייספס נסה את בשכיבה פשיטת מרפק כנגד פולי תחתון ובהטיית גו פשיטת מרפק כנגד משקולת.
בשכמה יש הרבה עקרונות קינזיולוגיים . חשוב על צמד כוחות למשל
דו ראשי זרועי יוסי כהן 21/05/08 16:24
שלום משה איזה משני הראשיים של הדו ראשי זרועי הוא הגדול ביותר ואיזה תרגיל לדעתך יעבוד יותר על הראש הקצר (לא רק מבחינת אחיזה אלה גם מנח גוף כף היד וכו") ואיזה תרגיל על הראש הארוך ומה הרציונל מאחורי כל תרגיל
תשובה משה, מנהל הפורום 21/05/08 19:27
הראש הקצר בעל מסה גדולה יחסית.
אי אפשר לעבוד על אחד הראשים ולא משנה כיצד אתה אוחז
את המוט או המשקולת.
האפשרויות לשנות שינויים אמיתיים קטנה מאוד.
אני ממליץ על ביצוע תרגיל יוצא דופן :
שב בשיפוע של 45 מעלות וכפוף את המרפקים .
נסה לא להניע את הכתף ותרגיש משהו שונה לחלוטין.
השינוי נעוץ במשחק של יחסי אורך מתח.
[1-10]...[381-390]   391 392 393 394 395 396 397 398 399  
הכנס הלאומי למדעי האימון התחרותי: מכירת הכרטיסים וההרשמה לסדנאות בעיצומה

עכשיו זה רשמי: אליפות אירופה בהתעמלות אומנותית 2022 תתקיים בישראל

ליגת ה-ISL: בתום יום התחרויות הראשון, קבוצת הלוס אנג'לס קרנט, יחד עם אנסטסיה גורבנקו, במקום השני. כל התוצאות באתר איגוד השחייה

טניס שולחן: טל ישראלי, חניך אקדמיית וינגייט למצוינות בספורט, זכה במדליית ארד קבוצתית באליפות הונגריה הפתוחה